Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg venter toeggede tvillinger i mai, og vi har bestemt oss for at vi ikke vil vite kjønnene før fødselsen. Men vi klarer ikke å bestemme oss for hva de skal hete.

Daniella

Hannah

Ulrika

Bastian

Marco

Leon

Bendiks

er navnene vi har å velge i.

Noen forslag? Setter pris på litt hjelp :)

Skrevet (endret)

Selv om ikke alle var min smak, så er alle navnene her ganske fine, synes jeg... :)

Hva med

Hannah og Daniella, men synes egentlig Hannah og Ulrika er like fint.

Marco og Leon

Ulrika og Bastian evt Ulrika og Marco

Bendiks synes jeg bare var rart, og høres ut som om det enten er et kallenavn, eller er feilstavet. Er ikke fan av Leon, men det passet bedre til Marco enn noen av de andre navnene. Og synes heller ikke Bendiks og Bastian passer sammen.

Endret av kaprifolen
Skrevet

Daniella og Bastian :kgbaby:

AnonymBruker
Skrevet

sorry men jeg likte ingen av de. Er så typisk de "moderne" navnene i år, som allee barna kommer til å hete..

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Er du eller faren svensk?

Det er jo svenske navn?

Hvorfor velge "Shabby Chic" navn? Den moten er jo på vei ut.

Hva er i veien med ordentlige navn? Jeg blir flau når jeg leser babynavn i avisen, mye minner om "white trash" folk som skal snobbe oppover.

• Liker 3
Skrevet

Jeg tror nok ikke de velger navn fordi de er populære, men fordi de liker dem. Jeg liker Ulrika/Hannah, Ulrika/Leon og Leon/Marco best. Lykke til med navnevalget! (:

• Liker 1
Skrevet

Om to jenter:

Daniella

&

Ulrika

Om to gutter:

Marco

&

Leon

Om gutt og jente:

Marco

&

Daniella

:)

Skrevet

Hanna utan h til slutt og Bendik utan s til slutt (håpar det var ein skrivefeil?) er dei einaste brukbare namna etter mi meining...

AnonymBruker
Skrevet

Bare ikke ta for like navn :)

Jeg kjenner mari og kari, elise og eline, vegard og håvard og henrik og ulrik som tvillinger.... Når de da i tillegg er veldig like, er det så vanskkelig å huske hvem som er hvem! :daane:

Jeg likte Hanna og Leon best :)

AnonymBruker
Skrevet

Er du eller faren svensk?

Det er jo svenske navn?

Hvorfor velge "Shabby Chic" navn? Den moten er jo på vei ut.

Hva er i veien med ordentlige navn? Jeg blir flau når jeg leser babynavn i avisen, mye minner om "white trash" folk som skal snobbe oppover.

Er ikke dette ordentlige navn da?

Personlig liker jeg ikke kjedelige, norske navn som Ida, Ingrid, Mari, Ole, Jonas osv.

Er bare en fordel at de funker internasjonalt.

Og nei, ingen av oss er svenske.

TS

Skrevet

Ulrika/Daniella

Ulrika/Bastian

Marco/Bastian evt. Bastian/Bendik uten s

er de navnene jeg likte best :)

Gjest Purple Haze
Skrevet

Hanna uten h til slutt og Bendik uten s til slutt. H`en er jo stum uansett, og virker bare påtatt. Bendiks høres ut som en kjeks eller noe liknende, Bendik er finere. Synes jeg.

Skrevet

Hanna uten h til slutt og Bendik uten s til slutt. H`en er jo stum uansett, og virker bare påtatt. Bendiks høres ut som en kjeks eller noe liknende, Bendik er finere. Synes jeg.

Som en som har vært uheldig og fått en "annerledes" versjon av et lignende, vanlig navn, vil jeg si at det "enkle er ofte det beste". Det er utrolig kjedelig og frustrerende når du alltid må stave navnet ditt, og du likevel får haugevis av post med feilstavet navn på.

Selv om egentlig ingen av de nevnte navnene er etter min smak, tenker jeg f.eks. at Ulrikke er lettere enn Ulrika, Bendik lettere enn Bendiks, Hanna lettere enn Hannah osv.

Ellers synes jeg at navnene du har valgt uansett er veldig i samme sjanger, så alle passer egentlig godt til hverandre på kryss og tvers der :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hanna utan h til slutt og Bendik utan s til slutt (håpar det var ein skrivefeil?) er dei einaste brukbare namna etter mi meining...

Bendik og Bendiks er to forskjellige navn, og jeg synes Bendiks er et kjempefint navn! :jepp:

Det har selvfølgelig med at jeg har hørt det før og har veldig gode assosiasjoner til navnet. En av de snilleste, varmeste, godeste mennene jeg har møtt het nemlig Bendiks. :)

Synes alle navnene dere har å velge i er fine, og GRATULERER så masse med tvillinger - kjempestas! :happy:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...