Gå til innhold

Hva er det verste tilfellet av "oversharing" du har sett på facebook?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Margit Spat
1 time siden, Emera skrev:

En på min venneliste hadde brukt en sånn app på et bilde av hunden sin i dag. Stakkars hund, den så ut som et hyrdeteppe med to døde øyne på... Eller et "roadkill" som de kaller det noen steder i verden.

Det har vært skikkelig overdosering av slike bilder blant enkelte av mine bekjente på Instagram i det siste, særlig de mest entusiastiske hunde- og katteeierne. Jeg tror appen de bruker heter Superphoto. Hundebildene blir utrolig cheesy! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

21 minutter siden, Margit Spat skrev:

Det har vært skikkelig overdosering av slike bilder blant enkelte av mine bekjente på Instagram i det siste, særlig de mest entusiastiske hunde- og katteeierne. Jeg tror appen de bruker heter Superphoto. Hundebildene blir utrolig cheesy! 

Sjekket hva damen skrev under bildet nå. Du har rett, den heter Superphoto, ja. Hvorfor legger de ut makabre skrekkfilmbilder av hundene sine..? Ubegripelig. Og en tanke komisk, i grunnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Margit Spat skrev:

Det har vært skikkelig overdosering av slike bilder blant enkelte av mine bekjente på Instagram i det siste, særlig de mest entusiastiske hunde- og katteeierne. Jeg tror appen de bruker heter Superphoto. Hundebildene blir utrolig cheesy! 

Det ser helt grusomt ut, og definitivt ikke som et oljemaleri :P

Det går mye i dyr har jeg sett. En bekjent av meg la ut et slikt bilde av seg selv også. Hun så jo ut som Skrik-masken :ler:

Når det et en dille folk har som alle kaster seg på kaller jeg det en trend. Og når disse personene gjør det konstant så kaller jeg det oversharing. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det første bilde jeg så fra Photosmart var litt kult, men så ble jeg lei av at alle skulle bruke denne appen på alt de legger ut av bilder :P såååå fint er det ikke.

Har selv appen, og det er mange forskjellige filtre der. Men ingen jeg har falt for enda. Bare tull.

Anonymkode: 44d59...79b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En som hengte ut en mann for å være pedofil. 

Eksen til en mann skrev på tidslinja om datteren deres, at han aldri hadde henne osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det første bilde jeg så fra Photosmart var litt kult, men så ble jeg lei av at alle skulle bruke denne appen på alt de legger ut av bilder :P såååå fint er det ikke.

Har selv appen, og det er mange forskjellige filtre der. Men ingen jeg har falt for enda. Bare tull.

Anonymkode: 44d59...79b

Jeg har merket at det bare er ETT filter folk bruker. 
Og dette bildet er et godt eksempel på hvor lite pent det er. For å si det mildt... (Googlet og fant, aner ikke hvem sitt det er). 

https://www.google.no/search?q=superphoto&client=opera&hs=Hif&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjDj8_qnKvKAhWKFCwKHQIFDhcQ_AUIBygB&biw=1517&bih=731&dpr=0.9#imgdii=JoZUChAJLJhPHM%3A%3BJoZUChAJLJhPHM%3A%3BXq14CPYoFtDHXM%3A&imgrc=JoZUChAJLJhPHM%3A

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gundagrynte
57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg lurer på hva som er greia med å legge ut bilde av seg selv med hulkefjes og tårer som renner nedover kinnene for å symbolisere at de har det vondt. Evt bilde som av dem selv liggende sammenkrøket på badegulvet - tatt av noen andre?!? Hva slags folk gjør sånn? "Hei, Stein-Joralf, jeg ligger her på gulvet og har det vondt, skynd deg å ta bilde!" "Åkei!" Blir helt matt....

Anonymkode: e6571...bb6

Noen tar sympati-fisketuren til et helt nytt nivå!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg lurer på hva som er greia med å legge ut bilde av seg selv med hulkefjes og tårer som renner nedover kinnene for å symbolisere at de har det vondt. Evt bilde som av dem selv liggende sammenkrøket på badegulvet - tatt av noen andre?!? Hva slags folk gjør sånn? "Hei, Stein-Joralf, jeg ligger her på gulvet og har det vondt, skynd deg å ta bilde!" "Åkei!" Blir helt matt....

