Gå til innhold

Skal være i samme rom som Anders Behring Breivik


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest SnowLeopard

Noen ganger tenker jeg at det hadde vært best om mannen hadde blitt skutt på Utøya. Tenk på hvor mye annet vi kunne brukt pengene på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Et kjent sitat går noe a la: "Demokrati er en elendig styreform, men det er den beste vi har."

Gi meg et godt alternativ, og jeg vil støtte deg.

Ja, et godt alternativ er å erstatte dagens representative demokrati, med en annen måte å stemme på, som gjør det mer fordelaktig å være liberal. Dvs, at jeg ved å stemme online kan registrere min stemme som flere alternativer, og det alternativet som blir valgt, avhenger hva andre mennesker velger å stemme på, identifiserbart som clustere av sympatier, og ikke ved personnummer og personalia. Eks: jeg er for religionsfrihet, men dersom flertallet av kristne stemmer mot religionsfrihet, og for misjonering i skolen, så er min stemme for religionsfrihet for alle andre enn kristne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mørke tider vi går inn i.

Ja, jeg tror det er ganske mange som kunne fått bra operasjoner eller helt OK sykemeldinger av en eks-høyreekstrem lege. Det er ille om helsetilsynet skal få bestemme hva som er å være "for mye innvandrerfiendlig" eller "for kommunistisk" til å være lege. Igjen, det er ikke bra å la yrkestilgang være demokratisk bestemt, det er bedre om arbeider og kunde kan finne hverandre direkte, og gjøre opp seg imellom på et perifert marked. Hva blir det neste, vi må ha statlige bilselgere for at airbagene ikke skal være for høyreekstreme?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I stor grad bestemmer media hva vi skal være redd for, hva vi skal fokusere på, hva vi skal mene. Selv om det høres ille ut, har vi faktisk ett av de bedre mediene i verden, med tanke på at vår media faktisk bedriver heftig selvregulering.

"There are no solutions". Media kontrollerer oss, indeed.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns ikke folk fra SV eller Rødt skal få være lege, de er ofte NATO-kritiske og anti-amerikanske. Tenk om en stakkars amerikaner kommer inn i et akuttmottak, åssen tror dere det vil være?

Egentlig burde vi ha sterkere politisk yrkeskontroll enn vi har i dag. Nå har vi bare litt lemfeldig kontroll hvor enkeltpersoner her og der kan stikke kjepper i hjulet for noen som ikke passer seg godt nok. Det hadde vært bedre om man gjorde en politisk test av elever på slutten av videregående, hvor alt som kunne tolkes politisk fra fritiden og alle fag, var avgjørende for hva du fikk studere, enten det var lærer, kjemiker eller brannmann.

Som kvalitetskontroll, og spesielt ettersom folk kan forandre små deler av seg i etterkant, så mener jeg det hadde vært lurt med en obligatorisk politisk kredittsjekk etter fullendet utdannelse også. Partiorganer i høyre og ap kunne fått kontrollere det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I det minste burde vi holde disse fæle høyreekstremistene unna. Ingen må få vite at sosialisme og nasjonalisme kan forenes.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Katten.

Jeg syns ikke folk fra SV eller Rødt skal få være lege, de er ofte NATO-kritiske og anti-amerikanske. Tenk om en stakkars amerikaner kommer inn i et akuttmottak, åssen tror dere det vil være?

Egentlig burde vi ha sterkere politisk yrkeskontroll enn vi har i dag. Nå har vi bare litt lemfeldig kontroll hvor enkeltpersoner her og der kan stikke kjepper i hjulet for noen som ikke passer seg godt nok. Det hadde vært bedre om man gjorde en politisk test av elever på slutten av videregående, hvor alt som kunne tolkes politisk fra fritiden og alle fag, var avgjørende for hva du fikk studere, enten det var lærer, kjemiker eller brannmann.

Som kvalitetskontroll, og spesielt ettersom folk kan forandre små deler av seg i etterkant, så mener jeg det hadde vært lurt med en obligatorisk politisk kredittsjekk etter fullendet utdannelse også. Partiorganer i høyre og ap kunne fått kontrollere det.

Er du seriøs?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hard Ride

Er du seriøs?

Jeg tolker innlegget til Pannekakehore som sarkasme.

Med leger og politisk tilhørighet så er det jo interessant å tenke på Mads Gilbert f. eks., som nektet å lære førstehjelp til Lars Sponheim pga. Natos aksjoner i Jugoslavia.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Katten.

