Gå til innhold

Nyere tidsregning


Miss I.W.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det må være vanskelig med de påminnelsene om hva som skulle ha vært :klemmer:

Må si jeg er imponert over at dere var så flinke til å handle masse bleier da det var bleiekrig. Skulle virkelig ønske at vi hadde kjøpt mer enn 4-5 pakker da...

Gratulerer på etterskudd med snuppas 2 års dag!! :hoppe: Hun høres herlig ut for tida :rodmer:

Takk, det ble litt for mange påminnelser på flere arenaer, så det ballet litt på seg. Jeg fikk bl.a. plutselig nyhetsbrev på mail med overskriften "32 uker på vei". Jeg har ikke sett noe til disse nyhetsbrevene fra Babyverden på lenge og det var en ikke så god overraskelse å plutselig få de igjen. :sukk:

Vi gikk kanskje litt bananas med bleiene :sjenert: , men det bla bare sånn at vi pakket med oss ett par pakker hver gang vi handlet.

Takk for bursdagsgratulasjon! Hun er ganske herlig ja. :rodmer:

:troest:

:hug:

:klemmer:

Fortida er tilbakelagt, dagen idag går fort over og fremtida er uendelig.. ;)

Takk for klemmer, jenter! :klemmer:

Og du har så rett, så rett, Pasjonsblomst!

Ble en travel uke, og det var godt å gå på jobb og få tankene over på andre ting enn det som skulle ha vært og tanker og drømmer om våren og prøvestart! Det var godt å få brukt seg på en annen måte.

Og godt for kjære og snuppa å styre og stelle litt selv!

Pottetreninga var vi på vei å gi opp når hun hadde flere uhell enn turer på potta, men det har gått fint likevel! Hun har både tisset og bæsjet på potta, og det vises godt at hun kjenner når hun må på do. Uhellene har nesten ikke vært til stede, men så har vi bare øvd litt på morgenen, og mellom bhg og sengetid, så det har ikke vært all verden. Hun har gått med rompa bar, så nå er neste steg å få henne til å forstå at hun ikke kan tisse i trusa/buksa.

Positiv el.test idag, og el.smerter i går og i dag som har vært værre enn PMS. CD 17 idag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde forresten helt trassfri dag! :jepp: Bare kos og morro i hele dag. Måtte det bare fortsette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart å tenke på at de to jentene nå har blitt 2 år store og klare for å begynne å slutte med bleier. Vi driver også med light do-trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Positiv EL-test ER positivt nytt ;)

Make love :rodmer:

Håper dagen idag er super for alle i familien, uten trass og mas!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart å tenke på at de to jentene nå har blitt 2 år store og klare for å begynne å slutte med bleier. Vi driver også med light do-trening.

Ja, det er litt rart! Hun så stor og selvstendig, men likvel lillebabyen min! :hjerte:

Jeg er spent på hvor lang tid det vil ta før hun blir tørr. Har det ikke travelt, men det hadde vært kjekt å fått på jenta noen bukser snart! ;)

Herlig med positiv el test :strix:

Krysser fingerne for dere :klemmer:

Det er bare for å få oversikt, så du trenger ikke å krysse noe enda! :gjeiper:

Positiv EL-test ER positivt nytt ;)

Make love :rodmer:

Håper dagen idag er super for alle i familien, uten trass og mas!

Enn så lenge blir det bare tørrtrening! :lur: Den o`store lovemakeinga er ikke planlagt før rundt påsketider.

En fin dag hjemme med snuppa som står å skifter små høyhælte plastsko på Barbie-dukkene (mine...). Regner med hun får skodilla som sin mor, mormor, og for såvidt morfar, og bestemor! :fnise:

Jeg burde ha gjort litt jobb på PC`en, men kommer ikke i gang. KG er bedre. :sjenert: På kjøkkenet står saltkjøtt og småkoker, og snart skal jeg i gang med potetballen. :spise: Gleder meg til middag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er litt rart! Hun så stor og selvstendig, men likvel lillebabyen min! :hjerte:

Jeg er spent på hvor lang tid det vil ta før hun blir tørr. Har det ikke travelt, men det hadde vært kjekt å fått på jenta noen bukser snart! ;)

Lillebabyen min ja... Hun er liksom ikke så liten lenger heller. Her er jeg foreløpig bare glad for bleiene for det gjør at buksene til Vesla henger på henne - hun er nemlig tynn!! Ligner på faren og tanta si da de var små. Men det hadde vært greit om hun ble tørr for da hadde vi sluppet alle bleiene.

Lykke til med prøvingen når dere setter igang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp fått telefon fra bridezillaen fra helvete! :eeeh: Måtte hun bare legge halvparten så mye energi i ekteskapet! Får litt inntrykk av at selskapet er viktigere enn selve giftingen. Skal bli godt å bli ferdig med det!

