Gå til innhold

P-pille bruker i mange år, hva nå?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg har brukt P-pille i ca. 10 år nå med et par korte avbrekk nå og da, men nå har jeg bestemt meg for å slutte helt og prøve å bli gravid med min kjære. Jeg avsluttet siste pillebrett i begynnelsen av desember og hadde deretter mens som vanlig (første dag 6.des). Jeg har enda ikke fått mens men tok CB i dag som dessverre var negativ. Må jeg forvente at det tar noen måneder før kroppen min venner seg til den "vanlige" syklusen, til at jeg får eggløsning, etc. Noen som har erfaring med dette? Andre som har sluttet med pillen og brukt lenger tid på å bli gravid.

Håper på svar!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette bør flyttes til forumet for prøvere og ikke blant de gravide.

Ja, legene regner med at det kan ta inntil ett år før syklusen har normalisert seg etter p-pillebruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sluttet på p-pillen i august (siste pille på brettet) og hadde ikke mens før over 6 uker senere. Hadde deretter mens etter 5 uker og så etter 4 uker og så GRAVID!!! :D

Tror det varierer fra person til person. Bare ta det med ro, ikke stress og for all del kos deg...

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan fint få eggløsning med en gang du slutter med p-pillene. Det er like vanlig å bli gravid med en gang som det er å måtte vente en stund. Bare slapp av og forsøk å finne ut av lengden på syklusene dine, så ordner det seg nok snart! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som andre sier; dette kan variere veldig.

Selv ble jeg, etter 12 år med p-piller, gravid på "første forsøk" etter pilleslutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

takk, takk, takk! Nå ble jeg glad! Det finnes altså håp uten å nødvendigvis måtte vente i all evighet!!

Håpefull i 2004 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...