Gå til innhold

Vondt når jeg har sex


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym nå

Jeg har ofte vondt når jeg har sex nå. Jeg kjenner ubehag foran i skjedeveggen, spesielt når han tar meg bakfra. Det er sånn "tissefølelse", men ikke på den gode måten (før man får orgasme). Mer sånn svifølelse man har når man har blærekatarr. Jeg må legge til at jeg ikke må på do, men det føles sånn. Det hender også at jeg får kramper etter samleie.

Noen som har hatt det på samme måten? Hva kan det komme av?

PS: Jeg har ingen kjønnssykdommer.

Mannen min sin penis er ikke av de korteste. Kan det ha noe å si..? At den kommer for langt inn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selv om det ikke er kjønnsykdommer, kan det være andre kjipe ting på gang. Det finnes noe som heter vestibulitt. Det er en tilstand som rammer unge kvinner (20-30), ofte etter en del soppinfeksjoner. Det gjør at skjedeveggene blir overfølsomme, og veldig vonde og ømme ved penetrering. Det gjør ikke vondt ellers, bare når skjedeveggene blir tøyd. Som er da man helst ikke vil ha vondt.

Vestibulitt er vanskelig å oppdage, selv hos gynekolog. Det lukter ikke noe, slår ikke ut på noen tester. Det er ofte litt rødt rundt skjedeinngangen, men det pleier jo å være normalt etter at noen har fått gynekologinstrumenter opp i skjeden allerede...

Hvordan jeg vet om dette? Har det selv. :( Skikkelig kjipt. På den annen side, man lærer seg fort å ha moro med andre ting enn ved penetrering. ;) Dessuten kan en vibrator "slå ut" nervene i skjedeinngangen, så det blir mindre vondt. Kjør på med glidemiddel! Gynekologen min mente at babyolje var mye bedre enn glidemiddel, og jeg er egentlig ganske enig. :)

Mulig det er noe helt annet. Men hvis du ikke finner ut av det, så ta en tur til en gynekolog. Spør gjerne om det kan være vestibulitt, for det er ikke en så kjent sykdom at alle leger husker på det. Jeg måtte foreslå det for min gyn., som mente at det var nok det det var.

Send meg en PM hvis du vil vite mer.

Catzy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min samboer (og jeg) har samme problem, vi tror det kommer av at jeg kommer for langt inn. Det blir bedre om jeg tar det litt pent, men det er ikke så lett alltid... :oops:

Har ikke noe godt råd, desverre, men du er i alle fall ikke alene om problemet.

:trøste:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...