Gå til innhold

Avsluttet forhold pga (eks)-damas seksuelle fortid


tom1986

Anbefalte innlegg

og misforstå meg rett her. jeg misliker ikke kvinner som har mange sexpartnere. jeg synes det er flott at det finnes jenter der ute som liker sex og som ikke blander sex og følelser. damer man møter på byen, har det gøy sammens med uten noen videre forventninger.

MEN jeg ville aldri blitt sammens med en slik jente. hvis jeg blir sammens med en jente er det fordi jeg ser for meg et liv sammen. kanskje hun kan bli mor til mine barn og for meg er det helt uaktuelt å starte familie med en kvinne jeg vet har en broket fortid. mor til mine barn skal ikke være en kvinne som hoppet til køys med det ene og andre etter et par timer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har hatt mellom 1 og 7 sexpartnere (du kan velge selv hva du tror). Min samboer har hatt fler enn meg, men ifølge deg så vil ikke han være utro, men om antall sexpartnere hadde vært snudd om, at det var jeg som hadde hatt fler enn han, så er sannsynligheten stor for at jeg kommer til å være utro? (Eller misforstår jeg) Samt at jeg ikke eier moral, selvrespekt og at jeg er billig?

jeg fant ingen tilsvarende studier på menn. menn og utroskop ser ut til å være betinget av andre faktorer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS : ta deg god tid, les gjennom denne tråden og tenk over hva du driver med, og så kanskje du ser at dette virkelig er for dumt ;) Lykke til med livet

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

og misforstå meg rett her. jeg misliker ikke kvinner som har mange sexpartnere. jeg synes det er flott at det finnes jenter der ute som liker sex og som ikke blander sex og følelser. damer man møter på byen, har det gøy sammens med uten noen videre forventninger.

MEN jeg ville aldri blitt sammens med en slik jente. hvis jeg blir sammens med en jente er det fordi jeg ser for meg et liv sammen. kanskje hun kan bli mor til mine barn og for meg er det helt uaktuelt å starte familie med en kvinne jeg vet har en broket fortid. mor til mine barn skal ikke være en kvinne som hoppet til køys med det ene og andre etter et par timer.

Greit nok.

Vær åpen om dine holdninger, også de som angår deg direkte, så er det helt greit at du leter etter en matchende partner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har en ganske rasjonell og kald tilnærming til det meste, så googlet dette. det er faktisk studier på dette og det ser ut til at jo flere partnere enn kvinne har hatt, jo større er sannsynligheten for at hun er utro og/eller skiller seg fra sin ektemann. viser vel bare at mine anekdotiske selvopplevde erfaringer stemmer.

http://www.jstor.org/pss/353375

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/17605537

http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/j.1741-3737.2003.00444.x/abstract

Det er like morsomt hver gang selvutnevnt oppegående mennesker nekter å se individet fordi forskningsresultater og statistikk sier sånn eller slik..Det er en tendens - ikke et uunngåelig profeti.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ts: visste du at enkelte kvinner syns at menn som har hatt mange sengepartnere er billige horer? :jepp:

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selv har jeg hatt en god del flere sexpartnere enn min samboer, han ser ikke noe feil i det. Tvert imot har jeg masse erfaring å ta med meg :)

Men jeg ser at det er et problem at du har forandret syn på henne, selvom det er helt irrasjonelt. Det viktigste for meg er at du faktisk forteller henne at grunnen til at du slår opp er fordi du ikke takler en jente som er nesten like erfaren som deg seksuelt.

Virker som om du har et behov for å være den erfarne, og da får det nå så være, finnes sikkert en match for deg der ute.. men da må du skjerpe deg :)

Som sagt, vær i det minste ærlig med eksen din nå, og fortell det på en måte slik at det kommer frem at det er deg som ikke takler henne. Det er overhodet ikke noe feil med henne nemlig!

