AnonymBruker Skrevet 8. februar 2012 #1 Skrevet 8. februar 2012 Noen som har forslag til hva jeg kan lage til kjæresten min som kommer hjem til helgen? Kanskje noe med kylling? Må jo prøve å imponere litt
Gjest Tekola Skrevet 8. februar 2012 #2 Skrevet 8. februar 2012 Du kan brune et par kyllingfileter lett i panna og så legge dem i en ildfast form med litt gulerøtter og løk og kanskje litt cider eller øl over. Stekes så på 200 grader i ca. en halvtime. Så kan du sile av kraften og blande i litt fløte og så smake til med det du vil av krydder og voila! Serveres med ris og litt grønnsaker ved siden av. Ville krydret filetene først med litt provencekrydder eller noe i den duren
Kvist Skrevet 8. februar 2012 #3 Skrevet 8. februar 2012 Kyllingfilet som først brunes og så stekes en halvtime på 200grader? Det hørtes ut som en sikker oppskrift på knusktørr kylling. Øl/cidersausen har jeg ikke smakt, så den skal jeg ikke uttale meg om, men hvis du prøver så hadde jeg i hvertfall kuttet drastisk ned på enten steketid eller steketemperatur på kyllingen. 3
Cannavaro Skrevet 8. februar 2012 #4 Skrevet 8. februar 2012 Kjøp en pakke med Juicy Chicken fra Knorr (tror jeg) i butikken. Dette er marinadepulver + stekepose. Del opp kyllingfileten i passende biter. 30 min i ovnen og vips har du saftig og velsmakende kylling. Gjerne med f.eks potetbåter, litt garnityr eventuelt og en god saus. Snadder som er greit å lage og som smaker godt
Ingis Skrevet 9. februar 2012 #5 Skrevet 9. februar 2012 Noen som har forslag til hva jeg kan lage til kjæresten min som kommer hjem til helgen? Kanskje noe med kylling? Må jo prøve å imponere litt Server ham dette, og han blir garantert imponert;)
Fanta Exotic Skrevet 9. februar 2012 #6 Skrevet 9. februar 2012 Kjøp en pakke med Juicy Chicken fra Knorr (tror jeg) i butikken. Dette er marinadepulver + stekepose. Del opp kyllingfileten i passende biter. 30 min i ovnen og vips har du saftig og velsmakende kylling. Gjerne med f.eks potetbåter, litt garnityr eventuelt og en god saus. Snadder som er greit å lage og som smaker godt Maggie Juicy Chicken? Har sett den reklamen så mange ganger at jeg ikke er tvil om hvilken produsent det er Til TS: jeg ville kanskje stekt kyllingvinger (er jo såå godt) og servert stekte poteter eller bakt potet ved siden av.
Kamelia83 Skrevet 9. februar 2012 #7 Skrevet 9. februar 2012 Maggi juicy chicken med honning er KNALLGOD! Og man får alltid saftig kylling
Pingting Skrevet 9. februar 2012 #8 Skrevet 9. februar 2012 Vanskelig å tipse når man ikke vet hva dere liker og hvor hjemmevant du er på kjøkkenet, men kan jo gjøre noen forsøk: Fylt kylling. Skjær en lomme i hver kyllingfilet, og fyll den med noe. Siden det er fredag og kjærestemiddag er kanskje ikke målet å være så sunn? Da er en solid skive brie midt i blinken. Annen ost er også godt, alt fra Jarlsberg til blåmuggost, og det hele kan smakes til med ting som ferske urter, soltørket tomat, sennep, soppskiver m.m. Surr noen skiver bacon eller spekeskinke rundt, som festes med tannpirkere (jeg bommet og brukte sånne med mintsmak en gang. Det anbefales ikke.). Brun filetene litt i panna, og stek i ovnen på 200 grader i 15 min. Tilbehør kan varieres i det uendelige - ovnsbakte potetbåter med litt chili er nokså sikkert. Og en salat eller stekte/dampede grønnsaker. Andre forslag: sitron- og kyllingrisotto, ordentlig chicken tikka masala laget fra bunnen av, denne med kylling i stedet for kalkun (den blir alt for salt forresten. Jeg er veldig glad i salt mat, og pleier å bruke halve mengden soyasaus), sticky chicken, eller hva med god, gammeldags hønsefrikasse laget av kylling?
Gjest mari kontrari Skrevet 10. februar 2012 #9 Skrevet 10. februar 2012 Kylling, enten filet eller lår med risotto til? http://www.klikk.no/mat/spise/article491972.ece Risotto er så deilig og varmende i kulden
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2012 #10 Skrevet 10. februar 2012 Verdens beste kyllingrett: yoghurtmarinert kyllingfilet med timian-ostesaus, ris, grønnsaker og råstekte poteter! mariner kyllingfileter i yorhurt naturell med dåpene fra en kvart sitron. Del potetene i småbiter, krydre med aromat og pepper, stek på 200 grader i ca 45 min Servers med jasminris, brokkoli,stekt løk (og kokte gulrøtter) Sausen topper hele kaka: kok opp 2 dl vann med en kyllingbuljongterning Tilsett 1 stk krydder kremost fra tine 1 boks matfløte masse timian (frisk eller tørket)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå