Gå til innhold

Lost liv


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg føler at verden er vanskelig å takle til tider. Sitter ofte å tenker på hva jeg kunne gjort annerledes, hva som kommer til å skje mm. En intens følelse av å være mislykket, mindre verdt enn andre, lost, forlatt, og lignende svirrer rundt i hodet på meg ofte, noe som preger mye av min hverdag.

Gruer meg ofte til å gå til jobb, trening, studier, sammenkomster osv. Sliter litt med min egen fortid, på grunn av diverse nederlag og ydmykelser i livet. I dag sitter jeg her som en fortapt sjel, som prøver så mye som overhode mulig å finne mitt egentlige jeg. Er ganske sosial av meg, og driver som sagt med mye, men har en liten eller ingen omgangskrets, noe som er tungt for meg å bære som person.

Har snakket med noen fagfolk ved ett par anlendninger, noe som ga meg ett kick, men ikke nok til at jeg klarte å oppnå mitt mål, å bli den personen jeg ønsker å være.

Ofte sitter jeg å depper, i tillegg til denne følelsen som jeg har i meg. Selvmord har vært innen rekkevidde, men føler at jeg har et kall her i livet som jeg må ta vare på. Dessuten hadde jeg vel aldri klart å gjennomføre det.

Mange folk er hyggelige, men også mange oppfører seg negativt mot meg, og stiller meg i et uheldig lys, som igjen fører til at fler begynner å oppføre seg negativt mot meg. De behandler meg respektløst, og det kan ikke jeg respektere tilbake. Det fører til en del diskusjoner og konflikter, og folk ser surt på meg, de bryr seg ikke om hvordan jeg føler det. Mange kødder også mye med meg, latterligjør meg, og sprer rykter om meg. Dette fører også til at jeg blir stilt i et uheldig lys.

En partner hadde også vært fint, men har ikke klart å finne noen så langt.

Vet rett og slett ikke hva jeg skal gjøre, trenger å få andres forslag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har jo ingen grunn til å dvele ved fortiden - den får du ikke gjort noe med uansett :) Høres ut som du dømmer deg selv for hardt. Ikke at det er så uvanlig, men det kommer ingenting godt ut av det. Det jeg har hatt best effekt av er meditasjon/mindfullness (ga nettopp tips om det i en annen tråd). Det er enkelt å utføre (utfordringen er å gjøre det rutinemessig over tid - heldigvis er det stort sett positivt ladd, men en trenger å lage seg en vane), og det krever ikke at du må spesifikt se på og ta tak i tanker og opplevelser du har et anstrengt forhold til.

Foreslår at du setter deg ned og prøver f eks

http://www.oprah.com/spirit/Jack-Kornfields-Audio-Meditation-Mind-Like-Sky

http://www.oprah.com/spirit/Jon-Kabat-Zinns-Meditation-Mindfulness-of-the-Body

(litt tacky med Oprah, jeg vet, men det ligger noen fine guider der). Ellers kan du jo søke videre selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Det er ikke noen lett oppgave å løse dette her. Å ha levd sånn over tid gjør noe med deg som person. Alltid mulig å komme tilbake, men er ikke alltid lett.

Anonym poster: bda652867e12bd8b366007e7a119d66d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se på det sånn da. Du har slik du beskriver jobb, du trener og er sosial. Selv om du ikke er fornøyd med alt i livet så har du jo også gjort en del med livet ditt. Og er aktiv i det. Vær stolt av det. Da tror jeg det er lettere og ta tak og gjøre de forandringene du ønsker i livet ditt. Ikke stress, du er mer enn bra nok akkurat idag og. Du har mer enn meg for å si det sånn, og til og med jeg finner glede i dagene :tommelsmil:

Folk som som går mot deg og gjør deg vondt på en slik måte må du bare rett og slett la gli ut av livet ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvmordstanker er et symptom på at du har depresjon. Søk profesjonell hjelp, gå til fastlege og søk henvisning til psykolog.

( mindfullness funker ikke for alle)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvmordstanker er et symptom på at du har depresjon. Søk profesjonell hjelp, gå til fastlege og søk henvisning til psykolog.

( mindfullness funker ikke for alle)

Hvis du ser litt lengre opp i teksten, står det noe om dette.

Anonym poster: bda652867e12bd8b366007e7a119d66d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du ser litt lengre opp i teksten, står det noe om dette.

Anonym poster: bda652867e12bd8b366007e7a119d66d

Poenget var at det TS trenger er profesjonell hjelp, ikke selvhjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...