Gå til innhold

Hva er det verste tilfellet av "oversharing" du har sett på facebook?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 timer siden, Wenda skrev:

Også har man alle de som bare MÅ svare i en tråd selv om personen allerede har fått svar. 

Noen legger ut et bilde i en gruppe og spør hva det er. Så svarer flere hva det er, og det er greit nok for det kan være flere som svarer samtidig

Men så kommer det mange som kommer lenge etterpå og skriver at dette vet de godt hva er og skriver svarer :klaske: ja...det vet vi andre også fordi svaret er allerede skrevet 

Jeg mener, drit i å svar om det ikke er slik at man er uenig eller har noe annet å si

Det der kan komme av at en ser bare de nederste innleggene i debatten. En må trykke på "vis xx kommentarer til" for å se hele tråden. Tror det er lett å overse i farten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

16 minutter siden, Emera skrev:

Det der kan komme av at en ser bare de nederste innleggene i debatten. En må trykke på "vis xx kommentarer til" for å se hele tråden. Tror det er lett å overse i farten.

Nei, det er det da ikke. De velger bare å ikke se på de. Det er noe annet. 

Anonymkode: 450c0...671

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Emera skrev:

Det der kan komme av at en ser bare de nederste innleggene i debatten. En må trykke på "vis xx kommentarer til" for å se hele tråden. Tror det er lett å overse i farten.

Har aldri opplevd det selv at man ikke ser at andre også har svart. Selvfølgelig forsvinner noe av det, men likevel så får man det med seg. 

Og ser man at det har kommet 50 svar, så kan det lønne seg å sjekke kjapt gjennom svarene før man selv svarer

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det er det da ikke. De velger bare å ikke se på de. Det er noe annet. 

Anonymkode: 450c0...671

Jeg tror definitivt at noen ikke ser det i farten, ja. Det er all slags folk på Facebook, og alle er ikke like flinke til å få med seg alt. Men, det er helt sikkert noen som ikke gidder også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Wenda skrev:

Også har man alle de som bare MÅ svare i en tråd selv om personen allerede har fått svar. 

Noen legger ut et bilde i en gruppe og spør hva det er. Så svarer flere hva det er, og det er greit nok for det kan være flere som svarer samtidig

Men så kommer det mange som kommer lenge etterpå og skriver at dette vet de godt hva er og skriver svarer :klaske: ja...det vet vi andre også fordi svaret er allerede skrevet 

Jeg mener, drit i å svar om det ikke er slik at man er uenig eller har noe annet å si

Også har man de som svarer selv om de ikke har peiling: "nei, dessverre, det aner jeg ikke!" Og dem er det gjerne flere av i én tråd. :klaske: 

:rope: jeg spurte ikke hvem som ikke visste, jeg spurt hvem som visste!! 

Anonymkode: 94e45...d3d

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Også har man de som svarer selv om de ikke har peiling: "nei, dessverre, det aner jeg ikke!" Og dem er det gjerne flere av i én tråd. :klaske: 

:rope: jeg spurte ikke hvem som ikke visste, jeg spurt hvem som visste!! 

Anonymkode: 94e45...d3d

:ler: klassisk 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Også har man de som svarer selv om de ikke har peiling: "nei, dessverre, det aner jeg ikke!" Og dem er det gjerne flere av i én tråd. :klaske: 

:rope: jeg spurte ikke hvem som ikke visste, jeg spurt hvem som visste!! 

Anonymkode: 94e45...d3d

Å, ja. Og noen av disse igjen som kupper tråden og vrir den til å handle om seg selv: "Jeg aner ikke, men lurer på om noen..." :dry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn er der jo her og. TS spør om noe spesifikt, så er det ørten brukere som svarer på noe helt annet enn det TS spør om

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, MalloryK skrev:

Sånn er der jo her og. TS spør om noe spesifikt, så er det ørten brukere som svarer på noe helt annet enn det TS spør om

Ja, det har du helt rett i! :ler: 

Anonymkode: 94e45...d3d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Shit

Så akkurat enn som posta på kjøp/salg gruppe at hun og søstre gjerne ville få panteflasker. De skulle spare til sydentur til foreldre. 

