Gå til innhold

Vi prøver å få barn! Jeg er gravid!


tr.heimspia83

Anbefalte innlegg

Jeg hiver meg på denne dagbokskrivingen og prøvingen :gjeiper:

Jeg er nettopp blitt 29 år og bor med drømmemannen min :rodmer:

Han er 32 år og er skikkelig MANN!

Vi har vært sammen i 2 år nå og bodd sammen i 1 1/2 år.

Jeg var ganske klar for barn noen uker etter at vi møttes, ettersom jeg viste at han var den rette for meg! Han har trengt litt mere tid for å komme dit. Det er nok en del med at han ikke kjenner hormonene tikke slik som meg, og mannfolk generelt ikke har noe hastverk med NOE.

Haha!

Vi bestemte oss rundt Oktober at vi skulle begynne å prøve nærmere våren og sommeren 2012. I løpet av November så hadde han begynt å like tanken om å bli far såpass mye at han mente vi like gjerne kunne begynne snarere. Prøvetiden ble satt igang rundt første uken i desember :)

Første eggløsning regnet jeg meg fram til sånn ca til juleaften.

vi koste oss hele uken rundt dette opptil flere ganger pr dag :sjenert: tihi!

Jeg fikk mye vondt i magen uken etter, og påfølgende VELDIG vonde bryst samtidig. Jeg tror at det ble en liten spire den gangen, men det skulle nok ikke vedvare.

1 uke etter forventet mensen, kom den likevel.

Mest sansynligvis har jeg hatt en spontanabort, ettersom blødningene var større og mere smertefulle enn vanlig :kjefte:

Jeg rakk aldri å ta en graviditetstest og vil nok ikke vite 100% sikkert om det var tilfellet eller ei....

Legekontoret mente at kroppen ordnet opp selv dersom det var en spontanabort så tidlig, at jeg ikke skulle komme inn til kontroll.

Det var tungt og vondt for oss begge, kanskje mest for meg :sukk:

Vi gikk til innkjøp av eggløsningstester og begynte å teste forrige uke. Testene viste eggløsning for 2 dager siden (når man får en slik smily på testene) og dermed vil egget trolig slippes i går eller i dag :jepp:

Det er fryktelig spennende dette, men også litt trasig å gå rundt å tenke på dette hele tiden :)

Vi snakker mye om barn og jeg tenker myyyyye på det :)

Jeg driver med hest og har allerede begynt å planlegge hvordan jeg skal få ting til å gå opp med både barn og hest samtidig ;) tihi

Endret av tr.heimspia83
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eggløsning var ca den 23/01 :sjenert:

De siste 2 dagene har jeg hatt mye vondt i magen og mye gass (ikke særlig søtt å fise døgnet rundt).

Det er mest sannsynligvis tilfeldig, men likevel....

:yvonne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende, og kanskje til og med litt betryggende å vite at du kan bli gravid? Selvfølgelig veldig trist om du mistet, men du er iallefall ikke ufruktbar :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper iallefall at det var en SA, men blir nok aldri 100% sikker :kjefte:

Ingen symptomer på at noe egg har festet seg enda iallefall :sjenert:

Håper jo virkelig at ting skal gå i orden, men kanskje neste eggløsning :)

Vi har iallefall nok eggløsningstester og graviditetsprøver for å klare oss i mange mnd :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg venter i spenning til om noen dager for å se :)

Ingen symptomer enda heller, foruten veldig ømme og såre brystvorter.

Har aldri hatt det før, men det kan være sammenheng med været. - 12 grader i dag, og første gangen det er så kaldt i tr.heim i vinter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for noen dager siden fikk vi endelig noe snø her hjemme!

I.o.m at vi bor rett ved sjøen så har vi ikke hatt snø denne vinteren! ARG! Min store frustrasjon! Jeg ELSKER jo vinteren!

For 3 dager siden kom det hele 20 cm med snø! Utrolig men sant!

Selvfølgelig kan man ikke få glede seg for lenge, for i går regnet alt bort igjen... Nå er det atter en gang bart på veien og ingen snø..... Æsj!

Fortsatt ingen tegn til mulig graviditet. Puppene er ømme og kroppen virker som om gjør seg klar til TR :(

Jeg har vel et lite uskyldig håp likevel, men magefølelsen sier at det ikke klaffet denne gangen.... :`(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tok en graviditetstest i dag som viste et svakt + .....

