Gå til innhold

hjelp ( av dere ) til selv hjelp i et parforhold


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skrivefeil grunnet mye skriving via mob. Beklager dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje hun er en kvinne som har en helt annen kommunikativ "stil" enn det du har, er konfliktsky og ikke vant med å snakke om litt vanskelige ting? Det er du som kjenner henne best, men jeg får inntrykk av at dere er ganske forskjellige som personer - og at det muligens er disse forskjellene som har blitt mer tydelige etterhvert som forholdet har utviklet seg.

Forskjeller i seg selv behøver ikke bety så mye - hvis de er forenelige over tid. Utfordringene ligger jo i det å leve godt med det som forener dere - og utvikle det. Men hvis forskjellene er så store at det utvikles savn - så er det kanskje grunn til å bekymre seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier noe der. En annen tanke. Hva om

Det er meg feilen ligger hos ? At jeg er for kravstor ?

At jeg trenger bekreftelse som en usikker dritt? Alt for mye og alt for lite ?

At jeg tenker og grubler for mye ?

At jeg tolker alt mulig ut av ingenting ?

Kanskje det er normalt i et forhold slik det er nå i perioder ?

Jeg vet jo ikke, for jeg har jo ikke noe å sammenligne med .

Vi er nok ulike på endel områder, men at det bare er meg som ønsker nærhet kos bekregtelse og sex, det er det nok ikke, for da hadde hun ikke styrt på med denne flørten bak ryggen min og samtidig fått følelser. Selv om man ikke alltid kan styre dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest norah

Du sier noe der. En annen tanke. Hva om

Det er meg feilen ligger hos ? At jeg er for kravstor ?

At jeg trenger bekreftelse som en usikker dritt? Alt for mye og alt for lite ?

At jeg tenker og grubler for mye ?

At jeg tolker alt mulig ut av ingenting ?

Kanskje det er normalt i et forhold slik det er nå i perioder ?

Jeg vet jo ikke, for jeg har jo ikke noe å sammenligne med .

Vi er nok ulike på endel områder, men at det bare er meg som ønsker nærhet kos bekregtelse og sex, det er det nok ikke, for da hadde hun ikke styrt på med denne flørten bak ryggen min og samtidig fått følelser. Selv om man ikke alltid kan styre dem.

Det er normalt å bli betatt av andre når man er i forhold. Og det er normalt å ha nedturer, og det er normalt at man ikke har et klart svar på alt. Noen ganger klarer man ikke svare, fordi man ikke vet hva man vil.

Men følelser, selv sterke, er ikke ensbetydende med at forhold nødvendigvis skal fortsette/startes.

Og ganske mange klamrer seg til siste rest fordi de ikke orker tanken på å være alene, det er også normalt. Mange unngår brudd fordi de ikke vil miste denne personen - selv om de vet at forholdet ikke fungerer. Det er vanskelig å riste skikkelig tak i noe som har vært endel av livet i flere år, da risikerer man jo alle slags konsekvenser.

Hun kan tydeligvis ikke svare for seg, og er faktisk ganske urimelig med deg. Da synes jeg du skal slutte å fokusere på henne, og vende blikket mot deg selv:

Hvordan vil du ha det?

Kan hun på det nåværende tidspunkt gi deg det du vil ha?

Hvor lenge er du villig til å ha det slik?

Er det slik du ser for deg et forhold?

Det kan godt hende du ikke klarer gi henne det hun ønsker, men da er det hennes ansvar å fortelle hva det er.

Kravstor er du iallefall ikke - langt derifra. Jeg synes du skal tenke langt mer på hva du selv vil, og hva dine behov er.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klikk det er fine ord du skriver, men jeg må nok ta del i skylden selv.

Det er riktig at jeg ikke orker tanken på å leve uten henne. Får litt frysninger bsre ved tanken. Jeg har et annet langt forhold bak meg, og lett var det ikke. Da det ble slutt fordi hun fant en annen og bedre.

Om jeg får det jeg vil ha i et forhold ? Vanskelig spørsmål. Dette er en utrolig snill og god kvinne. Resten av familien hennes og min har blitt flettet sammen og alle er glad i alle. Tanken på å bryte alt dette kan gi ikke mindre enn angst.

Før fikk jeg tlf i lunsjen og flere av dem nåe hun car ferdig og utover kvelden når jeg jobber sent. Hun ville bare prate. Høre stemmen min. Til og med savne meg. Hun ville gjerne høre de tre ord.

Hun kunne smse masse :) ferdig snart kommer du ikke hjem snart ?

Når det kom til sengekos var det meg som ikke alltid orket for hun ville hele tiden. Det snudde på et blunk.

Jeg kunne bli stående fast i døren når jeg sku gå. Ville ikke slippe meg

Vsr vi borte fra hverandre en jul eller noe, kjente vi det begge i kroppen etter bare en dag. Eller timer. Sist gang vsr ddt egentlig helt greit i følge ho.