Hvis det var langt å kjøre å hente flaskene kunne man bare vipse pengene!!?? 😲 

Dette flankert av bikini bilde av hu og søstra (?) i profilbilde. 

Bare jeg som synes dette er merkelig? 

Anonymkode: dd77f...678

OMG :klo::sjokk:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Shit

Så akkurat enn som posta på kjøp/salg gruppe at hun og søstre gjerne ville få panteflasker. De skulle spare til sydentur til foreldre. 

Hvis det var langt å kjøre å hente flaskene kunne man bare vipse pengene!!?? 😲 

Dette flankert av bikini bilde av hu og søstra (?) i profilbilde. 

Bare jeg som synes dette er merkelig? 

Anonymkode: dd77f...678

WTF?? Veldig spesielt og ikke minst frekt! 

Anonymkode: 31cf4...97e

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist

Kan disse kjendisene slutte å dø i hopetall? Nå er feeden min atter en gang full av død kjendis stoff. Denne gangen med Glenn Frey. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ei på Facebook'n min som nylig la ut bilde av at sønnen hadde spydd over hele seg og sengen sin. Way to go! :ironi:

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist
7 minutter siden, Purple Basil skrev:

Har ei på Facebook'n min som nylig la ut bilde av at sønnen hadde spydd over hele seg og sengen sin. Way to go! :ironi:

Det skulle vært innført kursplikt for hva som er greit å poste på FB og hva som IKKE er greit. Enkelte har bare ikke skjønt det ... føler med deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Lafemmemauvaise skrev:

Det skulle vært innført kursplikt for hva som er greit å poste på FB og hva som IKKE er greit. Enkelte har bare ikke skjønt det ... føler med deg. 

Helt enig! Lurer på hva sønnen i fremtiden vil tenke dersom han får vite at moren hans la ut spybilder av ham på Facebook. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Haha, ALT folk får seg til å skrive på FB. Jeg tror jeg har nesten helt normale venner i forhold til dette. Litt mye bamser, puser, hunder og traktorer, men likevel.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en bitteliten bedrift på facebook, hvor bedrifteier og bedrift er knyttet tett sammen både i navn og markedsføring ("fiks strømnettet ditt med El-Gunnar AS! Byens beste elektriker Gunnar Olsen bytter ditt sikringsskap på null komma niks!" *bilde av El-Gunnar Olsen*) Jeg har også bedriftseier på facebook. 

Problemer er at bedriftseier ikke klarer å skille jobb og privat. Om han mottar en klage på en jobb, så tar han det som personlig kritikk. For eksempel fikk firmaet El-Gunnar AS en kundeklage på at en av deres elektrikere (det er bare én elektriker i firmaet og det er Gunnar sjøl, men det er irrelevant for kunden) kom tre timer for sent til en avtalt jobb. Som respons legger Gunnar ut en passiv-agressiv status på sin private facebook OG på facebooksiden til bedriften El-Gunnar AS: "håper alle kan forstå at jeg ikke er mer enn et menneske (bla bla bla) ... både jeg og mine skjønne barn kan bli syke (bla bla bla) .... El-Gunnar AS er livsverket mitt (bla bla bla) .... tar veldig seriøst (bla bla bla)...".

Det legges ut en god del slike statuser, og det virker nesten som at hver gang bedriften får kritikk for noe (forsentkomming, avlyst avtale på kort varsel, høye priser, dårlig utført arbeid etc) så skrives det en sutrestatus. Og hver gang blir jeg like sjokkert over hvor lite egnet for å drive butikk det går ann å være. Det er så PINLIG. Han får til og med masse kommentarer på at det er firmaet de kritiserer og ikke Gunnar som person, og (som alle som jobber med mennesker vet) du kan være verdensmester i ditt yrke og noen vil fortsatt finne feil. Det svarer han på med mer syt og selvmedlidenhet.

Edit:

Firmanavn og personnavn er funnet på for å anonymisere.

Endret av Alice123
  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...