Gå til innhold

Avsluttet forhold pga (eks)-damas seksuelle fortid


tom1986

Anbefalte innlegg

problemet er at jeg ser på henne i et nytt lys nå. jeg trodde hun var en god jente med høye krav, selvdisiplin og "sunn" moral. nå er hun en "billig tøs" i mine øyne. den type jente jeg selv har dratt med meg hjem fra byen og aldri snakket med igjen. det høres forferdelig ut, men det er slik jeg føler det. sjeg er vel av den oppfatning av at vår fortid sier noe om hvem vi er. jeg tror ikke folk forandrer seg nevneverdig når det gjelder verdier og moral.

...og ja, jeg har andre krav til jenter enn meg selv. ser ikke noe galt med det. menn og kvinner er forskjellige, hvorfor skal man da stille de samme krav til de i absolutt alle situasjoner?

spørsmålet er vel om jeg skal ignorere det. prøve å jobbe med det og se om det kan fungere likevel, eller se etter andre jenter. det må da finnes bra jenter der ute, uten alt for mye bagasje...

hvor mange sexpartnere må en jente ha i dine øyne?? 2-3?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Joda, du finner nok mange jenter som har hatt "få nok" partnere etter din smak.

Men det er færre av de som vil godta dobbeltmoral.

Håp på at du finner en mer jomfrulig en, som ikke stiller for mange spørsmål, og som aldri finner ut at du dumpet exen pga at hun hadde levd samme liv som deg.

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maneater

Så for seks måneder siden møtte jeg det jeg trodde var en fantastisk jente. Første jenta på mange år jeg virkelig har fått følelser for. Vi har hatt det kjempebra sammen og har begynt å snakke om å flytte sammen i det siste.

Men for én uke siden avsluttet jeg forholdet. Det kom frem at hun har vært med ca. 25 gutter tidligere. Ikke spør meg hvordan det kom opp og frem, men det gjorde det. Jeg vet dette er litt hyklersk, da jeg har vært med enda flere, men jeg fikk et helt nytt syn på henne. Jeg så på henne som en virkelig god dame. Har egne interesser, hobbyer, karriere, venner, samtidig som hun er varm, pen og hele den der greia. Jeg trodde oppriktig talt hun var en "god jente", men dette knuste det bildet. Hun hadde til og med flere one night stands. Jeg trodde hun hadde selvrespekt og høye krav. Så feil kan man altså ta...

Vet ikke helt hva jeg spør om eller hvorfor jeg spør på et kvinneforum. Vil kanskje ha synspunkter fra det andre kjønn. Hun har ringt og meldt meg konstant siste uken. Gråter og virker knust. Jeg er fremdeles glad i henne, men mitt syn på henne er endret. Er litt usikker på hva jeg skal gjøre nå...

Hun er forresten 22 år, jeg er 27 år.

Men hun fortjener en som bare har hatt 25 partnere selv også og ikke en som har hatt flere enne det!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NozMonster

problemet er at jeg ser på henne i et nytt lys nå. jeg trodde hun var en god jente med høye krav, selvdisiplin og "sunn" moral. nå er hun en "billig tøs" i mine øyne. den type jente jeg selv har dratt med meg hjem fra byen og aldri snakket med igjen. det høres forferdelig ut, men det er slik jeg føler det. sjeg er vel av den oppfatning av at vår fortid sier noe om hvem vi er. jeg tror ikke folk forandrer seg nevneverdig når det gjelder verdier og moral.

...og ja, jeg har andre krav til jenter enn meg selv. ser ikke noe galt med det. menn og kvinner er forskjellige, hvorfor skal man da stille de samme krav til de i absolutt alle situasjoner?

spørsmålet er vel om jeg skal ignorere det. prøve å jobbe med det og se om det kan fungere likevel, eller se etter andre jenter. det må da finnes bra jenter der ute, uten alt for mye bagasje...

du har jo bare helt tragiske synspunkter og meninger da :skratte:

du mener at hun er den kvinnlige utgaven av deg, men at du synes hun er forferdelig og billig og løs?? så du synes også du selv er forferdelig og billig og løs da regner jeg med!???!

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

problemet er at jeg ser på henne i et nytt lys nå. jeg trodde hun var en god jente med høye krav, selvdisiplin og "sunn" moral. nå er hun en "billig tøs" i mine øyne. den type jente jeg selv har dratt med meg hjem fra byen og aldri snakket med igjen. det høres forferdelig ut, men det er slik jeg føler det. sjeg er vel av den oppfatning av at vår fortid sier noe om hvem vi er. jeg tror ikke folk forandrer seg nevneverdig når det gjelder verdier og moral.

...og ja, jeg har andre krav til jenter enn meg selv. ser ikke noe galt med det. menn og kvinner er forskjellige, hvorfor skal man da stille de samme krav til de i absolutt alle situasjoner?

spørsmålet er vel om jeg skal ignorere det. prøve å jobbe med det og se om det kan fungere likevel, eller se etter andre jenter. det må da finnes bra jenter der ute, uten alt for mye bagasje...

Utifra dette innlegget så skinner det igjennom en del holdninger som de fleste jenter ikke kommer til å like enten de har hatt mange eller få sexpartnere. Det er den holdningen som sier meg at et forhold med deg aldri kommer til å være likestilt, siden du mener at du kan stille større krav til en jente og ikke oppfylle disse kravene selv. Da er et forhold rimelig dødfødt i det moderne samfunn.

Så ja, jeg tror du burde jobbe med det om du noensinne øsnker å ha et forhold med noen som fungerer.

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ehm... hun fortjener mye bedre enn deg!!! Hun ER en godjente(utifra det du beskriver) og det at hun har hatt en god del sex-partnerer tilsier bare at hun har vert singel ganske lenge vil jeg tro. Selv var jeg i et forhold i nesten 9 år og har hatt under ti partnerer enn så lenge, men det er jo "bare" fordi jeg var i et forhold som varte såpass lenge!!

Synes det er ganske dårlig argumenter du kommer med, hvertfall når du har vert "verre" selv... Er det ikke positivt å ha sexuell apetitt?? :jepp:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis en mann føler seg truet av en kvinnes seksuelle fortid, er ikke mye mann i mine øyne. Gjør henne den tjenesten og gå i fra henne, så hun kan finne seg en skikkelig mann.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

personangrep og flåsete personkarakteristikker er unødvendig. dårlige hersketeknikker.

jeg har hatt forhold som fungerer. varte i 2 år. ble slutt fordi jeg flyttet og langdistanseforhold fungerer ikke. videre, jeg sier jo aldri til jenta hvor mange jeg har vært med. om de mot formodning spør, spøker jeg det unna.

på enkelte områder har jeg andre forventninger og krav til kvinner enn jeg har til meg selv. antall sekspartnere er ett av de. andre er omsorgsevne (kvinner er bedre), tekniske ferdigheter (menn er bedre) etc etc. hvorfor er det feil å ha forskjellige krav på forskjellige områder? menn og kvinner er ikke like. den ene er ikke bedre enn den andre, men på mange områder er vi svært forskjellige. sex er ett av de.

jeg tror jenter som har mange sexpartnere enten er emosjonelt ustabile eller så blir de emosjonelt ustabile av mange sexpartnere. de fleste jenter ser ut til å knytte seg emosjonelt under sex. for menn er det nesten utelukkende fysisk. jeg vet ikke den kausale retningen her, men sluttresultatet er det samme. kvinner med mange partnere er ofte litt ustabile. det er i hvert fall min erfaring. samtlige jenter jeg har vært med, som jeg vet har hatt mange sexpartnere, har vært ustabile.

så kan man si dette er min rasjonalisering av situasjonen. for faktum er jo at dette får meg til å føle meg uvel. når hun sa det til meg, ble jeg dårlig. vi var i hennes leilighet, men jeg dro hjem umiddelbart. aldri blitt så skuffet i mitt liv tror jeg.

Endret av tom1986
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NozMonster

personangrep og flåsete personkarakteristikker er unødvendig. dårlige hersketeknikker.

jeg har hatt forhold som fungerer. varte i 2 år. ble slutt fordi jeg flyttet og langdistanseforhold fungerer ikke. videre, jeg sier jo aldri til jenta hvor mange jeg har vært med. om de mot formodning spør, spøker jeg det unna.

på enkelte områder har jeg andre forventninger og krav til kvinner enn jeg har til meg selv. antall sekspartnere er ett av de. andre er omsorgsevne (kvinner er bedre), tekniske ferdigheter (menn er bedre) etc etc. hvorfor er det feil å ha forskjellige krav på forskjellige områder? menn og kvinner er ikke like. den ene er ikke bedre enn den andre, men på mange områder er vi svært forskjellige. sex er ett av de.

jeg tror jenter som har mange sexpartnere enten er emosjonelt ustabile eller så blir de emosjonelt ustabile av mange sexpartnere. de fleste jenter ser ut til å knytte seg emosjonelt under sex. for menn er det nesten utelukkende fysisk. jeg vet ikke den kausale retningen her, men sluttresultatet er det samme. kvinner med mange partnere er ofte litt ustabile. det er i hvert fall min erfaring. samtlige jenter jeg har vært med, som jeg vet har hatt mange sexpartnere, har vært ustabile.

så kan man si dette er min rasjonalisering av situasjonen. for faktum er jo at dette får meg til å føle meg uvel. når hun sa det til meg, ble jeg dårlig. vi var i hennes leilighet, men jeg dro hjem umiddelbart. aldri blitt så skuffet i mitt liv tror jeg.

