Gå til innhold
^littletoomuch

Fortell noe skikkelig uinteressant!

Anbefalte innlegg

Gjest Balian de Ibelin

4 Februar er det 100 år siden skuespilleren Ida Lupino ble født. 3 August er det 23 år siden hun døde

33e9e8a3221bb17eb78cc4d873a49034.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Balian de Ibelin

Den tyske filosofen Georg Wilhelm Friedrich Hegel (1770-1831) filosofi gikk ut på at sjelen han mente at mennesker har er identisk og ett med den guddommelige sjel altså Guds ånd. Men sjelen er ikke klar over det fordi den er fanget i kroppen den sover og må finne seg selv slik at den igjen kan bli ett med Gud. Sjelen som er fanget i kroppen må våkne for å bli fri og et med Gud igjen.  

Så får man selv avgjøre om man mener at Hegel har rett i dette eller om han var en gal mann.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Balian de Ibelin

Sist jeg var i Oslo var i 1988 da jeg var 5 år. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

Nadya

Når isbreen beveger seg framover skyver den grus og stein foran seg. Når breen trekker seg tilbake blir grus og stein liggende igjen.

Endret av Nadya

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Hoppetaujenta

Jeg har nu levert en lottokupong og forventer oppfylling av min konto om ikke så mange timer. :jepp: "forventningsfull

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Daryl Dixon
14 minutter siden, Hoppetaujenta skrev:

Jeg har nu levert en lottokupong og forventer oppfylling av min konto om ikke så mange timer. :jepp: "forventningsfull

Krysser fingrene for deg!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Balian de Ibelin

I dag er det den Tjuendedags  jul (også kalt Knuts dag ) som i følge noen nordiske tradisjoner er den siste dagen i Jula. Det er en dag som markeres i Sverige og Finland men også noen steder i Norge. Men det er hovedsakelig en Svensk-Finsk tradisjon. Tjuendedags jul (Knuts dag) er til minne om den danske helgen Knud Lavard som ble født i Roskilde i 1096 og døde i 1131 i Haraldsted Skog ved Ringsted. Knut Lavard er sammen med Olav den Hellige og Erik den Hellige de mest populære helgener i Norden. Selv om i Danmark og Norge er det ikke Knut Lavard som feires men onkelen hans  Knut den helige ( 1043-1086)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Catalina Culès

Da jeg var på butikken, i dag trengte jeg ikke betale for pose, tok en for lite og sa jeg måte ha en til, bare ta sa hun i kassa.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Balian de Ibelin

11 November 2018 er det 100 år siden krigen som forandret verden mer enn noen annen krig tok slutt. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Balian de Ibelin

Therese Bertheau var i 1894 den første kvinne til å bestige Store Skagastølstind som med sine 2 405 meter er Norges tredje høyeste fjell. I 1900 klatret hun Store Skagastølstind igjen denne gang med den engelske fjellklatreren  William Cecil Slingsby
som i 1876  var den første person til å bestige Store Skagastølstind.  Emanuel Mohn og Knut Lykken var også med i 1876 men de var ikke med helt til toppen. Fram til William Cecil Slingsby besteg Store Skagastølsting mente man at det var umulig å bestige fjellet.. William Cecil Slingsby hadde en enorm betydning for fjellklatring og fjellsport i Norge. 

Therese Bertheau med de beste norske og engelske klatrerne, som William Cecil Slingsby og Fredrik Arentz. i 1904 ble hun den første person til å bestige veggen på . Kolsås sammen med Henning Tønsberg, Kristian Tandberg og søsteren Ingeborg Tandberg.

i 1902 ble Therese Bertheau som første kvinne valgt inn i styret til Den Norske Turistforening, I 1909  ble hun innbudt medlem i Norsk Tindeklub som første kvinne.

Therese Bertheau ble født i 23 November 1961 i Skjeberg og døde Mars 1936 i Oslo

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

Gjest Balian de Ibelin

Butikken som ligger nærmest leiligheten min ligger 1.3 km unna. Det er ikke langt men noen ganger skulle jeg ønske den lå nærmere.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
fiole

Lokket på søppeldunken var frosset fast. Jeg hipset, banket, lo og svor. SÅ gikk plutselig lokket opp!!! Sesam, sesam, sim sala bim :heks:

Hvor ofte kaster jeg søppel.......annen hver dag i akkurat den dunken.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Balian de Ibelin

Min rangering av Criminal Minds sesongene fra best til verst ( synes egentlig ingen av dem er dårlige )

Sesong 4

Sesong 2

Sesong 3

Sesong 5

Sesong 1

Sesong 7

Sesong 9

Sesong 10

Sesong 8

Sesong 6

Sesong 11

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Kamikatze
6 timer siden, Balian de Ibelin skrev:

Butikken som ligger nærmest leiligheten min ligger 1.3 km unna. Det er ikke langt men noen ganger skulle jeg ønske den lå nærmere.

Kjøp noen nummer større sko, da vel. :jepp:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
fiole

Jeg har kun 10+ grader på soverommet, friskt og godt kan du si....da er det i kaldeste laget å gå barbeint. Tøfflene står pent på plass nedenfor sengen :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Hoppetaujenta

Noen ganger har jeg glemt å lukke mitt soveromsvindu og glemt at det ikke er sommer, så når jeg skal legge meg
rundt midnatt er det djevelsk kaldt i rommet, madrassen, dyne og puter og jeg gremmer meg over hvor glemsk
jeg kan være når jeg fordyper meg i andre ting... Jeg må virkelig skjerpe meg maksimalt her, for: 

DET ER FRYKTELIG KALDT Å LEGGE SEG I SÅNN SENG! :raven:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
fiole

Jeg er en ihuga dyne og puteflipper, jeg flipper begge deler flere ganger i løpet av natten....nettopp for å kjenne den friskheten det kan by på :ler: Ja, ja nå ble det latter til frokosten i dag og :nigo:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

Artikler fra forsiden

Viktig informasjon

Vi benytter cookies til analyseformål, tilpasning av innhold og annonser og for å videreutvikle våre tjenester. Les mer her