Gå til innhold

Hva er det verste tilfellet av "oversharing" du har sett på facebook?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

17 minutter siden, Wenda skrev:

Jeg bryr meg null om alvorlige sykdommer, jeg hånler av dyremishandling, jeg hater familien min og jeg koser meg når jeg ser barn blir misbrukt

Vel, iallfall ifølge Facebook siden jeg ikke deler og liker noen av disse idiotiske "del og vis at du bryr deg" - statusene

Samme her. Og hva er greia med at det er så mye bedre å kopiere og lime inn i stedet for å dele?! Fatter heller ikke at folk driver med med dette. Etter så mange år skulle man tro at folk hadde sluttet med dette tullet. Men det er jo de samme som kopierer og limer inn denne typen statuser. 

Anonymkode: 31cf4...97e

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Samme her. Og hva er greia med at det er så mye bedre å kopiere og lime inn i stedet for å dele?! Fatter heller ikke at folk driver med med dette. Etter så mange år skulle man tro at folk hadde sluttet med dette tullet. Men det er jo de samme som kopierer og limer inn denne typen statuser

Anonymkode: 31cf4...97e

Det er vel der problemet ligger :fnise:

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, sonush skrev:

Så en slik status på engelsk en gang. Der sto det avslutningsvis: For dere som ikke deler, "remember, what goes around, comes around". Altså om du ikke deler, får du økt risiko for å få kreft også. 

Disse statusene er vår tids kjedebrev. Vil du ikke dele (eller kopiere, da...) så skal du stemples som iskald eller trues med all verdens ulykke. Helt utrolig at voksne mennesker går på. Og i sin iver etter å være synlig engasjert så skjønner de ikke at de tråkker på mange. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mythic
8 timer siden, sonush skrev:

Så enig med deg. Mistet min mor også, for snart 5 år siden. Det går ikke en dag jeg ikke tenker på henne. MEN syns svært lite om slike oppdateringer. Å sette slik som status i en time hjelper lite på hennes minne. Jeg bryr meg, men føler ikke behov for å vise det. 

Så en slik status på engelsk en gang. Der sto det avslutningsvis: For dere som ikke deler, "remember, what goes around, comes around". Altså om du ikke deler, får du økt risiko for å få kreft også. 

 

Det er enda godt vi slipper den siste der på norsk, i det minste. Det er jo intet mindre enn ondskapsfullt. Hvis det hadde vært med i den norske versjonen, hadde jeg nok skrevet et innlegg om det på min egen statusoppdatering. Det får være måte på å strø salt i såret til de som faktisk har mistet noen.

Så vidt jeg vet, så har heller ikke de som faktisk poster denne statusen, minstet noen nære i kreft heller, og det gjør det hele bare enda dummere, i mine øyne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Mythic skrev:

Ikke direkte oversharing, men jeg får tarmslyng av denne som "alle" skal poste nå:

"Ingenting er mer smertefullt enn å se noen du er glad i på slutten av sitt liv, eller det å se at livet må gis tapt på grunn av kreft.
😢

De prøver å se bra ut, men etter cellegift og stråling så vet man at den personen er fysisk forandret, og de er i sjokk!! Jeg vet at mange av dere ikke bryr dere om denne meldinga, fordi kreften ikke har berørt deg. Du vet ikke hva det er, det å ha utkjempet kampen eller hatt noen du er glad i som har kjempet kampen mot kreften.
Dere menn og kvinner jeg kjenner, jeg spør deg om en liten tjeneste, og noen av dere vil gjøre det... Hvis du kjenner noen som har kjempet en kamp mot kreften, fortsatt kjemper eller har mistet noen til kreften... Da setter du gjerne dette som din status i én time som et tegn på respekt og minne

🌹

Kopier-og-lim inn - til minne for de som tapte kampen og for å støtte de familiene som er/har hatt noen som er rammet av kreft.
Hold fingeren på meldingen på mobilen din, eller din iPad og til kopier-og-lim inn på din side.
Vær så snill, ingen deling - kun kopiering."

 

Jeg har mistet moren min i kreft, og får vondt i hjertet for hver scroll nedover facebookveggen nå for tiden. Hva i svarte er poenget med å poste dette, og oppfordre andre til å gjøre det? Og når det attpå til står at mange ikke bryr seg om meldingen, så ser jeg rødt, og får lyst til å kommentere med noe skikkelig krasst. At jeg ikke deler alt dette, betyr IKKE at jeg ikke bryr meg, men fordi jeg synes det er motbydelig.

