Gå til innhold

- Lev på 70 kroner dagen eller jobb!


Tabris

Anbefalte innlegg

Hvordan mener du gratisarbeid skaper betalte, verdiskapende arbeidsplasser?

Hvis man f.eks i en kommune har 20 000 sosialklienter som skal sysselsettes slik at de får sosialpenger, så krever det folk til å organisere, strukturere, følge opp og ha oversikt. Disse må ansettes via nav da de navansatte pr i dag har mer enn nok å gjøre, ergo blir det flere arbeidsplasser. Jeg er også enig med Erna i at mange kommer inn i et dårlig spor med bl.a å snu døgnet når de er uten jobb, og at dette kan bedres med at folk kommer seg opp hver dag. Si f.eks at sosialklientene måtte stå til kommunens disp fra 8-12 hver dag, de resterende timene av det som er normal arbeidsdag burde gå til å søke jobb.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Starlit

Sier en som ikke engang har jobb?

Jeg har utdanning jeg, så jeg jobber for pengene mine. Jeg forventet ikke at staten skulle hjelpe meg fordi jeg ikke fikk de jobbene jeg ville.

Hva med å slutte å sitte på rævva, og heller få deg en utdanning slik at du kan få deg den jobben du vil ha?

For du er nemlig en lat kjerring, når du forventer at staten skal betale for at DU er ikke jobber. Skjønner du ikke at uten utdanning så har du ingenting å vise til som gir deg rett til å kreve hva slags jobb du er villig til å ta?

Vi med høyere utdanning har jobbet for å få den type jobb vi vil ha, og med de godene det følger. Dere som ikke gidder å ta høyere utdannelse får ta til takke med det dere kan få, og ikke tro at staten skal støtte dere fordi jobbene dere kan få ikke er "gode" nok for dere. Det er nemlig omvendt - det er dere som ikke er gode nok for en bedre jobb, og når dere ikke tar det dere kan få - da skal dere SELVSAGT IKKE få penger av staten.

:ler: Men takk for en god latter - så morsomt at du er furten over at staten ikke gir deg penger fordi du ikke finner drømmejobben.

Jeg kan nesten ikke tro at du både har utdannelse og jobb, på vegne av språget ditt :wink: *Kremt!*

Og kan nevnes at jeg går skole nå, og værken kan bevege meg for langt, eller ta hva som helst av jobber som går ut over skolen..

Ikke har jeg lappen og bil heller :rolleyes: Som mange av jobbene krever at arb.takerne har.. Og for at jeg skal kunne ta lappen og kjøpe bil, må jeg jo få en jobb (som jeg aldri får) :closedeyes:

Søkte på en barnehagestilling for en stund siden, og da var det faktsik 15 personer som søkte og konkurrerte om samme stilling.

Norge begynner å bli overbefolket tror jeg :wink:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norge begynner å bli overbefolket tror jeg :wink:

Registrerte arbeidsledige, årsgjennomsnitt 2011

Nedgang i ledigheten i de fleste fylker

Alle fylker, med unntak av Oppland, Telemark og Nordland, hadde en nedgang i andelen registrerte arbeidsledige fra 2010 til 2011.

I gjennomsnitt var 69 394 personer registrert arbeidsledige i 2011. Det tilsvarer 2,7 prosent av arbeidsstyrken, og er en nedgang på 0,2 prosentpoeng fra året før.

http://www.ssb.no/regledig/

Ledige stillingar, 4. kvartal 2011

Auke i talet på ledige stillingar

Det var 62 200 ledige stillingar i 4. kvartal 2011. Det er ein auke på 6 400 frå same kvartal året før. Det meste av auken kom i privat sektor.

Auken i ledige stillingar var noko større i 4. kvartal enn i kvartalet før. Auken var derimot mindre enn i dei to første kvartala i 2011. Når ein ser på årlege gjennomsnitt, auka talet på ledige stillingar med 7 300 frå 2010 til 2011.

