Gå til innhold

Familien M underveis. Morris, mannen og mamma i farta.


rhubarb

Anbefalte innlegg

Kan ikke Snorkfrøken få låne litt tanngjennombruddsfart av din, 'a? :ler: Her tar tennene e-v-i-g-h-e-t-e-r og jeg er lei av en unge som ikke vil ha annet enn pupp! ;) (Og som i tillegg kniper meg i brystvorta og ler når jeg sier "au"...)

Hvordan går det med flyttingen? :)

Her er det også veldig gøy å klype i brystvorter. Takk for den, liksom :P Og det nye nå er å bite med de SYLSKARPE små tannebissene... AU! :fnise:

Flytting skal jeg ALDRI begi meg ut på med små barn igjen. Fy så slitsomt. Men føles godt nå :nigo: nå ser jeg de første solstrålene på balkongen og da blir det sol der til den går ned :hjerte: At huset ser ut som *jeg-vet-ikke-hva* forbigås i stillhet ;)

:klem:

Retter skriveleifer...

Endret av rhubarb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingen tenner her, men klødd har det gjort siden november.

Godt å høre det er flere som har knipe i brystvorter barn, lita flirer også når jeg sier au..

Sikkelet begynte rundt 3mnd, tror jeg. Og stoppet akkurat da tennene kom igjennom. Men nå er det startet på igjen så da er det kanskje noe mer på gang...? Sylskarpe små tenner som frydefullt hogger til i brystvorten er ikke å anbefale, heller :ler:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, et langt innlegg forsvant for meg.

Hovedtrekk:

Vi trives, lillegutt (som må få et navn her inne) trives, og utviklingen hans raser av sted. Vi gleder oss til vår i nytt hus og til å bli kjent i nærområdet vårt. Flyttingen har vært krevende for oss alle i familien, men nå bare nyter vi :hjerte:

I tillegg er jeg NESTEN tilbake i førgravid vekt og greier på et vis å klemme meg inn i klærne mine. Å skulle slippe amming vil også gjøre mye for klesutvalget :hoppe: men at kroppen har endret seg er sikkert... overraskende synes jeg ikke det gjør noe, men håper jo å bli litt fastere i fisken på sikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hjerte: Godt å lese at dere har funnet dere til rette! Vi kommer gjerne på besøk en dag... Har bare vært litt fullt opp her i det siste, med vindusskifting, sykdom og generell hverdag. :)

Uff, ja, flytting med knøtt er ekstremt slitsomt. Jeg husker ikke så mye fra den sommeren vi flyttet hit. Herlighet, så hektisk det var... Men vi angrer jo ikke. :) Tvert imot tror jeg vi hadde angret om vi ikke hadde flyttet, både mtp omgivelser og ikke minst priser. Samtidig ser jeg at det er først nå vi begynner å bo oss skikkelig inn her. :ler: Men sånn er det jo.

Hehe, du kan jo bruke broder'ns kallenavn fra før han fikk navn - Morris? :tunge1:

Og HURRA for pregravid vekt! :hoppe: Var det flyttingen som skulle til, kanskje? :) Jeg har tenkt å kjøre den derre 30 day shred-en snart, vil du være med? Den funker faktisk på fastheten. Litt, ihvertfall. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, du kan jo bruke broder'ns kallenavn fra før han fikk navn - Morris? :tunge1:

Jeg har tenkt å kjøre den derre 30 day shred-en snart, vil

du være med?

Hei, lurt ;) herved døper jeg sønnen for Morris :hjerte:

Hva er 30 days? Burde sikkert visst det, avslører vel min fullstendige kunnskapsløshet omkring trening-/slanking-/holde seg i form-tiltak...

:klemmer:

---------

Tann nr tre har meldt sin ankomst! Har hatt slitsomme netter og forklaringen fikk vi i dag. Han har skreket, vært masse våken, snørret og kavet fælt. Og hatt feber, stakkars! I dag har det vært mye bedre!

