Gå til innhold

Hva er det verste tilfellet av "oversharing" du har sett på facebook?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ei som er lagt inn på en psykiatrisk klinikk nå. Så da kommer det oppdateringer på hva som skjer. Om hun ikke får nok likes og trøst på Facebook, deler hun egne innlegg igjen etter noen timer. 

De fleste overser dette. Ikke pga at de alle er empatiløse drittsekker, men at jeg trur mange bare har fått litt for mye av det negative derifra... 

Anonymkode: 43b07...b1b

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ei som er lagt inn på en psykiatrisk klinikk nå. Så da kommer det oppdateringer på hva som skjer. Om hun ikke får nok likes og trøst på Facebook, deler hun egne innlegg igjen etter noen timer. 

De fleste overser dette. Ikke pga at de alle er empatiløse drittsekker, men at jeg trur mange bare har fått litt for mye av det negative derifra... 

Anonymkode: 43b07...b1b

Mange som blir innlagt har en tendens til å "klikke" psykisk. Vet av egen erfaring da jeg var innlagt. Da skulle hele verden vite at jeg ikke skammet meg fordi jeg var innlagt. Folk skulle få dårlig samvittighet fordi de hadde ignorert mine rop om hjelp. Jeg var helt klikk. Når jeg ser tilbake i dag, så var mye av det unødvendig.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noterer med at hun la ut tilsvarende info, samt bilde av skamfult barn på snapchat😑

Screenshot_20190924_165228.jpg

Anonymkode: 7470c...2de

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noterer med at hun la ut tilsvarende info, samt bilde av skamfult barn på snapchat😑

Screenshot_20190924_165228.jpg

Anonymkode: 7470c...2de

Uff, jeg er glad ikke sosiale medier fantes når jeg vokste opp. Jeg stjal, mamma fant ut av det og vi dro sammen til butikken hvor jeg måtte tilstå, gi tilbake varen og ellers tilby meg å gjøre opp for meg. Det er noe av det flaueste jeg har opplevd, det var helt grusomt. Det var riktig reaksjon og jeg lærte noe av det, men jeg tror det hadde slått helt feil om det i tillegg hadde blitt delt rundt på SoMe

Anonymkode: f4a51...452

  • Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Uff, jeg er glad ikke sosiale medier fantes når jeg vokste opp. Jeg stjal, mamma fant ut av det og vi dro sammen til butikken hvor jeg måtte tilstå, gi tilbake varen og ellers tilby meg å gjøre opp for meg. Det er noe av det flaueste jeg har opplevd, det var helt grusomt. Det var riktig reaksjon og jeg lærte noe av det, men jeg tror det hadde slått helt feil om det i tillegg hadde blitt delt rundt på SoMe

Anonymkode: f4a51...452

Dette. Altså, om jentungen skulle finne på å stjele, skulle jeg gjort det samme som din mor. Ikke for at det skulle vært flaut/vanskelig/straff, men fordi det er viktig å stå for det man gjør og gjøre opp for seg når man trår feil. Alle gjør feil/dumme ting, og det å kunne si 'beklager, jeg dreit på draget, jeg skjønner at det var feil, jeg vil gjøre opp for meg' er tegn på integritet. 

Å spre det utover Facebook derimot, er ikke akkurat tegn på integritet hos foreldre. 

Anonymkode: 55fd6...75f

  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenker det er normalt at slikt skjer, men man trenger ikke brette det ut. Hun har tidligere lagt ut film av et barn som sitter på do, oppvåkning fra narkose, samt barn i bare trusa sovende osv på snap. Generelt null filter🙄

Anonymkode: 7470c...2de

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*legger ut et bilde av chihuahuaen sin*

#chihuahua #chihuahuadog #dogchihuahua #lifeofchihuahua #livingwithchihuahua #mychihuahua #chihuahua4life #ilovemychihuahua #dogsofinstagram #instachihuahua #mydog #mypet #ilovemydog #petsofinstagram #chihuahualove #doglovers #hokksund #socute #iloveyou

 

Eller

*poster daglig selfie*

#selfiequeen #dailyselfie #fun #loveit #friday #myface #selfie4ever #selfiefriday #selfietoday #fridayfun #selfietime #selfie #selfienation #norway #girl #mood #hair 

Anonymkode: e6ebe...c89

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

*legger ut et bilde av chihuahuaen sin*

#chihuahua #chihuahuadog #dogchihuahua #lifeofchihuahua #livingwithchihuahua #mychihuahua #chihuahua4life #ilovemychihuahua #dogsofinstagram #instachihuahua #mydog #mypet #ilovemydog #petsofinstagram #chihuahualove #doglovers #hokksund #socute #iloveyou

 

Eller

*poster daglig selfie*

#selfiequeen #dailyselfie #fun #loveit #friday #myface #selfie4ever #selfiefriday #selfietoday #fridayfun #selfietime #selfie #selfienation #norway #girl #mood #hair 

Anonymkode: e6ebe...c89

Omg 🤦‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei på facebook har i dag postet at hun venter barn. Hun har 6 barn fra før, alle er tatt av barnevernet pga omsorgsvikt. 

Anonymkode: 5b604...b64

  • Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.9.2019 den 0.11, AnonymBruker skrev:

Ei på facebook har i dag postet at hun venter barn. Hun har 6 barn fra før, alle er tatt av barnevernet pga omsorgsvikt. 

Anonymkode: 5b604...b64

Å herregud. Likevel er det helt tabu å diskutere om man kan si til noen at de kanskje ikke bør få barn.