Flest ledige stillingar i pleie- og omsorgstenester

I 4. kvartal 2011 var det flest ledige stillingar i pleie- og omsorgstenester, med 8 100. Deretter følgde forretningsmessig tenesteyting med 8 000 og varehandel med 6 400. Dei næringane som har mange sysselsette, har som oftast også mange ledige stillingar sidan mange her skal erstattast ved naturleg avgang og skifte av jobb. Men talet på ledige stillingar blir sjølvsagt også påverka av om næringa er inne i ei nedgangs- eller oppgangstid.

http://www.ssb.no/ledstill/

Hva da overbefolket? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Starlit

Sier en som ikke engang har jobb?

Jeg har utdanning jeg, så jeg jobber for pengene mine. Jeg forventet ikke at staten skulle hjelpe meg fordi jeg ikke fikk de jobbene jeg ville.

Hva med å slutte å sitte på rævva, og heller få deg en utdanning slik at du kan få deg den jobben du vil ha?

For du er nemlig en lat kjerring, når du forventer at staten skal betale for at DU er ikke jobber. Skjønner du ikke at uten utdanning så har du ingenting å vise til som gir deg rett til å kreve hva slags jobb du er villig til å ta?

Vi med høyere utdanning har jobbet for å få den type jobb vi vil ha, og med de godene det følger. Dere som ikke gidder å ta høyere utdannelse får ta til takke med det dere kan få, og ikke tro at staten skal støtte dere fordi jobbene dere kan få ikke er "gode" nok for dere. Det er nemlig omvendt - det er dere som ikke er gode nok for en bedre jobb, og når dere ikke tar det dere kan få - da skal dere SELVSAGT IKKE få penger av staten.

:ler: Men takk for en god latter - så morsomt at du er furten over at staten ikke gir deg penger fordi du ikke finner drømmejobben.

Og etter å ha studert seg til stor utdannelse gjennom et helt ungdomsliv, ken en endelig nyte frukten av inntekt i 30 årene; ..etter den sure svien av et gigantisk studielån :wink: Ah, godt å være gjeldsfri sier nå jeg! ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Starlit

Registrerte arbeidsledige, årsgjennomsnitt 2011

Nedgang i ledigheten i de fleste fylker

Alle fylker, med unntak av Oppland, Telemark og Nordland, hadde en nedgang i andelen registrerte arbeidsledige fra 2010 til 2011.

I gjennomsnitt var 69 394 personer registrert arbeidsledige i 2011. Det tilsvarer 2,7 prosent av arbeidsstyrken, og er en nedgang på 0,2 prosentpoeng fra året før.

http://www.ssb.no/regledig/

Ledige stillingar, 4. kvartal 2011

Auke i talet på ledige stillingar

Det var 62 200 ledige stillingar i 4. kvartal 2011. Det er ein auke på 6 400 frå same kvartal året før. Det meste av auken kom i privat sektor.

Auken i ledige stillingar var noko større i 4. kvartal enn i kvartalet før. Auken var derimot mindre enn i dei to første kvartala i 2011. Når ein ser på årlege gjennomsnitt, auka talet på ledige stillingar med 7 300 frå 2010 til 2011.

Flest ledige stillingar i pleie- og omsorgstenester

I 4. kvartal 2011 var det flest ledige stillingar i pleie- og omsorgstenester, med 8 100. Deretter følgde forretningsmessig tenesteyting med 8 000 og varehandel med 6 400. Dei næringane som har mange sysselsette, har som oftast også mange ledige stillingar sidan mange her skal erstattast ved naturleg avgang og skifte av jobb. Men talet på ledige stillingar blir sjølvsagt også påverka av om næringa er inne i ei nedgangs- eller oppgangstid.

http://www.ssb.no/ledstill/

Hva da overbefolket? :klo:

sier det deg noe når 15 personer sloss om å få de jobbene jeg søker på?? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sier det deg noe når 15 personer sloss om å få de jobbene jeg søker på?? :)

Ja. At folk er flinke til å søke jobb mens de er i jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Erna Solberg kan ikke være riktig klok. Litt over 2000 kr å leve for pr måned? Lever hun egentlig i en virkelig verden?

