Gå til innhold

ned i vekt av jogging og styrkeprogram?


jerod

Anbefalte innlegg

Jeg vil stramme opp kroppen og gå ned noen kg. Jeg har rett og slett veldig lite peiling når det kommer til trening. Derfor håper jeg på litt veiledning.

Planen min er da følgende:

*Jogge på mølle 2-3 ganger i uken (4 min jogging 9kmt, 2min rask gange 6kmt, 4 repetisjoner)

Er dette en greit opplegg, eller bør jeg gjøre det annerledes?

Hittil har jeg jogget 4 min, rask gange 4 min, 4 repetisjoner. Har bare gjort dette 4 ganger, så er nytt for meg :)

*Styrke 2-3 ganger i uken. Gjerne noe jeg kan få til å gjøre hjemme. Da jeg ikke har mulighet til å dra på treningssenter hver dag.

Noen som kanskje vil ta utfordringen å lage et styrkeprogram til meg?:)

Setter stor pris på svar! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vel, hvordan er kostholdet ditt? Skal du gå ned i vekt burde du ligge +-500kcal hver dag. Da vil du gå ned rundt en halv kilo i uken.

Sendte deg og en pm ;)

Endret av Bagcrap
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Jeg kjører samme stilen - men med hovedfokus på hva /hvor mye jeg spiser!

Hvis du vil ned i vekt MÅ du forbrenne mindre kalorier enn du gjør til vanlig.

Men her er min treningsuke, jeg er 21 år, slank, men i dårlig form.

Veier 57 kilo og er 167 høy. Får i meg 1600 kalorier pr dag.

Kardio på mandag/onsdag/fredag: tredemølla/utejogg: 40-60 min. Oftest langkjør på 7,5 km/t

Styke på tirsdag: kun overkropp + 15 min kardio

Styke på torsdag: kun underkropp + 15 min kardio

Lørdag+søndag: fullstendig hvile, kanskje kort gåtur ute

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"normalt" kosthold, om man kan si det :) Drikker mye vann. Snop er lov på fredag og lørdag :D Men må prøve å ikke overspise da! :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører samme stilen - men med hovedfokus på hva /hvor mye jeg spiser!

Hvis du vil ned i vekt MÅ du forbrenne mindre kalorier enn du gjør til vanlig.

Men her er min treningsuke, jeg er 21 år, slank, men i dårlig form.

Veier 57 kilo og er 167 høy. Får i meg 1600 kalorier pr dag.

Kardio på mandag/onsdag/fredag: tredemølla/utejogg: 40-60 min. Oftest langkjør på 7,5 km/t

Styke på tirsdag: kun overkropp + 15 min kardio

Styke på torsdag: kun underkropp + 15 min kardio

Lørdag+søndag: fullstendig hvile, kanskje kort gåtur ute

Når begynte du?:)

Jeg er også slank, men har fått litt ekstra rundt mage,rumpe og lår, som jeg gjerne vil ha bort :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

jeg har vel vært i jevnlig aktivitet siden oktober, men da var det snakk om lange gåturer, ingen jogging. Har jobba meg utrolig sakte oppover, fordi jeg vet at jeg sprekker hvis jeg kjører for hardt i starten.

Jeg synes forresten IKKE du skal kjøre et hermeopplegg etter meg eller noen andre her. Du må finne noe som passer DEG, og jeg synes du burde lytte etter kroppen din. Jeg kan godt legge ut masse treningstips og treningsråd, masse forslag til ukeplaner osv, men du må bare ta det som tips, ikke som noe du følger slavisk.

Men jeg synes du burde kutte ut snopet på lørdager. Jeg har spisedag på søndag, og hvis jeg skulle hatt lørdag i tilegg ville det glatt merkes på formen min..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok. Jeg trenger ikke nødvendigvis herme. Jeg er bare ute etter å prøve ut ting, så finne ut hva som passer for meg:)

Jeg liker jogging veldig godt, så det skal jeg absolutt fortsette med.

Men så er det den styrkebiten. Tror rett og slett jeg skal finne meg en video å trene etter. Problemet er egentlig at jeg har så vanskelig for å presse meg selv når styrken begynner å bli vond! :nei:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...