 

 

 

HELT enig!! Det irriterer vettet av meg. Ei jeg kjenner postet en status der hun klaget på disse kjedestatusene, og avsluttet med kreftforeningens kontonummer. Henne er jeg stolt over å kjenne :D

Anonymkode: bf87b...b7f

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomsterert
Den Sunday, January 03, 2016 at 23.58, AnonymBruker skrev:

En som tr seg selv så veldig høytidelig, tror han er morsom men er egentlig bedre enn alle andre:

 

Parkering. Altså, den jævla forbanna parkeringa. Jeg betaler 400,- for den. Pr mnd. Det er det værste jeg gjør. Jeg kunne heller betalt en daglig nikotinavgift, enda jeg ikke røyker og selv det hadde gitt mer mening!

Jeg hadde parkeringskjeller før. Nummererte plasser. For en luksus! Jeg var lykkelig. Tidvis euforisk. Det er nesten som å ha en egen garasje. Bare nesten. Men. Slikt har de ikke plass til over alt. Du husker sikkert nightmare on Elm street. "You never sleep again." Det er parkeringssituasjonen i gata mi det. Altså. Den stjeler for pokker nattesøvna fra folk. OM du er funksjonsfrisk i hue vel og merke. Naboene virker å sove godt tho.

Jeg skjønner ikke hvem som bor i gata mi. Jeg har sett noen av dem. Tilsynelatende mennesker, men det er de ikke. Jeg -antar- 100% av dem er trygda og pensjonister. Det må de være. Ikke nødvendigvis galt det. Men de tar parkeringsplass min. 

Altså de tar parkeringsplassen min. Har du hørt noe så jævlig? Det er som når du hadde en fast pult på skolen. Den var din og da var det sånn da. Ingen tok den. Sånn var det bare. Utenom i gata her. Der er det ville vesten. Dobbelparker en el-bil på skrå her og helst sett en BUSS der. Gjerne to bobiler og en pickup på skjeiva der også. Press inn alle her nå. Ta plassen til theviken. Dette blir gøy! DET ER FAANMEG RETT FØR DE INVITERER FOLK FRA SVERIGE!!

Jeg antok over at det var trygda og pensjonister som bor her. Det må det være. Altså. Bilene dems kan stå sånn EI UKE i strekk. Helt i ro. Flyttes ikke en meter. Og joda. Om de mot all formodning skal flytte den, så er det kun for å kjøre lynraskt ned til butikken, handle rullings og 2 liter melk. Svupp så er de tilbake. Tar dem 19 sekunder. Maks!

De har ingen jobb eller hobby. Også elsker de postmannen. Når postmannen kommer, snues hele gata på hue. De står klar som bikkjer i døra når eiern kommer hjem fra jobb. 

Jeg kjører bil. I motsetning til dem. Selv om jeg nå har blitt så forfallen, feit og tykkfallen at jeg må lade batteriet på bilen med hyppige intervaller og at jeg fyller luft i dekkene flere ganger i måneden, så velger jeg å kjøre. Jeg sykla en del til jobb forrige mnd, men når kroppen veier så mye at sykkeldekka ender opp med å se ut som ei blaut remse rosiner, så er det begrensa hvor mye framdrift man ender opp med. Så jeg slutta å sykle og tok solarium istedet. For å se bedre ut. Jeg makset ut det potensialet. Så nå er jeg tjukkvassen og brun, rosa og gul. Også klør det. Jeg har sikkert sol-eksem. Jeg får uansett ikke til å klø med på ryggen med de dinosaurarma her.

Jeg drikker oboy og ser på drømmen om landsbygda på VOX. Klokka er 07:37 og jeg har døgna i natt.

Anonymkode: a1925...928

Så pinlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mythic
1 time siden, AnonymBruker skrev:

HELT enig!! Det irriterer vettet av meg. Ei jeg kjenner postet en status der hun klaget på disse kjedestatusene, og avsluttet med kreftforeningens kontonummer. Henne er jeg stolt over å kjenne :D

Anonymkode: bf87b...b7f

Så bra! Det skal jeg jammen gjøre hvis det dukker opp flere av disse kjedebrevene. Takk for tipset :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

HELT enig!! Det irriterer vettet av meg. Ei jeg kjenner postet en status der hun klaget på disse kjedestatusene, og avsluttet med kreftforeningens kontonummer. Henne er jeg stolt over å kjenne :D

