Gå til innhold

Hva er det verste tilfellet av "oversharing" du har sett på facebook?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en bekjent på facebook som jeg "tror" er gravid. 
Gud hjelpe meg så mye oppdateringer om den kommende ungen og ikke minst all kjærligehten som er med henne, mannen og ungen. Det er hjerter og ærklæringer flere ganger om dagen, og det er nok ikke bare jeg som reagerer på det, en så jeg hadde kommentert "dere vet det finnes sms og private meldigner", for meldingene paret seg i mellom kan bli for mye. 
Jeg vurderer å slette henne eller unfollow, men det er som et flykræsj, man klarer ikke se bort heller. Eller som en dårlig såpeserie, vil ha med meg neste episode selv om jeg ikke vil se det.... :P
 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, Adelia skrev:

Stor sannsynlighet for det. Kan ikke tenke meg at det er så mange som legger ut slike annonser. :fnise:

Jeg synes iallefall det er overraskende mange som legger ut salgsannonser uten bilde, eller et uklart bilde der det ikke er lett å se tilstanden til det som selges (f.eks en plastpose med klær eller eller et bilde av en sofa full av folk). Og så er det de som forventer 5000 for en standard furuseksjon "fordi den var jo så dyr i 1997 da vi kjøpte den" Ikke oversharing, strengt tatt, men forunderlig oppførsel...

Anonymkode: e6571...bb6

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes iallefall det er overraskende mange som legger ut salgsannonser uten bilde, eller et uklart bilde der det ikke er lett å se tilstanden til det som selges (f.eks en plastpose med klær eller eller et bilde av en sofa full av folk). Og så er det de som forventer 5000 for en standard furuseksjon "fordi den var jo så dyr i 1997 da vi kjøpte den" Ikke oversharing, strengt tatt, men forunderlig oppførsel...

Anonymkode: e6571...bb6

Eller de som selger/gir bort et bord eller gardiner eller gud vet hva, og ikke har et eneste mål på det og ikke gidder å ta målene når noen spør. Jeg spurte om målene på et par gardiner en gang, og fikk til svar at de var "vanlig lengde". :rolleyes: 

 

Er vel mest undersharing, det her? :P 

Endret av Pingting
  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes iallefall det er overraskende mange som legger ut salgsannonser uten bilde, eller et uklart bilde der det ikke er lett å se tilstanden til det som selges (f.eks en plastpose med klær eller eller et bilde av en sofa full av folk). Og så er det de som forventer 5000 for en standard furuseksjon "fordi den var jo så dyr i 1997 da vi kjøpte den" Ikke oversharing, strengt tatt, men forunderlig oppførsel...

Anonymkode: e6571...bb6

Det er sant, men her var det ikke snakk om å legge ut bilde før etter første bud. Og det syns jeg er ganske uvanlig og merkelig gjort. Det er vel ingen som vil by på noe de ikke har noe peiling på. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes iallefall det er overraskende mange som legger ut salgsannonser uten bilde, eller et uklart bilde der det ikke er lett å se tilstanden til det som selges (f.eks en plastpose med klær eller eller et bilde av en sofa full av folk). Og så er det de som forventer 5000 for en standard furuseksjon "fordi den var jo så dyr i 1997 da vi kjøpte den" Ikke oversharing, strengt tatt, men forunderlig oppførsel...

Anonymkode: e6571...bb6

Moren min fortalte at det var en dame i en lignende gruppe som skulle gi bort/selge en brukt glidemiddelflaske...

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, super-s skrev:

Moren min fortalte at det var en dame i en lignende gruppe som skulle gi bort/selge en brukt glidemiddelflaske...

 Hahha! :spy: hahaha!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, super-s skrev:

Moren min fortalte at det var en dame i en lignende gruppe som skulle gi bort/selge en brukt glidemiddelflaske...

:kvalm:

Anonymkode: bf87b...b7f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En mor hadde skrevet detaljert om vannkoppene til barnet sitt. Itillegg ble det slengt med et bilde. :spy:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 9.11.2015 at 20.13, Frøken Smilla skrev:

Nei, de sier vel ikke "adle" på Karmøy. Det må i så fall være helt sør, i Skudeneshavn. Lenger nord har de ikke den d-en (ei heller bløte konsonanter. Dialektskillet går noen få kilometer nord for Skudenes).

På Åkra og omegn sier mange "adle", men ikke i Skudenes. "Opptadde" er mer dialekt enn bløt konsonant, og ellers ser jeg ikke bløte konsonanter i innlegget. Hilsen "skuddnusbu" ;-) 

Anonymkode: 7d105...c8e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke oversharing egentlig, men sånn typisk "syns synd på meg, men vil ikke fortelle om det på statusen"-status. Det gjelder forsåvidt kjærlighetssorg og de som vet hele historien de komenterer at alt ordner seg og drit i "hora" osv. Men han kverulerer tilbake "nei, klarer ikke, alt er vondt nå" osv. Synd på han, men ikke skriv slike statuser :P

"Nå er jeg faen i meg lei! Noen som har lyst til å møte meg? Andre har nemlig ikke lyst"

"En dag.... ordner alt seg"

"Nå orker jeg ikke mer. Jeg tar en pause fra alt på ubestemt tid fremover."

 

Anonymkode: 63e71...9c0

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ‎07‎.‎01‎.‎2016 at 10.34, AnonymBruker skrev:

Tanken min var at om denne personen nevnes i en tråd på et forum (uten navn) så er det ingenting i forhold til hvordan hun selv eksponerer seg gjennom en åpen facebookprofil.

