Gå til innhold

Spellemannprisen, Plumbo og mokkamann


Gjest Koala Lompa

Anbefalte innlegg

Jeg må si jeg faktisk reagerer litt på at ingen reagerer på det som ble gjort i den siste linken til SemperFi. VG skriver om hendelsen som at det liksom er helt greit :klo: Det kaizers-vokalisten gjorde var like ufint ogf upassende som uttalelsen til Plumbo.

Syntes rett og slett litt synd på plumbo-vokalisten jeg, i den sammenheng.

Han fikk som fortjent, og han visste godt hvorfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han fikk som fortjent, og han visste godt hvorfor.

Jeg er helt enig i at uttalelsen til Plumbo var helt på jordet. Men jeg synes det blir for dumt å ty til den slags handlinger. Da kunne han heller ha sagt noe om hva han mener om saken. Mannen sto jo rett foran ham!

Å legge til tilleggskommentaren "han er ikke verdt champagne" ble bare enda mer smakløst.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest grapefrukt

Madcon kan godt bli fornærmet, men Tshawe har tidligere brukt ord som "mongo" når han omtaler andre så det er vel ikke kun Plumbo som bør skjerpe språket sitt.

(Og når han etterpå går rundt og sier "fittehøl" så får han ikke min sympati).

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld at jeg sier det, men jeg synes det her blir litt overdrevet... Madcon er vel ikke de gutta som tar seg selv mest høytidelig?? Selv om de så "forbauset" ut et øyeblikk, gliste de faktisk litt av det... Og Blokhus sa jo "bare kødda" med en gang

Synes faktisk "Møkkamann" er en digg låt ;)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men så har vel ikke vi blondiner blitt undertrykt i mange år heller. ikke har vi blitt diskriminert ved å bli utestengt fra skoler,arbeid og offentlig steder heller.

Fatter ikke hvorfor noen alltid skal dra opp blondine-kortet i en slik sak!

Vel, skal jeg heller bruke kvinne-kortet da? Vil nå si at kvinner har vært mer undertrykt gjennom århundrene enn "mørkhuda". Uansett, Tshawe kalte han et "fittehøl"... skal jeg da klikke i vinkel for det fordi jeg er kvinne?

Beklager hvis jeg virker blond her, men den store rasismen var for mange år siden. Har de i Madcon opplevd det like sterkt, eller har de hatt en fin oppvekst i Norge på lik linje med oss blondiner?

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En rasistisk spøk, og et band som kommer til å selge veldig dårlig.

Dessverre sitter det altfor mange folk rundt omkring i landet vårt som synes dette var TOPP humor, og antageligvis lo seg fillete da han kom med vitsen. "Haha, der traffn spikern på huet om de gutta med den derre hippehoppen sin".

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men så har vel ikke vi blondiner blitt undertrykt i mange år heller. ikke har vi blitt diskriminert ved å bli utestengt fra skoler,arbeid og offentlig steder heller.

Fatter ikke hvorfor noen alltid skal dra opp blondine-kortet i en slik sak!

Har Madcon blitt undertrykt i mange år?

Skal du dra frem historie, så kan man jo like godt poengtere at blonde kvinner ble fanget og holdt som sexslaver i mange imperier tidliger. Hva var så mye bedre med det?

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MorAase

Det var ikke spesielt morsomt, det var ikke spesielt stygt. I bunn og grunn utrulig lite engasjerende på de fleste nivå. Det som forbauser meg er hvor engasjerte alle er.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke engang hvem Plumbo er og skulle ønske jeg ikke visste hvem Madcon var, men jeg forstår hva de norske avisene og ukebladene kommer til å fokusere på fremover og det gir meg nok en grunn til å ikke lese de. :)

Sannsynligvis bare en mild spøk og tabbe som blir blåst ut av proporsjoner. Kanskje tenker man ikke alltid like klart når man er på live TV. Mannen har alt lagt seg flat og beklaget.

Move on...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, var det ikke Madcon-gutta som kalte Senkveld-duon for bleikfiser en stund tilbake? det skal være lov? synes rasismekortet blir dratt opp alt for ofte for tiden, Timbuktu-tilstander... Det var en uskyldig vits som ikke var ment rasistisk i det hele tatt. Det er Tshawe som er idioten her uten noen form for humor og selvironi, det er jo tross alt kun han som kan kødde med andre, mens andre som drar en spøk om dem er rasister og fittehøl. Jævla idiot. Mista all respekten for dem, delvis for Kaizers også. :kjefte:

  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har aldri Tshawe (?) framstått som den skarpeste kniven i skuffa, så ikke spesielt overraskende at han ikke skjønte hva som ble sagt på scenen før han antagelig ble forklart det i ettertid.

Syns uansett han der i Kaizers som jeg aldri har hørt om før framstår som den største idioten her, men da fikk han seg i hvertfall en liten five minutes of fame for en kveld og en formiddag i morgen.

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

oh dear lord...

det kan ikke være mulig å ta så på vei av noe sånt??

kjenner jeg blir flau.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

det blir jo som noen aldri har beveget seg ut i verden og ikke er spesielt smart og plutselig skal de til et helt nytt sted og så er alt helt annerledes og folk ser ikke ut som han selv og han blir helt satt ut, sånt skjedde jo for det meste mer før i tiden og sikkert i dag i mest avsidesliggende omr. av kloden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snudde meg bort fra TV-skjermen da kommentaren kom, pinlig! Skjønner at det bare var en spøk, men ærlig talt, man sier da ikke sånt foran hele Norge på TV. Kleeint.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

"Det var ikke særlig klokt sagt, Brum" sa Nasse Nøff.

Ole Brum: "Det var klokt når det var inni hodet mitt, men så skjedde det noe på veien ut !"

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest badeand1

"Det var ikke særlig klokt sagt, Brum" sa Nasse Nøff.

Ole Brum: "Det var klokt når det var inni hodet mitt, men så skjedde det noe på veien ut !"

Det skjer med meg hele tiden. :skratte:

Endret av Mortem
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.nrk.no/kultur-og-underholdning/1.7954587

Om dere ser den igjen så lo jo de først, var først når han sa "næida, heh heh" publikum buet og madcongutta fikk et alvorlig uttrykk i annsiktet.

Ja, jeg så på klippet og jeg mener det så ut som at Tshawe lo skikkelig av spøken. Han virka forvirra når buinga kom, litt sånn "åja, synes ikke folk det var morsomt, da må ikke vi synes det heller"..

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fordi en hvit norsk mann sa det der for morroskyld skal alle klikke? hva skal vi gjøre med de rasistiske svarte rapperne som sier at dem vil drepe alle hvite mennesker!? Ingen bryr seg med dem men at en hvit mann sier mokkamann klikker vi for... jaja idiot hvitinger sier bare jeg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...