Gå til innhold

Livet er for kort..


Gjest Månestøv

Anbefalte innlegg

:hoho: Æsj og uff! Bra de tålte vaskemaskinen da. :)

Aww. Bare valpen jo. :rodmer: Hahahaha, ja det kan godt være. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Månestøv

Håper du har en god helg :klemmer:

Takk for det! Håper du hadde en god helg du også :jepp:

Har vært i Danmark så har ikke fått skrevet på noen dager. Turen var grei nok, slik som alt annet. Savnet vofsen masse da, og han hadde visst savnet oss også :rodmer:

Nå er jeg plassert godt tilbake i sofaen.

Var også på besøk hos "svigers" i helgen, og det var ikke så veldig hyggelig. Moren hans er ok nok til vanlig, selv om hun kan komme med dumme kommentarer. Når hun får i seg litt vin derimot blir hun skikkelig motbydelig, og det endte meg at jeg gråt meg selv i søvn. Begynner nesten å revurdere hele forholdet på bakgrunn av dette forholdet. Hadde vært ok om vi bare kunne møtes nå å da. Men moren hans er sykelig besatt av sønnen sin og vil faktisk at han skal bo i kjelleren hos dem for alltid. Hun ordner alt av avtaler for ham, og sender han flere meldinger til dagen som han er nødt til å svare på. Begynner å bli sliten :trist:

Ellers var jeg jo hos den nye legen min, og han var utrolig! Har fått ny time på fredag(den 13de :haar: ) hvor vi skal be om en ny vurdering fra dps, og prøve å få til en litt mer stabil økonomisk situasjon så jeg har litt mindre å bekymre meg for :jepp:

Håper dere har en flott påske! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke ta opp det der med kjæresten din da? Er jo surt at det skal bli slutt mellom dere pga moren hans.

Bra du liker den nye legen din! Det har så mye å si at man faktisk liker legen sin.

God påske :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Månestøv

Ja, det er sant.. Har prøvd å prate med ham om det, men han veksler mellom å bli sur, eller prøve å ta litt avstand fra moren. Når han gjør det blir han bombardert med meldinger om hvor fæl vi får henne til å føle seg :sukk:

God Påske til deg og KaDust! Håper du får nyte litt fin-vær :danse:

Baah, jeg er så lei av å ligge i denne sofaen. Skulle ønske jeg engasjerte meg for noe, følte glede, og at jeg var en ressurs for samfunnet. Jeg skulle så gjerne ønske at angsten ikke stoppet meg fra å gjøre det jeg ville, og at jeg hadde ork til å gjøre noe :kjefte:

For å ikke gjøre dette innlegget altfor sutrete så kan jeg si at jeg er takknemlig for at jeg har verdens nydeligste lille hår-troll liggende ved skulderen min :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :goodbye:

Nå har jeg lese hele dagboken din (alle de tre sidene :fnise: ) og har veldig lyst til å følge med her. Jeg har en mann som har angst, og som venter på psykologhjelp. Han trenger meg veldig, men jeg vet ikke helt hvordan jeg skal støtte han, og det er vanskelig for meg å forstå angsten. Det er kun jeg, han og legen som vet han har angst, da vi nylig fant ut at det var det som plagde han.

Krysser fingrene for at ting går litt bedre fremover for deg :klem:

Har du bestemt deg ang barnet? :klemmer: Jeg har en sønn på 19 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Månestøv

Hei :goodbye:

Nå har jeg lese hele dagboken din (alle de tre sidene :fnise: ) og har veldig lyst til å følge med her. Jeg har en mann som har angst, og som venter på psykologhjelp. Han trenger meg veldig, men jeg vet ikke helt hvordan jeg skal støtte han, og det er vanskelig for meg å forstå angsten. Det er kun jeg, han og legen som vet han har angst, da vi nylig fant ut at det var det som plagde han.

Krysser fingrene for at ting går litt bedre fremover for deg :klem:

Har du bestemt deg ang barnet? :klemmer: Jeg har en sønn på 19 mnd.

Så koselig at du vil følge med pupsilure :goodbye:

Det er trist at det skal være så lang ventetid for å få hjelp. Fikk høre at de på dps-en her nå prøver å få inn dem som ble henvist i 2010.. :filer: Mannen din er heldig som har en som støtter ham og som faktisk er interessert i å vite hvordan han har det. Er ikke mange som er slik :danse:

Har ikke bestemt meg helt 100% enda, men føler nesten jeg er nødt til å ta det bort, om ikke annet så for barnet sin del. Vet ikke hvor lenge jeg kommer til å være syk, og det vil være egoistisk og dumt å sette et barn til verden slik ting er nå :frown:

Ellers litt skryt her nederst: Jeg har holdt meg røykfri i en måned! :danser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, helt utrolig at man må vente så lenge! Mannen min har hatt problemer med å søke hjelp, men jeg snakket med legen for han en dag jeg var der for sykemelding (for omgangssyken) og da ble det lettere for mannen min å dra dit, siden legen allerede visste om det. Vi har samme fastlege, og han er verdens beste!! En mer sympatisk, flink og grundig lege skal man lete lenge etter! Så legen skulle skaffe han en psykolog da, men det er lang ventetid. Og han er akkurat satt på lista... :sjenert:

Han sier at han er veldig avhengig av at jeg støtter han, og jeg prøver, men det er tungt for meg også. det er veldig vanskelig å forstå det når man ikke kjenner det på kroppen selv, og det er lett for meg å tenke at han må "ta seg sammen". Men jeg lærer stadig mer om angsten hans, og hvorfor han oppfører seg som han gjør.

