Gå til innhold

Hva er det verste tilfellet av "oversharing" du har sett på facebook?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, Tibbie skrev:

Nei, han har ofte slike innlegg. Og det er heller ikke på sin private side. Dette er på en veldedighetsgruppe som han selv har opprettet (og invitert hele byen inn i :P ). Han er litt rar og dumsnill, tror jeg.

Hva heter siden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

22 minutter siden, Honey Dew said:

Hva heter siden?

For å "verne han" har det tidligere i tråden blitt avgjort at den infoen ikke skal ut :) 

Anonymkode: f6057...054

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Eller de som legger inn kommentar når det står tydelig i posten at de må klikke på en link for å delta. 

Typisk de norsk tipping greiene og sånn. 

Anonymkode: 561e3...7eb

Kom over en annen variant i dag. Restauranten i foajeen på Operaen har en konkurranse gående der man kan vinne billetter til Nøtteknekkeren for to + middag. De trekker en vinner blant de som har kommentert konkurranseinnlegget. Operaen delte innlegget på sin Facebookside og skrev i sitt innlegg at for å delta må man gå inn på restaurantens side og kommentere på konkurranseinnlegget der. Til tross for tydelig beskjed har det kommet over 40 kommentarer på Operaens deling fra folk som håper å vinne. Kan ikke folk lese?

Anonymkode: ce4d5...0a7

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan sende ham lageret mitt... Jeg hamstret bind på tilbud for noen måneder siden, og det var tydeligvis det som skulle til for at jeg skulle gå rett i akutt overgangsalder.

Anonymkode: a49ea...efc

Er det ikke forbannet typisk. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, dette med at folk skal drive å bli sponset til tamponger og bind er noe av det mest idiotiske jeg har hørt. Det at folk til og med gir penger er jo galskap.. Og man trenger vel ærlig talt ikke 350 kroner?! Dersom jeg har glemt å kjøpe tamponger eller ikke har mulighet til å få tak i så må jeg jo bare improvisere med litt papir. Evt. spør jeg jo venner om å få låne.. 

Anonymkode: b1d93...abb

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Herregud, dette med at folk skal drive å bli sponset til tamponger og bind er noe av det mest idiotiske jeg har hørt. Det at folk til og med gir penger er jo galskap.. Og man trenger vel ærlig talt ikke 350 kroner?! Dersom jeg har glemt å kjøpe tamponger eller ikke har mulighet til å få tak i så må jeg jo bare improvisere med litt papir. Evt. spør jeg jo venner om å få låne.. 

Anonymkode: b1d93...abb

Ja, så enig. Virker jo som denne fyren enten har en eller annen pervers mens-fetisj, eller at han tror at mensen er en slags grusom og uforutsigbar lidelse som  slår til når man minst aner det, og rammer både kropp, sjel og økonomi hardt som bare spanskesjuken! Fatter ikke!

Anonymkode: 94e45...d3d

  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Herregud, dette med at folk skal drive å bli sponset til tamponger og bind er noe av det mest idiotiske jeg har hørt. Det at folk til og med gir penger er jo galskap.. Og man trenger vel ærlig talt ikke 350 kroner?! Dersom jeg har glemt å kjøpe tamponger eller ikke har mulighet til å få tak i så må jeg jo bare improvisere med litt papir. Evt. spør jeg jo venner om å få låne.. 

Anonymkode: b1d93...abb

Man kan til og med få både bind og tamponger gratis på (åpen) helsestasjon👍🏻😊

Anonymkode: 6b344...f48

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist

Mensen-ridderen er jo egentlig ikke mye annet enn et eksempel på gjensidig utnyttelse. Han får sitt ego tilfredsstilt, der han haster avgårde i full galopp med tampong som sverd og bind som skjold til en eller annen møy som tilsynelatende må reddes fra den månedlige røde bane. 

Og møya er jo strålende fornøyd - hun får det hun trenger, samt penger, piller, og praliner. 

Må jo være interessant å være den mannen i bygda som har best oversikt over når kvinnene menstruerer, da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.11.2018 den 2.18, AnonymBruker skrev:

Kom over en annen variant i dag. Restauranten i foajeen på Operaen har en konkurranse gående der man kan vinne billetter til Nøtteknekkeren for to + middag. De trekker en vinner blant de som har kommentert konkurranseinnlegget. Operaen delte innlegget på sin Facebookside og skrev i sitt innlegg at for å delta må man gå inn på restaurantens side og kommentere på konkurranseinnlegget der. Til tross for tydelig beskjed har det kommet over 40 kommentarer på Operaens deling fra folk som håper å vinne. Kan ikke folk lese?