Ble litt usikker på om jeg så syner eller det stemmer i.o.m at den vannrette streken var så svak og den loddrette så sterk.

Tror det blir en ny prøve med de digitale testene senere i dag :)

Krysser fingrene! :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glem all usikkerheten omkring testen!

JEG ER GRAVID!

Ukeindikatoren sa klart GRAVID 2-3 uker.

:rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oy, gratulerer! Det tok ikke lang tid! Dette blir spennende : )

Tusen takk! Jeg hadde ikke forventet at det skulle gå så fort!

Nå er det bare å håpe at spiren blir værende :)

Jeg har bestil tidlig UL allerede til uke 7 :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kryss fingrene for meg også da, så kanskje vi kunne satt to trøndere til verden med kort mellomrom.. drømmer meg litt bort jeg nå, hehe :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kryss fingrene for meg også da, så kanskje vi kunne satt to trøndere til verden med kort mellomrom.. drømmer meg litt bort jeg nå, hehe :rodmer:

:klemmer: lykke til du også! Håper vi treffer noenlunde samtidig, hadde vært koselig med noen å prate med om alt og ingenting på trøndersk :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

6 + 1 på vei.

De siste dagene har vært for meg noen av mine verste jeg har opplevd!

Lille spiren sitter fortsatt godt, men det er forsåvidt det eneste lyspunktet akkurat nå.

På søndag måtte jeg avlive min beste venn, hesten min gjennom 8 år. Jeg var den som tok imot henne en kald marsdag for 8 år siden, og jeg var med henne til siste stund.

Hun har betydd så mye for meg og livet mitt at det er helt utrolig.

Hun har vært min læremester og beste venn.

Livet kjennes tomt og vondt ut nå...

Hun har fått sin siste hvile og egen grav her på gården. På graven skal vi plante et stort lønnetre til sommeren som skal få vokse seg stor å sterk. Treet skal være en påminnelse om alt det fantastiske vi har hatt sammen, og alt hun har lært meg.

Utrolig hvor fort ting kan endre seg! Hun fikk akutt forstoppelse som utviklet seg til tarmslyng. Det mest humane var å la henne slippe etter et døgn med intens behandling som dessverre ikke hjalp....

Fantastiske, vakre og beste frøkna mi har dessverre forlatt meg.

Jeg vil aldri kunne kjenne pusten hennes i nakken igjen. Ikke de dype brummelydene hun sa når vi møttes hver dag, og aldri få sitte på den fantastiske ryggen hennes.

Minnene er mange, og jeg har aldri følt en så stor sorg før.

Heldigvis har både samboer og familie vært her siden det skjedde, og jeg føler meg ikke klar for å sitte alene hjemme helt enda.

På søndagen oppe i all elendigheten fortalte vi at vi venter barn til den nærmeste familien som ble veldig glade på vår vegne.

Det er en liten trøst oppe i all sorgen....

Nå hviler du i fred lille vennen min! Takk for alt du har gitt meg og at jeg fikk æren av å være i livet ditt så lenge! Du betyr utrolig mye for meg. :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så vondt, så vondt! En bestevenn er verdt sin vekt i gull, og er ufattelig vond å miste.

Det er godt å høre at spiren fremdeles sitter, sånn at du etter hvert kan se framover! Nytt liv og død er så alt for nær, og i slike tilfeller er det lett å mikse sammen følelsene.

Sender deg en stor trøsteklem, det er ikke så mye annet jeg kan si eller gjøre :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er forvirret, og usikker på hva som skjer, det er vel alt jeg kan si. :gjeiper:

Liker å ha kontroll, men det har jeg jo ikke i denne situasjonen! Tenker tanker som at jeg umulig kan være gravid, og i neste øyeblikk er jeg overbevist om at jeg er det..

Om en uke er det ingen tvil lenger for denne måneden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Annonse

[1] Category widget

Det nærmer seg den magiske grensa nå, gjør det ikke? Hvor mange uker/dager er du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 uker lenger enn meg du, da! Ikke noe tid å snakke om det, ganske samtidig :) jeg må bare se på deg for å vite hva som venter meg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 uker lenger enn meg du, da! Ikke noe tid å snakke om det, ganske samtidig :) jeg må bare se på deg for å vite hva som venter meg ;)

Haha, ja ikke sant ;)

Vi får ordne med det innen ikke altfor lang tid da :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...