Gå til innhold

Skravletråd 2012


Soon

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Takk for lykkeønskninger, og akkurat som sist, så var det ikke noe galt, bare en liten ramp i magen som lurte mamman sin :rodmer:

Den sprellet og rørte på seg og det kom noen tårer da altså!!

Helt fantastisk å få se hjerte som slår når man har gått nervøs hele dagen - det farer noen tanker gjennom hodet når det blir sånn!

Endret av Soon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen.

Melder meg inn i klubben jeg også :) Har termin 16.oktober.

Jeg er 29år (30 år neste uke) Jeg har en gutt fra før som blir 3 år i mai. Jeg er gift og bor i England.

Fant ut i dag et jeg er gravid så er bare 4 uke på vei, så har ikke fortalt det til noen enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere:)

Jeg er litt tidlig ute.., (4+2?) Termin 16.10...

Jeg er 31, bor i Telemark. Samboer, ingen barn.

Har mistet 4 ganger tidligere, så håper jeg ikke jinxer detta nå ved å melde meg inn her... :sjenert:

Negativ ivf i november/desember, fryseforsøk startet i januar..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen og gratulerer så mye til Bentebent og bittelura :goodbye:

Koselig med flere her inne :)

Bor i Telemark jeg også, bittelura ;) Krysser fingrene for at det ikke er noe jinxing på gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei alle sammen.

I dag tok jeg en til graviditets test... bare for å vere sikker på at jeg faktisk er gravid. Og den var fortsatt positiv :) Sist jeg var gravid var jeg 8 uker på vei for jeg viste det. Hadde lite symptomer, bare litt svimmelhet og såre bryst. Denne gangen er jeg kvalm, svimmel og så ufattelig trett. Sitter på jobb og kunne heller tenkt meg å sove i 3-4 timer :Gjesp:

Ringte legekontoret i dag og de bestilte time til jordmor 23/02/12. Er litt annerledes i England enn i Norge tror jeg. I forige svangerskap så jeg ikke lege i det hele tatt, så regner med det blir slik denne gangen også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen.

Har noen av dere hørt at man ikke skal spise leverpostei under graviditeten? Sitter å spiser lunsj (knekkebrød med leverpostei) og leser plutselig at det er for my vitamin A i leverpostei og at men ikke burde spise det? (Engelsk nett side)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen.

Har noen av dere hørt at man ikke skal spise leverpostei under graviditeten? Sitter å spiser lunsj (knekkebrød med leverpostei) og leser plutselig at det er for my vitamin A i leverpostei og at men ikke burde spise det? (Engelsk nett side)

Har jeg ikke hørt om. Trodde heller det var bra å spise leverpostei pga. jerninnholdet. På matportalen.no er det informasjon fra offentlige myndigheter i Norge. Jeg kan ikke se at vanlig leverpostei er svartelistet der. Fiskelever og produkter med fiskelever, som for eksempel Svolværpostei og Lofotpostei (fremmedstoffer)er imidlertid "forbudt".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:goodbye: Bentebent og bittelura.

Når jeg var på UL på mandag sa legen at jeg var 10+1 - altså 2 dager kortere enn jeg selv trodde, men at det går jo for det samme ;)

Foreløpig beregnet han termin til 7.september - håper jeg får før 1. mtp barnehagestart ;)

Hvordan er formen da jenter?

Jeg er skikkelig sliten om dagen, jeg jobber i butikk og får skjelden sitte ned og hvilt meg litt, kjenner det godt i ryggen og føttene, og jeg er veldig sliten når jeg kommer hjem.

Kvalmen kommer og går, men føler den har avtatt litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så artig med ultralyd da soon. Godt å få bekreftet at alt er i orden etter blødningene du hadde. Gleder meg til UL. I england er det standard med UL i uke12 og uke 20.

Formen min er ganske bra, men er jo bare 4+2 etter egne beregninger. Er utrolig trøtt hele tiden, og litt kvalm. Var veldig svimmel i går, men bedre i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen Bentebent og bittelura! :hallo:

Jeg er 11+2 i dag, og satser som deg Soon på å få ut ungen før 1. september. :ler: Jeg tror jeg skal jobbe mye i hagen i august gitt for å få i gang fødselen.