:klem: til de som er innom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiden flyr og jeg er ikke så god på å oppdatere her :sjenert:

Morris ( :hjerte: ) sover morgenluren sin, og mor nyter stillheten. Planen for dagen er å melde adresseendring og ta en tur på posten. Ikke de største utfordringene mao :ler:

Ellers viate det seg at det ikke var ny tann likevel. Merkelige greier. Jeg både så og kjente den, trodde jeg, men nå er den vekk! Jaja. Var vel en liten smule :) Men nå er han blitt veldig mobil! Skyver seg rundt og virker begeistret for friheten :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ny liste!

Milepæler :hjerte:

Snu fra mage til rygg:

Snu fra rygg til mage:

Tann 1: 10 februar.

Klapper bevisst: 15 februar.

Tann 2: 21 februar.

Orienterer seg rundt egen akse med letthet: 23 februar.

Opp på alle fire: 2 mars.

Åler seg rundt med letthet: 10 mars.

Drikker av tutekopp helt selv: 21mars.

Tann nr tre: 25 mars

Satte seg opp: 26 mars

Må lete opp datoer ser jeg, har ikke alt i hodet.

Endret av rhubarb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig navn på dagboken :)

Har liste på mobilen med Litas milepæler ;) Koselig med slik liste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig navn på dagboken :)

Har liste på mobilen med Litas milepæler ;) Koselig med slik liste.

:Nikke: vil så gjerne ha oversikt til senere. Ser for meg mange mimre-kvelder i livet. Da må jeg ha listen lett tilgjengelig :ler:

Navn på boka er ikke bare enkelt. Får være fornøyd nå, så endrer jeg kanskje på sikt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da sover Morris på ryggen min, endelig. Prøvde å fåmham til å sove i senga, men det endte med en ildsint, vrælende unge.

Begynner å kjenne behovet for en hel natt søvn. Tålmodigheten min er ikke på topp, og tilskriver det søvnmangel hovedsakelig. Vi har forsiktig begynt med å legge ham i sprinkelseng på kvelden, noe som hjelper betraktelig på min søvn. Videre skal jeg få en ammestol slik at det ikke blir amming i senga. Det virker for meg som at vi vekker hverandre gjennom natten, men jeg er for trøtt til å huske på å legge ham tilbake i egen seng :fnise: Jobben blir framover å gi ham nok mat på dagen til at han til slutt sover natten gjennom, i egen seng :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har kjøpt babycall, det er så bra! Jeg sitter stort sett på kjøkkenet, rommet lengst unna soverommet. Til nå har jeg løpt av sted og sjekket ofte, nå kan jeg bare sitte på rumpa og følge med. Er ikke så mange minutter gjennom dagen det lar seg gjøre så verdsetter hvert øyeblikk :bond::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker den nye tittelen på boka! :jepp:

30 day shred er en grusom oppfinnelse fra denne damen. :ler: http://www.youtube.com/watch?v=1Pc-NizMgg8 er programmet for de første 10 dagene, og så kommer det to programmer til etterpå. Så kan man hoppe rundt på gulvet og føle seg som en idiot i egen stue... ;) Har ikke kommet i gang foreløpig, den dumme forkjølelsen sitter fortsatt i, men jeg har store planer om å starte på mandag. :)

Kjenner meg så godt igjen i det du skriver om søvn! Her har det endelig løsna litt med mat og soving, og jeg kjenner at det var på HØY tid for min del. En oppvåkning eller to er greit, det kan jeg leve med, men det har jo vært langt mer enn det her, ihvertfall... Håper overgangen til sprinkelseng går greit, og at dere finner en ordning som fungerer for dere. :Nikke: Og babycall er bra! Vi kjøpte det da vi flyttet hit, og har brukt den mye. :)

Og herlig med liste! :hjerte:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babycallen er gull :) Det merket jeg da det ble kaldt i været, lita sover jo bare dagdupper ute, og nå som hun sover på eget rom har den enda en god funksjon.

