Gå til innhold

Skrytetråd


Gjest Tirkes

Anbefalte innlegg

Gjest Tirkes

Jeg har det ikke naturlig i meg, jeg blir like sjokkert hver gang hybelkaninene samles i 1. mai-tog og kjemper for bedre inneklima og lengre åpningstider på hybelkaninbutikken.

Og nå er jeg skikkelig stolt. For noen uker siden tok jeg vårrengjøring (vel, ikke helt, men vasket grundig overalt!) og jeg har HOLDT det!

Jeg er typen som vasker når jeg må. Når tårnet skittentøy truer med å velte over en forbipasserende på vaskerommet, setter jeg på en maskin.

Nå gikk jeg i vaskekjelleren for å vaske noe splitter nytt sengetøy - helt uten at jeg måtte. Og der er TOMT!

Nå skal jeg støvsuge huset. For det har jeg ikke gjort siden torsdag. Jeg føler meg som Bree Van Der Tirkes møter Monica Geller.

JEG ER FLINK!

Flere flinke? :danse:

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er en evig skippertaksperson og kan takke mannen min for et rent hjem. Men i dag har jeg virkelig slått på stortromma ved at jeg har:

- Ryddet ut og vasket i kjøleskapet.

- Byttet sengetøy.

- Tørket støv i bokhyllene.

- Spylt oppkjørselen.

Hurra for meg! :husarbeid:

Endret av Olive
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest carmii

Jeg er forferdelig dårlig på matlaging og baking, men idag lagde jeg perfekte muffins, og de smakte himmelsk! Er så stolt! :biggrin:

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har holdt det ryddig siden mandag. Er sååå utrolig stolt over meg selv. Har til og med bakt kake, lagd kaviar og leverpostei.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler at jeg hører naturlig hjemme i denne tråden. Hybelkaninene mine blir tidvis så husvarme at når de sier "dekk", så setter jeg meg bums ned. :ler:

Men etter en liten "oppussing" av badet for et par måneder siden så har jeg faktisk klart å fikse ukerengjøring hver uke - ikke bare noen uker i året. *kremt* :sjenert:

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tirkes

Gud så deilig at jeg ikke er alene som skippertaksperson. :)

Er nok mannen å takke for at huset står sånn i det daglig, selv om jeg er grundigere når vi først skal grundig til verks.

Jeg fortsatte å være flink. Jeg bytta på senga, enda det er bare ei uke siden sist. Går som oftest to uker mellom hver gang. Og vaskemaskinen går ennå! Jeg fant ut at alle dukene mine kunne vaskes. Dæven jeg er i siget.

Jeg har faktisk skikkelig lyst til å pusse opp kjellerstua nå. :P

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har laget kjempegod middag MED dessert :jepp: Og jeg har vasket sengetøyet (gud så mye mindre arbeid det ble etter at man fikk tørketrommel)! Mer enn det har jeg strengt tatt ikke å skryte av, men jeg synes selv at jeg har vært flink og produktiv i dag :natti:

JO, VENT! JEG HAR OGSÅ HENTET POSTEN PÅ POSTKONTORET :ninja: ... og drukket en flaske vin. Tjohei.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at jeg ikke er alene :klemmer:

Skippertakshusmora har i dag:

- Vasket vinduer utvendig ("Nylonvask" er fantastisk! Slipper å skylle)

- Fjernet dødt løv, døde blomster og sånt i hagen

- Klippet ned alle busker og roser

- Vasket bilen (med restene fra vindusvasken - igjen; heia "Nylonvask")

Og ja, det var godt med et stort glass hvitvin i hagen etterpå for å beundre verket :-)

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og ja, det var godt med et stort glass hvitvin i hagen etterpå for å beundre verket :-)

Her jeg bor måtte man nok heller satt seg ned i en snøhaug med varm kakao (etter å ha måket hagen fram istedet for å gjøre hagearbeid), men jeg ser absolutt sjarmen med hvitvin altså. :fnise:

Jeg vasket hele leiligheta i forrige uke. Det tror jeg ikke har skjedd på hele det året jeg har bodd her. Altså, jeg har jo vasket før (er ikke sååååå sløv), men jeg har alltid tatt et eller to rom om gangen, dette var første gang med full vask av hele sulamitten på en gang. Gud så herlig å ha det rent overalt!

Egentlig elsker jeg å ha det rent og ryddig rundt meg, jeg bare får det ikke til sånn på varig basis.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vasket hele toalettet idag, til og med utenpå!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tirkes

*deler ut plussemedaljer*

Jeg har altfor mange venner som ser rart på meg fordi jeg stønner at badet må vaskes. For det er jo gjort på 10 minutter, som i Jif-reklamen.

