Gå til innhold

Forslag til sunne og kalorifattige mellommåltider?


Gjest Vinglepetra

Anbefalte innlegg

Gjest Vinglepetra

Jeg prøver å gå ned i vekt, blir fort småsulten selvom jeg spiser 4 måltider om dagen. Har dere forslag til sunne ting man kan spise da? Jeg ender alltid opp med en vaffel fra kantina eller lignende, da jeg ikke tåler nøtter og er allergisk mot ananas. Frukt virker lite fristende er ikke så veldig glad I søtt.

Jeg tilbringer store deler av dagen min på lesesalen, maten må tåle å stå I romtemperatur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Elfrida

Cherrytomater f.eks? En god kopp te, eller litt friskt vann er ikke å forakte.

Dersom du stadig føler deg sulten bør du vurdere å legge til et ekstra måltid eller øke størrelsen på de du har. Proteiner hjelper godt på metthetsfølelsen i min erfaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vinglepetra

Cherrytomater f.eks? En god kopp te, eller litt friskt vann er ikke å forakte.

Dersom du stadig føler deg sulten bør du vurdere å legge til et ekstra måltid eller øke størrelsen på de du har. Proteiner hjelper godt på metthetsfølelsen i min erfaring.

Takk for svar! Jeg skal prøve cherrytomater, proteiner hjelper Ja, men det er ikke så lett å spise mye av det når jeg sitter på lesesalen. Spiser mye proteiner til middag og det hjelper.

Endret av Vinglepetra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kevlarsjäl

Knekkebrød med magert pålegg.

De fleste wasa-knekkebrødene har 35 kcal pr knekkebrød. Det er lite! og det metter lenge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vinglepetra

Takk for svar :) Jeg skal definitivt kjøpe meg Wasa knekkebrød. Jeg har tenkt litt på å kutte opp grønnsaker I staver, men jeg er litt redd for at de blir vasne etter å ha stått i romtemperatur, slik som salater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vinglepetra

Gulrøtter delt i små staver. Bake noen grove briks?

Skulle gjerne ha bakt noen grove rundtstykker, har du en god oppskrift som inneholder mye fiber, men lite mel? Da kan jeg kanskje spise det til lunsj også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vinglepetra

Hva med en sunn yoghurt eller en banan (hvis du liker det)?

Jeg har prøvd youghurt, men det er desverre ikke så sunt. De fleste inneholder mye sukker og tomme karbohydrater. Det er akkurat det jeg driver å kutter ned på nå. Bananer er jeg veldig glad i, spiser mye frukt, men jeg synes ikke det metter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Cottage cheese med gresskarkjerner.

*Hermetisk tunfisk rørt i creme fraiche, med cherrytomater/paprika/(finn din favoritt) som tilbehør

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vinglepetra

Finnes små matbokser med kjøleelementer! :)

Kan du være så snill å fortelle meg hvor man får kjøpt det? Det hadde hjulpet meg svært mye, da man jeg nemlig begynne å ta med meg salat, istedenfor å kjøpe dyr salat I kantina :(

Endret av Vinglepetra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Vinglepetra

*Cottage cheese med gresskarkjerner.

*Hermetisk tunfisk rørt i creme fraiche, med cherrytomater/paprika/(finn din favoritt) som tilbehør

Cottage cheese med greskarkjerner høres godt ut :) Skal absolutt prøve det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva spiser du til frokost og lunch? Kanskje det er der du må starte å forandre på. Spiser man havregrynsgrøt til frokost, så er man mett ganske så lenge. Og hvis du synes det smaker ikke godt, så går det an å spise det med banan eller syltetøy. Det uansett vil bli sunnere og mere mettende enn ei skive eller knekkebrød.

Bare salat til lunch er for lite... da må det være kylling, fisk eller noe sånt oppi...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Vinglepetra

Hva spiser du til frokost og lunch? Kanskje det er der du må starte å forandre på. Spiser man havregrynsgrøt til frokost, så er man mett ganske så lenge. Og hvis du synes det smaker ikke godt, så går det an å spise det m

ed banan eller syltetøy. Det uansett vil bli sunnere og mere mettende enn ei skive eller knekkebrød.

Bare salat til lunch er for lite... da må det være kylling, fisk eller noe sånt oppi...

Jeg pleier å spise to grove skiver med kjøttpålegg til frokost, lunsj består ofte av en salat(kylling, tomat, agurk, løk, salatblader, litt mais og oliven) eller 3-4 fiberrik med pålegg. Av og til spiser jeg også et ekstra grovt rundstykke med en lunsjkake til lunsj.

Endret av Vinglepetra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg studerer også og tilbringer ofte mesteparten av dagen på universitet. Jeg pleier å ta med en sandwich eller salat til lunsj, en yogurt med nøtter eller bær, en sånn liten boks med eplejuice(en av fem om dagen!), et par stykker frukt og oppkuttede gulrøtter. Her jeg bor kan man kjøpe ferdigkuttede gulrøtter på butikken, jeg pleier bare putte dem i en liten plastpose og de holder seg helt ferske:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...