Formen min er veldig stigende. Fra å være fullstendig zombie som omtrent ikke orket å gå opp en trapp for fire uker siden, er jeg nå både ganske våken og ukvalm. Deilig! Er hjemme i dag siden jeg er 50 % sykmeldt; jeg har jobbet for mye og for å "bøte på" det tar jeg helt fri i dag. Fint med fleksibel jobb! Har fortsatt mange timer til gode fra disse to ukene jeg har vært 50 % sykmeldt, så jeg kan ta litt korte dager når jeg begynner å jobbe for fullt igjen.

Neste uke har jeg første svangerskapskontroll, og siden jeg hadde fødselsdepresjon sist kommer jeg til å få ekstra oppfølging denne gangen. Jeg er livredd for å få det igjen, og kommer til å gjøre alt i min makt for å forhindre det. Det homonelle kan jeg så klart ikke styre, men det jeg kan gjøre noe med vil jeg forsøke å fikse på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir nok endel hagearbeid i august ja ;)

Jeg skal på første svangerskapskontroll på tirsdag - pga vond rygg vurderer jeg å snakke litt med legen om delvis sykmelding.

Men samtidig får jeg så dårlig samvittighet, vi er så få og ta av på jobb, og masse å gjøre, men jeg kjenner at kroppen trenger mer hvile enn det jeg får nå da - så må vel bare være egoist og tenke på meg selv... :sjenert:

Legg dere inn på terminlisten til september/oktober gjengen da, jenter ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hipp hurra! Vi har vært på privat ultralyd og sett en vilter liten turner. :hjerte: Alt så bra ut, og terminen ble skjøvet noen dager frem, slik at jeg er 12+0. Jeg glemte å spørre om termin, så alt ettersom man regner 40+2 eller 40+3 blir terminen 26. eller 27. august. SÅ jeg sier 26. august. :ler: Dermed hører jeg vel mer med i juli/august-klubben, men siden jeg allerede har begynt å skravle her, så holder jeg meg her. :fnise: Terminen kan jo bli flyttet igjen på ordinær ultralyd også.

Endret av -Englefjes-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse ultralydene er helt utrolige!! Det er et så fantastisk syn - hver gang.

Jeg var igjennom mellom 6 og 9 UL i forrige svangerskap pga endel komplikasjoner med blødninger, seteleie, vendingsforsøk etc - og det er like fantastisk hver eneste gang! :rodmer:

Gleder meg allerede masse til ordinær ultralyd, og så er det så spennende å få endelig (forhåpentligvis) vite kjønn.

Vil dere andre vite kjønn eller?

Ettersom vi har en fra før, syns vi det er mest praktisk å vite - både med tanke på hva slags klær og utstyr vi har fra før, og for gutten vår å ha et mer fast holdepunkt til lillesøster eller lillebror.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi vil også vite kjønn, mye av samme grunner som dere, Soon. :) Men jeg er uansett alt for praktisk innstilt og nysgjerrig til å ikke ville vite.

Det var virkelig magisk med en så tidlig ultralyd. Alt blir så reelt når man fårsett det bittelille mennesket med fotsålelengde på 8,7 mm. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi vil også vite kjønnet :) jeg har ikke tålmodighet til å vente og samboeren synes det er veldig praktisk å vite det. Ser når jeg ser på klær osv at det blir mye lettere når vi vet kjønnet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også være med å skravle!

Jeg er straks 7 uker, som dere ser av tickeren, har termin 4. November 2012. Legen min regnet termin utifra siste mens, og da blir terminen 27. September. MEN jeg vet eksagt når el var, for brukte el tester en dag jeg hadde helt utrolig vondt i magen, og den slo ut positiv. Så da forholder jeg meg foreløpig til EL-terminen. Da blir jeg jo heller flyttet slik at jeg er lenger på vei, enn kortere. Og en uke har jo ganske mye å si når jeg er såpass kort.

Jeg har vært mye kvalm, men har ikke kastet opp. Kvalmen var verst rundt uke 4-5, men så ble jeg 50 % sykemeldt grunnet det og helt forferdelig tretthet, så da er jeg ikke like kvalm mer. Har merket at kvalmen har kommet tilbake litt nå de siste dagene, så håper ikke den kommer tilbake med full styrke som de første ukene. Er også veldig trøtt, og kan sove hele døgnet igjennom uten problemer. Også har puppene mine allerede vokst 2-3 størrelser. :fnise:

Dette er min andre graviditet, men første barn. Hadde en SA i november..

Må vel kanskje slenge med at jeg er straks 21 år, samboer og forlovet. Bor på Østlandet.

Endret av Orchideae
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til å skravle med oss, Orchideae ;)

Og så regner jeg med det skulle stå 4.oktober 2012 og ikke november ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...