Gå til innhold

Har sluttet på P-pillen, hva nå?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg har brukt P-pillen i over 10 år nå og sluttet for en drøy måned siden. Jeg fikk da mens som vanlig etter endt pillebrett. Men nå har jeg ikke fått mens etter det (akkurat en måned siden første dag i siste mens).

Jeg har tatt CB test og den er negativ. Jeg føler at jeg har noen små smerter nederst i magen, som om jeg får mens men det er ikke antydning til blod. Jeg har ikke ømme pupper heller. Spørsmålet er nå, tar det lang tid for meg å bli gravid, og for kroppen å stabilisere seg i.o.m. at jeg har gått på pillen så lenge? Har jeg eggløsning selv om jeg ikke får mens? Jeg vil så fryktelig gjerne få en liten en....

Noen med samme erfaringer?

Håper på svar fra noen der ute :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Hulderjenta

Her er vi mange som ønsker oss det samme som deg! Gratulerer som prøver, og velkommen hit!!

Vanligvis så tar det noen måneder før kroppen er i gjenge igjen syklusmessig, etter man har kuttet ut p-piller. Hvor lang tid det tar før man blir gravid er umulig å si, noen blir gravid første prøveperiode, andre sliter i årevis, som mange her inne gjør. Men det er visst slik at 80 % blir gravide innen et år, og 90 % innen to år (dere som kan disse tallene bedre enn meg får rette hvis jeg skriver noe feil!)

Vær tålmodig! Lykke til som prøver! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat samme symptomer hadde jeg når jeg sluttet på pillen i sommer.

Først normall mens så veldig uregelmessig, regner med at det er kroppen som stabiliserer seg så det er bare å vente..

Du kan lese mer i min graviddagbok.

Ønsker deg lykke til! For noen tar det ikke engang en mnd før den sitter...

Krysser fingrene for deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Cappo - jeg leste dagboken din; så utrolig deilig å kjenne seg igjen. Det er akkurat slik jeg føler nå selv om jeg bare har gått 30 dager siden første dag i siste mens. Jeg krysser fingrene for at Tante Rød kommer på besøk snart! Eller aller helst eggløsning slik at en liten en kan komme... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...