BULLSHIT!

er det noen som er ustabile, så er det nok deg!

Endret av NozMonster
  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ts: :) du gjorde denne jenta en stor tjeneste ved å dumpe henne. tøs deg videre du :)

Endret av Kråkesaks
  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tror jenter som har mange sexpartnere enten er emosjonelt ustabile eller så blir de emosjonelt ustabile av mange sexpartnere. de fleste jenter ser ut til å knytte seg emosjonelt under sex. for menn er det nesten utelukkende fysisk. jeg vet ikke den kausale retningen her, men sluttresultatet er det samme. kvinner med mange partnere er ofte litt ustabile. det er i hvert fall min erfaring. samtlige jenter jeg har vært med, som jeg vet har hatt mange sexpartnere, har vært ustabile.

Dette er bare bullshit. Du tror ikke en jente kan like å ha uforpliktende sex og være en flott person samtidig?

Det at noen du kjenner kan bli til en "billig tøs" (?!) bare fordi hun har en annen bakgrunn enn forventet er helt utrolig. Jeg synes ikke du skal finne deg noen annen jente, for du er en skikkelig misogynist. SÆRLIG fordi du har vært akkurat like seksuell selv.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er trist at du setter kvinner og menn i slike båser, syns det vitner om usikkerhet og uvitenhet. Ja, vi er forskjellige, men ikke på den generaliserende måten du beskriver. Du foretrekker et gammeldags kjønnsmønster, og det er helt ok, men du har ikke lov til å rakke ned på andre som ikke tenker som deg. Finn deg en dame med de samme verdiene som du har, og vær sikker på å si med en gang hva du foretrekker, slik at hun har muligheten til å si nei til deg, hvis hun ønsker det. Ikke kom med det lenge etterpå.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er selv 22 og har hatt en del seksualpartnere. Jeg er langt i fra ustabil og jeg er en skikkelig jente. Debuterte seksuelt i en alder av 16 år og har i løpet av denne tiden hatt to års forhold. Det vil si nesten fem år. Så er langt i fra slik at jeg har en ny fyr hver måned. Ble noen one night stand i 16-18 års perioden men har etter det roet meg ned. Jeg er vel bare svært seksuell av meg, men som sagt tar jeg ikke hvem som helst.

Nå i en alder av 22 har jeg ikke one night stands mere, det er fordi jeg synes sex er bedre over tid.

Om min fortid skulle være til bry for en fremtidig kjæreste så kan han bare dra seg vekk fra meg. Da er han ikke noe mye mann i mine øyne om han føler seg truet av noe sånt, eller ser ned på meg pga mine egne valg.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

personangrep og flåsete personkarakteristikker er unødvendig. dårlige hersketeknikker.

jeg har hatt forhold som fungerer. varte i 2 år. ble slutt fordi jeg flyttet og langdistanseforhold fungerer ikke. videre, jeg sier jo aldri til jenta hvor mange jeg har vært med. om de mot formodning spør, spøker jeg det unna.

på enkelte områder har jeg andre forventninger og krav til kvinner enn jeg har til meg selv. antall sekspartnere er ett av de. andre er omsorgsevne (kvinner er bedre), tekniske ferdigheter (menn er bedre) etc etc. hvorfor er det feil å ha forskjellige krav på forskjellige områder? menn og kvinner er ikke like. den ene er ikke bedre enn den andre, men på mange områder er vi svært forskjellige. sex er ett av de.

jeg tror jenter som har mange sexpartnere enten er emosjonelt ustabile eller så blir de emosjonelt ustabile av mange sexpartnere. de fleste jenter ser ut til å knytte seg emosjonelt under sex. for menn er det nesten utelukkende fysisk. jeg vet ikke den kausale retningen her, men sluttresultatet er det samme. kvinner med mange partnere er ofte litt ustabile. det er i hvert fall min erfaring. samtlige jenter jeg har vært med, som jeg vet har hatt mange sexpartnere, har vært ustabile.

så kan man si dette er min rasjonalisering av situasjonen. for faktum er jo at dette får meg til å føle meg uvel. når hun sa det til meg, ble jeg dårlig. vi var i hennes leilighet, men jeg dro hjem umiddelbart. aldri blitt så skuffet i mitt liv tror jeg.

