Gå til innhold

Hva er det verste tilfellet av "oversharing" du har sett på facebook?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 5.1.2018 den 14.44, Zinatara skrev:

Kanskje ikke oversharing, men irriterer meg grønn over mødre som skriver statusoppdateringer rettet til sine barn som ikke har facebook og ikke er gamle nok til å ha facebook på mange mange år. Ala.: "Gratulerer med 3-års dagen  Alexandra Emilie! I dag skal dessverre mamma jobbe kveldsvakt, men i morgen skal vi feire deg med kake og ballonger. Mamma og pappa er uendelig glade i deg." Hva er poenget med dette? 

Enig. Dette er bare latterlig. Det er vel bare for å vise frem bilder av ungene. Jeg har barn selv, men jeg har ingen bilder av dem på Facebook. Noen er mer oppmerksomhetskåte enn andre.

Anonymkode: d1c50...fae

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 4.1.2018 den 18.32, Tibbie skrev:

Jeg er venn med en kar på Facebook. Veldig snill, men utrolig rar.

Han er veldig glad i å hjelpe folk, og oppfordrer folk til å ta kontakt med han når de trenger hjelp, sånn at han kan opprette innsamingsaksjon på Facebook mens personens identitet holdes skjult. 

Som nevnt er han veldig rar, men akkurat dette innlegget handler ikke direkte om han, men litt mer om noen av dem som kontakter han. Utrolig men sant; nesten hver uke er det ei som tigger penger til mensen som "plutselig kom".

Eier ikke folk skam?! Vi er nok alle her inne enige i at mensen er et varmt helvete, men det ruinerer oss ikke akkurat.

En to-paknining med tamponger koster under 20 kr. Under 10 kroner om man kjøper et billigmerke. Den to-pakningen holder for de fleste et par perioder om man kjøper riktig størrelse.
Også vet jeg at noen av oss er veldig avhengig av smertestillende, men det koster ikke så mye det heller. 35 kroner for en eske varer vel minst fire perioder?

Hva blir dette hver måned? Maks 18 kr?

Jeg har vært student i mange år og har levd trangere enn folk under fattigdomsgrensen i Norge, så jeg vet at "hver tier teller" de siste dagene før neste inntekt, men HALLO, VI VET AT MENSEN KOMMER HVER MÅNED. Hvordan kan dette være en uforutsett utgift?!

Og å tigge om dette på Facebook?

Ikke akkurat "oversharing", men noe som likevel sjokkerer og underholder :P 

Tamponger? Er folk så dumme at de fortsatt bruker dette.....Leste senest for et par uker siden om en dame som fikk infeksjon pga. tampong og måtte amputere det ene beinet. Men tampongbruk er vel en form for Darwin-awards. :)

Anonymkode: d1c50...fae

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tamponger? Er folk så dumme at de fortsatt bruker dette.....Leste senest for et par uker siden om en dame som fikk infeksjon pga. tampong og måtte amputere det ene beinet. Men tampongbruk er vel en form for Darwin-awards. :)

Anonymkode: d1c50...fae

Når du skal uttale deg om et tema, så er det greit at du har peiling på hva du snakker om.

Anonymkode: 9749a...2e3

  • Liker 49
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når du skal uttale deg om et tema, så er det greit at du har peiling på hva du snakker om.

Anonymkode: 9749a...2e3

Hørt om tampong-syken?

https://www.helsenett.no/223-sykdommer/infeksjoner/infeksjoner/6644-toksisk-sjokksyndrom-tss.html

Anonymkode: d0dbf...402

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jo vært mye i media i fjor høst om at damer må være litt forsiktige med bruken av tampong. Jenter blir fortalt at det ikke er noen problemer med å bruke tamponger hele natten eller 8-10 timer i strekk på dagtid. Noe som igjen har ført til en oppblomstring av tampongsyke og slikt. 

Uansett, back to topic. Man vet man får mensen hver mnd og tamponger eller bind koster ikke all verden. Man har råd til alt mellom 30 og 70 kroner pr mnd. Man tigger rett og slett ikke penger til slikt

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest NotNaomi
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Samme person, men ny statusoppdatering. 

Hun har tagget seg selv på sykehus med teksten «på’n igjen» og en glad smiley. Jeg tenkte ikke noe mer på det, men hun fikk så mange kommentarer at jeg ble nysgjerrig. Det viste seg at hun skulle ta abort enda en gang og hun ville da høste sympati. 

Men siden hun fikk mer kjeft, sletta hun opprinnelig post og stedtagget sykehuset på ny med en trist smiley og skrev en kommentar om at de som ønsket god bedring på forrige statusoppdatering kan skrive på nytt igjen. De andre blir slettet.

Og mens jeg skrev denne, har hun på ny lagt en ny oppdatering om at hun nå var ferdig og det var flaks at hun fikk tatt abort. Da var hun sannsynligvis ganske langt på vei. 

 

 

Anonymkode: 681c6...7c5

Hun må jo lide av ett eller annet . Det hun legger ut er jo veldig drøyt , og denne langt forbi normalt . Syns kanskje også at de som " kjefter " på henne som kommentarer burde tatt det privat . En sånn status hadde jeg aldri kommentert om det gikk fram at hun tik abort . Hadde bare blitt matt og tenkt at hun ikke er " helt god " . Mye mye rart !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Samme person, men ny statusoppdatering. 

Hun har tagget seg selv på sykehus med teksten «på’n igjen» og en glad smiley. Jeg tenkte ikke noe mer på det, men hun fikk så mange kommentarer at jeg ble nysgjerrig. Det viste seg at hun skulle ta abort enda en gang og hun ville da høste sympati. 

