Gå til innhold

Hva er det verste tilfellet av "oversharing" du har sett på facebook?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 28.11.2017 den 13.14, AnonymBruker skrev:

Disse evinnelige sitatsidene, der folk deler "kloke ord" over en lav sko.

En av disse nå er "Den verste personen å være rundt, er den som klager på alt og ikke klarer å sette pris på noe".

Dette deles av en som klager på ALT. Men ikke nok innsikt til å skjønne at hun går under en av disse (er det noen som har mannlige venner på FB som deler slike sitatbilder forøvrig?). Det går i klaging på sykdom, været, sykdom, været, sykdom, sykdom, sykdom og hvor sterk hun er etc etc etc.

Anonymkode: ec50a...748t

Haha, har ei på Facebook som har akkurat denne beskrivelsen! Hun er i 40-årene.

Hun klager spesielt på at alle mannfolk er like. Når hun er i et forhold legger hun ut flere statuser om dagen om hvor heldig hun er, og at hun har aldri funnet et så bra mannfolk før. Hun setter seg selv i et forhold, men står ikke hvem hun er i et forhold med. Når hun får spørsmål om hvem, skriver hun: "Sender deg på PM ;)" eller "forteller det senere ;)"... Eventuelt bare en blunke-smiley.. Så legger hun ut masse bilder med en tekst, hvor hun skriver: "Du vet hvem ;)"... Så legger hun ut fremtidsplanene som de har sammen, før det blir slutt mellom det etter noen dager/uker, og da er alle menn rasshøl igjen. :P Tror hun skremmer vekk mannfolkene av å legge ut så mange bilder og statuser som en 14-åring, men det er selvfølgelig alltid mannfolka som har skylda i alt.

Endret av kenpet
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ei som har vært min facebookvenn ganske lenge. Hun legger stadig ut litt spesielle statuser.  Den siste er en melding om at ingen må kjøpe leker til stedattera, for det trenger hun ikke.  Kun klær og sko. På spørsmål om hva ungen ønsker seg selv blir det bare ignorert og svart at de håper at deres ønske respekteres.  Ungen er 8 år.... er ikke det ganske spesielt? Ingen leker? 

Anonymkode: bf87b...b7f

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, det er litt rart.. Samtidig kan jeg forstå det.. Det kan bli mye leker.. Men å skrive en status om det er jo litt merkelig. Kanskej det ligger noe mer bak? Konflikt med mor eller noe? Uansett, merkelig å skrive om det på den måten. 

 

Jeg har og sagt til folk som spør hva ungene ønsker seg, at ungene ikke trenger lego eller pusslespill, rett å slett fordi at vi har mengder av det. Her vet ikke ungene hva de ønsker seg, eller så ønsker de seg alt.. Så greit å nevne ting som man ikke trenger mer av. :P 

Anonymkode: 6228a...fa7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En eldre dame har laga julekaker siden tidlig i november ! Bilder på Facebook hver eneste dag !

Anonymkode: 0a289...13d

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

En eldre dame har laga julekaker siden tidlig i november ! Bilder på Facebook hver eneste dag !

Anonymkode: 0a289...13d

Det er jo bare koselig da.

Anonymkode: f17d1...da0

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 timer siden, alltid presis skrev:

En på min venneliste legger bare ut visdomsord. Aldri noe annet, noensinne.

Jeg har også en sånn. Hun legger ut slike visdomsord flere ganger om dagen. Jeg måtte slutte å følge henne siden jeg holdt på å bli gal av alle disse "dype" ordene hun kom med

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:daane: Lov å bruke hodet! 

(Det kunne blitt trippelirritasjon om du skrev dette rett etter du leste det, i stedet for å vente til neste dag. :fnise:)

Anonymkode: 9fa88...c2c

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja! Og så utrolig mange som deltar! :sjokk: De fleste har tagget en person pr dag også, for å "utfordre" dem. Dette er jo kjedebrev i bildeform, - totalt uinteressant. 

Anonymkode: 9fa88...c2c

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Poppie skrev:

Mulig jeg er alene, men jeg synes den derre "post et svart-hvitt-bilde av ditt liv hver dag i 7 dager, ingen kommentarer, ingen dyr, ingen mennesker" er noe skikkelig irriterende skvip?

Plutselig dukker det opp svart-hvitt-bilde av frokosten til noen, en bok, en flimrende tv-skjerm - WHYYYYYYY! Hvorfor har dette blitt en greie? Jeg skjønner ikke hva som er så interessant med det? Opplys meg, noen???

Helt enig! Totalt uinteressant. Jeg har lært meg å ALDRI TRYKKE LIKER  på slike bilder, da har jeg den hersens utfordningen til å legge ut bilder selv. Ikke det at jeg gidder å respondere på slikt, men likevel. Vær snill med vennene dine - slutt å utfordre dem til alt mulig rart og uinteressant! 

Anonymkode: 31cf4...97e

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.11.2017 den 13.14, AnonymBruker skrev:

Disse evinnelige sitatsidene, der folk deler "kloke ord" over en lav sko.

En av disse nå er "Den verste personen å være rundt, er den som klager på alt og ikke klarer å sette pris på noe".

Dette deles av en som klager på ALT. Men ikke nok innsikt til å skjønne at hun går under en av disse (er det noen som har mannlige venner på FB som deler slike sitatbilder forøvrig?). Det går i klaging på sykdom, været, sykdom, været, sykdom, sykdom, sykdom og hvor sterk hun er etc etc etc.