Kan ikke bare vise henne denne tråden? Tror det kan være greit om han viser den til alle sine fremtidige kjærester. Så vet de at de bør styre unna.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper ts blir dumpet av damen som han alltid har drømt om på grunn av sine eskapader i fremtiden en gang, spørs hvor godt han hadde likt det da!

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mor til mine barn skal ikke være en kvinne som hoppet til køys med det ene og andre etter et par timer.

Jeg er sikker på at eksen din, når hun får tenkt seg om, innser at hun ikke vil at faren til barna hennes skal være en dobbeltmoralsk huleboer.

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madelene1

jeg fant ingen tilsvarende studier på menn. menn og utroskop ser ut til å være betinget av andre faktorer.

Jeg fant, men er fra 90 tallet da...

"en britisk undersøkelse fra 1990-åra antydet at 40-45% av gifte menn over 50 år hadde vært "utro" en eller annen gang, mens tallet var rundt 30% for kvinner."

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke bare vise henne denne tråden? Tror det kan være greit om han viser den til alle sine fremtidige kjærester. Så vet de at de bør styre unna.

Ser poenget ditt, men det er dessverre ikke slik at man kan vite alt om en mulig fremtidig kjæreste.. Derimot kan TS ta med seg et tips videre, og det er ærlighet.

Og alle andre som leser tråden kan også ta med seg tips, og det er rett og slett å være seg selv, ærlig om det fra dag en! Slik vet man om vedkommende er noe å spare på!

Må jo uansett innrømme at det er hans feil at han ikke sjekket opp dette tidligere. Siden det betyr så innmari mye for ham, burde han ha spurt om dette den første uken. Da hadde man unngått utrolig mye!

Men regner med at det spørsmålet popper opp mye tidligere for TS nå.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt usikker på hva jeg skal gjøre nå...

Flytt fra bygda eller slutt å gå på disse festene hvor folk sier så mye rart i fylla :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så for seks måneder siden møtte jeg det jeg trodde var en fantastisk jente. Første jenta på mange år jeg virkelig har fått følelser for. Vi har hatt det kjempebra sammen og har begynt å snakke om å flytte sammen i det siste.

Men for én uke siden avsluttet jeg forholdet. Det kom frem at hun har vært med ca. 25 gutter tidligere. Ikke spør meg hvordan det kom opp og frem, men det gjorde det. Jeg vet dette er litt hyklersk, da jeg har vært med enda flere, men jeg fikk et helt nytt syn på henne. Jeg så på henne som en virkelig god dame. Har egne interesser, hobbyer, karriere, venner, samtidig som hun er varm, pen og hele den der greia. Jeg trodde oppriktig talt hun var en "god jente", men dette knuste det bildet. Hun hadde til og med flere one night stands. Jeg trodde hun hadde selvrespekt og høye krav. Så feil kan man altså ta...

Vet ikke helt hva jeg spør om eller hvorfor jeg spør på et kvinneforum. Vil kanskje ha synspunkter fra det andre kjønn. Hun har ringt og meldt meg konstant siste uken. Gråter og virker knust. Jeg er fremdeles glad i henne, men mitt syn på henne er endret. Er litt usikker på hva jeg skal gjøre nå...

Hun er forresten 22 år, jeg er 27 år.

Høres ut som du gjorde henne en bjørnetjeneste :klemmer:

Hun fortjener nok noen bedre enn deg. :nei:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stinemor91

problemet er at jeg ser på henne i et nytt lys nå. jeg trodde hun var en god jente med høye krav, selvdisiplin og "sunn" moral. nå er hun en "billig tøs" i mine øyne. den type jente jeg selv har dratt med meg hjem fra byen og aldri snakket med igjen. det høres forferdelig ut, men det er slik jeg føler det. sjeg er vel av den oppfatning av at vår fortid sier noe om hvem vi er. jeg tror ikke folk forandrer seg nevneverdig når det gjelder verdier og moral.

