Gå til innhold

reklamefilmen du syns er mest plagsom/teit? :)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Begynner å bli litt lei av hamburger-reklamen til Coop. Og den med ho mora som leser for ungene sine og sier til guttungen: "Du vet at du kan fortelle meg hva som helst?" og så blir det tyst lenge og skikkelig ekkel stemning. Jeg trodde det var en reklame for et slags hjelpenummer eller opplysning om mobbing eller overgrep, og så er det noe om boligbygging med skilsmisse som et salgspunkt? Kvalmt. :spy:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • 1 måned senere...
På 4.6.2020 den 10.19, Hedy Lamarr skrev:

Den Telia-reklamen med han der Terje må jo være det tåpeligste som er laget i dette århundret. Lurer på hvor lenge vi skal plages med den. 

Dette. 

Det virker som om de vil at seerne skal bli irriterte? For morsomt er det i hvert fall ikke. Skulle gjerne vært flue på veggen da reklamebyrået presenterte idéen: "En irriterende tegneserieaktig figur - helt uten humor. Altså bare irriterende. Folket vil elske det....". 

Forøvrig er jeg veldig fornøyd med mitt Telia-abonnement, men de bør røske opp i markedsavdelingen sin. Sist gang de fikk meg til å skrive i denne tråden, var da de brukte irriterende musikk i noen reklamesnutter. Melodien var grei nok, helt til det kom inn lyder som hørtes ut som en dame som led av alvorlig forstoppelse. 

Og nå denne irriterende Terjefiguren. 

Virker som de mener at irritasjon er det som skal til for å vekke oppmerksomhet/interesse? 

Anonymkode: 7cbdd...a21

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Melodien var grei nok, helt til det kom inn lyder som hørtes ut som en dame som led av alvorlig forstoppelse. 

Ja, vet hvilken du mener, grusomt. 

Kan gjerne være med på å undres over om at de tenker irritasjon / oppgitthet tross alt bidrar positivt i reklamesammenheng. Folk får iallfall en reaksjon, og kanskje en hvilken som helst reaksjon er viktigere enn ingen reaksjon? Reklamebransjen virker iallfall tenke slik, det florerer av irriterende reklamer for tiden. Og Terje troner på toppen av dem, synes jeg, sånn sett kan det hende at reklamebyrået og Telia gnir seg fornøyd i hendene når de leser dette.

Om det er bra for merkenavnet over tid er en annen diskusjon, men folk glemmer fort, så ikke vet jeg. Jeg skal iallfall ikke bytte til Telia nå, uansett hvor gode tilbud / nyheter Terje presenterer.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den der ungen som snakker feil. Nei.... dobbelt så mye som vanlig? Det skal tydeligvis være sjarmerende at ungen leser feil.

Anonymkode: 0b5f8...08c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Coffee-slenderReklamen. 
 

for en utrolig uappetittlig dame. Æ har prøvd lavkarbo og aille dietta. Men hældigivs fortalte ei venninne om 🤮🤮🤮

Anonymkode: bddad...2db

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette. 

Det virker som om de vil at seerne skal bli irriterte? For morsomt er det i hvert fall ikke. Skulle gjerne vært flue på veggen da reklamebyrået presenterte idéen: "En irriterende tegneserieaktig figur - helt uten humor. Altså bare irriterende. Folket vil elske det....". 

Forøvrig er jeg veldig fornøyd med mitt Telia-abonnement, men de bør røske opp i markedsavdelingen sin. Sist gang de fikk meg til å skrive i denne tråden, var da de brukte irriterende musikk i noen reklamesnutter. Melodien var grei nok, helt til det kom inn lyder som hørtes ut som en dame som led av alvorlig forstoppelse. 

Og nå denne irriterende Terjefiguren. 

Virker som de mener at irritasjon er det som skal til for å vekke oppmerksomhet/interesse? 

Anonymkode: 7cbdd...a21

Og han er liksom et geni som finner opp alt mulig rart, men han snakker jo som en typisk 70-talls østkant gutt, som står i et hjørne med langt hår og brun skinnjakke med siggen i kjeften og med litt lav IQ jo. 

Anonymkode: 8c7fa...e8a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når matprat prøver å late som om de er nøytrale og som om rødt kjøtt er "nødvendig" når deres hensikt er "å fremme norsk egg og kjøtt" :P Bare flaut..

Anonymkode: 16443...d79

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/4/2020 at 10:19 AM, Hedy Lamarr said:

Den Telia-reklamen med han der Terje må jo være det tåpeligste som er laget i dette århundret. Lurer på hvor lenge vi skal plages med den. 

Ja, fy fader for noe møl! Rimelig lei den betsson-reklamen med krabbeklo i undiken også. 

Anonymkode: 2220d...de1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når matprat prøver å late som om de er nøytrale og som om rødt kjøtt er "nødvendig" når deres hensikt er "å fremme norsk egg og kjøtt"  Bare flaut.. :P

Anonymkode: 16443...d79

Hvis det var det du fikk ut av den vidoen, så blir jeg flau på dine anonyme vegne. Han sier at man må se på helheten, ikke bare det vegetarianerne mener. Hvis vi ikke skulle ha dyr her i landet, vil det gro igjen og selv de 3% som er bra for planter vil minske. Ja til å kunne spise det man selv vil, om det er kjøtt og fisk for de fleste eller vegetarisk for 2-4% av befolkningen som vil spise det (helt greit i min bok!)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den der Telia reklamen med den dukka. Herregud, hvordan fikk de skuespillerene til å ta det seriøst,hvordan fikk de solgt konseptet til Telia, det er så mange Hvordan ER det mulig at den eksisterer, at det er et jævla mirakel. Og jeg trodde Telenor reklamene var ille. Please Arnfinn baksletten any day. 

Anonymkode: 3c4e3...a16

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 hours ago, sofie777 said:

Hvis det var det du fikk ut av den vidoen, så blir jeg flau på dine anonyme vegne. Han sier at man må se på helheten, ikke bare det vegetarianerne mener. Hvis vi ikke skulle ha dyr her i landet, vil det gro igjen og selv de 3% som er bra for planter vil minske. Ja til å kunne spise det man selv vil, om det er kjøtt og fisk for de fleste eller vegetarisk for 2-4% av befolkningen som vil spise det (helt greit i min bok!)

Gro igjen? En kan da alltids bygge boliger

Anonymkode: 2a3bc...2fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gro igjen? En kan da alltids bygge boliger

Anonymkode: 2a3bc...2fa

Og hvor skal de så igjen få maten fra?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Colgatereklamen.
Når de sier jeg ikke jeg kan være hjemmeværende, smiler jeg.

Når de sier boksing ikke er en sport for jenter, smiler jeg.

Når de sier jeg ikke har en ordentlig jobb, smiler jeg.

 

Dustereklame som sparker inn åpne dører.  De finner ett eller annet tema, hva enn er som er i vinden for tida, og forsøker å bruke det for å selge noe.

Anonymkode: d4061...db0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den derre grill-reklamen for en eller annen matbutikkkjede (rema?), hvor det er med en familie, med grusomme «Pour Some Sugar on Me» som valgt musikk. 

«Pengedum-reklamen». Svært irriterende og teit. Dårlige skuespillere også. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/26/2020 at 2:41 PM, AnonymBruker said:

Colgatereklamen.
Når de sier jeg ikke jeg kan være hjemmeværende, smiler jeg.

Når de sier boksing ikke er en sport for jenter, smiler jeg.

Når de sier jeg ikke har en ordentlig jobb, smiler jeg.

 

Dustereklame som sparker inn åpne dører.  De finner ett eller annet tema, hva enn er som er i vinden for tida, og forsøker å bruke det for å selge noe.

Anonymkode: d4061...db0

Jeg synes reklamen er grei nok, men musikken de har valgt er grusom.

Pengedum-reklamen irriterer meg veldig om dagen. Det samme gjør disse nå godt utbrukte Rema 1000-reklamene med all teknologien. Og Telia har også funnet opp et nytt, tåpelig reklamekonsept. I det hele tatt få gode reklamer på TV om dagen.

Anonymkode: 312c6...1e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den på national geographic for en organisasjon som hjelper barn i Afrika med øyesykdommer. Den spiller så vanvittig på samvittigheten til kvinner og spesielt mødre. Og de snakker om at det lille barnet på skjermen som sitter og gråter med masse fluer i øynene kommer til å bli blind av en sykdom som gjør at det føles som å bli skåret i øynene med ståltråd hver gang han blunker om han ikke får hjelp og at du som mor og alle mødre vil gjøre alt for å hjelpe barn som lider. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...