For jeg synes det er helt forjævlig at folk kan snylte seg til goder, men ikke la det går utover de menneskene som faktisk har rett og trenger f.eks aap eller annen hjelp. Min mann får endelig aap pga sykdom, men han har faktisk en leie han skal betale, og mat som skal spises. Inntil nå har jeg forsørget oss begge. Tror egentlig Erna Solberg at min mann synes det er kult å få aap? Han synes faktisk det er helt jævlig, mye fordi sykdommen gjør det vanskelig å kjempe for sine rettigheter, det å komme inn døra på nav har vært en kamp i seg selv. Det eneste dette rammer vil være de som faktisk ikke kan jobbe, eller som enda ikke har fått de riktige verktøyene slik at de kan jobbe. Min mann vil veldig gjerne jobbe, men han trenger mye hjelp og oppfølging. Det er synd hvis dette skal gå utover slike som han, som egentlig ikke har vondt i viljen, men som sliter med ting som gjør at hverdagen i seg selv er vanskelig.

Jeg er ikke uenig i at noe må gjøres, men man skal ikke se seg blind på alle de som står fram som trygdesnyltere. Problemet med et velferdssysstem er jo også at det også beror på at man er ærlig, og uærlighet bør straffes strengere og mer alvorlig enn det kanskje gjør i dag. Det finnes ingen lette løsninger, men man må ikke stemple alle som får penger fra NAV som snyltere.

Forøvrig må jeg si det at det å få aap har vært vanskelig for min mann, derfor er det overraskende å lese at man kan få det så lett som det blir gitt uttrykk for. Min mann har faktisk vært nødt til å vise til diagnose og haugevis av papirer måtte bli sendt inn for at han skulle få hjelp. Så jeg føler at selv om noen har vært "heldige", så tror jeg at de som er oppriktig syke faktisk kan oppleve NAV som både strenge og vanskelige å ha med å gjøre. Vet ikke hvor mange måneder vi nå har kjempet slik at han kan få hjelp, og jeg faktisk kan få avlastning.

Så vil jeg ogsp minne på at aap faktisk hjelper veldig mange ut i jobb. Uten den hjelpen ville kanskje disse menneskene endt opp som nettopp sosialklienter livet ut, mens de nå kanskje kan få de redskapene og tilpasningene de trenger slik at de kan jobbe. Min mann drømmer om en jobb, virkelig, og jeg blir så oppriktig glad nå som livsgnisten gradvis kommer tilbake ettersom han opplever å få hjelp. Drømmen er å være uavhengig av nav, men inntil da trenger han hjelp. Alternativet hadde vært at han kanskje ble uføretrygdet fordi ingen egentlig vil tilpasse seg etter ham, og ingen gidder å gi ham den hjelpen han trenger gratis. Nå får han det, og ja, det koster kanskje samfunnet litt der og da, men jeg er helt sikker på at han kan betale tilbake det med renter når han er i stand til å jobbe.

Det er lett å sitte der på sin høye hest når man ikke trenger hjelp selv.

Mvh Yvonne :heiajente:

Syns mannen din det er greit at du omtrent daglig utleverer sykdomshistorien hans og den økonomiske situasjonen på nett? Jo, takk, vi har hørt noen få ganger tidligere at du forsørger han og blabla, så du trenger ikke gjenta det selv til det uendelige.

Og når det gjelder Ernas utspill, så har du misforstått kraftig.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og etter å ha studert seg til stor utdannelse gjennom et helt ungdomsliv, ken en endelig nyte frukten av inntekt i 30 årene; ..etter den sure svien av et gigantisk studielån :wink: Ah, godt å være gjeldsfri sier nå jeg! ^^

Bedre med studielån og inntekt enn å være gjeldsfri på sosialen vel? :skratte:

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Starlit

Det var dette med å virkelig ønske seg jobb vs. være arbeidssky. Ønsker man seg virkelig en jobb er det ikke vanskelig å få en. Er en arbeidssky derimot, så er det umulig å oppspore en jobb, selv i så gode tider som nå. Det er massevis av bensinstasjoner, butikker, budfirmaer, vaskefirmaer, +++, som trenger arbeidskraft. Ønsker man seg jobb tar men der det er å få, man venter ikke på at kremjobben skal falle i fanget på en.

Tror du virkelig ikke at jeg har tatt runden min? :fnise:

Har vært innom så mange butikker og sykehjem nå, at jeg alt har blitt et kjent fjes :smilorange:

Og det er ikke nødvendigvis et heldig tilfelle..

Nei her får en jobb om man har kontakter eller familie :closedeyes: Er lettere å få innpass da..

Når barnet mitt er fylt 1 år, skal jeg gjennomgå et kursprogram hos nav, slik at jeg kanskje er sikret jobb istedenfor å sloss med en haug med andre arbeidsledige, som søker på samme jobben...

Og hjelper ikke dette, kan jeg ikke klandre meg selv :smilbla:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Starlit

Ja. At folk er flinke til å søke jobb mens de er i jobb.

Hmmm, aner jeg et hint om at folk ikke har eller får fulltidsjobber? :smilorange:

For to år siden hadde jeg opp til 3 deltidsjobber (2 kiosker+sykehjem), for å fylle opp timelistene mine :rolleyes:

Der jeg nå bor, ser jeg ofte en og samme kassadame i mange ulike butikker...

Kampen for tilværelsen, tror jeg det heter...

Endret av Starlit
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Starlit

Bedre med studielån og inntekt enn å være gjeldsfri på sosialen vel? :skratte:

Har aldri gått på sosialen jeg^^

Du får kose deg med nedbetalingen i mellomtiden :fnise:

Jeg for min del, skal nyte mine velfortjente skatte og feriepenger denne sommeren :wink:

Jeg og sambo er rå på sparing og, så greier fint å bli unge foreldre mens resten må slite med å få sine hardt etterlengtende inntekter i eldre alder.

Lenge leve yrkesjobbene på vgs! :tommel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tv2 nyhetene, Gunn Karin Gjul, Leder familie-og kulturkomiteen, Arbeiderpartiet

Det stemmer ikke. Se:

- For det første, det jeg og Erna sikkert er enige om er at ingen skal kunne gå på sosialhjelp fordi de ikke gidder å gjøre noe annet. Men jeg mener Ernas utspill er merkelig. Man skal ikke få 70 kroner dagen i sosialhjelp om man egentlig ikke skulle vært på sosialhjelp. Da skal du ikke få sosialhjelp, punktum. De såkalte Nav-erne det her er snakk om skal ikke inn i systemet. De skal snus den dagen de kommer inn døra. Få dem tilbake på skolebenken eller ut i jobb med bistand fra NAV, sier Trettebergstuen.

kilde: http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10049904

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Erna Solberg burde kanskje prøvd seg litt i arbeidslivet selv. Hun har faktisk aldri hatt en jobb.

Fra hun sluttet på universitetet har kun sittet i ulike verv og utvalg og komiteer som alle har vært lønnet av skattebetalerne. Kanskje litt arbeid ville hjulpet, om så bare for en dag eller noe slikt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det stemmer ikke. Se:

Jo, jeg så nyhetene på nyhetskanalen da jeg skrev det. Skru på boksen selv. Det kan sikkert være flere som har uttalt seg om saken da vettu.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri gått på sosialen jeg^^

Du får kose deg med nedbetalingen i mellomtiden :fnise:

Jeg for min del, skal nyte mine velfortjente skatte og feriepenger denne sommeren :wink:

Jeg og sambo er rå på sparing og, så greier fint å bli unge foreldre mens resten må slite med å få sine hardt etterlengtende inntekter i eldre alder.

Lenge leve yrkesjobbene på vgs! :tommel:

Hva klager du egentlig for om alt er bare velstand? For min del utgjør månedlig avdrag av studielån 2% av bruttoinntekten min per måned, så det er ikke noe jeg sliter spesielt hardt med. Er dog takknemlig for at jeg har valgt en høyere utdanning som gjør at jeg kan velge og vrake i jobber helt uavhengig av bosted.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at forslaget er verdt å bli iallefall prøvd. Alt som kan bidra til å bli kvitt med de late sosialklienter og andre som kan (men ikke eller ikke vil) jobbe, ønsker jeg velkommen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvis man f.eks i en kommune har 20 000 sosialklienter som skal sysselsettes slik at de får sosialpenger, så krever det folk til å organisere, strukturere, følge opp og ha oversikt. Disse må ansettes via nav da de navansatte pr i dag har mer enn nok å gjøre, ergo blir det flere arbeidsplasser.