...og ja, jeg har andre krav til jenter enn meg selv. ser ikke noe galt med det. menn og kvinner er forskjellige, hvorfor skal man da stille de samme krav til de i absolutt alle situasjoner?

spørsmålet er vel om jeg skal ignorere det. prøve å jobbe med det og se om det kan fungere likevel, eller se etter andre jenter. det må da finnes bra jenter der ute, uten alt for mye bagasje...

Hva i allverden er forskjell på kvinner å menn, utenom kroppen? håper du blir behandlet på samme måte som du behandlet eksen din på!! huff manssjovinist! suns du burde skammes!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sikker på at eksen din, når hun får tenkt seg om, innser at hun ikke vil at faren til barna hennes skal være en dobbeltmoralsk huleboer.

jeg har aldri lagt skjul på mine holdninger. hverken før eller nå. videre, så vet eksdama at jeg har vært med en del jenter, dog ikke det eksakte tallet (vet ikke selv engang).

litt leken mannsjåvinisme er faktisk et veldig effektivt sjekketriks, tro det eller ei.

Endret av tom1986
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

25 er veldig mange og hun er ikke gamle jenta heller. Jeg ville også hatt problemer med å svelge det antallet. Derfor er det best å aldri komme inn på hvor mange den andre har ligget med fra før.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hun har en flis i fingern mens du selv har en bærebjelke i øyet! hoho! ekle dobbeltmoralist! du får heller importere en jomfru fra thailand. merkelig at du drar damer i det hele tatt

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest "gjest"

problemet er at jeg ser på henne i et nytt lys nå. jeg trodde hun var en god jente med høye krav, selvdisiplin og "sunn" moral. nå er hun en "billig tøs" i mine øyne. den type jente jeg selv har dratt med meg hjem fra byen og aldri snakket med igjen. det høres forferdelig ut, men det er slik jeg føler det. sjeg er vel av den oppfatning av at vår fortid sier noe om hvem vi er. jeg tror ikke folk forandrer seg nevneverdig når det gjelder verdier og moral.

Men det at du har pult en del kvinner skal jo ha lært deg at kvinner har like stor sexdrift som menn, eller hva=?

jeg tror jenter som har mange sexpartnere enten er emosjonelt ustabile eller så blir de emosjonelt ustabile av mange sexpartnere. de fleste jenter ser ut til å knytte seg emosjonelt under sex. for menn er det nesten utelukkende fysisk. jeg vet ikke den kausale retningen her, men sluttresultatet er det samme. kvinner med mange partnere er ofte litt ustabile. det er i hvert fall min erfaring. samtlige jenter jeg har vært med, som jeg vet har hatt mange sexpartnere, har vært ustabile.

Du har altså da gjort dem mentalt ustabil med å pule dem? Sier sitt om dine evner som sengehest. :skratte:

hvor mange har du vært med og hva er "normalt" blant unge jenter? kanskje jeg har for høye krav til jenter. burde forvente mindre.

Kanskje du burde gi fanden i å spørre så mye damerne tidligere sexliv?

fordi det sier ingenting om hvordan jeg vil være i et forhold. om min lojalitet. jeg mener det sier noe om hun. jeg tror fast og bestemt at kvinner med mange sexpartnere er f.eks. oftere utro.

Forskningen viser at menn som renner rundt med et Hore/Madonna system opp i hodet sitt bruker å være mest utro.

alle har en fortid, men noen har en mer ønskelig fortid.

Vel, men tror du at du har en ønskelig fortid for kvinner når du med tid og stunder avslører ditt syn på ting og tang?

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal ikke kreve mer av andre,enn hva man krever av seg selv.

du har en fortid.det har hun også.

du har ligget rundt.Det har hun også.

Men du har faktisk hatt flere enn henne.

Gjøre slutt med henne på det grunnlaget du oppgir, sier mer om deg enn om henne.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...