Anonymkode: bf87b...b7f

Jeg har også skrevet et par slike lange statuser om hvorfor dette er tull, og hvor jeg til slutt oppfordret de som virkelig vil gjøre en forskjell til å sette inn penger på kreftforeningens konto eller forske på kreft selv. Fikk en del likes da! :laugh:

Anonymkode: 31cf4...97e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 4. januar 2016 at 20.11, Mythic skrev:

Ikke direkte oversharing, men jeg får tarmslyng av denne som "alle" skal poste nå:

"Ingenting er mer smertefullt enn å se noen du er glad i på slutten av sitt liv, eller det å se at livet må gis tapt på grunn av kreft.
😢

De prøver å se bra ut, men etter cellegift og stråling så vet man at den personen er fysisk forandret, og de er i sjokk!! Jeg vet at mange av dere ikke bryr dere om denne meldinga, fordi kreften ikke har berørt deg. Du vet ikke hva det er, det å ha utkjempet kampen eller hatt noen du er glad i som har kjempet kampen mot kreften.
Dere menn og kvinner jeg kjenner, jeg spør deg om en liten tjeneste, og noen av dere vil gjøre det... Hvis du kjenner noen som har kjempet en kamp mot kreften, fortsatt kjemper eller har mistet noen til kreften... Da setter du gjerne dette som din status i én time som et tegn på respekt og minne

🌹

Kopier-og-lim inn - til minne for de som tapte kampen og for å støtte de familiene som er/har hatt noen som er rammet av kreft.
Hold fingeren på meldingen på mobilen din, eller din iPad og til kopier-og-lim inn på din side.
Vær så snill, ingen deling - kun kopiering."

 

Jeg har mistet moren min i kreft, og får vondt i hjertet for hver scroll nedover facebookveggen nå for tiden. Hva i svarte er poenget med å poste dette, og oppfordre andre til å gjøre det? Og når det attpå til står at mange ikke bryr seg om meldingen, så ser jeg rødt, og får lyst til å kommentere med noe skikkelig krasst. At jeg ikke deler alt dette, betyr IKKE at jeg ikke bryr meg, men fordi jeg synes det er motbydelig.

 

 

 

Fullstendig enig! Så en fantastisk "alternativ versjon" av den som jeg dog vurderte å dele:

"Dere som setter dette på veggen: "Ingenting er mer smertefullt enn å se noen du er glad i på slutten av sitt liv, eller det å se at livet må gis tapt på grunn av kreft", har dere tenkt på at vi som har opplevd dette får slengt et kraftig flashback i ansiktet og gjenopplever nettopp den smerten som følge av teksten? Ja jeg skjønner det er ment som støtte og det setter jeg pris på. Men jeg kunne virkelig vært foruten å få tilbake den følelsen av sorg og avmakt det er i en slik situasjon. 

Men for all del, støtt opp både om kreftpasienter og deres pårørende, gjerne ved å bli medlem i Kreftforeningen, eller ved å bli blodgivere. Men meningsløse innlegg på FB hjelper ingen!"

Anonymkode: 01519...d96

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 3.1.2016 at 20.52, Poppie skrev:

 

Samme her :fnise: Eller, mer en fisker, type: "Poppie is så lei" eller "Poppie is lurer på om hun kommer til å finne ut av dette" (Facebook hadde altså "is" som standard i 2007/2008.

Haha herregud jeg trodde jeg var den eneste som hadde det :ler: Jeg hadde is på alle statusene mine helt til en dag, jeg ved en feiltakelse skrev noe feil og trykket delete. Neimen om is forsvant den! :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

11 timer siden, Nikee skrev:

Haha herregud jeg trodde jeg var den eneste som hadde det :ler: Jeg hadde is på alle statusene mine helt til en dag, jeg ved en feiltakelse skrev noe feil og trykket delete. Neimen om is forsvant den! :fnise: 

Det var standard i starten, så da gikk det ikke an å fjerne, og så plutselig gikk det an. Jeg skrev statusene mine konsekvent på engelsk pga "is". Og det var jo en litt sånn rar tredjepersonsgreie. Så ble det flytta en linje ned sånn at det ikke ble en setning som fulgte navnet, og da var det en periode det føltes rart.

Anonymkode: 297e6...b5e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 3.1.2016 at 17.17, super-s skrev:

Når jeg ser på den der tilbakeblikkgreia på facebook så ser jeg at jeg tydeligvis var en skikkelig oversharer før. Grøss.