Nå ber jeg om litt bekreftelse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik du beskriver det - så har hun jo endret seg i løpet av den tiden dere har vært sammen. Selvfølgelig blir et forhold annerledes når forelskelsen har gitt seg - men det går fint an å ivareta daglig, kjærlig omsorg selv om man ikke er nyforelsket!

Det at hun ble betatt av en annen, viser jo som du sier, at hun ikke er følelsesdød. Er du helt sikker på at hun ikke fremdeles er betatt av han og at energien hennes forsvinner der?

Har hun selv noen ide om hvorfor hun har endret seg slik i relasjonen til deg? Noe skurrer jo her - og jeg tror ikke det er du som skal lete etter "feil" hos deg selv. Du må heller spørre deg selv om det er slik du vil ha det - hvis hun ikke endrer seg. Du må heller ikke tenke at du selv ikke er bra nok - derfor blir hun betatt av andre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet ikke. Vi hadde en samtale om dette i går. Samme svar som hva jeg skrev over. Vi reiste til byen, og da jeg sa vi sees snart og skulle gi en klem måtte jeg holde hun igjen i gåseøyne. Vet ikke må nok ta en orat til. MEN hun hater å prate. Redd hun blir veldig lei det, og at det gjør saken bare værre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke. Vi hadde en samtale om dette i går. Samme svar som hva jeg skrev over. Vi reiste til byen, og da jeg sa vi sees snart og skulle gi en klem måtte jeg holde hun igjen i gåseøyne. Vet ikke må nok ta en orat til. MEN hun hater å prate. Redd hun blir veldig lei det, og at det gjør saken bare værre.

Du har en vag og urolig magefølelse - slik oppfatter jeg det iallefall. Det virker som du opplever henne som unnvikende. Hvorfor prøver hun å unngå å gi deg en klem - du er jo kjæresten hennes. Jeg får en følelse av at det er noe som skurrer her. Hun merker sikkert også at du er pågående.

Hvis hun hater å snakke - så kan du ta en runde med mail-kommunikasjon. Det kan være en kortvarig løsning for dere der hun får mulighet til å formulere seg uten press på å skulle snakke. Det kan faktisk være oppklarende, og begge får en mulighet til å uttrykke seg i ro og fred.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow du formulerte det bra nå. Er nok det som skjer. Jeg har en vag men urolig magefølelse ja. Hva den prøver å si vet jeg ikke.

Men ja jeg føler hun er unnvikende og jeg er redd hun føler jeg er for pågående.

Prøver å ikke være det men samtidig føler jeg jo at jeg ikke gjør noe galt, gor det er jo så forbaska lite jeg ber om.

Jeg har en livlig fantasi og vil ikke blande den med magefølelsen, for da skjer ting som dette :

At hun er avvikende grunnet dårlig samvittighet fordi det ligger mer bak den såkalte uskyldige flørten. Kanskhe den ikke engang er avsluttet. Eller kanskje hun et eller annet.

Når jeg bare dagen etter sier på gjensyn og får gitt en klem, og etterpå går dit jeg skal, i rask gange og en urolig følelse i kroppen som sier at noe framdeles er galt, da tenker jeg at det skal ikke være slik

Men hvorfor sier hun jeg elsker og det er oss nå og i framtiden. At samvittigheten nå er helt ren, og alt bra hvis det ikke er slik. Jeg har gitt henne utallige sjanser i bra og rolige omgivelser til å si alt hun har på hjertet.

Jeg har faktisk tidligere prøvd dette med mail, men hun orker ikke skrive så mye

Så det er bare et ork. Så lite tegn til å møtes på midten.

Nå grunnet tapet av vennskapet med denne fyren hun flørtet med, grunnet det. Ønsker hun seg nye guttevenner. For det er dem hun kommer best overens med. Dette plumper hun ut med når jeg hsr startet en samtale om oss. Så dette virker viktigere enn det jeg vil ta opp.

Jeg vil gjerne ut å gjøre ting gjerne møte nye vennepar vi kan bli kjent med på fellesen. Men det virker bsre uint.

Nei jeg har litt å finne ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tapet av denne flørtevennen som hun ønsker å ha et vennskapsforhold til? Alle mine fjern-antenner tilsier at det er et sted i dette området at hunden ligger begravet.

Du kan ikke annet enn å se om du orker å leve sammen med en kvinne som ikke vil kommunisere med deg - eller om du skal gå. Mulighetene er ikke så mange, og du kan ikke tvinge henne.

Hun ønsker seg mer guttevenner. Kanskje er hun ei guttejente som kjenner seg bedre sammen med gutter? Hva har hun av venninner?

Men det er noe som skurrer her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så sykt innviklet. Ja det er noe som skurrer ! Og hvorfor skal det være så forbas vanskelig å finne det ut.

Lite med venninner, men mest opptatt av gutter som venner. Utrolig lett å smigre med kommentarer for utseende. Det viser hun med hele kroppen.

Nei jeg trenger å finne det ut.

Står med henne nå. Hun smiler og tok i mot meg med en klem. Men ddt er noe .... det er noe ... det er nie hun legger lokk på.

