Gå til innhold

Frøflekk med R


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg merker jeg blir ganske irritert når folk skriver feil hele tiden mtp frøflekk. Jeg får ingen treff når jeg søker i ordboken!

frøflekk (etter lat. naevus 'merke som ligner på et lite brunt frø, gjerne med utstikkende mørke hår på') brun, oftest medfødt, flekk i huden hvis man soler seg for mye

:kjefte:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg merker jeg blir ganske irritert når folk skriver feil hele tiden mtp frøflekk. Jeg får ingen treff når jeg søker i ordboken!

:kjefte:

Er dette en test for å se hvor mange som faktisk prøver å google "frøflekk"? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette en test for å se hvor mange som faktisk prøver å google "frøflekk"? :sjenert:

Jeg prøvde det, og fikk kun 4 treff. Så jeg kan ikke skjønne at ts synes det er så mange som feilstaver dette. Til sammenligning prøvde jeg å google "nyskjerrig", det ga 280 000 treff. Da snakker vi om en vanlig skrivefeil. :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde det, og fikk kun 4 treff. Så jeg kan ikke skjønne at ts synes det er så mange som feilstaver dette. Til sammenligning prøvde jeg å google "nyskjerrig", det ga 280 000 treff. Da snakker vi om en vanlig skrivefeil. :gjeiper:

Det skriver ikke "nyskjerrig"? :lete:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skriver ikke "nyskjerrig"? :lete:

Nei, men det er hundretusener som tror det. Men tydeligvis svært få som tror det heter "frøflekk". Derfor lurer jeg på hvor ts tar det fra. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gikk innpå denne tråden for jeg lurte på hva i alle dager en føflekk med R var for noe rart jeg :fnise: Tenkte det var en føflekksykdom eller noe:p Kanske en føflekk formet som en R..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt i villrede. Mener TS at det er mange som skriver frøflekk (første gang jeg ser det er i denne tråden), eller tror hun faktisk at det heter det? :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt i villrede. Mener TS at det er mange som skriver frøflekk (første gang jeg ser det er i denne tråden), eller tror hun faktisk at det heter det? :forvirret:

Hun tror faktisk at det heter frøflekk!

Enten så er dette en tulletråd, eller så er TS rett og slett litt evneveik.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

brun, oftest medfødt, flekk i huden hvis man soler seg for mye

Den er medfødt hvis man soler seg for mye? Får prøve å unngå solseng når man er gravid, da ... eller bare legge blymatte over underlivet så ikke fosteret får sol. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøflekk? Nei det har jeg aldri hørt om før.

Søk i Bokmålsordboka på frøflekk ga følgene svar:

Vi har dessverre ingen informasjon om ordet 'frøflekk' i bokmålsdatabasen verken i ordlistene eller i ordboka.

Søk på føflekk ga derimot et svar som gir mening:

føflekk (etter lat. naevus 'fødselsmerke') brun, oftest medfødt, flekk i huden

Hvor TS har funnes sin definisjon aner jeg ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med FLØFLEKK? Hehe

... eller kløflekk og bløflekk?

(det er forøvrig ikke så bra med flekker som klør eller blør)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Annonse

Bump!

Anonym poster: de301794fa496cb7012a713c5defc91d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bump!

Hvorfor bumpe en i utgangspunktet ganske uforståelig tråd etter 15 mnd?

Anonym poster: 2f0f19c737f68b353bdd694a3806f1a1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men stakkars deg, da, TS, som faktisk går rundt og irriterer deg over noe så ubetydelig. Du må virkelig ha et grusomt kjedelig liv. (Gjelder for øvrig også alle andre som har som hobby å irritere seg over skrivefeil og språklige misforståelser. Skaff dere et liv, heller!)

Anonym poster: 7917bbf18086ccbe525a53d3c1cc30ac

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Men stakkars deg, da, TS, som faktisk går rundt og irriterer deg over noe så ubetydelig. Du må virkelig ha et grusomt kjedelig liv. (Gjelder for øvrig også alle andre som har som hobby å irritere seg over skrivefeil og språklige misforståelser. Skaff dere et liv, heller!)

Det er fullt tillatt å skrive innlegg om språkfeil på språkforumet. Hvis det irriterer deg, så er du på feil forum. Det merkelige med denne tråden, bortsett fra at den plutselig bumpes over et år etter, er at TS tilsynelatende irriterte seg over at ikke alle skriver feil. Med mindre TS er bumperen, går jeg ut fra at hun/han er long gone og at vi aldri får vite poenget med tråden.

Anonym poster: 2f0f19c737f68b353bdd694a3806f1a1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Haha frøflekk, den var ny! var ikke før nylig jeg forsto at det het føflekk og ikke FLØFLEKK :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...