Sophie-Ann Skrevet 13. mars 2012 #1 Skrevet 13. mars 2012 Jeg har en del småarr etter kviser og hudormer som plager meg veldig. Noen som har tips om hvordan jeg får disse bort??
solch Skrevet 13. mars 2012 #2 Skrevet 13. mars 2012 Er vell bare å vente da. Hadde mange arr selv, som var synlige for et år tilbake, husker selv hvor utrolig det dro ned på selvfølelsen, det var helt forferdelig.. Nå, et år senere vises de ikke i det hele tatt. Legen min antok de ville bli vekke, eller blekne, innen 4 år, tok heldigvis ikke så lang tid. Går jo ann å bli laserbehandlet, men tror det koster en del, og har hørt at det ofte ikke gir store effekten.. Så det beste er egentlig bare å vente. Og om du får nye kviser, ikke pill på de, og få tak i en salve som hjelper på kviser, slik at de forsvinner fortere.
Gjest Kaxxy Skrevet 13. mars 2012 #4 Skrevet 13. mars 2012 Krystallsliping, avitaminsyre (blekner og skaller av hud) eller laser!
Gjest Tigress Skrevet 13. mars 2012 #5 Skrevet 13. mars 2012 Tja, det er vel eigentleg å berre vente og sjå om dei går vekk. Mine har gått vekk, men så er eg jo også ei gammal dame. Kva med BB krem? Dei er jo laga for å ljosne arr og sår etter laseroperasjonar, så det skulle vel vere ein stad å starte.
Chocoholic Skrevet 13. mars 2012 #6 Skrevet 13. mars 2012 Må egentlig bare la huden komme seg, men hvis du vil det skal gå litt fortere og du ikke vil/kan bruke penger på behandlinger hos hudpleier så kan jeg anbefale produktene jeg bruker per nå. Jeg er student og har ikke råd til å betale 500+ for en time hos hudpleier, da kjøper jeg heller produkter for de pengene. Brighter by nature serum og peeling pads fra Origins er en fantastisk kombinasjon, og hvor man først peeler huden med disse padsene som er dynket i en eller annen syre...leste en plass at disse er så sterke at de tilsvarer 31% av en kjemisk peeling hos hudpleier, men det er jeg ikke helt sikker på om stemmer da uansett så funker de for meg. Trenger kun en om gangen, 1 gang om uken (man får 45 pads). Masserer denne over huden. Deretter bruker jeg Origins brighter by nature brightening serum før jeg avslutter med Origins high potency night-a-mins som også er en brightening/rejuvenating krem. DEnne kombinasjon "speeder opp" helingsprossessen i huden og gjør at arr etter kviser etc. forsvinner fortere. Før måtte jeg gjerne vente 1-2 måneder før arrene forsvant og da hadde gjerne nye kommet frem. Nå går det to runder med dette og så er de såpass svake at det ikke viser med mindre jeg har ei lommelykt i ansiktet. Koster en del, men man har tross alt produktene lenge. Jeg har kun hyperpigmentasjon og småmerker, om du har dypere furer eller noe slikt vet jeg ikke om det funker.
Vianne Skrevet 13. mars 2012 #7 Skrevet 13. mars 2012 Må egentlig bare la huden komme seg, men hvis du vil det skal gå litt fortere og du ikke vil/kan bruke penger på behandlinger hos hudpleier så kan jeg anbefale produktene jeg bruker per nå. Jeg er student og har ikke råd til å betale 500+ for en time hos hudpleier, da kjøper jeg heller produkter for de pengene. Brighter by nature serum og peeling pads fra Origins er en fantastisk kombinasjon, og hvor man først peeler huden med disse padsene som er dynket i en eller annen syre...leste en plass at disse er så sterke at de tilsvarer 31% av en kjemisk peeling hos hudpleier, men det er jeg ikke helt sikker på om stemmer da uansett så funker de for meg. Trenger kun en om gangen, 1 gang om uken (man får 45 pads). Masserer denne over huden. Deretter bruker jeg Origins brighter by nature brightening serum før jeg avslutter med Origins high potency night-a-mins som også er en brightening/rejuvenating krem. DEnne kombinasjon "speeder opp" helingsprossessen i huden og gjør at arr etter kviser etc. forsvinner fortere. Før måtte jeg gjerne vente 1-2 måneder før arrene forsvant og da hadde gjerne nye kommet frem. Nå går det to runder med dette og så er de såpass svake at det ikke viser med mindre jeg har ei lommelykt i ansiktet. Koster en del, men man har tross alt produktene lenge. Jeg har kun hyperpigmentasjon og småmerker, om du har dypere furer eller noe slikt vet jeg ikke om det funker. Handler du dette på nett?