Snuppe med skodilla :hjerte: Da ligger ikke veskedilla langt unna ;)

Det spørs om den er på vei! Hun var kjapp med å rappe søskenbarnet på 5 sin veske og gikk med den over skuldra rundt om i leiligheten til mormor! :hjerte:

Lillebabyen min ja... Hun er liksom ikke så liten lenger heller. Her er jeg foreløpig bare glad for bleiene for det gjør at buksene til Vesla henger på henne - hun er nemlig tynn!! Ligner på faren og tanta si da de var små. Men det hadde vært greit om hun ble tørr for da hadde vi sluppet alle bleiene.

Lykke til med prøvingen når dere setter igang.

Takk, Nòtt!

Nei, jeg blir stadig overrasket over hvordan hun har strekt seg, bestemte meninger og alt det nye hun lærer seg!

Vi har ikke problemet med tynn snuppe, men det skal bli godt å bli kvitt bleiene! Heller et par uhell, enn stadig bleieskift.

Ikke så mye trass idag, men litt mas, med det blir det gjerne når det er bare snuppa og meg hjemme hele dagen. Men det er stort sett greit mas.

Vi holder forresten på med litt avvenning av mammakos på natta. Hun får komme opp i senga og ligge på arma mi når hun er syk, men nå har det sklidd ut. Og vi har sikkert ikke brydd oss så mye om det for stort sett sover hun i sin egen seng natta igjennom. Problemet er at hun har blitt så storkrevende på hvordan hun (og jeg skal ligge), det er for slitsomt for meg og jeg får ikke sove. :Gjesp: Noen ganger blir det heller ikke plass til meg for hun skal ligge midt på min del av senga og ha min pute. Men nå har vi (eller jeg, for det er jo mitt problem for kjære sover som oftest godt uansett) tatt opp kampen! Det har vært mye mas og litt grining/hyling de to siste nettene. Vi har aldri hatt noen skrikekur med henne for hun har alltid vært så flink med sovinga, men nå blir det nok litt nattestyr framover, ser det ut som. Håper hun forstår det raskt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbehelg med lange dager venter nå. Får ikke sett så mye til snuppa og kjære, men jeg gleder meg til å komme meg ut og få brukt meg litt. Og kjære og snuppa får kose seg sammen! Vinn,vinn, mao.

Pottetreninga går framover og snuppa er flink når hun ikke har bukse/truse på. Kjøpte pottetreningsbok til henne i går, Jeg syntes ikke noe særlig om den, men det var den eneste de hadde i bokbutikken. Snuppa synes den var fin og vi har leste den mange ganger siden i går. Nå ligger den ved siden av potta, dukka og dukka sin potte.

God helg, allesammen! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk, søtinger! Har vært travelt den siste uka og helga er pakket full. Koslig, men travel helg. Bridezillaen skal gifte seg, så da slipper vi forhåpentligvis mere prat om servietter o.l. på en stund.

TR kom i morrest og det er èn eneste sykuls igjen før prøvestart. Neste gang TR kommer starter PP1! :strix: Som jeg har ventet på det!

6 uker igjen til det som skulle ha vært termin og det er fremdeles litt sårt. EL er rundt terminen, så den som bestemmer kan gjerne gjøre oss den tjensten at spiren sitter da! :regler:

Godt jeg har en liten snuppe som holder meg opptatt, og som kryper opp i fanget mitt og sier "baby", og vil kose og bysses. :hjerte: Hun er bare så morsom om dagen og vi ler oss ihjel av påfunnene hennes.

Pottetreninga går fint og hun har begynt å forlange å gå på do i bhg også, for der hadde de selvfølgelig ikke catchet at vi hadde begynt gå uten bleier hjemme, enda vi har sagt det flere ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sår hals, hoste og snørrete nese, IGJEN! Snuppa er snørrete og mannen har halsvondt (med innmari dårlig ånde!) og vond kropp.

Jeg er smålei sykdom nå og synes det ene tar det andre, uten så altfor lange pauser i mellom. Snuppa har egentlig greid seg fint i vinter, så en liten forkjølese må nå gå bra. Jeg synes jeg har fått mer enn min del av hoste og halsvondt, men det er jo mest synd på kjære, selvfølgelig! ;)

I dag bæsjet snuppa på potta og gikk å tømte den i do. Veloppdragen unge, assa! :fnise:

Alt hun ser og mye av det hun hører suger hun til seg og hærmer hele tiden. Nesten så vi må begynne å være forsiktige med hva vi sier og gjør. :gjeiper:

Jeg kjenner at jeg kjeder meg litt om dagen. Jeg har mange ting å gjøre i huset, men jeg gidder liksom ikke å sette i gang med noe storprosjekt. Jeg har avtalt med arb.giver om å gå opp til 60% i mars og 80% i april. Og blir det klaff med prøvingen med en gang blir det 100% i mai, uten at vi pratet om akkurat det. :lur: Jeg går liksom å venter på mere jobbing og prøvestart, og er ikke flink til å gjøre noe fornuftig med fritiden jeg har nå. (Forkjølelsen hjelper ikke på giddesløsheten, men den er ingen unnskydning.)

