Gå til innhold

kaffegjester.


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Du har invitert til bursdag. Kaffe og kaker og dekket et pent bord.

Du har avtalt tid når du vet det passer og de har takket ja.

De kommer anstigende til ditt hjem. Henger av seg tøyet.Går inn i stuen og setter seg. Da tar to av gjestene og legger mobilen sin på salongbordet.

I det øyeblikket kaken skal åpnes ringer den ene tlf. iltert. Det er barnepiken til den ene som ringer og sier at nå har vesla vokna. Skal hun få sutre eller skal jeg gi henne flaske...og slik fortsetter samtalen.

Etter et kvarter må mor ringe for å høre hvordan det gikk. De andre holder munn så hun ikke blir forstyrret, det sitter tross alt 8 rundt bordet.

Så sitter vi der da og prøver å gjenoppta kaffekosen, da ringer den andre tlf. det er hans far som ringer. Da forteller han at han må bryte opp litt tidligere pga.hans far skal komme innom.

Jeg synes det er mangel på takt og tone. Enten så kommer du eller så melder du avbud. Ordner man barnepike så regner jeg med at man order med en så en kan slappe av når en er borte.

Uansett hvor du kommer du legger ikke fra deg mobilen på salongbordet. Må du være tilgjengelig hele tiden.?

Hva gjorde folk før i tiden?

Opplever stadig ute på kafe at noen får tlf. og de setter i gang med å skravle om vær og vind. Går det ikke an å slå av mobilen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uansett hvor du kommer du legger ikke fra deg mobilen på salongbordet.

Helt enig med deg. Jeg synest det er mangel på folkeskikk

Selv har jeg alltid på lydløs når jeg besøker folk, og lar mobilen ligge i jakka. Jeg drar da ikke på besøk til folk for å snakke i telefon med noen andre!

Noe helt annet er det om noen venter på en viktig telefon, som fx at noen ligger på sykehus osv....men man legger da ikke telefonen på bordet! (Er det ærlig talt noen som gjør det???)

Man kan da være litt høflig å legge den i jakka/veska.

Det er hvertfall min mening...

Clea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm...

KUNNE ha vært meg det der (nesten)...

Men...

- Jeg ville ha slått av lyden på tlf.

- Svart bare den ENE (jobben) som jeg "MÅ" svare.

- Gått fra bordet mens jeg snakket.

- Andre som hadde ringt hadde jeg avvist.

Grunnen er at jeg har en jobb der jeg "må" (bør!!) være tilgjengelig "24 timer i døgnet" (når viktig avgjørelse må tas "på minuttet"!). Det skjer heldigvis svært skjelden at jeg blir oppringt av den grunn!

ELLERS irriterer jeg meg også over "snikk-snakk"-samtaler som ikke er nødvendige der og da... + SMS-utveksling, når man er flere samlet...

Den med barnepiken forstår jeg egentlig (men de kunne jo ha avtalt på forhånd hva som skulle gjøres, dersom barnet våknet), og de kunne godt ha gått fra bordet mens de snakket. De andre avbryter jo samtalen, for ikke å forstyrre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Opplever det stadig vekk. Tror ikke vi som bor her skiller oss utifra andre plasser i landet.

På kafe så ringes det i vesker og bager. Folk pludrer i veg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forferdelig uoppdragent. :x

Jeg opplever også at folk sitter i møter og sender sms. Når vi tar kunstpause og sier litt tørt, at "vi venter gjerne til du er ferdig" - så svarer de "jeg hører hva dere snakker om". :o

Det har hendt at jeg har vært på besøk og tatt telefonen. Da har jeg unnskyldt meg, helst på forhånd og sagt at "det kommer en telefon jeg små ta". Jeg går også alltid vekk så jeg ikke forstyrrer noen andre.

Kaffebesøk som det du hadde der - en fryktelig uting og jeg er helt enig. Mangel på folkeskikk! :fy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Folk må gjerne snakke i telefone mens de er på besøk, men vent ikke at jeg holder kjeft i mitt eget hjem.

Hivs de blir forstyrret av mine andre gjesters samtale får de gå til et annet rom eller ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der irriterer meg grenseløst. Det skal legges til at det er forskjell på settinger, jeg kan akseptere at folk legger telefonen på bordet hvis de er på vorspiel eller noe, men jeg ser helst at de slår av/ned lyden og går vekk hvis de må snakke. Utenom slikt har jeg ingen sans for denne mobile avhengigheten folk står slik på pinne for. Drar man i bursdag og spiser kake, så legger man bort telefonen. Makan. Jeg tror faktisk at jeg etter den første telefonforstyrrelsen hadde dratt en parodi på en dame jeg så i sommer før et uteteater startet når hun ønsket velkommen, "og så setter vi stor pris på at dere alle var omtenksomme og slo av telefonen før dere kom inn :blunke: "

Jeg har aldri telefonen liggende på bordet hverken på besøk eller på kafe. Den har det bra i veska eller lomma, og det er svært sjelden jeg har særlig lyd på når jeg er i det offentlige rom, kanskje vibrering. Da kan jeg heller se tapte anrop etterpå og så ringe tilbake.

Fy for en klønete barnevakt forresten.. man ringer da ikke foreldrene og spør om slikt, det er da ingen krise. Foreldrene har barnevakt så de skal kunne slappe av, ikke være bekymret fordi barnevakten åpenbart er tiltaksløs. Man ringer foreldre hvis ungen har stukket av, spydd osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

En uke i mnd jeg må være tilgj.og det er kun da jeg har med mobilen.

Er jeg på besøk, så ligger den i lommen uten lyd.(i gang)

Hjemme så ligger den aldri fremme. Vi har hustlf så de kan ringe dit.

Forbyr også mine barn å ha med tlf inne i stuen.

Vet jo flere som går fra matbordet hjemme hos seg selv om dem hører det kommer t.mld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...