Anonymkode: 26682...09e

Jeg er så absolutt ikke uenig. Tanken min var bare at det virker som enkelte bør vernes mot seg selv. Eller at man prøver å begrense skadeomfanget på deres vegne. Ikke at man har ansvar for den personens personvern altså, bare at det er en "hyggelig ting å gjøre".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Himmel og hav. Har ei på vennelista uten selvinnsikt (har nevnt henne tidligere) eller evne til kritisk tenking, og noe som bare må være minst to personlighetsforstyrrelser... som nå har, tadaaaa! Begynt å synge karaoke! Jeg håper dette ikke er seriøst ment... For det høres ut som ei kråke i havsnød og en katt i bakgåden synger duett trestemt... Unchained melody er kanskje ikke den letteste sangen å få til heller, men. Hun får som regel en likes eller to på alle Hooker Bitch Barbie-sitatene (er det et kompliment å være hore-hurpe-barbie, eller er det et slag utad, eller hva?), men veeldig lite respons på dagens to sanger. Hjelpes!

Anonymkode: 5c788...87a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest NorthDakota

Denne tråden trenger påfyll.

Har en på facebook som har et åpent forhold, åpent så alle kan se! Her beskrives forholdet med x-antall hjerter og nussefjes, eller hvis de har kranglet så er det trist quotes og tåredryppende statuser.

Han er også kjapp på å bytte kjæreste, men lurer fælt på hvor han finner dem for de er kliss like i oppførsel alle sammen! Ingen av dem har hørt om privatliv, alt skal deles. 

Forholdene utvikler seg også rekordfart. Det tar ikke mer enn et par uker før det står "ELSKER DEG", på hele veggen. (Greit nok det, men dette skjer opptil 10 ganger i året med forskjellige jenter)

Krangler ligger også ute, samt screenshots av samtalene.

Det er så pinlig at jeg gremmes hver gang, men jeg får meg ikke til å slette han, altfor høy underholdningsverdi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ‎09‎.‎01‎.‎2016 at 1.37, AnonymBruker skrev:

På Åkra og omegn sier mange "adle", men ikke i Skudenes. "Opptadde" er mer dialekt enn bløt konsonant, og ellers ser jeg ikke bløte konsonanter i innlegget. Hilsen "skuddnusbu" ;-) 

Anonymkode: 7d105...c8e

Men hva sier dere i Skuddnes?  Alle?- Spør av nysgjerrighet og språkinteresse. (beklager litt off topic her)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, hjertesukka skrev:

Men hva sier dere i Skuddnes?  Alle?- Spør av nysgjerrighet og språkinteresse. (beklager litt off topic her)

Alle ☺ hilsen en annen "Skuddnusbu " 😊

Anonymkode: bf87b...b7f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hva er det med den kollektive oversharingen av stygt redigerte bilder egentlig?? 
Så i en hundegruppe noen skrev "Legg inn et bilde av din hund så redigerer jeg det for deg". Folk la inn, og syntes det ble sååå fint :roll:

Og mange på min venneliste legger ut disse grusomme greiene selv også. Hvordan i all verden har det her blitt en trend??? 
Legger ved en screenshot fra noen av bildene som en frilansfotograf la ut for litt siden. Aldri i livet om jeg ville ansatt en fotograf som synes det der er kult som han sier selv... 

Kanskje ikke oversharing som i at de deler litt vel mye privat informasjon om seg selv, men likevel... Det blir for mye det her. I hvert fall når det ser så stygt ut som det gjør :P 

2016-01-14 08.52.34.png

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen trend, og det handler om smak og behag. Redigering, ja også overredigering kan være kjempekult, men selvfølgelig ikke noe alle må like. 

Blir som å sammenligne det med malere. Noen liker naturtro malerier, mens andre liker abstrakte malerier

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, daemonia skrev:

Hva er det med den kollektive oversharingen av stygt redigerte bilder egentlig?? 
Så i en hundegruppe noen skrev "Legg inn et bilde av din hund så redigerer jeg det for deg". Folk la inn, og syntes det ble sååå fint :roll:

Og mange på min venneliste legger ut disse grusomme greiene selv også. Hvordan i all verden har det her blitt en trend??? 
Legger ved en screenshot fra noen av bildene som en frilansfotograf la ut for litt siden. Aldri i livet om jeg ville ansatt en fotograf som synes det der er kult som han sier selv... 

Kanskje ikke oversharing som i at de deler litt vel mye privat informasjon om seg selv, men likevel... Det blir for mye det her. I hvert fall når det ser så stygt ut som det gjør :P 

2016-01-14 08.52.34.png

 

Det der er fra en app, tror jeg... Jeg er medlem i en hundegruppe hvor folk sender inn bilder av bikkjene og får noe oljemaleriliknende tilbake og syns det er helt fantastisk pent! jeg blir helt sliten i øynene av det - minner meg om hvor tøft Word-art of disse spjoinkeeffektene i powerpowint var før!

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, daemonia skrev:

Hva er det med den kollektive oversharingen av stygt redigerte bilder egentlig?? 
Så i en hundegruppe noen skrev "Legg inn et bilde av din hund så redigerer jeg det for deg". Folk la inn, og syntes det ble sååå fint :roll:

Og mange på min venneliste legger ut disse grusomme greiene selv også. Hvordan i all verden har det her blitt en trend??? 
 

En på min venneliste hadde brukt en sånn app på et bilde av hunden sin i dag. Stakkars hund, den så ut som et hyrdeteppe med to døde øyne på... Eller et "roadkill" som de kaller det noen steder i verden.

Endret av Emera
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...