Anonymkode: ec50a...748

Jeg har en sånn på lista :) Ikke spesielt mye klage, mer en generell strøm "kloke ord". Det morsomme er at hvis du hadde sett han, hadde du aldri trodd han var typen til det. Slitte klær, skjeggstubber og full av tatoveringer:fnise: Er tydeligvis en myk mann inni han som vil ut:)

Anonymkode: 0ff16...c6c

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 minutter siden, Poppie skrev:

Mulig jeg er alene, men jeg synes den derre "post et svart-hvitt-bilde av ditt liv hver dag i 7 dager, ingen kommentarer, ingen dyr, ingen mennesker" er noe skikkelig irriterende skvip?

Plutselig dukker det opp svart-hvitt-bilde av frokosten til noen, en bok, en flimrende tv-skjerm - WHYYYYYYY! Hvorfor har dette blitt en greie? Jeg skjønner ikke hva som er så interessant med det? Opplys meg, noen???

Enig, hver gang jeg ser det tenker jeg at jeg håper at de for guds skyld ikke sender den "utfordringen" til meg. Kommer uansett til å ignorere det.

Anonymkode: 0ff16...c6c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.11.2017 den 16.18, Amantheia skrev:

Forstår ikkje heilt kva som er så grusomt med dette? Foreldre av dødfødde har vel det samme behovet for å dele bileter av sitt barn, som foreldre av levande babyar? Og kanskje eit større behov og, sia dei ikkje får ta med babyen sin heim, sjå han eller ho vekse opp, eller noko av det andre som vanlegvis følgjer ein fødsel. Å vise fram sin baby til vener og familie er då ikkje så merkeleg og grusomt?

Og så lenge babyen er fotografert på ein fin måte, så ser eg ikkje problemet. 

 

På 4.11.2017 den 16.24, AnonymBruker skrev:

Før i tiden var det helt vanlig å ta bilder av døde familiemedlemmer. Det var til og med gruppefoto av den døde personen og hans/hennes gjenlevende familiemedlemmer

https://www.youtube.com/watch?v=uoXOSv9X8q0

 

Anonymkode: d0dbf...402

Mye som var vanlig før, det et er faktisk ikke alle tradisjoner som bør videreføres. Selvsagt vet alle at det er en ufattelig sorg å miste sitt barn, enten før, under eller etter fødsel, men hvor skal da grensen trekkes? Betyr det at det er greit å legge ut bilder av døde ungdommer og voksne? Som sagt forstår jeg at foreldrene til disse nyfødte er i en grusom situasjon, faktisk så grusom at det er vanskelig å rette kritikk mot dem. Jeg klarer likevel ikke å mene at det er greit å publisere bilder av døde babyer på facebook. Jeg føler det er sånt som bør gjøres privat.

Anonymkode: 0ff16...c6c

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

 

Mye som var vanlig før, det et er faktisk ikke alle tradisjoner som bør videreføres. Selvsagt vet alle at det er en ufattelig sorg å miste sitt barn, enten før, under eller etter fødsel, men hvor skal da grensen trekkes? Betyr det at det er greit å legge ut bilder av døde ungdommer og voksne? Som sagt forstår jeg at foreldrene til disse nyfødte er i en grusom situasjon, faktisk så grusom at det er vanskelig å rette kritikk mot dem. Jeg klarer likevel ikke å mene at det er greit å publisere bilder av døde babyer på facebook. Jeg føler det er sånt som bør gjøres privat.

Anonymkode: 0ff16...c6c

Helt enig! Jeg forstår at de ønsker å vise bilder til de nærmeste, men gjør det privat og ikke på face...

Anonymkode: 8cb60...6c4

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 14.11.2017 den 10.52, AnonymBruker skrev:

Ei jeg kjenner (eller kjente) sender ofte live på facebook hvor hun konfronterer folk. Hun har blant annet sendt live når hun har skjelt ut huseiere og advokaten sin. Da står hun og skriker på den og kaller de løgnere og bedragere. Lurer på hva hun vil oppnå med dette. Er vel ikke noen overraskelse at hun er kastet ut av leiligheten hun leide og har byttet advokat?

Anonymkode: 4d463...c3d

De livesendingene er noe skikkelig herk! Har en på vennelista som livesender hver eneste gang han er på fylla. Altså... Hvorfor tror han vi andre ønsker å se på at han hoier og synger?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja! Og så utrolig mange som deltar! :sjokk: De fleste har tagget en person pr dag også, for å "utfordre" dem. Dette er jo kjedebrev i bildeform, - totalt uinteressant. 

Anonymkode: 9fa88...c2c

Dette har ikke jeg sett, men nå har jeg ignorert nesten alle på vennelisten fra feeden. :laugh:

Anonymkode: 18232...526

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Poppie skrev:

Mulig jeg er alene, men jeg synes den derre "post et svart-hvitt-bilde av ditt liv hver dag i 7 dager, ingen kommentarer, ingen dyr, ingen mennesker" er noe skikkelig irriterende skvip?

Plutselig dukker det opp svart-hvitt-bilde av frokosten til noen, en bok, en flimrende tv-skjerm - WHYYYYYYY! Hvorfor har dette blitt en greie? Jeg skjønner ikke hva som er så interessant med det? Opplys meg, noen???

Tror en del folk tror at når man gjør et bilde svart/hvitt, så blir det plutselig veldig kunstnerisk og dypt. Mens det meste som blir postet i denne greia er ufokuserte bilder av kjedelige ting. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, disse svarthvittbildene. De er over alt. Også føler jeg meg så slem når jeg blir utfordret og bare overser det :P vet ikke om det er derfor mange hiver seg på? Har ikke samvittighet til å la være? 

 

 

Anonymkode: 4fbf4...b34

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...