Gå til innhold

Å aldri bruke sjampoo!


Ingennick

Anbefalte innlegg

Takk for gode tips Ingennick og Antlers! Jeg skal virkelig prøve å skylle bedre neste gang altså :)

Jeg bruker Neutral balsam (første og eneste jeg prøver. Min 3. uke nå tror jeg?) som jeg synes er litt vanskelig å fordele da den bare "forsvinner" inn i håret :fnise:

Jeg er på jakt etter en ny, men synes det er vanskelig å finne noen av de som står på godkjentlista! Var innom Spar og ICA Nær i dag uten å finne noe. Må nok på en større butikk tenker jeg. Tror ikke det er mye fuktighet i den? Bruker jo så sinnsykt mye hver gang at den flaska holder nok ikke i 3 uker til ;) Jeg prøver å gå over i flere omganger. Først hodebunnen, så endene, så den biten i "midten" der jeg føler jeg ikke kommer godt nok til og til slutt hodebunnen igjen og lar litt sitte i endene før jeg skyller.

Men det er jo et poeng da! Det er faktisk vanskelig å gre gjennom håret uten å støte på x antall små floker, så jeg gjør gjerne ikke det. Jeg bare masserer og klemmer slik som du foreslår Antlers.

Uansett så har jeg fått mye mer krøller enn jeg bruker å ha med mitt tynne småbølgete hår. Er herlig!

Skyller grundigere og prøve ny balsam jeg da :) Takk igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så herlig med flere krøller da :)

Det er jo jeg som er TS, og jeg får liksom ikke fingeren ut for å prøve dette. Men blir voldsomt inspirert av dere! :)

Nok en gang, håper du finner ut av det, og lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje håret blir friskere, men begynner det ikke å stinke etterhvert da, av svette o.l.?

Ikke sikkert man får vekk all svetten eller andre stoffer hver gang. Blir det det samme som å bare dusje uten såpe? Og aldri bruke parfyme o.l? Sånn som han skuespilleren, hva heter han igjen?

Nei, det begynner ikke å stinke etter hvert. :) Det er nemlig tensider i balsam også, altså såpestoff. Dessuten er balsamen parfymert, min er i hvert fall det. Og jeg merker at håret blir "lettere" og renere etter at jeg har dusjet, på samme måte som da jeg brukte sjampo. Så det er ikke som å dusje uten såpe i det hele tatt :)

Ingennick: det er kjempelett når man først er i gang, altså! Det er bare stress når man står på butikken med telefonen i hånda og leter etter godkjente produkter. Men når man først har kjøpt balsamen og vasker seg er det stort sett som før :)

Kan jo fortelle at jeg har fått mange komplimenter for krøllene mine og håret i det siste! Er veldig fornøyd med det ;)

Endret av Surriball
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig med flere krøller da :)

Det er jo jeg som er TS, og jeg får liksom ikke fingeren ut for å prøve dette. Men blir voldsomt inspirert av dere! :)

Nok en gang, håper du finner ut av det, og lykke til :)

Ja det er herlig! Jeg vet håret mitt kan være fine krøller, men det skjer ikke dersom jeg føner og bare av og til ellers :( Første gang med kun balsam var det heller ikke krøllete, men nå ser jeg fler og fler fine krøller for hver gang :bolledeig:

Ut med fingeren og kjøp deg balsam Ingennick! ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vasket håret med bare balsam i 4 uker og merker stor forandring.

Håret mitt er veldig tykt med bølger/krøller og var veldig brusete og tørt. Nå er det mere krøllete (pene korketrekkere faktisk!) og mye mykere! Jeg vasker håret hver 2 eller 3 dag. Det har ikke blitt noe mindre fett, men det er greit når det er blitt så mykt og krøllete. ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har brukt balsammetoden i syv måneder nå, og håret mitt ser bedre ut enn noen gang. Jeg har tynt, fett hår med litt fall og slitte tupper. Nå er håret mitt tykt (iallefall tykkere enn før), blankt og ser sunt ut. Jeg går aldri tilbake til sjampo hver dag, jeg tror det var det som gjorde håret mitt fullstendig slitt og livløst. Uansett hvilke dyre frisørprodukter jeg brukte, ble det jo bare verre.

Jeg vasker av og til med sjampo hvis jeg føler det begynner å bli seigt. Ellers bruker jeg bare en mild balsam fra Tesco. Men leter som mange andre etter den perfekte vaskebalsamen.

Men anbefaler balsammetoden til alle, også de med stritt og tynt hår!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må da vel være bra CO-vennlige balsamer på iHerb? Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må da vel være bra CO-vennlige balsamer på iHerb? Noen som vet?

Det er det, men det er viktig å alltid sjekke. Har lagt merke til at enkelte balsamer fra Jason inneholder dimetricone.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte balsammetoden tidligere, og var veldig fornøyd (sliter nå med tørr hodebunn + røyter en del pga shampoen. Med balsammetoden ble mitt ellers ganske rette hår noe bølgete).

Grunnen til at jeg sluttet var at hårtuppene ble så sinnsykt slitte, fordi jeg ikke fant en balsam/hårkur som jeg kunne bruke som pleiebalsam/kur. Når det gjaldt vaskebalsam så var jeg veldig fornøyd med First Price sin (denne er desverre ikke lenger silikonfri).

Hva bruker dere til å pleie slitte hårtupper med? Prøvde med honning i en periode, men det ble ganske grisete.

Og hvilken vaskebalsam er lett å få tak i (+billig)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mildrid

Da har jeg kjøpt xtra shampo og balsam og er klar til å sette i gang. Kan vel bruke den balsamen fra body shop som sånn ekstra balsam. Blir spennende å se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at jeg sluttet var at hårtuppene ble så sinnsykt slitte, fordi jeg ikke fant en balsam/hårkur som jeg kunne bruke som pleiebalsam/kur. Når det gjaldt vaskebalsam så var jeg veldig fornøyd med First Price sin (denne er desverre ikke lenger silikonfri).

Hva bruker dere til å pleie slitte hårtupper med? Prøvde med honning i en periode, men det ble ganske grisete.

Jeg bruker arganolje i tuppene!

Da har jeg kjøpt xtra shampo og balsam og er klar til å sette i gang. Kan vel bruke den balsamen fra body shop som sånn ekstra balsam. Blir spennende å se.

Håret mitt blir veldig klissete og tungt av Body Shop balsam, men det kan jo hende den funker på deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå gått tre uker uten shampoo, og er så langt veldig fornøyd! Har rett hår fra før av, og merker egentlig ikke noe forskjell på håret mitt, men merker at jeg klør mye mindre i hodebunnen, og det synes jeg er flott! I begynnelsen måtte jeg vaske håret hver dag med balsam, nå går det flere dager imellom.

Men et lite spørmål! Når man skal til frisøren, hva gjør man da? Må man begynne på nytt, liksom? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men et lite spørmål! Når man skal til frisøren, hva gjør man da? Må man begynne på nytt, liksom? :sjenert:

Jeg ber frisøren bruke silikonfrie produkter, det er aldri noe problem.

Ellers spiller det jo ikke så stor rolle om man får vasket håret innimellom hos frisør da, bare man får ut silikonene etterpå. Man trenger ikke være helt nazi heller :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest gjennom hele tråden og en del på lockig og andre nettsider, og dette har jeg lyst til å prøve. Får ikke registrert meg på lockig, for hver datamaskin jeg har prøvd med nekter å vise captchaen deres (arg), så da spør jeg her: jeg har ikke langt hår, og det er ekstremt superutroligfenomenalistisk fint og tynt med fall (vågig!). Jeg vasker håret hver bidige dag, fordi det blir så fett og flatt over natta. Ond sirkel... og det er det jeg vil prøve å gjøre noe med. Er det noen som vet om noe bestemt jeg bør gjøre eller være klar over før jeg gyver løs med X-tra-sjampo og Fructis-balsam?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har lest gjennom hele tråden og en del på lockig og andre nettsider, og dette har jeg lyst til å prøve. Får ikke registrert meg på lockig, for hver datamaskin jeg har prøvd med nekter å vise captchaen deres (arg), så da spør jeg her: jeg har ikke langt hår, og det er ekstremt superutroligfenomenalistisk fint og tynt med fall (vågig!). Jeg vasker håret hver bidige dag, fordi det blir så fett og flatt over natta. Ond sirkel... og det er det jeg vil prøve å gjøre noe med. Er det noen som vet om noe bestemt jeg bør gjøre eller være klar over før jeg gyver løs med X-tra-sjampo og Fructis-balsam?

Det var vel ikke captha på lockig? Du må bare svare Nej. Registrerte meg for et par dager siden :)

Jeg vasket grundig med shampo med ssl 2 ganger før jeg begynte. Kan jo være smart :) Ellers er det vel bare å gyve løs ja ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men et lite spørmål! Når man skal til frisøren, hva gjør man da? Må man begynne på nytt, liksom? :sjenert:

Det har jeg bekymra meg litt for også :fnise: Jeg trenger en klipp snart!

Men det er vel bare å si at de ikke skal bruke shampo med silikon eller vaske håret selv samme dagen og spørre om de bare kan skylle det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok ikke så enkelt, for de vet som regel ikke hva som er silikon. Det er ikke bare silikon man skal unngå heller, mineraloljer er jo også forbudt.

Jeg pleier stort sett og la dem holde på (sier ikke noe om at jeg vasker med balsam, da blir de gale... bare se her: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=393236&st=140 ) og vaske det senere med en godkjent shampoo, dvs å begynne på nytt igjen. Tror ikke håret tar så mye skade å bli vasket slik hver 3 mnd. Sist jeg var hos frisøren (en jeg har gått til når jeg har vært hjemme på bygda) tok jeg med min egen shampoo og balsam fordi da var hodebunnen min helt håpløs. Det gikk fint, men det er hun er et unikum av en frisør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil teste dette jeg også! Har nettopp fått tak i en billig balsam (Suave Naturals Coconut eller noe sånt, jeg bor i USA så litt andre merker) og har lyst til å begynne i morgen. Jeg vasket håret vanlig i går med en shampoo som inneholder sls, er det nok? Eller må jeg ta en skikkelig skrubbings nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...