Anonymkode: ce4d5...0a7

Tydeligvis ikke! Har sett flere ganger at folk tagger menn i kvinnegrupper 😂

Anonymkode: 57876...e6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.11.2018 den 0.27, AnonymBruker skrev:

Ja, så enig. Virker jo som denne fyren enten har en eller annen pervers mens-fetisj, eller at han tror at mensen er en slags grusom og uforutsigbar lidelse som  slår til når man minst aner det, og rammer både kropp, sjel og økonomi hardt som bare spanskesjuken! Fatter ikke!

Anonymkode: 94e45...d3d

Jeg tror helt seriøst at det er det siste. Han må tro at vi har det helt jævlig (og det stemmer jo litt, da), men at det kommer helt plutselig og koster mer enn 40 kr i mnd gjør det ikke!

Litt overraskende at hans kvinnelige samboer ikke reagerer på at så mye av pengene går til det. Man bruker jo ikke 350 kroner hver måned på mensen. Han vet det kanskje ikke, men alle kvinner i verden vet det :P 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.10.2018 den 23.30, AnonymBruker skrev:

Nabolaget jeg bor i har en gruppe på facebook. Der kan man skrive om det er noe som skjer eller om det er info som skal ut. Dette har blitt en gapestokk! 

I steden for å ringe på hos Ola Normann å si i fra at sykkelen står i veien på parkeringsplassen så blir det skrevet om i denne gruppa, det blir skrevet med fult navn "Du Ola Normann nå står den sykkelen din i veien igjen, har du tenkt å fjerne den? eller tenker du at alle andre skal gjøre det?"  med bilder!

Det legges ut så mye i gruppa om alle som bor her, å det er ikke alltid de sjekker om personen som skrives om er medlem i gruppa! 

Anonymkode: 5b604...b64

Jeg bodde tidligere i et OBOS-borettslag som har en slik gruppe, og der kommer det mye rart..(Jeg er fortsatt medlem for underholdningens del) Men den mest hissige er styreleder som henger ut folk over en lav sko, alt fra rotete veranda til feilparkerte biler og bilder av unger som bruker ball utenfor anvist ballplass. Og ALT skal overdrives til katastrofe-nivå. Folk har kommentert at han kanskje bør roe seg ned og at det ikke er fullstendig katastrofe at feks ungene tegner med kritt på veien men neida! Alt skal dokumenteres og publiseres! (i sommer tok han seriøst bilde og klaget på at unger hadde tegnet helt vanlige tegninger med fargekritt på asfalten!) De aller fleste humrer i skjegget og lar fyren holde på, men en dag så kommer han til å yppe på seg feil beboer. 

På 14.11.2018 den 1.30, AnonymBruker skrev:

Jeg slutter aldri å bli en kombinasjon av irritert og fascinert på de som deler "tåredryppende" historier for å vinne (småtterier) i diverse konkurranser på Facebook.

For eksempe la Color Line ut følgende på Facebook siden sin i anledning farsdagen:

Altså er alt man må gjøre for å være med i treningen å skrive 💙 i kommentarfeltet. Allikevel legger folk ut om verdens mest fantastiske far/bestefar/stefar som har vært der for dem gjennom tykt og tynt og sååå fortjener å vinne. Det enkle er tydeligvis ikke det beste...:bond:

Anonymkode: ce4d5...0a7

Helt enig! Men virker det? Har prøvd å sjekke opp vinnernavn med innlegg men det er ofte så mange svar at jeg ikke finner det igjen. 

På 18.11.2018 den 21.10, Tibbie skrev:

Nei, han har ofte slike innlegg. Og det er heller ikke på sin private side. Dette er på en veldedighetsgruppe som han selv har opprettet (og invitert hele byen inn i :P ). Han er litt rar og dumsnill, tror jeg.

Herregud som jeg ler! 

Men hvordan vet han at de har mensen? Kontakter jentene han? Kan jeg kontakte han månedlig og endelig tjene litt penger på denne mensen?? 

Og hva slags idioter er det som vippser han penger?!? 

Endret av Elektra
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.11.2018 den 23.09, Elektra skrev:

Herregud som jeg ler! 

Men hvordan vet han at de har mensen? Kontakter jentene han? Kan jeg kontakte han månedlig og endelig tjene litt penger på denne mensen?? 

Og hva slags idioter er det som vippser han penger?!? 

Han har startet en facebookgruppe for å hjelpe "fattige" i byen. Sånn sett en hyggelig tanke, men han burde ordnet et slags filter, sånn at kun de som faktisk sliter kommer gjennom. De som sløser på røyk og snus definerer jeg ikke som stakkarslig.