Jeg må nesten gratulere, den begrunnelsen så jeg ikke komme :)

Men jeg er usikker på om den rette måten å skape flere levedyktige arbeidsplasser i distriktene er å innføre en så arbeidskrevende reform at behovet for byråkrater øker sterkt. Noen kan påstå dette har vært prøvd med helseforetaksmodellen med noe begrenset suksess. Uten å ha spurt henne, tør jeg påstå Erna-utspillet neppe har hatt i tankene å øke statlige overføringer til kommunale NAV-kontorer.

Det er bedre å ansette folk for å løse problemer enn for å administrere dem. Det er fullt mulig vi løser problemer med å styrke NAV, men da heller på å følge opp individer og stille individuelle krav.

Tallet må du ha tatt ut av lufta, uten at det er spesielt viktig. Er det flere kommuner enn Oslo som har så mange sosialklienter, arbeidsføre eller ikke?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og etter å ha studert seg til stor utdannelse gjennom et helt ungdomsliv, ken en endelig nyte frukten av inntekt i 30 årene; ..etter den sure svien av et gigantisk studielån :wink: Ah, godt å være gjeldsfri sier nå jeg! ^^

:skratte:

Joda, man får ofte studielån - men så får man seg en godt betalt jobb og så får man det nedbetalt skjønner du ;)

Eller misforstår du meg og trodde at jeg mente at man tar opp studielån og studerer for deretter å gjøre som deg og slutte å jobbe?

Ville forøvrig tro at de med studielån og god utdannelse lever bedre enn de som ikke tok utdannelse og lever på trygd eller på en kassejobb på Rimi. Tror ikke du og det? Eller trenger man kanskje høyere utdannelse for å få kunnskap nok til å forstå hva diskusjonen handler om? ;)

De færreste i Norge sitter igjen med et "gigantisk" studielån som du skriver, og de som gjør det er som regel de som tjener best og betaler det ned fortest. I tillegg til det faktum at studielån er det gunstigste lånet man kan ha da, men det visste du vel? ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man f.eks i en kommune har 20 000 sosialklienter som skal sysselsettes slik at de får sosialpenger, så krever det folk til å organisere, strukturere, følge opp og ha oversikt. Disse må ansettes via nav da de navansatte pr i dag har mer enn nok å gjøre, ergo blir det flere arbeidsplasser. Jeg er også enig med Erna i at mange kommer inn i et dårlig spor med bl.a å snu døgnet når de er uten jobb, og at dette kan bedres med at folk kommer seg opp hver dag. Si f.eks at sosialklientene måtte stå til kommunens disp fra 8-12 hver dag, de resterende timene av det som er normal arbeidsdag burde gå til å søke jobb.

Som en som lider av en søvnforstyrrelse, og tidligere har mottatt sosialhjelp, kan jeg jo fortelle deg litt om hva dette ville betydd for meg. Husk på at siden jeg gikk på sosialhjelp og ikke AAP, betød det at det på papiret ikke var noe galt med meg, sånn bortsett fra litt vondt i viljen og arbeidsskyhet.

Takket være min søvnforstyrrelse, vil jeg gå rundt med det som tilsvarer seks timers konstant jetlag, dersom jeg står opp til "normal" tid hver dag. Sånn umiddelbart så resulterer det ikke i stort annet enn kraftig nedsatt reaksjonsevne, at alt tar mye lengre tid en normalt (en ti minutters dusj kan fort ta 30 minutter), jeg føler meg kvalm hele dagen, magen slår seg vrang, og jeg plages ofte med diaré, og orker ikke spise før utpå kvelden. Jeg får ikke varmen i kroppen, og må bruke jakke innendørs. Beskjeder går inn det ene øret og ut det andre. Jeg er nedstemt og sint resten av dagen, og arbeidskapasitet = mellom 0% og 20%

