Gå til innhold

Dere som jobber 100% og har barn


saltvann

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvis du har råd til det, skaff vaskehjelp. Jeg har det en gang i uken og synes det er stor hjelp. Ellers prøv å handle stort i helgen og planleggmiddagene litt på forhånd. Trene får ike jeg tid til heller, men har en jobb der jeg løper rundt spm etulling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er alenemamma til tre barn, jobber 100% og studerer 50%. Nesten alt husarbeid blir gjort i helgene og jeg har litt hjelp fra ene barnet. Jeg har ikke avlastning på to av barna. Nei, huset er sjelden i orden.. Alt hoper seg fryktelig opp. Men jeg har ikke noe valg. Jeg må ta mer utdanning for å komme.meg opp når det gjelder lønn. Hadde jeg hatt mulighet så hadde jeg vært hjemme med yngste på tre, men det går jo ikke. Skulle også ønske jeg kunne leie noen til å vaske, men det er helt utelukket.

Blir en del enkel mat, grøt, spaghetti osv i ukene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle gjerne sluppet å jobbe 100%, men slik er min verden. Kan være ufattelig sliten om dagene. Det sosiale livet er ikke eksisterende utenom det jeg får på jobb, men det er greit. Prioriterer å ha god mat og ro rundt barna på kveldene samt at jeg ¨år nok søvn, Huset blir tatt om lørdagen og det er det minst viktige for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...

Jeg reagerer hver gang jeg ser fork skrive at de hadde blitt gale av å være sammen med barna sine. Uffameg... http://forum.kvinneguiden.no/public/style_emoticons/#EMO_DIR#/tristbla.gif

Hver gang jeg ser folk svare sånn så tenker jeg at de ikke har barn :)))

Anonymous poster hash: 46bbd...d80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor det? Jeg vil mye heller bruke tid på dattera mi enn å jobbe fult og "klare alt". Jeg har to hele dager med dattera mi, og det tror jeg at vi har mye igjen for senere. Jeg har masse energi og jeg gleder meg til hver eneste dag, jobb eller lekedag med jenta mi http://forum.kvinneguiden.no/public/style_emoticons/#EMO_DIR#/Happy.gif

Heilt enig med deg. :)

Eg har to jenter på 2 og 6 år. Etter at eg fekk barn, har eg aldri jobba meir enn 60% stilling. Har mann som jobbar i Nordsjøen, og eg synst 3 dagar med jobb i veka er meir enn nok! Mannen min jobbar 100%.

Åra med små barn går så altfor fort. Eg vil ha tid saman med ungane mine når dei er små, og sleppa å ha ein kvardag full av stress, der eg nesten ikkje ser ungane mine. Kva er egentlig vitsen med å få barn i det heile tatt, viss ein berre skal jobba, og aldri har tid til barna sine?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har det litt sånn at jo mer jeg har å gjøre jo mer får jeg gjort. Vi jobber begge 100% og har to barn på 6 og 10 år, men synes ikke det er så veldig stress akkurat. Om jeg hadde vært husmor hadde jeg uansett ikke fått så mye mer tid sammen med ungene, siden de er på skolen når jeg jobber.

 

Sørger for å ha det sånn noenlunde ryddig og rent hele tiden, slik at det ikke hoper seg opp med støv og rot. I tillegg gjør jeg og mannen like mye husarbeid, klesvask osv. 

 

Vi planlegger hele ukens middager, og tar kjapp middag de dagene vi vet at det er ekstra mye lekser eller fritidsaktiviteter. (type suppe, kjøttdeig og spaghetti osv.)

 

Synes vi har det fint slik, og den eneste grunnen til at jeg skulle jobbet redusert måtte vært for å kunne sove litt lenger om morgenen. Hehe! Jeg stortrives med å jobbe, og hadde blitt nedfor dersom jeg skulle sittet her hjemme alene på dagtid når barna er på skolen og mannen på jobb. 



Anonymous poster hash: 7b5fe...8b7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber 100%, mannen også. To små på 1 og 3 år. Men han jobber turnus, så han leverer alltid i bhg, sjeldent før kl 09. Jeg henter senest 15.30. De har ofte en fridag i uka sammen med pappaen sin.

Jeg har fleksibel arb tid og avspaserer ofte ett par timer de dagene i mnd han jobber dagvakt så jeg må levere.

For oss hadde det blitt litt vel "luksus" om jeg i tillegg hadde jobbet redusert. Vi har kort vei til både bhg og jobb, så det går lite tid i kjøring. Klart jeg kunne tenkt meg å se de litt mere, men helgene og ettermiddagene er det kun barna som er i fokus, og så bruker jeg en time eller to på å rydde/vaske/ trene på kveldstid.

Tenker at alle må velge det som passer familien best. Men vet om mange som jobber 80%, og bruker hver fridag de har til å gå til frisøren/shoppe/vaske huset..

Anonymous poster hash: 21b62...abf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...