Gå til innhold

Bursdagsfest for 5 åring -gutt


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Kom med tips til leker/underholdning (helst slik at ikke hele taket letter!!! - med ca. 15 gutter på 5-6 år - hjeeep!)

Ønsker også tips til en "kuul" kake/mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke sånn peilling på fem-seksåringer,men fotnallbane kake blir kanskje en hit hvis de liker fotball.

Fotballkake.

Lag en langpannekake, legg på grønt gress(grønn melisglasur)

Tegn opp krittstriper med hvit glasur. og sett opp mål og fyll på med spillere(seigmenn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da junior fylte 6 i sommer, serverte jeg akvariefisk til dem - det slo an!!

Man tager: en passe stor bolle, grønn gele og masse gelefisk (jeg brukte hval sjokoladefabrikk sine gelehvaler - men bruk det du finner!)

Lag gele, hell den i bollen og vent til den er så godt som stivnet (min hadde stått litt for lenge, det gjorde ikkeno!) - så tar du spisepinner e.l og putter fisken oppi bollen - spre dem godt rundt. Kanskje du kan ha noen dykkere (seigmenn) oppi også?

Serveres med vaniljesaus - ungene holdt seg t.o.m unna sjokoladekaka!!

Leker som fenger så mange er jeg litt dårligere på - sette hale på grisen, fiskedam (til godteposene som har blitt så vanlig å ha med seg hjem)... Hmmm.. Spør i barnehagen hva de pleier å leke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med den gamle slageren "fiskekonkurranse"? Husker i allefall at det var det morsomste i bursdagen min når jeg var liten. Det som gjorde det mer spennende hos meg enn hos de andre i klassen var at det ikke var en voksen som bandt pakker på stanga. Vi hadde stang med krok (bøyd spiker), og pakker i forskjellige størrelser (men med ganske likt innhold) med hyssingløkke lå i en haug på gulvet. Så måtte man stå bak en strek og prøve å få kroken inn i løkka på paka som så mest spennende ut. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Utkledning/tema party har vært populært hos oss, indianer og cowboy, sjørøvere osv.

Vi har også hatt overraskelsesparty, ungene var i 100 og gledet seg til å overraske bursdagsbarnet :P

Halve tiden inne med kaker og halve tiden ute i lavvo på skolegården med akekonkurranse, bål, pølser og kakao.

Lykke til :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner noen som alltid har utebursdag, med bål, pølser, snøleking, kakao, kake osv. Null rydding og masse barn som får ut energi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...