Gå til innhold

Klarer bilen seg et år eller to uten garasje?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei folkens. Har et spm. Vi vurderer å skaffe oss et hus uten garasje. Vi får ikke råd til å bygge garasje da før etter kanskje 1-2 år. Klarer bilen seg i mellomtiden, eller? Er det mange som har bilen stående ute hele året? Eller bør en VIRKELIG ha garasje liksom? Aner ingenting om bil..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har aldri hatt garasje vi, og bilen lever enda den.. Bare vær forberedt på is-skraping om vinteren!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bilen min stående ute hele året :) Eneste som er negativt er at den ikke akkurat er fri for snø og is om vinteren, noe den gjerne hadde vært i en garasje.

Og det er egentlig grunn nok til at jeg ønsker meg garasje, men jeg tror jeg skal tør å påstå at det ikke er en nødvendighet ivertfall.

Lykke til med nytt hus, forresten! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har garasje, men der har bilen aldri stått. Den plassen har vært opptatt av motorsykkel, moped, diverse sykler. En bil tar absolutt ingen skade av å stå ute. Vil du slippe kald bil og is på vinteren, monter motor/kupevarmer. Funker ypperlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det går helt fint så lenge bilen ikke er italiensk ^^

Søren! :gjeiper:

Annen bruker som har italiensk bil på første året og som for første gang har problemer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går så fint!

Jeg har hatt bil i 5-6 år uten garasje. Altså parkere ute under åpen himmel året rundt, i solskinn, regn, snøvær og det hele. Bilen lever i beste velgående ennå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei folkens. Har et spm. Vi vurderer å skaffe oss et hus uten garasje. Vi får ikke råd til å bygge garasje da før etter kanskje 1-2 år. Klarer bilen seg i mellomtiden, eller? Er det mange som har bilen stående ute hele året? Eller bør en VIRKELIG ha garasje liksom? Aner ingenting om bil..

På vinteren kan du risikere at igangsetterstopperen løsner fast. Dette kan man løse enkelt med å montere et varmeelement på den. Det er bare å trekke rød og sort høyspentledning fra batteriet og ha en revmatisk sumobryter i dashbordet så tiner den mens du skraper is fra rutene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge våre biler står ute døgnet rundt, selvfølgelig klarer bilen seg i 2 år uten garasje. Ulempen er hvis den er vandt til garasje, og det blir veldig kaldt. Snø og is på rutene må du regne med, men ingen dør av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På vinteren kan du risikere at igangsetterstopperen løsner fast. Dette kan man løse enkelt med å montere et varmeelement på den. Det er bare å trekke rød og sort høyspentledning fra batteriet og ha en revmatisk sumobryter i dashbordet så tiner den mens du skraper is fra rutene.

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen min er 11 år og har aldri stått i garansje, den har det så fint så! :) Starter uten problem også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Begge våre biler står ute døgnet rundt, selvfølgelig klarer bilen seg i 2 år uten garasje. Ulempen er hvis den er vandt til garasje, og det blir veldig kaldt. Snø og is på rutene må du regne med, men ingen dør av det.

:fnise:

Det er en B.I.L.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Biler er, tro det eller ei, laget for å være ute :)

:fnise:

Det er en B.I.L.

Hallo, jeg vet jo det.

Men du vet kanskje ikke at biler som er vandt til å stå varmt fortere nekter å starte når det er -30 enn biler som er vandt til å stå ute?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har en dieselbil som bare har stått inne på vinteren. Tro meg den vil ikke starte da det er mer enn 20 minus.

Men hatt bilder da jeg var yngre som alltid sto ute, ingen problemer i 30 minus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo, jeg vet jo det.

Men du vet kanskje ikke at biler som er vandt til å stå varmt fortere nekter å starte når det er -30 enn biler som er vandt til å stå ute?

Nå fikk hvertfall samboeren min, som er produktsjef for et av Norges mest solgte bilmerker, seg en god latter. Han lurer på om du kan lære den triks også..... Som han sa, det er en maskin. De venner seg ikke til noe som helst :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en dieselbil som bare har stått inne på vinteren. Tro meg den vil ikke starte da det er mer enn 20 minus.

Men hatt bilder da jeg var yngre som alltid sto ute, ingen problemer i 30 minus.

Nettopp. Min har alltid stått ute, den starter ALLTID. Når jeg har lånt mamma og pappa sine, som alltid står inne i +10, og ha de ute, sliter de med og starte når det er -30. Det er ikke tilfeldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...