Nei. Det er det ikke. Jeg vasker do, vask og speil ukentlig/flere ganger i uka. Men nederst i dusjen, rundt badekaret, under møbelementet (skapene med vasken) så samles seige hybelkaniner og kalk seg. Det er som Hells Angels-puben for hybelkaniner og jeg holder på i halvannen-to timer for å vaske badet grundig fra topp til tå, sluker skal tømmer og.. Æsj. ÆSJ!

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempesuperhusmor. Har plantet to avleggere som jeg tok av et par (halvdøde) potteplanter her om dagen. :smilyblomst:

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Egentlig elsker jeg å ha det rent og ryddig rundt meg, jeg bare får det ikke til sånn på varig basis.

Godt sagt! 10 husmor-poeng, minst :-)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tirkes

Noen av dere som har tips til hvordan å faktisk holde seg på toppen av ting? Har flere ganger tenkt at det krever jo ikke akkurat mange minuttene om dagen, men problemet er at jeg er veeeldig flink til å tenke "I morgen. Slappe av nå."

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen av dere som har tips til hvordan å faktisk holde seg på toppen av ting? Har flere ganger tenkt at det krever jo ikke akkurat mange minuttene om dagen, men problemet er at jeg er veeeldig flink til å tenke "I morgen. Slappe av nå."

Hodet mitt sier: Legg tilbake det du tok frem med en gang du er ferdig å bruke det. Sett oppvasken i oppvaskmaskinen med en gang du er ferdig å bruke det. Vask kjelen rett etter du har spist. Men kroppen responderer ikke :sjenert:

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Åjaa. Idag kasta jeg den visne, brune lyngen som har overvintret utendørs på trappa! Og kjøpte nye flotte halvveiskomne påskeliljer som jeg satte ned i samme potta. Puh, for et arbeid! #stolt# :fnise:

Vurderer å gå på overtid og skifte sengtøy seinere.

Endret av hjertesukka
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bazibaz

Noen av dere som har tips til hvordan å faktisk holde seg på toppen av ting? Har flere ganger tenkt at det krever jo ikke akkurat mange minuttene om dagen, men problemet er at jeg er veeeldig flink til å tenke "I morgen. Slappe av nå."

Just do it. Trikset er å lage seg en vane på det, så gjør man det uten at man må tenke at man skal gjøre det! Jeg er flink på det i perioder. I noen (små) perioder er det nesten shina her hver eneste dag, men stort sett er det ikke det.

I dag skal jeg vaske klær, støvsuge og vaske gulv. Og riste teppet i stua. Og rydde. Samboeren er i nord og leker krig, så jeg tenkte jeg skulle leke flink husmor i mens. Hittil har jeg booket vaskemaskin, så det er jo en begynnelse. :sjenert:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tirkes

Jeg har lært meg selv to triks hittil:

1: MP3-spiller på øret. Støvtørking og oppvask går litt lettere, om enn litt mer smertefullt for mannen min å høre på. Jeg synger som ei skadeskutt kråke.

2: Utnytte timeren på vaskemaskina til det groveste. Vaskerommet er i kjelleren og vi går ofte ikke ned dit for annet enn å vaske klær. Jeg stapper den full når jeg tar ut rent tøy og setter på 20 timers forsinkelse. Da henter jeg ferdig vasket og rent tøy neste dag til samme tid. Kvalte "Oj, jaja, det er litt seint å vaske klær nå"-unnskyldningen.

Jeg må få en rutine på papp/papir (som samles i en haug) og tomflasker (som bedriver folkevandring over hele huset til alle døgnets tider).

Da kommer jeg laaangt på vei. :P

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hodet mitt sier: Legg tilbake det du tok frem med en gang du er ferdig å bruke det. Sett oppvasken i oppvaskmaskinen med en gang du er ferdig å bruke det. Vask kjelen rett etter du har spist. Men kroppen responderer ikke :sjenert:

Hodet mitt prøver på det samme. Det sier meg også at det er lurt å ta ut av oppvaskmaskinen like etter oppvasken er ferdig sånn at man har ledig plass å sette skitne kopper inn i. Det er heller ikke dumt å ta klærne ned av stativet så snart de er tørre og ikke 3 dager etterpå... *kremt*

Prøver ellers å ta med "rot" fra det ene rommet til det annet (fortrinnsvis søppelbøtte eller skittentøykurv) når jeg er på farten, og har en klut liggende strategisk plassert så det er lett å shine vasken på badet når jeg føler for det. (Hater tannpastaflekker...)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...