På lang sikt svikter immunforsvaret, og det skal ingenting til før jeg blir syk. Jeg hadde bronkitt fire ganger i året (var syk ca. en måned av gangen), og pådro meg også langvarig lungebetennelse et par ganger. Underernæring ble en naturlig følge av hyppig diaré pluss at jeg var for kvalm til å få i meg nok mat. Ja, nå glemte jeg nesten å nevne at jeg ikke våkner av vekkeklokker dersom de ringer for tidlig. Jeg var avhengig av at noen fysisk dro meg ut av sengen for i det hele tatt å våkne. Var jeg alene, hadde jeg ingen annen mulighet enn å holde meg våken hele natten for å kunne møte til "normal" tid dagen etter. Utviklet etterhvert et søvnmønster hvor jeg holdt meg våken tre døgn i strekk, for så å sove i ett døgn, slik at jeg skulle få minst mulig fravær. Det artige er jo at til tross for at jeg var fullstendig utslitt etter å ha blitt dratt ut av sengen klokken 07:00, fikk jeg sjelden sove før rundt 03:00 igjen. Det hendte jeg kollapset på sofaen, men det føltes mer som blackout enn søvn. Kunne skrevet mye mer om dette, men regner med at du skjønner hvorfor det var problematisk å fungere.

Jeg oppdaget etterhvert at om jeg lyttet til kroppen, dvs. sov fra rundt 03:00 og stod opp rundt 12:00, fikk jeg ingen av disse plagene. Jeg har ikke hatt bronkitt en eneste gang etter at jeg begynte å leve etter min naturlige døgnrytme, og blir svært sjeldent syk. Arbeidskapasiteten er i utgangspunktet på 100% dersom jeg får lov til å stå opp når jeg er uthvilt. Hvor er logikken i at jeg skal stå opp klokken 06:30 (eller rettere sagt holde meg våken en hel natt for å kunne møte klokken 08:00), når det ikke bidrar til annet enn å gjøre meg syk? Er det kun fordi det tar seg best ut å følge A-menneskerytmen? :klo:

Dette er bare én historie om ett menneske, men alle sosialklienter sliter med sitt, enten det er genuin latskap, rusproblemer, psykisk sykdom eller fysisk sykdom. Jeg ble, til tross for at jeg hadde et høyst reelt syndrom, sett på som lat. Jeg ble tvunget til å delta på tiltak hvor jeg måtte stå opp 05:30, ellers ville jeg ikke få stønad lenger. Dette til tross for at jeg fortalte om problemene mine, og var svært positiv til å arbeide/delta på tiltak, dersom jeg kunne utføre de på tidspunkt jeg ikke var i koma. En kurator reagerte med å sette meg opp på morgenmøter flere ganger i uka, som et krav til at jeg skulle få penger. Det var ingen reell grunn til at jeg skulle møte opp på sosialkontoret som lå syv kilometer unna - vi hadde ingen samtaler - annet enn at akkurat den kuratoren jeg hadde på det tidspunktet likte å demonstrere egen makt.

Du har sikkert rett i at det er fort gjort å snu døgnet, men hvordan skal man skille mellom de som sitter for lenge foran datamaskinen og de som har en uoppdaget søvnforstyrrelse/er ekstreme B-mennesker/ikke får sovet nok pga. anstanfall/etc. Hvorfor kan man ikke ha arbeid fra 12:00 til 16:00, og 16:00 til 20:00 i tillegg til 08:00 - 12:00? Finnes det noe man kan sette folk til å gjøre hjemmefra? Bør ikke målet være å finne - om ikke det som fungerer best - noe som i alle fall fungerer for hver enkelt? Nav konstruerer ofte det jeg ser på som "falske stillinger". De setter deg til å gjøre noe (også kjent som "komme seg opp om morran"), selv om det er en totalt overflødig stilling, og du aldri kommer til å få fast jobb der. Da kan de like så gjerne konstruere "korrekturleserstillinger", "badevakt på kveldstid", eller "langtransport på nattestid lærling"-stillinger. Ikke for å sy puter under armene på folk, men for å øke sjansene for at de klarer å gjennomføre, ved hjelp av mer tilpassede valg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Erna Solberg burde kanskje prøvd seg litt i arbeidslivet selv. Hun har faktisk aldri hatt en jobb.

Fra hun sluttet på universitetet har kun sittet i ulike verv og utvalg og komiteer som alle har vært lønnet av skattebetalerne. Kanskje litt arbeid ville hjulpet, om så bare for en dag eller noe slikt.

Hun er vel partileder i Høyre, i tillegg til å være på Stortinget og alle andre verv hun måtte ha. Ingen av de jobbene er noen ferie.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...