Vi øver også på å sove natten gjennom, har kuttet nattpupping (to dager siden) og det ser ut til at det er akseptert :) Hun sov sammenhengende fra 2-6 i natt :tommel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

*J* og Pusilus :klemmer:

I dag er verdens beste 8mnd! Kvelden brukte mannen og jeg på å snakke om fødselen og de første dagene :hjerte: Vi har begge glemt mye, men husker ulike ting og supplerer hverandre :ler: jeg har glemt det meste, husker bare øyeblikk og små glimt. Mannen sitter nok igjen med sterkere følelser knyttet til den dagen, og det er nok litt blandet for ham. Men vi er enige i at dagene etterpå var magiske :strix: vi kom på enerom så mannen fikk være sammen med oss hele tiden. Jeg er ganske sikker på at det gjorde at barseltiden ble så fin som den ble :jepp:

Søvnen blir langsomt bedre :hoppe: nå sover Morris stort sett i egen seng til 2-3tiden. Da er det mat og både mor og sønn sovner underveis :fnise: planen framover er å greie å legge ham tilbake etter mating. Lurer bare på hvordan det skal la seg gjennomføre :P

Men må roper sengen, kjenner jeg.

Mannen sover på sofaen så får vel ruske litt i ham også :kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare legge til: Morris satte seg opp i dag! Han vippet seg liksom fra en skjev krabbeposisjon og over på rumpen :ler: først var han nok veldig forundret, så strålende fornøyd :fnise:

Endret av rhubarb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for morris :strix:

Kan tenke meg han ble forundret og så kjempe stolt da han plutselig satt. De blikkene når noe nytt skjer som de er stolt/fornøyd med er ubetalelig :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Heia Morris! :heia: Det er så herlig når de lærer seg noe nytt. Dagens fra Snorkfrøken har vært å reise seg opp ved terskelen til badet og vinke med en arm mens hun ikke har klart å finne ut hvordan hun skal komme seg videre (hverken opp eller ned), samtidig som hun prøvde å holde styr på to stive og strake bein som skle ut som hos Bambi på isen. Uhyre komisk å se på. :ler: Man burde vel ikke le, men... :fnise:

Kjenner meg igjen i det du skriver om å huske lite, har det akkurat sånn med Turneroses fødsel, jeg også. Helt annerledes med Snorkfrøken, og det er vel pga at det ble vaginal fødsel helt uten medikamenter, tipper jeg. Og kanskje litt at jeg tross alt hadde gjort det før? :vetikke: Uansett er det godt å ha en man kan minnes sammen med, så kan man utfylle hverndre. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så uendelig gøy å være med på utviklingen! Haha, nå har han fått en ny tann og lært seg en ny grimase. :hjerte: skal se film med Mannen så må komme tilbake senere. :klem: på Pusilus og *Joyce*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Å, tiden flyr fra meg. Tenker på boka her, men tiden strekker liksom ikke til... Dagene har vært fylt av sykdom for oss voksne, men Morris har sluppet unna. Han fyker rundt og vi har plutselig innsett at vi ikke har et barnesikre t hus :ler: på mandag må sånne dingser til stikkontaktene kjøpes :jepp:

Yndlingsleker for tida: tom kjekseske, kjøkkenrullinnmat og tom morsmelkserstatningboks. Enkel å glede, gutten min :fnise:

Endret av rhubarb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for morris :strix:

Kan tenke meg han ble forundret og så kjempe stolt da han plutselig satt. De blikkene når noe nytt skjer som de er stolt/fornøyd med er ubetalelig :hjerte:

Ja, ikke sant! :hjerte: Skjer stadige oppdagelser nå. Nå er det å vinke til pappa om morgenen som er gjevt. Og så gråte en skvett når han forsvinner ut av synsfeltet. En krokodilletåre før han er klar for frokost :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...