Men siden hun fikk mer kjeft, sletta hun opprinnelig post og stedtagget sykehuset på ny med en trist smiley og skrev en kommentar om at de som ønsket god bedring på forrige statusoppdatering kan skrive på nytt igjen. De andre blir slettet.

Og mens jeg skrev denne, har hun på ny lagt en ny oppdatering om at hun nå var ferdig og det var flaks at hun fikk tatt abort. Da var hun sannsynligvis ganske langt på vei. 

 

 

Anonymkode: 681c6...7c5

Herregud! Hun skader ingen andre enn seg selv, men herregud :balltre: Jeg har selv tatt abort, og dette er ikke akkurat noe man trenger å være så veldig stolt av! Og i hvert fall ikke fremheve som noe man gjør ganske ofte. Da blir man bare sett på som ufornuftig og veldig, veldig lett på tråden.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk burde heller hylle sånne for å ha tatt abort.

Anonymkode: a8b9c...611

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det smarteste valget personen har tatt.

Anonymkode: a8b9c...611

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Folk burde heller hylle sånne for å ha tatt abort.

Anonymkode: a8b9c...611

Hun har 4 barn fra før. 

 

Anonymkode: 681c6...7c5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun har 4 barn fra før. 

 

Anonymkode: 681c6...7c5

Herlighet, hvor mange ganger har denne dama blitt gravid? Hun har fått fire barn og har tatt abort flere ganger? :klo::fnise:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en person som omtrent lever av å publisere sykehusbesøk og legebesøk på Facebook. Det er ikke snakk om et par ganger i året heller, snarere flere ganger i måneden. Vedkommende tagger stedet og skriver f.eks "da var jeg her igjen med nyreproblemer, er så lei :(" Altså, hvorfor må man dele sånne ting med hele fb :klaske:

Det er også en som svært ofte skal dele sine problemer og sitt dårlige humør, ala "Jeg er så sint, hadde jeg bare hørt på meg selv og gått fra deg med en gang før du rakk å såre meg!!" Folk kommenterer og spør hva som har skjedd, så svarer hun med "Det skriver jeg ikke her!".... Jaha, men statusen måtte hun likevel publisere :ironi:

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest padawan

Ei jeg har på FB poster statuser flere ganger hver dag hvor hun er entusiastisk, full av energi og whatever samt at hun ønsker alle en strålende og fantastisk dag. Følger henne ikke lenger for å si det slik.

Endret av padawan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.1.2018 den 13.41, AnonymBruker skrev:

Tamponger? Er folk så dumme at de fortsatt bruker dette.....Leste senest for et par uker siden om en dame som fikk infeksjon pga. tampong og måtte amputere det ene beinet. Men tampongbruk er vel en form for Darwin-awards. :)

Anonymkode: d1c50...fae

Om folk ikke bytter dem mellom første og siste dag så er jeg helt enig med deg. Og hadde det vært mulig så hadde de vel strengt tatt ikke hatt blødninger som tilsa at de hadde behov for tampong. Knapt nok bind. 

Men takk så meget for at jeg er en av dine nominerte til Darwin Awards! 
Det er nok mange før meg i køen av helt andre årsaker, i og med at jeg bytter ut mine tamponger, og enda ikke har fått noen form for infeksjon på grunn av dem. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist
4 timer siden, Moondance skrev:

Det er en person som omtrent lever av å publisere sykehusbesøk og legebesøk på Facebook. Det er ikke snakk om et par ganger i året heller, snarere flere ganger i måneden. Vedkommende tagger stedet og skriver f.eks "da var jeg her igjen med nyreproblemer, er så lei :(" Altså, hvorfor må man dele sånne ting med hele fb :klaske:

Det er også en som svært ofte skal dele sine problemer og sitt dårlige humør, ala "Jeg er så sint, hadde jeg bare hørt på meg selv og gått fra deg med en gang før du rakk å såre meg!!" Folk kommenterer og spør hva som har skjedd, så svarer hun med "Det skriver jeg ikke her!".... Jaha, men statusen måtte hun likevel publisere :ironi:

Jeg tror vi har samme bekjentskap :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ikke heeelt oversharing, men har ei på lista som nesten hver dag poster statuser som "i dag blir det avslapping med film" eller "rolig kveld med film og sofa, før det blir senga." Jeg skjønner bare ikke poenget med slike statuser. Kan legge til at dette mennesket er under 30, så altså ikke i kategorien "eldre dame som skriver helt hverdagslige, uinteressante ting."

Anonymkode: 4150f...4d7

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Lafemmemauvaise skrev:

Jeg tror vi har samme bekjentskap :fnise: 

Da har vi samme kleine nyhetsoppdatering også da :fnise: 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist
3 minutter siden, Moondance skrev:

Da har vi samme kleine nyhetsoppdatering også da :fnise: 🙈

Ja :fnise: I begynnelsen syntes jeg synd på vedkommende. Men nå er jeg bare lei av hele kreaturet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Lafemmemauvaise skrev:

Ja :fnise: I begynnelsen syntes jeg synd på vedkommende. Men nå er jeg bare lei av hele kreaturet. 

Samme her.. Blir litt som å stoppe en tilfeldig person på gata og si "jeg var på sykehuset i går igjen fordi jeg ikke blir kvitt symptomene mine, nå er jeg så lei!" Altså.. Sånne private ting deler man ikke med hvem som helst føler jeg, man har jo familien å snakke med 😐 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...