Ustabile? For noen konklusjoner du kommer med....

Vel du vet jo best her, har hun i det hele tatt vært ustabil når hun har vært med deg? Har hun noen gang overhode vist at hun er ustabil? Hvis ikke så mener jeg fremdeles du har en helt feil tankegang.

Ingen av oss her kan tvinge deg til å bli sammen med henne igjen, og for å være ærlig så tror jeg det er det beste for henne! Vet hun hva du mener om dette? Jeg håper du er ærlig og forteller det til henne, så hun kan innse hva hun har kastet bort tiden på og heller komme seg videre. (og nei det er ikke ment som personangrep på deg - det er snarere slik at jeg håper hun innser at hun ikke trenger en kjæreste med slike holdninger).

Du skriver at den ene ikke er bedre enn den andre, men her viser jo du at du synes du selv er bedre?

Jeg synes du skal fortelle henne nøyaktig hvor mange partnere du har hatt, hva som er årsaken til at du nå dumper henne (den ærlige sannheten) så får hun et reelt bilde av hvem hun har brukt tiden sin på.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LightBulb

Du er jo helt på bærtur!

Kvinner kan og ha sex kun for nytelsen skyld. Det er ikke sånn at vi blir forelsket i alle vi har sex med, på lik linje som menn. Vi har og et behov å fylle. Du fortjener henne ikke, la henne gå.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

personangrep og flåsete personkarakteristikker er unødvendig. dårlige hersketeknikker.

jeg har hatt forhold som fungerer. varte i 2 år. ble slutt fordi jeg flyttet og langdistanseforhold fungerer ikke. videre, jeg sier jo aldri til jenta hvor mange jeg har vært med. om de mot formodning spør, spøker jeg det unna.

på enkelte områder har jeg andre forventninger og krav til kvinner enn jeg har til meg selv. antall sekspartnere er ett av de. andre er omsorgsevne (kvinner er bedre), tekniske ferdigheter (menn er bedre) etc etc. hvorfor er det feil å ha forskjellige krav på forskjellige områder? menn og kvinner er ikke like. den ene er ikke bedre enn den andre, men på mange områder er vi svært forskjellige. sex er ett av de.

jeg tror jenter som har mange sexpartnere enten er emosjonelt ustabile eller så blir de emosjonelt ustabile av mange sexpartnere. de fleste jenter ser ut til å knytte seg emosjonelt under sex. for menn er det nesten utelukkende fysisk. jeg vet ikke den kausale retningen her, men sluttresultatet er det samme. kvinner med mange partnere er ofte litt ustabile. det er i hvert fall min erfaring. samtlige jenter jeg har vært med, som jeg vet har hatt mange sexpartnere, har vært ustabile.

så kan man si dette er min rasjonalisering av situasjonen. for faktum er jo at dette får meg til å føle meg uvel. når hun sa det til meg, ble jeg dårlig. vi var i hennes leilighet, men jeg dro hjem umiddelbart. aldri blitt så skuffet i mitt liv tror jeg.

Haha,værste jeg har lest på lenge.

Så når hun har hatt mange er hun ei løs tøs,mens du har hatt mange er du kongen i vennegjengen?

Se på deg selv da mann!! Du er jo rett og slett ikke bedre selv.

hilsen mann på 37.

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dette er bare bullshit. Du tror ikke en jente kan like å ha uforpliktende sex og være en flott person samtidig?

Det at noen du kjenner kan bli til en "billig tøs" (?!) bare fordi hun har en annen bakgrunn enn forventet er helt utrolig. Jeg synes ikke du skal finne deg noen annen jente, for du er en skikkelig misogynist. SÆRLIG fordi du har vært akkurat like seksuell selv.

det kan hun sikkert. jeg har hatt flere pulevenner jeg har likt godt som har vært med en del menn, men jeg ville aldri blitt sammens med noen av de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det kan hun sikkert. jeg har hatt flere pulevenner jeg har likt godt som har vært med en del menn, men jeg ville aldri blitt sammens med noen av de.

Ja, så...?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

det kan hun sikkert. jeg har hatt flere pulevenner jeg har likt godt som har vært med en del menn, men jeg ville aldri blitt sammens med noen av de.

Så alle JENTER som har like mye sex som deg er tøser, men DU er derimot en ypperlig catch?

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hakeslepp: For noen holdninger! En hver kvinne med de kvalitetene du beskriver vil holde seg langt unna deg når hun får vite hvilke holdninger du har!

Nei, hold deg unna henne, så hun kan finne en som er bedre enn deg..

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...