Gå til innhold

Prøvere - igjen....


csilla

Anbefalte innlegg

Endelig er dagen kommet hvor jeg kan rope høyt ( iallfall hjemme i min egen stue!) at: JEG ER GRAVID!!! Følelsen er ganske ubeskrivelig, egentlig... men at dette er en dag jeg har lengtet etter lenge, er ingen overdrivelse!

Men - stopp en halv - det er vel vanlig å presentere seg før man setter i gang å prate om seg selv? :wink:

Så: :heiajente: Hei folkens!

Jeg holder til i Horten, jobber ved en skole, bor her sammen med mannen min i et hus med en hage. Har bodd her i 3 år. Vi giftet oss i aug. 2001 og har jobbet med familieforøkelse siden sommeren 2002...

Så som dere skjønner er de blå strekene etterlengtede. Hadde planer om å sette igang utredning nå, og var nesten overbevist om at jeg ikke kunne få barn.... men tok heldigvis feil! :D

Noen av dere har kanskje sett innlegg fra meg under karriære og utdanning? Er for tiden sykemeldt pga. utbrenthet og overraskelsen var derfor stor når vi oppdaget at jeg var gravid... har lest så mange steder at stress og ubalanse o.l. absolutt ikke gir gode forutsetninger for å bli gravid... og med en mens som det siste året slett ikke har vært spesielt stabil - håpløst!

Men nå sitter jeg her - hjemme fra jobb, men med en spire i magen! Utrolig! Er kjempespent på ukene fremover...

Hmm... middagstid... skriver mer i kveld :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer!!! Så koselig nyhet, spesielt når ting ikke er så greit på jobb-fronten. Du får ta det med ro og kose deg masse med den lille spiren i magen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for alle gratulasjoner, folkens :) Kjempekoselig! Sitter hjemme i dag og har en rolig start på dagen... deilig! Livet er godt! Merkelig, egentlig... for en uke siden var humøret utrolig mye dårligere og jeg så nesten mørkt på månedene fremover - og så plutselig er livet noe helt annet! Jeg går og smiler for meg selv, gleder meg til tiden som kommer og slapper helt av med tanke på om jeg skal skifte jobb fra høsten av - det trengs jo ikke :lol:

Fikk snakket med sjefen min i går, fordi han jobbet med å sette inn vikar for meg... og da var det dumt å ikke fortelle at jeg kanskje trengte vikar helt frem til neste høst. Ja, jeg vet det fortsatt er tidlig å fortelle om graviditeten, men det ble nå sånn. Tror han satte pris på at jeg sa det. Og for meg var det som om noe tungt ble tatt vekk fra skuldrene...

Klarte heller ikke la være å fortelle den store nyheten til min nærmeste familie - og det ble selvfølgelig jubel i stua! Moro!

I forhold til symptomer, har det vært noen rolige dager. Har kjent litt på kvalme sånn på ettermiddagene, og selvfølgelig trøtt som ei sviske, men ellers har det vært rolig. Vel, glemte superpuppene mine :) Men i dag tidlig våknet jeg av "mensmurringer" igjen og kjenner at det trykker nedover, liksom... Det å kjenne på kroppen blir nesten med sånn skrekkblandet fryd - fryd over at det faktisk er noe som skjer med kroppen min og skrekk for at det som skjer ikke er riktig.

Nå skal jeg snart på besøk til lillesøster. Regner med det blir litt babyprat :)

Ha en fin dag, folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann du! :rosasmil:

Gratulerer med en liten en i magen!

Kan tenke meg det er godt å tenke på - alt blir jo helt anneledes med en gang man får vite det! :) Skjønner godt at du bare går å smiler for deg selv- og ikke vet heeelt hvor du skal gjøre av deg! Hadde det akkurat slik selv!

Så godt å være ferdig med å si det til sjefen da.. Sa det ikke til min sjef før jeg var 4måneder på vei jeg- grudde meg så veldig- men det gikk jo helt fint..

Kan tenke meg det ble jubel i stua ja! Er jo slik det skal være- det er jo en kjempefin nyhet! :):tommel:

Kos deg i ukene fremover- stell pent med deg selv! Det fortjener du!

Klemmer fra meg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- og fikk time 16. februar.... Leeenge til - og midt i vinterferien, men men... Eneste er at fastlegen min også er gravid og går ut i permisjon i mars, og den andre legen jeg har vært til på senteret er også gravid... Hmmm.. smittsomme greier, dette :D Hadde håpet å få en lege som kunne følge gjennom hele svangerskapet, men det blir sikkert greit dette og.