Folk tar kontakt med han når de trenger økonomisk hjelp, om det så er for å kjøpe gave til noen, ferie med barna, en ny oppvaskmaskin, mat, regninger ol. Så mensenjentene tar kontakt med han helt selv. Han lager et innlegg om det, og oppfordrer folk generelt til å vippse.

Noen ganger har jeg tenkt på å vippse en tier og skrive "sånn, nå er hun covra for denne gang", bare så han innser hvor lite det faktisk koster. Å ikke sette av lite penger til noe som man vet kommer hver måned, synes jeg ikke er noe annet enn ekstremt uansvarlig.

Jeg har aldri gitt penger, og kommer neppe til å gjøre det siden det ikke er noe kontrollorgan for hvor mye disse folka faktisk trenger pengene.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 24.11.2018 den 23.58, Tibbie skrev:

Han har startet en facebookgruppe for å hjelpe "fattige" i byen. Sånn sett en hyggelig tanke, men han burde ordnet et slags filter, sånn at kun de som faktisk sliter kommer gjennom. De som sløser på røyk og snus definerer jeg ikke som stakkarslig.

Folk tar kontakt med han når de trenger økonomisk hjelp, om det så er for å kjøpe gave til noen, ferie med barna, en ny oppvaskmaskin, mat, regninger ol. Så mensenjentene tar kontakt med han helt selv. Han lager et innlegg om det, og oppfordrer folk generelt til å vippse.

Noen ganger har jeg tenkt på å vippse en tier og skrive "sånn, nå er hun covra for denne gang", bare så han innser hvor lite det faktisk koster. Å ikke sette av lite penger til noe som man vet kommer hver måned, synes jeg ikke er noe annet enn ekstremt uansvarlig.

Jeg har aldri gitt penger, og kommer neppe til å gjøre det siden det ikke er noe kontrollorgan for hvor mye disse folka faktisk trenger pengene.

Også MÅ man ikke ha sjokolade eller lignende hver gang heller🙄 

Anonymkode: 26d95...c2f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.11.2018 den 23.58, Tibbie skrev:

Han har startet en facebookgruppe for å hjelpe "fattige" i byen. Sånn sett en hyggelig tanke, men han burde ordnet et slags filter, sånn at kun de som faktisk sliter kommer gjennom. De som sløser på røyk og snus definerer jeg ikke som stakkarslig.

Folk tar kontakt med han når de trenger økonomisk hjelp, om det så er for å kjøpe gave til noen, ferie med barna, en ny oppvaskmaskin, mat, regninger ol. Så mensenjentene tar kontakt med han helt selv. Han lager et innlegg om det, og oppfordrer folk generelt til å vippse.

Noen ganger har jeg tenkt på å vippse en tier og skrive "sånn, nå er hun covra for denne gang", bare så han innser hvor lite det faktisk koster. Å ikke sette av lite penger til noe som man vet kommer hver måned, synes jeg ikke er noe annet enn ekstremt uansvarlig.

Jeg har aldri gitt penger, og kommer neppe til å gjøre det siden det ikke er noe kontrollorgan for hvor mye disse folka faktisk trenger pengene.

Hva betyr covra?

Anonymkode: d0dbf...402

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva betyr covra?

Anonymkode: d0dbf...402

"covered". Altså at hun er sikret for denne gang.

Legger man godvilja til forstår man godt hva det betyr,

  • Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, Emmelise skrev:

"covered". Altså at hun er sikret for denne gang.

Legger man godvilja til forstår man godt hva det betyr,

Da heter det sikret på norsk. Ikke covra. Det er et ord som ikke finnes i de norske ordbøkene

Anonymkode: d0dbf...402

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men i alle dager. Hva med å bidra med noe morsomt til tråden istedenfor å være vrang og krangle?

Anonymkode: f6057...054

Er bare så lei dette norsk-engelske språket

Anonymkode: d0dbf...402

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min engelske venninne slår til igjen. Nå som det nærmer seg jul så ber hun om donasjoner og penger til å kjøpe gaver til barna og julemat, helst over £5. Klager på at sosialen der borte ikke prioriterer barnefamilier, og mye annen klaging. Uvisst hvorfor hun ikke jobber, typen hennes mistet den forrige jobben og leter etter ny. Samtidig ligger det nyere bilder av de to hvor de fester, røyker, og spiser fastfood ute relativt ofte. Det er så synd for de barna og så flaut å se på at dere aner ikke. Heldigvis har hun familie og venner som fortsatt bidrar økonomisk og som barnevakter, ellers vet jeg ikke hva de skulle gjort.

Anonymkode: e3981...664

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...