Gå til innhold

femåring med feber, hoste og "vondt i magen"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sønnen min har siden lørdag hatt moderat feber og ellers vanlige forkjølelsesymptomer. Han har klaget på vondt i magen, men jeg har trodd at dette var luftplager - noe som ikke er så uvanlig hos han. I dag fikk jeg han til å forklare litt nærmere, og han pekte ca ved mellomgulvet og sa at det svidde (vet ikke om en femåring vet forskjell på svie og annen smerte men..?).

Tror dere det kan være lungebetennelse? Blir selvfølgelig ekstra bekymret når jeg sitter her alene om kvelden... :sjenert:

Allmenntilstanden er VELDIG opp og ned. Noen timer orker han å leke litt (småpusling) og spiser greit med mat, så orker han plutselig bare å ligge på sofaen noen timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Misteltein

Sønnen min har siden lørdag hatt moderat feber og ellers vanlige forkjølelsesymptomer. Han har klaget på vondt i magen, men jeg har trodd at dette var luftplager - noe som ikke er så uvanlig hos han. I dag fikk jeg han til å forklare litt nærmere, og han pekte ca ved mellomgulvet og sa at det svidde (vet ikke om en femåring vet forskjell på svie og annen smerte men..?).

Tror dere det kan være lungebetennelse? Blir selvfølgelig ekstra bekymret når jeg sitter her alene om kvelden... :sjenert:

Allmenntilstanden er VELDIG opp og ned. Noen timer orker han å leke litt (småpusling) og spiser greit med mat, så orker han plutselig bare å ligge på sofaen noen timer.

På legevakten:

Mor kommer med sin sønn. Barnet hoster, og har høy feber, og har hatt det over lengre tid. Snakker i telefon, og er veldig i tvil på om de skal reise igjen (var tydeligvis veldig i tvil om de skulle ha dratt). Det er lang kø på legevakten. De venter, venter og venter. Sønnen våkner til etter hvert, og vil gjerne reise hjem. De venter. Etter et legebesøk viser det seg at barnet har en alvorlig lungebetennelse. De har blitt henvist til å vente på venterommet på ambulansen som skal ta dem med til sykehuset. Mor er helt fortvilet i telefonen med noen. Han hviler på fanget hennes.

Poenget mitt er: Jeg ville få sjekket det ut når det har vart over så mange dager.

Endret av Misteltein
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...