Jeg har gode dager for tiden. Deilig å ha fått tilbake litt av gnisten (ja, selv om denne gnisten ikke vises så godt i forhold til jobben min enda...) og humøret er godt. Tror dette er det beste som kunne skjedd! Plutselig er framtida bare spennende og ikke lenger usikker og skremmende. Okey, da... så er fødselen skremmende nok, men én dag med skumle ting er myyye bedre enn å føle at hele fremtiden er skummel :wink:

Er heller ikke så plaget med div. symptomer, selv om jeg oftere kjenner tendens til kvalme. Ryggen murrer litt, men ellers er jeg i god form. Deilig! Man blir litt enspora av dette :ler:

Dagens store prosjekt er å rydde litt på kontoret her hjemme sånn at jeg kan få plass til en "hobby-krok". Har papirmani og det flyter av papir, stempler, lim, sakser og div. ting og tang... På tide å få litt system!

Håper dere har gode dager!

Varme tanker fra Csilla :blomst_opp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Liv - og takk for gratulasjoner! Har ikke fått fastsatt termindato, men tror det er rundt 13. september... Er med andre ord i min 8. uke og babyen er 6 uker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har nettopp kommet hjem etter en lang og slitsom tur med jobben... Er jo i aktiv sykemelding og bestemte meg for å være med på turen - iallfall for å få med meg det sosiale... Men det ble "fiasko" :-? Lang reise og mye program var visst ikke helt tingen for meg ennå... For første gang i svangerskapet har jeg gått og vært skikkelig kvalm. Jeg sov hver gang vi hadde en liten pause og har følt meg skikkelig uggen. Har liggi på sofaen siden jeg kom hjem i formiddag... og plutselig oppdaget jeg menslignende flekker på dopapiret! For en skrekkelig følelse! Det er ikke som friskt blod, men likevel... hva skjer? Selvfølgelig tenker jeg det verste... men - så det er sagt; har ikke vondt noe sted, og kvalmen sitter fortsatt godt i. Hva tror dere? Bør jeg ringe lege? Er inne i min 9. uke nå, tror jeg.

Klem fra en litt redd Csilla...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har det skjedd det jeg fryktet; hadde en spontanabort i natt. Blødningene som startet lørdag kveld, ble bare sterkere og jeg fikk smerter nederst i korsryggen. Er ikke i tvil om at dette var en abort... dessverre... Så nå sitter jeg her og føler meg ganske tom... men samtidig klarer jeg faktisk å trøste meg med at denne gangen var det sånn det måtte gå. Og det er jo også en trøst å vite at vi faktisk kan barn. Så får vi heller håpe på at det ikke går så lang tid før jeg ser to blå streker igjen...

Får bruke tiden fremover til å finne ut av hva jeg skal gjøre med jobbsituasjonen min. Har legetime torsdag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så trist å lese Csilla............

Vet egentlig ikke hva jeg skal si.......... :cry:

Her er ihvertfall en god klem, og lykke til med ny prøving

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var trist... Men godt at du klarer å se positivt på det, selv om det sikkert ikke er så lett.

Føler med deg, og ønsker deg lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm... har hatt en litt tung dag i dag... merker at de siste dagenes hendelser har tatt mer på enn jeg trodde. Lørdag var jeg riktig nok sliten etter jobbturen, men tok meg likevel i å smile for meg selv innimellom - smile av glede og forventning over den lille som spiret inni meg.... og plutselig har det snudd helt - plutselig er det ikke noe liv lenger, og fokuset er igjen tilbake på "Hva skal jeg gjøre med livet mitt?". Det er så slitsomt... trodde jo faktisk at all usikkerheten rundt jobben min kunne "legges på is" en laaang stund - jeg skulle jo være hjemme med en liten krabat!

Jaja, jeg vet det ikke hjelper å gruble på dette. Sånn gikk det denne gangen, og så får vi håpe at det går bra neste gang. Ringte legekontoret i dag og spurte hva jeg skulle gjøre... har ikke vondt, annet enn litt "menssmerter i korsryggen" av og til. Tror kroppen fikk ut alt selv... Fikk iallfall beskjed om å vente til torsdag (har legetime pga. jobb-sykemeldinga da).

Takk for gode tanker fra flere av dere, forresten. Godt å vite at noen bryr seg.

Vel, dette ble dagens lille hjertesukk... håper dere får en fin kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...