Hun smiler og viser hun synes det er kjekt å være her med meg, men noe er annerledes. Hun er kort og rask i vendingen fysisk og psykisk. Lol hør på meg da :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart noe skurrer. Jeg er en normalt oppegående person, og pleier å klare å lese folk og situasjoner. Pleier pgså å se en sammenheng. Men i kjærlighetens navn virker det som blir naiv og godtroende eller noe fen dur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg skal sette fingeren på noe i dag, her jeg er på jobb, er at det er vanskelug å være borte fra henne for tiden. Jeg er urolug i kroppen og ønsker tiden skal gå kjempe raskt slik at jeg ser hun igjen snart. Har en slags trist stemning over meg.

Jeg klarer ikke sortere og plassere alt dette. Derfor det er så godt å få innspill fea dere.

Til vanlig er man på jobb så er man på jobb. Så sees vi senere på dagen. No problem. Nå håoer jeg hun ringer i lunsjen ønsker en mkd og kan bare ikke vente til jeg ser henne igjen.

Er dette fordi jeg følte vi hadde det trygt sammen før detre skhedde mens nå herjer usikkerheten om hva som skher feammover ?

Hva er det dette mennesket gjør mor meg. Jeg som er en supeemuntwr oisitiv dyr med selvsikkerhet og godt humør og ståpåvilje ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fysj den mobilen lol super munter og positiv fyr. Skulle det stå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg selv godt igjen her , og må bare si at det virker som om hun er på vei ut av forholdet følelsesmessig... Jeg har hatt flere episoder i livet der jeg var ikke fornøyd med forholdet lenger, og det er DA disse flørtene og guttevennene begynnte å komme i bildet..... at hun ønsker dette flørten som bestis er bare bullshit, det er en legal måte å fortsette med møtene og flørten hvis du godtar han som en ny venn av henne.

Hun vil nok ikke helt ut av forholdet enda pga dens stabilitet og trygge rammer, men orker heller ikke å investere mere energi i å holdet det ved like / forbedre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig liker jeg ikke boken "Menn er fra Mars og kvinner er fra Venus", da jeg synes den til tider forenkler en del, og klassifiserer at alle kvinner er slik og alle menn er slik. Den har helt klart noen poeng, men jeg synes andre bøker er bedre.

Noen tips er:

Samlivsboken - den er gjerne en forberedelse til et PREP-kurs. Synes den definitivt har noen gode poeng.

Kjærlighetens tre porter - også en bok som kan være interessant å lese. Sissel Gran har flere bøker og er anerkjent som samlivsterapaut.

Modum bad har også en del kurs som er fine.

Ønsker deg lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er også av dem som ville reagert negativt om partneren min lånte Kvinner fra Venus, Menn fra Mars - for å forstå meg, men jeg har absolutt tro på at man kan gjøre mye ved å bedre kommunikasjonen og sette forkus på det som faktisk er veldig bra i forholdet.

Har dere snakket om parterapi? Hva med å reise på et weekend-kurs. De er jo ikke bare for folk som er i skikkelig krise, men for par som ønsker å utvikle fellesskapet osv.

For eksempel Imagoterapi eller et Prep-kurs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver innledningsvis at det skjer ting rundt dere som påvirker dere begge. Kan hennes tilbakeholdenhet skyldes noe av dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo nei jeg skaffet den boken i hovedsak fordi jeg hørte om mange som fikk bedre forståelse på forskhellene mellom mann og kvinne. Jeg har lest litt om disse kursene mange anvefaler men vet ikke helt hva det vil kunne få som bivirkninger urenom det man vil lære.

Nei jeg tenker jeg må ha en samtale med henne igjen. Gjerne i dag om vi finner tid. Men jeg vet at det er en farfull ting å gjøre. Det fordi hun nok er bra mettet med å sitte å snakke. Så muligheten er at jeg rett og slett skyver henne enda lenger bort.

Når jeg leser flere av disse innleggene begynner jeg å tro at dwt ikke er vits å henge seg sånn ooo i alt dette, men begynne p se på overlevelsesmetoder nå som forholdet nærmer seg slutten ... og jeg som følte vi var inn i dette for the long run.

Skal jeg gi opp ? Bruke litt tid til å inse at vi er ferdige, la henne skjønne at jeg fra nå gir slipp på henne ? At jeg lar henne få brette ut vingene klar til oppleve nye spennende ting ?

Dette er tungt.

Kanskje derfor jeg har snakket så mye om dette stikket. For å oppleve den deilige men korte stunden man våkner fra dvalen og innser et øyeblikk hva man er i ferd med å miste før det er forsent.

Den kjærligheten ... sa til meg selv at sist gang skulle bli det siste forholdet, fir det gjorde så forbaska vondt så sykt lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer nok det havbris dette rundt henne påvirker henne. Og det med full rett. Men hvordan skal jeg forklare det ? Det påvirker ikke henne slik det burde ? Skal se om heg ikke kan formulere akkurat det noe bedre.

Iallefall hun burde kommet mer TIL meg, og dette er såpass at jeg tror det skulle fått oss nærmere hverandre grunnet trygghet evt trøst of det å være der for hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...