Jeg så på min egen tilbakeblikkgreie og ALLE bildene var av hunden min...

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 minutter siden, Alice123 skrev:

Jeg så på min egen tilbakeblikkgreie og ALLE bildene var av hunden min...

Velkommen i klubben.... Jeg supplerte dog også med noen hester....

Alle de gamle statusene mine handlet enten om dyra, at jeg frøys eller at bilen min hadde gjort noe rart igjen. 

Note to myself:

Skaffe meg noen flere hobbyer, ta på mer klær og kjøp ny bil 😂

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 24.12.2015 at 3.11, Wonderbitch skrev:

Men det er jo tydelig at denne personen sliter litt. Selvom hun selv har valgt å dele dette selv er det kanskje ikke så bra å spre det videre. Synes ikke dette har noe i denne tråden å gjøre, hun virker ikke som hun vet sitt eget beste, og jeg synes det blir litt slemt å henge henne ut sånn.

Regner ikke med at du mente noe vondt med det, og det er jo så oversharing som det kan få blitt😄 Men alikevel..

Tanken min var at om denne personen nevnes i en tråd på et forum (uten navn) så er det ingenting i forhold til hvordan hun selv eksponerer seg gjennom en åpen facebookprofil.

Anonymkode: 26682...09e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Alice123 skrev:

Jeg så på min egen tilbakeblikkgreie og ALLE bildene var av hunden min...

Hørtes veldig, veldig kjent ut! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ikke oversharing, men måtte le da jeg leste denne :

 

Heisann💥Godt Nyttår:) Jeg starter det nye året med en mulighet på min Likeside at en kan å få en fjern behandling 😀Det har jeg lyst å gi:) Lik siden min og den som får timen blir kontaktet 1 februarAlle som Liker er med, og hvis noen Deler er det også fint, men opptil deg
 
 
 

Anonymkode: 383af...afd

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel... Jeg har også stort sett bilde av hundene på Facebook. Det og landskapsbilder fra turer, og diverse annet av opplevelser. 
Folk lurer på hvorfor jeg legger ut bilder av hundene i stedet for ungene. Bryr jeg meg ikke om dem, kanskje??? 
Eeeeh... jo? Det er jo nettop derfor jeg IKKE legger ut bilder i søkk og kav av ungene :roll:

Ellers er jeg møkkalei av stadig nye album fra en venn... 
Hele tiden lages det nye album. 

"Første jula på *nytt bosted*"
"Første nyttårsaften på *nytt bosted*"
"Første bryllupsdag med min elskede *navn på mann* "
"Andre bryllupsdag med min elskede *navn på mann* " 

I tillegg har hun vært aktiv og startet opp en lokal forening for sin interesse. Veldig flott initiativ, men det går i det samme i statusene. 

"Klar for første ordinære årsmøtet i *navn på forening* " 
"Første ordinære årsmøte i *navn på forening* gjennomført!" 
"Innkaller til andre ordinære årsmøte i *navn på forening* " 

Denne foreningen ble startet for snart 5 år siden, og fortsatt nevnes årsmøtet med hvilket nummer i rekken det er. Og ja, disse statusene følges av nye albumer med navn av samme type. 
Mye styr for en forening som har 7-8 personer som møter opp på møtene når det er aktiviteter eller årsmøter. 

Og ja, det er nytt årsmøte om 6 uker hvis noen lurte.... :dry:

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 3.1.2016 at 0.08, Adelia skrev:

Ikke oversharing. Men merkelig opplegg. Passer kanskje ikke helt i denne tråden, men må bare dele innlegget som er skrevet på en kjøp- og salgside på fb. 

"Pensko til salgs. Hbo 50,-. Bilder av skoene legges ut etter første bud".

Wtf? Jeg byr ikke på sko som jeg verken vet hvordan de ser ut eller hvilken størrelse de har. 

Hihi! Så akkurat den samme på den lokale kjøpe/selge-siden. Blir ikke overrasket om det viser seg at vi har sett den samme i samme gruppe for den var HELT lik. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Planken skrev:

Hihi! Så akkurat den samme på den lokale kjøpe/selge-siden. Blir ikke overrasket om det viser seg at vi har sett den samme i samme gruppe for den var HELT lik. 

Stor sannsynlighet for det. Kan ikke tenke meg at det er så mange som legger ut slike annonser. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...