I høst satt jeg å ventet på jobbstart og prøvestart, før jeg etter lang tid greide å sette pris på nåtiden, og nå sitter jeg å venter igjen. :sukk: Og selv om jeg synes tiden snegler seg av gårde og kjedsomheten plager meg, går tiden så innmari raskt. Ukene og månedene flyger avgårde. Det er et merkelig slags vakuum jeg befinner meg i nå...

Men jeg kjenner at jeg kunne tenkt meg å visst når spiren sitter for framtiden med jobb er så usikker. Vi hadde planer om den ene og den andre turen, men alt er lagt på vent, og all usikkerheten de neste månedene plager meg litt.

Jeg stortrives på jobb og prøver å se det positive i at jeg får stå i jobb lengere hvis jeg ikke blir gravid med en gang. For det må være mere med livet enn å bli gravid! (Da sitter vel spiren aldri...?) Men jeg har ventet så lenge på å sette i gang igjen og det er det målet som har holdt meg flytende når det har vært som tyngst.

Ekke lett det her! Hjertet og hjernen er ikke alltid helt enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært veldig greit å kunne vite akkurat når det kommer til å klaffe ja :) Krysser fingerne for at det går fort når dere setter igang igjen :)

Herlige lille snuppa som tømte potten sin selv :rodmer:

Masse god bedring til dere alle tre :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lev mens du gjør det, og elsk mens du tør det!

Du har en sånn god familie, en skjønn datter og muligheter for flere barn i fremtiden. Nyyyyt dagen og livet. Fremtida springer ikke vekk, den ligger stadig foran deg.

ha en god dag! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag bæsjet snuppa på potta og gikk å tømte den i do. Veloppdragen unge, assa! :fnise:

En skal ikke drive med selvskryt! :opplyser: For i dag mens jeg var nede i vaskekjelleren, bæsjet hun i dusjen før hun akte med trappa for å finne meg, slik at det var bæsj på hvert eneste trinn! :eeeh: Hun bæsjet i allefall på badet! :fnise:

Hadde vært veldig greit å kunne vite akkurat når det kommer til å klaffe ja :) Krysser fingerne for at det går fort når dere setter igang igjen :)

Herlige lille snuppa som tømte potten sin selv :rodmer:

Masse god bedring til dere alle tre :klemmer:

Håper at det klaffer så fort som mulig. Gjorde jo det sist da. Men det er jo ingen garantier.

Ja,ja, flinke snuppa... :fnise: Neida, hun er ganske flink. Hun har sovet dupp uten bleie og vært borte i selskap, og ikke vært uheldig, men varslet ifra. Hun har også begynt å øve litt i barnehagen sammen med ei annen jente, så det blir da sikkert etterhvert. Hun vet i allefall hvordan hun kan gjøre det.

Takk! :klemmer: Kjære ble sendt hjem fra jobb i går, men er i fin form. Jeg er likedan, men var stemmeløs i morrest. Men det har kommet seg. Snuppa er snørrete og våkner derfor litt for tidlig.

Lev mens du gjør det, og elsk mens du tør det!

Du har en sånn god familie, en skjønn datter og muligheter for flere barn i fremtiden. Nyyyyt dagen og livet. Fremtida springer ikke vekk, den ligger stadig foran deg.

ha en god dag! :klemmer:

Takk for gode ord, Pasjonsblomst! :klemmer:

Jeg har vært flink og tørr å elske, men kanskje litt for dårlig til å leve mens jeg gjør det. Dvs. vi er veldig flinke til å kose oss med de små tingene, og det er etter min mening bedre enn å jage etter "et bedre liv". ;)

Jeg er dritheldig som har snuppa og kjære, og prøver å minne meg selv på det. Men familien er ikke komplett, og i stedet for å ha gode drømmer om det som mest sannsynlig skal skje en gang i framtiden, stresser jeg litt med det.

Rolig hjemmedag idag, men jeg har hatt på meg finere klær enn joggebuksa, og prøver å ikke være så slappis, til tross for vi, snuppa og jeg, tar livet helt med ro i regnværet. :regn: Hadde planer om å gå ut å flytte litt på snøen sånn at våren kommer litt raskere, men det regner sånn at det frister ikke å gå ut, og naturen ser ut til å ordne opp selv. :ikke: Snuppa skal få sove ute etterpå, mens jeg gjør litt husarbeid.

Mamma kommer på middag i ettermiddag, og i kveld skal jeg ut å kjøpe reiseseng. Vi har en liten og nett reiseseng som passer til babyer og flyreiser, men neste helg skal vi på høyfjellshotell og de tar 300,- natten for låne ut ei reiseseng, og det blir billigere å kjøpe ny. Jeg tror ikke snuppa kommer til å greie å falle til ro på hotellrommets sovesofa, og vi får sikkert bruk for den igjen, så da er det like greit å kjøpe ei ny reiseseng. Gleder meg til å komme meg bort litt, og det er alltid godt å ha noe å se fram til!

Neste delmål blir prøvestart, og så et nytt bryllup før våren. :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...