Chocoholic Skrevet 13. mars 2012 #8 Skrevet 13. mars 2012 Jeg har kjøpt i utlandet når jeg var på tur. Men du får disse i norsk butikk også, men da koster de mer. Kjøpte nattkremen på esthetique for 2 mnd siden, mener jeg måtte ut med 425,-. Vet ikke hva serum og pads ligger på. 1
_Aries Skrevet 13. mars 2012 #9 Skrevet 13. mars 2012 (endret) Jeg bruker MD formulations og tar fruktsyrebehandling + dyprens hos hudpleier. Har bare brukt det i 2 uker og mange har kommentert at de ser stor forskjell, og det gjør jeg også :D Endret 13. mars 2012 av xJennyx 1
Gjest FrkLinnea Skrevet 13. mars 2012 #10 Skrevet 13. mars 2012 Jeg har brukt MD sitt Continuous Renewal Serum i et par uker nå, og mine røde flekker (arr) er blekere og mindre allerede Billig alternativ hvis arrene dine ikke er superille iallefall. 1
Sophie-Ann Skrevet 13. mars 2012 Forfatter #11 Skrevet 13. mars 2012 Takk!!! Skal sjekke ut alt i morgen
lemonaid Skrevet 17. mars 2012 #12 Skrevet 17. mars 2012 Fractional C02 laser! Dette er kostbart, men det fungerer.... Jeg har gjort det selv mot mine arr, og disse har blitt mindre synlige etter 2 beh. Man må huske at arrene forsvinner ikke totalt, men huden "gror" og heler seg lang tid etter behandlingene, og man må smøre seg med litt tålmodighet.. Kan anbefale å ty til laser, om arrene er skjemmende... :-)
lemonaid Skrevet 17. mars 2012 #13 Skrevet 17. mars 2012 Husk at man må fysisk ned i huden for å kunne se en forskjell.. En krem vil ikke gjøre samme nytten..(Kanskje hvis det er snakk om merker etter kviser, og ikke groper) Laseren stimulerer hudlagene til å produsere kollagen, som igjen gir ny og frisk hud.
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2012 #14 Skrevet 17. mars 2012 Jeg har også begynt med det serumet fra md formulations og er ganske forøyd. Det er jo ikke SÅ dyrt (rundt 200, ikke akkurat lommerusk men heller ikke dyrt), så du burde gi det et forsøk
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2012 #15 Skrevet 17. mars 2012 Continuous renewel serum men det fordrer jo at man bruker skikkelige produkter ved siden av. Det hjelper lite hvis man smører seg med Nivea.
Lisa533 Skrevet 8. juli 2016 #16 Skrevet 8. juli 2016 Det er mange ulike teknikker for å fjerne arr, men å fjerne veldig tydelige arr hundre prosent er nok ikke mulig hvis man ikke transplanterer hud eller lignende. Overfladiske arr er altså lettere å blekne/minske enn arr som er større, eventuelt dype eller utstående. Er arret mindre enn et år gammelt kan man få plastre på apoteket som skal settes på arret/arrene. Plasteret skal sitte på i ganske så lang tid, jeg ble fortalt at det skal sitte på så lenge som tre måneder. Men arret må altså være under et år. Du kan alltids ta kontakt med hudklinikker eller klinikker for plastisk kirugi. Det er flere metoder som kan brukes, men det avhenger av størrelsen/dybden/hvor gammelt det er osv. Ulike metoder kan være kjemisk peeling, sliping, laser og slike ting. Det vil derimot koste deg en hel del å utføre slikt.
Lisa533 Skrevet 16. juli 2016 #17 Skrevet 16. juli 2016 (endret) Krem mot kviser - https://qualitypillsprovider.com Eneste som har fungert for meg så effektiv. Endret 17. september 2020 av Lisa533
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå