AnonymBruker Skrevet 24. januar 2012 #1 Del Skrevet 24. januar 2012 Hvordan uttaler du fuck? Og forresten, må bare spørre, hva mener du om det engelske ordet fuck brukt når man prater eller skriver norsk? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2012 #2 Del Skrevet 24. januar 2012 Føkk, skikkelig norsk, med vilje. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 24. januar 2012 #3 Del Skrevet 24. januar 2012 Når jeg snakker norsk: føkk når jeg snakker engelsk: fawk (tror jeg? er ikke så god på sånn fonotikkgreier) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 25. januar 2012 #4 Del Skrevet 25. januar 2012 I den grad jeg bruker dette ordet, uttaler jeg det på samme måte som for eksempel but, nut. Jeg synes ikke noe om sammenblanding av engelsk og norsk, samme hva det gjelder. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest uAnonymBruker Skrevet 25. januar 2012 #5 Del Skrevet 25. januar 2012 Føkk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofiemor Skrevet 25. januar 2012 #6 Del Skrevet 25. januar 2012 Føkk sier jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cody Skrevet 25. januar 2012 #7 Del Skrevet 25. januar 2012 fack. hater de som sier føkk..føkk dere. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xaphan Skrevet 25. januar 2012 #8 Del Skrevet 25. januar 2012 På norsk sier jeg mer "fåkk" enn "føkk". Kan godt si "Fåkk deg", og når jeg snakker engelsk sier jeg vel heller noe som høres ut som "Føkk you". Men syns ikke det er en veldig typisk norsk uttale egentlig, flere av mine engelske venner sier også noe som ligner på en ø-lyd, avhengig av dialekten deres. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kamikatze Skrevet 25. januar 2012 #9 Del Skrevet 25. januar 2012 Fusk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest uAnonymBruker Skrevet 25. januar 2012 #10 Del Skrevet 25. januar 2012 Mamma sier fukk når hun skal være "hip og trendy" fantastisk pinligherlig å høre på 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiyo Skrevet 25. januar 2012 #11 Del Skrevet 25. januar 2012 Hvordan uttaler du fuck? Og forresten, må bare spørre, hva mener du om det engelske ordet fuck brukt når man prater eller skriver norsk? Jeg uttaler det på den riktige måten. Det er jo et Engelsk ord. Men noen ganger syns jeg det er litt morsomt å si "fukk" bare på tull. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kamikatze Skrevet 25. januar 2012 #12 Del Skrevet 25. januar 2012 Som oftest sier jeg "forpult". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2012 #13 Del Skrevet 25. januar 2012 Jeg uttaler det på den riktige måten. Det er jo et Engelsk ord. Men noen ganger syns jeg det er litt morsomt å si "fukk" bare på tull. Og hva er den riktige måten? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2012 #14 Del Skrevet 25. januar 2012 Vitner om stor diltetrang, mangel på uttrykksevne og fantasi å måtte ty til engelske uttrykk til enhver tid, -og spesielt i de tilfeller der norsk uttale ikke passer til uttrykket som brukes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HedvigR Skrevet 25. januar 2012 #15 Del Skrevet 25. januar 2012 /fʌk/ Synes det er helt greit å bruke, en naturlig konsekvens av at verden blir "mindre" og mer åpen er jo at språk flyter over i hverandre. Sånn er det bare. Engelskmenn har jo også fått mange ord fra oss gjennom tidene. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiyo Skrevet 25. januar 2012 #16 Del Skrevet 25. januar 2012 Og hva er den riktige måten? Engelsk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2012 #17 Del Skrevet 25. januar 2012 Engelsk. Ja, og det er? Kan du skrive hvordan du uttaler det liksom? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiyo Skrevet 26. januar 2012 #18 Del Skrevet 26. januar 2012 Ja, og det er? Kan du skrive hvordan du uttaler det liksom? Hvorfor skal jeg skrive det? Har du ikke hørt en amerikaner eller engelskmann si det ordet før? Jeg syns det er litt vanskelig å skrive med bokstaver hvordan jeg uttaler det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2012 #19 Del Skrevet 26. januar 2012 Hvorfor skal jeg skrive det? Har du ikke hørt en amerikaner eller engelskmann si det ordet før? Jeg syns det er litt vanskelig å skrive med bokstaver hvordan jeg uttaler det. Jo, men jeg sliter med å skjønne forskjellen på fuck og føkk :s Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HedvigR Skrevet 26. januar 2012 #20 Del Skrevet 26. januar 2012 Jo, men jeg sliter med å skjønne forskjellen på fuck og føkk :s Mange engelskmenn (kommer jo selvfølgelig an på dialekta da) har en mer tilnærma a-lyd. Ikke en like "ren" a-lyd som vi gjerne har på norsk, men prøv å si "fakk" så hører du at det ikke høres helt gæli ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå