Gå til innhold

uttak????


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest cathrine26

Hei alle prøvere :)

Har mange spørsmål som jeg går å grubler på:

* puregon-sprøytene(vet ikke om det skrives slik)som jeg skal ta i forbindelse med ivf-forsøk.Hvilken funksjon har de? Har hørt man setter eggløsningssprøyte. Er det puregon, eller noe annet?

* Hvis jeg setter denne eggløsningssprøyta(ene?) på en fredag, når kan jeg regne med uttak?

* Jeg må reise langt for behandlingen og har fått beskjed om 8-10 dagers opphold. Er dette vanlig?

Håper noen av dere hjelpsomme jenter kan svare meg fort :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skal prøve å svare så godt jeg kan.

*)Selv brukte jeg Gonal-F i forbindelse med forsøkene, så jeg vet ikke hvordan Puregon virker. Men det virker vel omtrent på samme måte. Hensikten er å modne egg. Ved det første forsøket var eggløsningssprøyten min Ovitrelle og nå ved det andre forsøket fikk jeg Pregnyl.

*)Eggløsningssprøyta settes ca. 36 timer før selve uttaket. Så om sprøyten settes fredag kveld, så har du uttak søndag morgen.

*) Alt avhenger av den første ultralyden. Dersom eggene er modene når du kommer på første UL så settes eggløsningssprøyten samme kveld. Må du ta sprøter noen flere dager fordi eggene ikke er store nok? Første gang var vi borte i 9 dager (måtte ta sprøyter i 4 dager ekstra). Denne gangen slapp vi med 7 dager. Det minste antall dager du kan regne med er 5, men da er du maks heldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cathrine26

Hei zianta

Takker for svar :D Flott du tar deg tid. Har lest endel på fub sine sider og du har svart på en god del spørsmål. Kjempesnilt :enig:

Håper det lykkes for deg denne gangen med "gullegget"

:D :D :D :D :D :D :D :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cathrine26

OOOOOps, vet ikke helt hvordan dette gikk til :oops: :oops: :oops:

Det var jeg som skrev forrige innlegg.

Hilsen cathrine26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OOOOOps, vet ikke helt hvordan dette gikk til :oops: :oops: :oops:

Det var jeg som skrev forrige innlegg.

Hilsen cathrine26

Har rettet det for deg.

Tusenfryd - moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...