Gå til innhold

Skravletråd november/desember 2012


miesol

Anbefalte innlegg

Åååh, har du fått time til Ultralyd, heldig :D Jeg vil også! Hvordan velger man jordmor igrunn? :P:sjenert:

Hvis det var meg du svarte har jeg ikke fått time til ultralyd enda nei, bare til samtale med jordmor. Skal dit når jeg er såvidt passert 13 uker på vei, første ordinære ultralyd blir vel rundt uke 18. Leeeenge til... :sjenert:

Her i kommunen er det veldig enkelt å velge, man ringer bare fødestua og får time hos en eller annen der ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gikk til Jordmor og lege første gangen, andre gangen gikk jeg til min lege og min gynokolog som tok i mot sønnen min, nå tror jeg at jeg gjør det samme. Orker bare ikke jordmora i kommunen. Hun er så inntens også sier hun en ting på ene timen og gjør ikke som hun har lovet på andre timen og sånt orker jeg ikke. Skulle bare gjerne hatt litt broskyre og blader da som man får der. Får stikke innom helsestasjon og spørre etter tenker jeg.

Ellers skal jeg ringe min gyn i dag også får jeg forhåpentlig se hjertet på søndag. Da har han vakt på sykehuset. Da tenkte vi å vise bilde til barne våres så de får vite det. Da er jeg 10 uker :)

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:velkommen: alle nye, vordende mødre! Koselig at flere joiner skravletråden!! :)

Her ser det ikke ut som kvalmen er på vei til å forsvinne med det første, og i går kastet jeg opp hele tre ganger... :sukk: Begynner å bli rimelig lei nå, og det tar veldig mye energi! Er hjemme fra jobben i dag, og vurderer sterkt å skaffe meg en gradert sykemelding..Kanskje jobbe 60%, ha et par fridager i uken! Tror det hjelper å stresse ned og hvile ut litt! I dag har jeg nesten sovet hele dagen, og det er ikke likt meg :sukk: Kroppen jobber, for å si det sånn..

Ellers nærmer jeg med de magiske 12 ukene, og det er helt fantastisk!! Håper virkelig kvalmen og litt av trettheten forsvinner i begynnelsen av 2. trimester :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det var meg du svarte har jeg ikke fått time til ultralyd enda nei, bare til samtale med jordmor. Skal dit når jeg er såvidt passert 13 uker på vei, første ordinære ultralyd blir vel rundt uke 18. Leeeenge til... :sjenert:

Her i kommunen er det veldig enkelt å velge, man ringer bare fødestua og får time hos en eller annen der ;)

Ahaa. Da skjønner jeg. Jeg har blitt fortelt at det er fastlegen min som "henviser" meg til jordmor? Jeg forstår ikke dette helt jeg :P Veldig mye forskjelligt jeg får høre, så får vell bare spør legen min på timen jeg har i mai :fnise:

Ja uke 18 er veeeldig lenge til. Vurderer om vi skal dra på tidlig ultralyd, privat :P For vi vil se at det er noe inni deer så det går litt mer opp for oss :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i morgen i uke 8 :-) Og idag var vi å kjøpte doppler så vi kunne høre hjertet, hørte det på venstre side. Men vet ikke om det er puls eller hjertet til lille nurket i magen? :P Håper jo så klart det er hjertet.

Kjenner og nå at matlysten er blitt borte, og jeg er kvalm hele dagen :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøken M: Man hører vel ikke hjertelyden til babyen enda? De to andre gangene jeg gikk gravid fikk jeg høre at man ikke hørte noe før etter uke 13. Med meg begge de andre gangene hørte man det ikke før uke 16. Men kan jo hende det er annerledes nå enn for fire år siden da :)

Det blir spennende da :) <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For det som er, er at jeg var på legevakta og fikk tatt sånn der og. Og han sa det var hjertet jeg hørte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må nesten hive meg på her jeg også:) Vi er to jenter som har vært sammen en god stund nå, og min kjære samboer er gravid nå. Hun ble gravid på første forsøk men det endte dessverre i en SA men hun klarte å bli gravid igjen før første mens og er nå 6 uker på vei:) Forrige gang fikk hun en spontan abort i uke 5+2 så vi er kommet litt lengre nå:)

I går kom hun hjem og sa at hun følte seg litt kvalm og jeg klarte ikke å slutte å smile. Var veldig glad for at hun får flere graviditetstegn:P Hun var derimot ikke så veldig glad. haha!

Ellers har vi bestilt tidlig ultralyd den 16.mai (10+4 uker) og svangerskapskontroll hos legen 21.mai. Hun har bursdag rundt den datoen og er da nesten 12 uker på vei så da skal vi fortelle det til venner og familie og vise ultralydbildet. Vi gleder oss sånn:)

Åja, og vi har termin 10 (eller 9.) desember.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Marielle 171 :) og Frøken M, spennende med Doppler så man kan høre hjertelyden selv :) 21 mai skal jeg høre hjertelyde hos min lege, føler som en evighet, er jo en stund til da.Nå håper jeg at min gyn lege kan ringe eller sende sms og si jeg kan komme til søndag. Planen var egentlig det, men han har ikke tlf(lurer på om han har ferie)Håper han gir lyd til helgen :)

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med mange nye her inne :goodbye:

Nå er det bare to små dager igjen til vi skal på tidlig ultralyd, og gjett om jeg gleder meg :rodmer: Formen her er veldig bra, og det er godt siden jeg har ei lita ei å ta meg av også. Er veldig sulten for tiden, og har allerede lagt på meg ca 3 kg :sjenert: Men men, jeg stresser ikke med det.

Ha ei fortsatt god helg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidlig ultralyd kunne jeg tenkt meg og...men koster så mye atte...

Hadde litt blod på papiret på onsdag, da jeg tørket meg, men ikke sett noe mer til det, så vi krysser fingrene for at alt er bra!

Er endel kvalm om dagen, har vel ikke kasta opp, men veeeldig uvel. Og veldig trøtt...Hormonkvisene ser heldigvis ut til å være på retur nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går til en som er fødselslege, så betaler ingenting for det :jepp: Blir å gå annenhver gang hos han og jordmor, gjorde det hvertfall slik sist.

Endret av lykkeliggift
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff, idag når jeg våknet hoster kjem mye å brakk meg, måtte bare løpe på do å kaste opp. Heldigvis ikke kastet opp noe mere i dag, og håper ikke jeg kommer til å gjøre det i morgen heller , Hehe :-p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kaster ikke opp, men nå er jeg overvektsoperert, så da forsvinner maten ganske fort fra magen min, så kanskje derfor...Meeeen jeg er kvalm hele tiden! Ikke lett å ha en aktiv jobb når en er uggen hele tiden altså..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Susa: jeg er også operert :) Jeg har tatt en gbp, lenge siden du gjorde det? for meg er det 2,5 år siden. Jeg brekker meg og noen ganger kaster jeg opp, men kommer ikke noe annet enn bitte litt spytt. Er bare sååå vondt i magen min da :(

Jeg kaster ikke opp, men nå er jeg overvektsoperert, så da forsvinner maten ganske fort fra magen min, så kanskje derfor...Meeeen jeg er kvalm hele tiden! Ikke lett å ha en aktiv jobb når en er uggen hele tiden altså..

Ellers i dag så jeg hjertet til den lille slå og jeg var 10 uker på vei :) Spent på når jeg får svar ang fødeplass :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ellers i dag så jeg hjertet til den lille slå og jeg var 10 uker på vei :) Spent på når jeg får svar ang fødeplass :)

Heldig som fikk se hjerte til den lille, å være 10 uker på vei :rodmer: Ikke lenge til de magiske 12 nå :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja var godt.. Ja gleder meg til de magiske tolv ukene, selvom vi har sagt det til de fleste nå. Har jo vist det i 6 uker, så har vært lang tid å holde det hemmelig for meg som alltid har sagt det når jeg har vært 6 uker på vei. Skummelt, men har heldigvis alltid gått bra. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble operert for to år siden. Har bedt legen min om å slippe sånn glukosetest, sa at jeg klarer da ikke drikke så mye sukker, klarer jo ikke et glass solebærsirup engang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja var godt.. Ja gleder meg til de magiske tolv ukene, selvom vi har sagt det til de fleste nå. Har jo vist det i 6 uker, så har vært lang tid å holde det hemmelig for meg som alltid har sagt det når jeg har vært 6 uker på vei. Skummelt, men har heldigvis alltid gått bra. :)

Ja, vi har også sagt de til nermeste familie og nermeste venner :) Vanskeligt å holde noe så stort hemmeligt, når en ellers er så åpen, å forteller alt. Så gleder meg masse til vi kommer like langt, å kan fortelle det til flerne, å alle familiemedlemmer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...