Anonymkode: e6571...bb6

:fnise:

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist

Har blitt offer av kollektiv oversharing. Først Lemmy Kilmeister fra Motörhead (eller hvordan det nå enn skrives), så David Bowie, og nå sist Alan Rickman. Hver. Eneste. Dag. Det jeg venter mest på nå, er om det blir like mye ståhet rundt bortgangen av Celine Dions ektemann ... :filer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faen i helvetes drittpingviner! Dra dere til Nordpolen igjen og drit i å ødelegge for meg!!!! 

Vedkommende holder på med et mobilspill hvor pingviner tydeligvis er et stort problem :daane:

 

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, daemonia skrev:

Faen i helvetes drittpingviner! Dra dere til Nordpolen igjen og drit i å ødelegge for meg!!!! 

Vedkommende holder på med et mobilspill hvor pingviner tydeligvis er et stort problem :daane:

 

Pingviner finnes ikke på nordpolen engang. :fnise: 

Anonymkode: 450c0...671

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lafemmemauvaise skrev:

Har blitt offer av kollektiv oversharing. Først Lemmy Kilmeister fra Motörhead (eller hvordan det nå enn skrives), så David Bowie, og nå sist Alan Rickman. Hver. Eneste. Dag. Det jeg venter mest på nå, er om det blir like mye ståhet rundt bortgangen av Celine Dions ektemann ... :filer:

Åh, ja! Hver gang en kjendis dør så er det konkurranse om hvem som kan skrive mest tåredryppende om det, og hvem som kommer til å savne dem mest. Ei på vennelista mi la ut bilde av seg selv med trutmunn, og skrev en skikkelig klein "rest-in-peace-forever-miss-u-Alan-Rickman" som tekst til bildet... 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Pingviner finnes ikke på nordpolen engang. :fnise: 

Anonymkode: 450c0...671

Nei, så det var litt dobbel oversharing det der :fnise:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke oversharing akkurat, men forferdelig irriterende; alle som skal takke for at de fikk bli medlem av en gruppe. 

Spesielt litt eldre folk i håndarbeidgrupper. 15 nye innlegg kun av damer som skal takke for medlemskapet. 

  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Wenda skrev:

Ikke oversharing akkurat, men forferdelig irriterende; alle som skal takke for at de fikk bli medlem av en gruppe. 

Spesielt litt eldre folk i håndarbeidgrupper. 15 nye innlegg kun av damer som skal takke for medlemskapet. 

Eller: "Takk for at jeg fikk bli din venn. Har du forresten lest mailen jeg sendte til deg?" Lagt under en hvem som helst statusoppdatering som handler om noe helt annet. 

Anonymkode: 31cf4...97e

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Eller: "Takk for at jeg fikk bli din venn. Har du forresten lest mailen jeg sendte til deg?" Lagt under en hvem som helst statusoppdatering som handler om noe helt annet. 

Anonymkode: 31cf4...97e

Grøss

Den der har jeg heldigvis ikke opplevd :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også har man alle de som bare MÅ svare i en tråd selv om personen allerede har fått svar. 

Noen legger ut et bilde i en gruppe og spør hva det er. Så svarer flere hva det er, og det er greit nok for det kan være flere som svarer samtidig

Men så kommer det mange som kommer lenge etterpå og skriver at dette vet de godt hva er og skriver svarer :klaske: ja...det vet vi andre også fordi svaret er allerede skrevet 

Jeg mener, drit i å svar om det ikke er slik at man er uenig eller har noe annet å si

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Wenda skrev:

Også har man alle de som bare MÅ svare i en tråd selv om personen allerede har fått svar. 

Noen legger ut et bilde i en gruppe og spør hva det er. Så svarer flere hva det er, og det er greit nok for det kan være flere som svarer samtidig

Men så kommer det mange som kommer lenge etterpå og skriver at dette vet de godt hva er og skriver svarer :klaske: ja...det vet vi andre også fordi svaret er allerede skrevet 

Jeg mener, drit i å svar om det ikke er slik at man er uenig eller har noe annet å si

Typisk folk som ikke gidder å lese gjennom de andre svarene. Sånt ser man forøvrig mye av her inne også :fnise:

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anoia skrev:

Typisk folk som ikke gidder å lese gjennom de andre svarene. Sånt ser man forøvrig mye av her inne også :fnise:

Det er sant :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...