Gå til innhold

Når blir det bra igjenn?

Sofapute

Anbefalte innlegg

Når man mister en man elsker, hvor lang tid tar det før "tiden har leget alle sår", som alle maser om...?

Mistet kjæresten min for en mnd siden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kommer an på hvor lenge dere var sammen og hvor glad du var i han det. Et par å kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det kommer an på hver enkelt person. Jeg kjenner en som fant lykken igjen en mnd etter at mannen hennes døde, mens en annen dame jeg kjenner besøker gravsteinen til mannen, som døde for 10mnd siden, sin hver dag.

Ta den tiden du trenger :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest laurine

For det første, :klemmer: :klemmer: :klemmer: :klemmer: :klemmer: :klemmer: :klemmer: :klemmer:

Det er nok forskjellig fra person til person hvor lang tid dette tar. Dra ut med venner og kos deg, det ville nok han at du skulle gjort. Og veit det er kanskje tidlig å si det, men etterhvert kan det dukke opp en ny mann som fyller litt av tomrommet.

:klemmer: :klemmer: :klemmer: :klemmer: :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan skal man kunne kose seg igjenn? Har dere mistet noen? alt ser så¨svart ut nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mistet en nær slektning. Jeg brukte ca. ett år på å komme meg. Var mye sykemeldt. Lette etter, og oppsøkte, gleder i hverdagen. Prøvde å gjøre ting som gjorde meg glad, og være med positive mennesker, og mennesker jeg var glad i.

Savnet er der like fullt, men det har erstattet den bunnløse fortvilelsen og smerten og sorgen som gjorde at alt så helt svart ut.

:klem:!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest BettyBoop28

Når man mister en man elsker, hvor lang tid tar det før "tiden har leget alle sår", som alle maser om...?

Leste en artikkel idag i hjemmet av alle ting om en dame som mista både sønnen, dattra si og ene barnebarnet, og hun sa noe sånt som at tiden leger ikke alle sår, men man lærer å leve med sorgen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

død

:klemmer: :klemmer: :klemmer: :klemmer: :klemmer: :klemmer: :klemmer: :klemmer:

Jeg har ikke no fasitsvar - og ikke tror jeg det finnes noe for alle.

Jeg tror ikke det går an å komme over noe slikt. Men jeg tror man kan lære å leve med det.

Håper du har et støtteapparat rundt deg til å ta vare på deg. <3 =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er gradvis prosess. Det blir litt lettere dag for dag.

Selv tenker jeg nesten daglig på min mamma som døde for 3 år siden. Noen ganger med tårer i øynene og andre ganger med et smil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han døde uventet av hjertet for en mnd siden.. han var verdens beste!, det er først nå det begynner å gå opp for meg at jeg aldri, aldri noen sinne får se han igjenn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gode klemmer til deg i natten!!! :klem:

Jeg vet ikke hva du tror på eller hva du mener om det, så vil ikke "invadere" deg med mine tanker. Men om du leser innlegget mitt i den tråden om de døde er her blant oss, så er jeg AB #23.

Hvis du vil "prate" her om det etter du har lest, så blir jeg her på forumet en stund. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er dessverre forskjellig fra person til person. Av erfaring har jeg sett at noen legger fra seg sorgen raskere enn andre, uavhengig av hvor lang "fartstid" de har sammen..

Pass imidlertid på at du ikke lukker deg inn i deg selv. Snakk med venner og familie - det kan i beste fall hjelpe på sorgen.

:klemmer: Det blir bedre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gode klemmer til deg i natten!!! :klem:

Jeg vet ikke hva du tror på eller hva du mener om det, så vil ikke "invadere" deg med mine tanker. Men om du leser innlegget mitt i den tråden om de døde er her blant oss, så er jeg AB #23.

Hvis du vil "prate" her om det etter du har lest, så blir jeg her på forumet en stund. :)

Hei, kan ikke med dette her jeg, hvor søker jeg og sånn :/ ny bruker i dag :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Få tankene rettet mot noe annet. Det er ikke noe mer man kan gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil heller si tenk mye på de gode minnene. Gi deg selv lov til å le og glede deg over det som var, og anse minnene som dine kjæreste skatter. Skriv dem ned om du føler behov for det. Skriv ned dine tanker, følelser og frustrasjoner, det kan hjelpe.

Ikke bebreid deg selv for tanker du har.I sorg er alle tanker lov, selv om de ikke er politisk korrekte. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Eks kjæresten min gikk bort oktober 2010 brått.. Det er ikke i nærheten over og det føles fortsatt som igår. Jeg trengte antidepressive for å komme til normalen og fjorårets skoleår gikk til dundas. Det stikker enda og jeg tenker på han hver dag. Har heller ikke vært på graven.

Bare ikke ha skyldfølelse og tenk hva du burde ha gjort eller burde ha sagt... Det ødela meg totalt!

Lykke til og kondolerer! <3 klem til deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...