Riktignok kan ironi være vanskelig å oppfatte over Internett, men denne var vel opplagt?

Man vet aldri. Det er det skumle KG har lært meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På hvilken måte er du enig med ABB?

For øvrig synes jeg det er på sin plass å forsøke å finne de som er "enige" med ABB, for de må vel i stor grad anses å være tikkende bomber. Med enig mener jeg folk som synes det er greit å bombe hus og skyte ungdommer for å fremme sine synspunkt.

Jeg forstår og er delvis enig med ham når det gjelder innvandring, norske politikere/politiske parti osv. (gidder ikke ta for meg alt han har sagt og kommentere hvorfor jeg er enig, det har jeg skjønt er irrelevant, bare fordi jeg er enig.) Jeg sier jeg er delvis enig, fordi jeg ser tankegangen hans, men det betyr jo overhode ikke at jeg er enig i/støtter handlingene! Så hvorfor anser du meg som farlig? Bare fordi jeg er sterkt kritisk til utviklingen her til lands? Både når det gjelder innvandring og stort sett alt annet venstresiden står for. Om utviklingen fortsetter som dette blir det nok flere av oss som er sterkt kritiske til alt dette.

En av mine nærmeste venninner mistet søskenbarnet sitt på Utøya. Vi har naturlig nok snakket mye om alt som har skjedd, hun sa blant annet at hun ikke klarte å hate ABB, fordi hun i stor grad var enig i tankegangen hans om multikulturalismen o.l.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest
Så hvorfor anser du meg som farlig?

Fordi du er norsk. Hadde 22/7 vært utført av en muslim hadde selvsagt handling og tankesett vært totalt frikoblet. "Alle er jo ikke sånn, det er bare noen få som ødelegger for flertallet!"

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi du er norsk. Hadde 22/7 vært utført av en muslim hadde selvsagt handling og tankesett vært totalt frikoblet. "Alle er jo ikke sånn, det er bare noen få som ødelegger for flertallet!"

Ah, selvsagt. Jeg hadde jo glemt at denne tankegangen bare funker en vei :klaske:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår og er delvis enig med ham når det gjelder innvandring, norske politikere/politiske parti osv. (gidder ikke ta for meg alt han har sagt og kommentere hvorfor jeg er enig, det har jeg skjønt er irrelevant, bare fordi jeg er enig.) Jeg sier jeg er delvis enig, fordi jeg ser tankegangen hans, men det betyr jo overhode ikke at jeg er enig i/støtter handlingene! Så hvorfor anser du meg som farlig? Bare fordi jeg er sterkt kritisk til utviklingen her til lands? Både når det gjelder innvandring og stort sett alt annet venstresiden står for. Om utviklingen fortsetter som dette blir det nok flere av oss som er sterkt kritiske til alt dette.

En av mine nærmeste venninner mistet søskenbarnet sitt på Utøya. Vi har naturlig nok snakket mye om alt som har skjedd, hun sa blant annet at hun ikke klarte å hate ABB, fordi hun i stor grad var enig i tankegangen hans om multikulturalismen o.l.

Wow! Ganske villt å ikke kunne hate han for det han gjorde mot søskenbarnet BARE fordi hun støtter hans syn på innvandring... Hva betyr mest liksom? Synet eller hatet hennes for det norske politiske systemet og innvandrere? Eller søskenbarnet...

Ikke det at jeg oppfordrer hat. Det er jo en ganske sterk følelse og bare drar en selv ned i dritet, sikkert derfor ikke alle gidder å hate han. Syns mest synd på han og sånne som han, og familien hans også. Det er utrolig trist at man kan bli sånn egentlig.

Da jeg fikk med meg hva som skjedde i sommer med bombingen og på Utøya så tenkte jeg at det kunne både være en islam ekstremist eller en høyreekstremist. Er jo begge i samme gata for min del.

Uff, får frysninger av tanken å være i samme rom som han... Jeg blir nesten psykisk traumatisert av bare å drømme om å være i samme rom som han:/

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Uff, får frysninger av tanken å være i samme rom som han... Jeg blir nesten psykisk traumatisert av bare å drømme om å være i samme rom som han:/

Jeg derimot skulle gitt mye for å være i samme rom som ham!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg derimot skulle gitt mye for å være i samme rom som ham!

Hvorfor det? :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor det? :P

Fordi jeg er utrolig fascinert av mannen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...