Gå til innhold

Hva er det verste tilfellet av "oversharing" du har sett på facebook?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

jeg har ei fra jobben på FB-listen min. for ikke så lenge siden fikk hun seg ny kjæreste. for det første ser han ut som han kommer rett fra Bandidos men han skriver ganske mange amorøse meldinger flere ganger om dagen på wallen hennes. er vel egentlig ikke "oversharing" men fyren er over 40 og oppfører seg som han er 14.

Synes egentlig det var litt søtt, jeg :)

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En bekjent fikk en QRkode på veggen sin, kommenterte den med en haug med hjerter og trykket Liker.

Nysgjerrig som jeg er måtte jeg jo scanne den selv. Joda XXX (avsenderen) elsker XXX (mottakeren). De er veldig kosemosesusse på facebook ellers, men via QRkoder? :fnise:

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Da skal jeg til legen igjen for å sjekke om lilleguttelutt har det bra. Håper ikke det blir kjedelig, er så lei av å gå til legen. Etterpå skal jeg til nav, OG HVIS DE IKKE HAR TID TIL MEG SÅ BLIR JEG TIL NOEN FÅR TID TIL Å SNAKKE MED MEG"....

Hver eneste statusoppdatering handler om noen av disse elementene..

Forøvrig har jeg også ei på vennelista mi som skriver ting som "Endelig!" uten å utdype hva hun mener og som poster samme klisjèstatuser 5 ganger i måneden.

:kjefte:

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes sykdom og elendighet generelt ikke passer for FB. En uvenninne av meg postet bilder av den syke faren sin på 60+ fra sykehussenga, med slanger ut og inn av kroppen. Syntes det var merkelig.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En jeg har på facebook la ut hele 25 bilder fra rett før, under og rett etter keisersnittet på kona, i det det skjedder :overrasket:

Ble altfor mye altså...nærbilder av alt.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes sykdom og elendighet generelt ikke passer for FB. En uvenninne av meg postet bilder av den syke faren sin på 60+ fra sykehussenga, med slanger ut og inn av kroppen. Syntes det var merkelig.

Her tenker vi ulikt. Jeg er glad for at mine nærmeste bryr seg såpass mye om meg at det er like naturlig å poste bilder av meg som av andre i familien selv om jeg er synlig syk og de tilsynelatende friske. Bør virkelig syke mennesker gjemmes bort? Hvorfor?

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Consensio

Her tenker vi ulikt. Jeg er glad for at mine nærmeste bryr seg såpass mye om meg at det er like naturlig å poste bilder av meg som av andre i familien selv om jeg er synlig syk og de tilsynelatende friske. Bør virkelig syke mennesker gjemmes bort? Hvorfor?

Så lenge den syke har gitt tillatelse for at bildet legges ut, så ser jeg ikke noe problem med det.

Problemet er vel heller at de færreste tenker på å spørre om de er greit.

Hadde jeg liggi på sykehus og vært alvorlig syk, så hadde jeg blitt mildt sagt fly forbanna dersom jeg senere oppdager at det ligger bilder av meg på FB

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Da skal jeg til legen igjen for å sjekke om lilleguttelutt har det bra. Håper ikke det blir kjedelig, er så lei av å gå til legen. Etterpå skal jeg til nav, OG HVIS DE IKKE HAR TID TIL MEG SÅ BLIR JEG TIL NOEN FÅR TID TIL Å SNAKKE MED MEG"....

Hver eneste statusoppdatering handler om noen av disse elementene..

Forøvrig har jeg også ei på vennelista mi som skriver ting som "Endelig!" uten å utdype hva hun mener og som poster samme klisjèstatuser 5 ganger i måneden.

:kjefte:

Hoho, no lurte eg eit halvt sekund på om eg var nr 2 her, sidan eg har ei av den første typen (NAV osb heile tida) som ven, og skreiv "Endeleg, ENDELEG ferdig!" som status for eit par veker sidan. Men det var etter ein månad med intens eksamenslesing (der dei fleste eg har på FB visste kortid eksamen skulle vere), og så oppdaterer eg elles statusen min veldig sjeldan og utan klisjear. Puh! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du ikke vet hvem hun er, hvorfor har du henne på vennelista di da? :klo:

Fordi jeg ikke er en av de som utelukkende har folk de kjenner på listen :) Vet godt at det heter venneliste, men det er faktisk ikke så viktig for meg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi jeg ikke er en av de som utelukkende har folk de kjenner på listen :) Vet godt at det heter venneliste, men det er faktisk ikke så viktig for meg.

Det at det heter venner er vel litt tilfeldig. Det kunne like godt vært kalt kontakter. Jeg ser på det som kontakter, men nå legger jeg ikke hele livet mitt ut på fb heller.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

jeg har ei fra jobben på FB-listen min. for ikke så lenge siden fikk hun seg ny kjæreste. for det første ser han ut som han kommer rett fra Bandidos men han skriver ganske mange amorøse meldinger flere ganger om dagen på wallen hennes. er vel egentlig ikke "oversharing" men fyren er over 40 og oppfører seg som han er 14.

Ja? Man blir jo som fjortis igjen når man er dødsforelska - uansett hvor gammel man er :fnise::rodmer:

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En del av de som hadde "saftige" oppdateringer har jeg "unsubscribed", og får dermed ikke opp alle greiene deres i feeden min. Men det var vel heller aldri så ekstreme tilfeller som en del av de det vises til ellers i tråden her :)

Men jeg har en FB-venn som til stadighet legger ut sinte meldinger om at nå skal det ryddes i vennelista, fordi FB-vennene ikke gir like mye av seg selv som h*n gjør på fjesboka. Det er litt sært syns jeg. Vet det er flere av vennene til denne personen som reagerer på det. Alle kan jo ikke være like FB-kåte...

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne, av en kvinne godt oppe i 30-årene, med en datter på 17 som bor hjemme:

"Nå er jeg faktisk litt forbannet på Desiré Yeanette (hun heter ikke det, men det er ikke langtifra...). Gjett hva, folkens! Skulle ha litt kveldskos med Mr MX Fighter, men hvor fant jeg den?!!??? I nattbordsskuffen til dattera! Hi hi, men litt morsomt også, da... Ingen skal si at vi ikke har et nært forhold. LOL!"

Mulig jeg bør være anonym nå, men denne dama har nesten 2000 venner, så jeg tar sjansen. :)

Hahaha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg leser denne tråden, føler jeg meg veldig heldig som har "ungen har bæsjet seg ut og klarte å dekke hele ryggen.. utrolig!!!" som verste tilfelle i min newsfeed :P

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...