Anonymkode: 5278c...027

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si meg, hvorfor sletter dere ikke bare disse personene fra sosiale medier, eller i det minste skjuler nye innlegg...?

Endret av WCKD
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

har jeg postet her tidligere? kan hende.. min egen mor klarte å poste bilde av meg med nyfødt baby - tatt rett etter fødselen med en pupp ute 🙄 public.. hun skulle egentlig sende den på pm til mormor. Eldre folk og facebook... 😡 

Anonymkode: 4bdee...9cf

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Facebook-konkurranse: "Vil du vinne FIFA 20? Kommenter under hvilken konsoll du har, og vi trekker en tilfeldig vinner!"

Der er det utrolig mange som kommenterer om sykdommen og utfordringene til barna sine, og at det hadde vært en kjempefin trøst i en ellers vanskelig hverdag. 

For det første står det at det eneste man trenger er å kommentere hvilken konsoll man har. For det andre er det ikke sikkert det er greit for ungen at foreldre skriver om div. utfordringer og sykdommer. Er fryktelig glad for at Facebook ikke fantes da jeg var barn.

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, kenpet skrev:

Facebook-konkurranse: "Vil du vinne FIFA 20? Kommenter under hvilken konsoll du har, og vi trekker en tilfeldig vinner!"

Der er det utrolig mange som kommenterer om sykdommen og utfordringene til barna sine, og at det hadde vært en kjempefin trøst i en ellers vanskelig hverdag. 

For det første står det at det eneste man trenger er å kommentere hvilken konsoll man har. For det andre er det ikke sikkert det er greit for ungen at foreldre skriver om div. utfordringer og sykdommer. Er fryktelig glad for at Facebook ikke fantes da jeg var barn.

Det er så kleint når folk gjør sånn. Ofte trenger man bare kommentere "Ja", og folk skriver "Ja, og jeg kommer til å gi den til datteren min, fordi hun har brukket benet på tre plasser i tillegg til at hun har lungebetennelse. Hun trenger en oppmuntring." :klaske:

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.9.2019 den 21.48, AnonymBruker skrev:

*legger ut et bilde av chihuahuaen sin*

#chihuahua #chihuahuadog #dogchihuahua #lifeofchihuahua #livingwithchihuahua #mychihuahua #chihuahua4life #ilovemychihuahua #dogsofinstagram #instachihuahua #mydog #mypet #ilovemydog #petsofinstagram #chihuahualove #doglovers #hokksund #socute #iloveyou

 

Eller

*poster daglig selfie*

#selfiequeen #dailyselfie #fun #loveit #friday #myface #selfie4ever #selfiefriday #selfietoday #fridayfun #selfietime #selfie #selfienation #norway #girl #mood #hair 

Anonymkode: e6ebe...c89

Ser ikke problemet. Høres ut som om det er poster delt fra Instagram, der bruker man hashtags så andre kan finne bildene dine. Ser ikke hva som er oversharing i dette. 

Anonymkode: 7f8c4...17b

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ser ikke problemet. Høres ut som om det er poster delt fra Instagram, der bruker man hashtags så andre kan finne bildene dine. Ser ikke hva som er oversharing i dette. 

Anonymkode: 7f8c4...17b

Kanskje det er jeg som er gammel og ikke skjønner det helt, men jeg tenkte #chihuahua burde holde. Hvorfor tagge #hokksund på alle bildene sine, eller random ting som #fun #loveit? 

Anonymkode: e6ebe...c89

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En tidligere kollega (dame i sekstiårene)  legger ut statuser som ikke kan beskrives som noe annet enn Farmen- minutt for minutt... Typ:  Berit så nok ikke den komme nei! *insert feeling*.  Kjærringa følger med på ALT så lenge det er på tv2.  

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje det er jeg som er gammel og ikke skjønner det helt, men jeg tenkte #chihuahua burde holde. Hvorfor tagge #hokksund på alle bildene sine, eller random ting som #fun #loveit? 

Anonymkode: e6ebe...c89

Sikkert fordi hun bor i eller er i hokksund. #fun fordi de hadde det gøy #loveit fordi hun liker det, liker hunden sin eller noe annet i forbindelse med bilde

Mange som lager egne # og for å nå ut til flest mulig så er det greit å bruke alle # som kan passe. Helt normalt. 

Når jeg legger ut bilde av en hund så bruker jeg ganske mange #. Eksempel:

#hund #hunderlivet #corgi #corgicardigan #liveterbestute #utpåturaldrisur #kommunenavn #fylkenavn #stedsnavn #årstid #sol(eller regn, snø etc) 

med andre ord, alt som kan ha noe med bilde å gjøre

Anonymkode: f4a51...452

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sikkert fordi hun bor i eller er i hokksund. #fun fordi de hadde det gøy #loveit fordi hun liker det, liker hunden sin eller noe annet i forbindelse med bilde

Mange som lager egne # og for å nå ut til flest mulig så er det greit å bruke alle # som kan passe. Helt normalt. 

Når jeg legger ut bilde av en hund så bruker jeg ganske mange #. Eksempel:

#hund #hunderlivet #corgi #corgicardigan #liveterbestute #utpåturaldrisur #kommunenavn #fylkenavn #stedsnavn #årstid #sol(eller regn, snø etc) 

med andre ord, alt som kan ha noe med bilde å gjøre

Anonymkode: f4a51...452

Bare for å opplyse, man sluttet med slik hashtagging i 2017. Nå er det max 3 som er malen.

Anonymkode: 2873f...228

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...