Gå til innhold

Jeg får strøm i meg hele tiden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en lengre periode, iallefall det siste året, fått oftere og oftere støt.

De blir kraftigere også, og nå er det på et nivå der det begynner å gjøre skikkelig vondt. Det er såpass at det gnistrer blått når jeg f.eks skal låse opp en dør. Jeg får støt av alt mulig, både metall og treverk, dørkarmer for eksempel.

Merkelig nok er det verst på jobb.

Jeg har variert skotøy og type klær, men finner ingen sammenheng med noe. Det eneste jeg kan komme på er at det kanskje begynte etter at jeg stripet håret, men DET kan da vel knapt ha noe med saken å gjøre?

Noen som har vært borti lignende, eller har tips om hvor jeg kan henvende meg for å få hjelp?

Jeg ser liksom ikke for med at legen kan hjelpe meg, men skulle gjerne blitt kvitt dette da det skikkelig plagsomt etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dårlig jorda ventilasjonsanlegg?

Kjøp noe maling med metall i seg og spray under skoene.

Burde ikke være flere enn meg som har det samme problemet det er noe sånt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde ikke være flere enn meg som har det samme problemet det er noe sånt?

Vetikke. Ionebalanser i kroppen? Kontoret ditt er nært et sted hvor det bygger seg opp statisk elektrisitet?

Man kan måle statisk elektrisitet, da. Med relativt enkle apparater, bare å ta kontakt med arbeidsmiljø-firmaer og ta det opp med sjefen.

En annen ting er om klær, altså at om du f.eks. liker å benytte silkeundertøy og ull oppå, da går du rundt som en Van de Graaff.

Endret av Harmonics
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hvorfor det skjer, men i perioder får jeg også strøm av alt mulig. Kan ende med å hyle høyt bare jeg tar i bilen eller et dørhåndtak, feks, pga strøm. Jeg har inntrykk av at det er verre i perioder på vinteren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det på samme måte. Må ha noe på hendene når jeg skal åpne dører på jobben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har det på samme måte. Må ha noe på hendene når jeg skal åpne dører på jobben.

Stemmer. Da jeg jobbet innen elektronikk, var det slik at vi måtte teste oss hver morgen, ha på bånd på hånda og smøre håndleddene.

Kan hjelpe TS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukt skyllemiddel i tøyet. Hudkrem på hud, ansikt og hender, da tørr hud gjør at man lettere bygger opp statisk elektrisitet enn fuktig hud.

Balsam i håret, og gjerne litt fuktighetskrem som et lett lag på overflaten.

Bruk klær i naturmaterialer, da syntetiske materialer bygger opp statisk elektrisitet, mer enn bomull og ull.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff det er kjempeekkelt! Har det slik på jobb for tiden. Har helt angst for å ta pasienter i hånden, for smeller som bare det :P Går med nøkkler i lommen hele tiden, så hver gang jeg skal ta i et dørhåndtak så setter jeg nøkkelen mot håndtaket først så leder jeg strømmen ut. Gnistrer ofte blått, men jeg slipper hvertfall få støt i meg da!

Endret av Aubree
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går med nøkkler i lommen hele tiden, så hver gang jeg skal ta i et dørhåndtak så setter jeg nøkkelen mot håndtaket først så leder jeg strømmen ut.

Greit tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...