Gå til innhold

Er langrennskiene mine for lange?


Gjest Elseby13

Anbefalte innlegg

Gjest Elseby13

Jeg er ca 160 cm og skiene er 195 cm.. i overkant lange eller greit nok? Fikk disse av en venninne, de er brukte. Hadde du kjøpt nye, eller prøvd disse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff, det hørtes veldig langt ut....

Kan spennet i skien være riktig for deg da? Når du er såpass kort er du antakeligvis så lett at du ikke får tråkket ned en for lang ski skikkelig.

I tillegg er det jo vanskeligere å styre lange ski.

Jeg er for øvrig 175, og skiene mine er 185..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marregutt

Uff, det hørtes veldig langt ut....

Kan spennet i skien være riktig for deg da? Når du er såpass kort er du antakeligvis så lett at du ikke får tråkket ned en for lang ski skikkelig.

I tillegg er det jo vanskeligere å styre lange ski.

Jeg er for øvrig 175, og skiene mine er 185..

Det hørtes kort ut. Jeg er 1.86, og skiene mine er 2.05. Det er vel stivheten og spennet i skiene som er mest avgjørende for TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rastl0s

Tror det er i lengste laget også ja, men om du ikke er blodseriøs; hva gjør vel det?

Selv går jeg med usmørte for lange ski for treningens skyld... Det er bedre trening tross alt, hvis du ikke går for å komme fort fram?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 1.65 og har 1.85 lange ski.

Hvor lange ski man skal ha er vel litt smak og behag, og hva som er "riktig" har endret seg gjennom årene. Etter hva som er vanlig i dag, vil nok mange si at skiene dine er 10-15 cm for lange.

For 10 år siden hadde jeg langrennski som var 2.05. De krysset seg bak når jeg gikk fiskebein i oppoverbakkene. Det ble en annen skiglede da jeg kjøpte de skiene jeg har nå.

I tillegg til lengden, er spennet i skia viktig. Jo tyngre man er, jo hardere spenn må man ha.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det høres ut som de er litt lange. Jeg har nettopp kjøpt meg nye ski, og jeg er 161, og skiene mine er 182.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...