Fikk du snakket med legen om abort? Hvor langt er du på vei nå?

På den ene siden kunne det kanskje vært bra for deg å ha noen å ta vare på, og sette fokuset ditt på. Men jeg forstår bekymringene dine for om du klarer å ta deg av barnet, og om det vil arve det psykiske osv...

Mannen min har i perioder taklet det veldig dårlig å ha baby i hus. Han takler gråtingen ekstremt dårlig, da han føler at han mister kontrollen, og ikke får babyen til å slutte å gråte (vi var litt uheldige å fikk en i overkant sinna baby da). Han syns også det er veldig slitsomt, da han bruker så mye energi på å tenke, pga angsten, at han ikke har overskudd til å leke med ungen på kveldene. Han liker heller ikke å dra ut med sønnen vår pga uønsket oppmerksomhet fra fremmede. Men jeg vet at han ikke angrer på at han ble far. Han elsker ungen over alt på jord, og vi er så stolte foreldre at vi holder på å sprekke :ler:

Hurra for at du har holdt deg røykfri så lenge!! :hoppe: Det er superbra! :nigo::5:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Månestøv

Huff, får håpe an blir rettighets-pasient så ventetiden ikke blir så lang i alle fall. Og om han ikke blir det, ville jeg søkt om ny vurdering. Her er ventetiden 1-3 år om man ikke er rettighets-pasient :eeeh:

Kan forstå at det er tungt for deg, og jeg tror det er viktig at man passer på å ikke ender opp som psykolog for kjæresten sin. Å viktig å sette grenser for hvor mye man orker.

Jeg er 8 uker på vei, fikk et par uker av legen til å tenke meg skikkelig om. Fælt å gå kvalm og utslitt dag ut og dag inn uten å kunne si noe til noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er rettighetspasient?

Kvalme er slitsomt :kose: Jeg var ikke kvalm i dette svangerskapet, men tok abort for 10 år siden, og da var jeg veldig kvalm :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Månestøv

Når man er rettighets-pasient har man rett på behandling innen en viss tidsfrist. Tror det pleier å være innen 3 mnd. Man får brev om hvilken kategori man kommer under.

ja, det er utrolig irriterende. Det positive er at jeg har gått ned de to kosekiloene jeg la på meg i vinter :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Månestøv

Da ble det slutt mellom meg og sambo.. Han virker ikke til å bry seg noe videre og det er litt sårt. Heldigvis har jeg holdt på leiligheten jeg har med min beste venninne, så jeg og vofsen min flytter der om en stund.

Vet ikke helt hva jeg føler, men det er sikkert til det beste :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Månestøv

Da flytter jeg allerede om noen timer, kunne tenke meg å bodd her til aborten var overstått, men det orker han ikke, noe jeg forstår. Føler meg ganske lagt nede. Tenker på at jeg ikke kommer til å ha noen som holder rundt meg å sier de er glad i meg :tristbla: Godt jeg har med klumpen min, ellers vet jeg ikke hvordan det hadde gått :snurt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Utrolig at en må bli sykere får å få psykolog. Jo lengre nede en kommer, desto lengre vei er det opp.

Hvor lenge har du ventet nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Månestøv

Ja, det er trist at det skal være så utrolig lang ventetid. Har ventet i 11 mnd nå. Ventetiden her er minimum 12 mnd, men satser på en ny vurdering slik at jeg får kommet inn raskere. :)

Da er det to timer til jeg skal flytte, alt er pakket, og hunden tasser rundt og skjønner lite. :sukk: Håper resten av dagen blir bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange klemmer til deg :klemmer: Dette må være vanvittig tungt for deg når det blir samlivsbrudd oppi det hele :klem: Godt at du har et sted å dra til, og vofsen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Månestøv

Veldig tungt akkurat nå.. tror jeg drar på legevakten. Håper de tar det seriøst.. Eller så vet jeg ikke :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke sitt med dette alene hvis du trenger hjelp. På legevakten tar de deg nok alvorlig, får vi tro. De har ihvertfall gjort det i de tilfellene jeg kjenner til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gikk det i natt Månestøv? Håper inderlig at du fikk den hjelpen du trengte :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...