Mayami Skrevet 11. september 2014 #1281 Del Skrevet 11. september 2014 Lille kommer også oppi senga til oss hvis han våkner om natta. Heldigvis er det sjeldnere nå som han ikke sover om dagen, men det er jammen ikke lett å holde på prinsippene midt på natta! Særlig ikke når jeg våkner om morgenen også ligger han der uten at jeg har merket at han har kommet seg oppi...! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss I.W. Skrevet 16. september 2014 Forfatter #1282 Del Skrevet 16. september 2014 så bra med frisk lillebror! Det er visst ganska vanlig at barna kommer i senga till foreldrene om natta... vår jente gjør ikke det, vi har vært prinsippfaste der hele veien. (hun vet på en måte ikke om muligheten engang). Glad for det, for min egen søvn er også viktig! Men vår sover stort sett bra også da.. kan jo skjønne de foreldrene som tyr til denne løsningen, men ungene blir jo fort vant med det også- og voila: en ond sirkel. Dere klarer nok å bryte den da, tilpassinger bruker å gå ganske fort. Hvordan liker han seg i barnehagen? Jeg skulle overhode ikke samsove før jeg ble mamma! Skal si ting har forandret seg! Men det har til nå vært en grei løsning for oss. Snuppa sov sammen med oss når hun var syk, hatt mareritt ol., og hadde behov for nærhet og trøst, men så fort hun var på bedringes vei sov natta igjennom i si ega seng. Gjorde tabben å tro at lillebror var lik snuppa der, men nå har vi vært (ganske) harde og han har nå sovet i sin egen seng hele natta. Trenger hjelp med smukken flere ganger i løpet av natta, men har skjønt at han ikke får komme opp i senga vår. Han trives i bhg, sier de, er blid og glad og spiser godt, men han vil ikke at jeg skal gå og gråter litt da. Men han gir seg raskere og raskere for hver dag. Tror det har blitt litt roligere på avd. nå, så det er lettere for han å finne si plass. Han vil nok stortrives til slutt! Lille kommer også oppi senga til oss hvis han våkner om natta. Heldigvis er det sjeldnere nå som han ikke sover om dagen, men det er jammen ikke lett å holde på prinsippene midt på natta! Særlig ikke når jeg våkner om morgenen også ligger han der uten at jeg har merket at han har kommet seg oppi...! Nei, det er ikke enkelt, spesielt når jeg ikke en gang husker at jeg har vært å hentet han fra sprinkelsenga! Men vi er på rett vei nå! Tror kanskje det blir bedre når han får eget soverom og ikke sover på vårt rom. Jeg lurte litt på hva jeg skulle bruke uka til. Våknet i går og innså at jeg hadde 5 dager fri og ikke en eneste avtale. Men det varte ikke lenge! Feieren var her i går og pipa er fin, men hele huset er dekket av et fint lag med sot! Så ikke det før alle var kommet hjem og begynte å gå utover soten. Alle var kullsvarte på bena etter bare noen minutter! Fikk tatt det værste med engangsmopp i går og tenkte å ta resten i dag. Men lillebror har fått feber igjen, så det sprøs hvor mye jeg får gjort. Stakkars liten våkenet våt av tiss i firetida. Skiftet og han sov en time før feberen kom og han ble sikkelig utilpass. Nå har han sovet en time på sofaen, men begynner å våkne til. Han har ikke sovnet på sofaen siden han var liten baby, så han er helt klart ikke i form! Men han er ikke så varm som sist og er ganske blid. Greide forresten ikke å la være å fortelle kjære om tur og kjole, og han ble superglad for begge deler! Greier jo bare ikke å ha hemmeligheter for bestevennen min! Prøvde kjolen i går og jeg ble bare så fiiiin! Har nok aldri følt meg så fin! Håper at jeg greier å la være å vise han den nå da. Tror jeg bare må få mamma til å passe på den! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss I.W. Skrevet 19. september 2014 Forfatter #1283 Del Skrevet 19. september 2014 Tatt ut av oppvaskmaskina, ryddet stue og kjøkken og lagt sammen en haug med klær, og alt FØR kl seks. En får gjort ting når en har morgenfugler i hus! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 19. september 2014 #1284 Del Skrevet 19. september 2014 Lille kommer også oppi senga til oss hvis han våkner om natta. Heldigvis er det sjeldnere nå som han ikke sover om dagen, men det er jammen ikke lett å holde på prinsippene midt på natta! Særlig ikke når jeg våkner om morgenen også ligger han der uten at jeg har merket at han har kommet seg oppi...! Sånn gjorde jeg med A i natt. Husker virkelig ikke når hun kom inn til oss. Så ja, ungene våre kommer oppi til oss støtt og stadig. A kommer stort sett utpå morgenkvisten, mens M kommer om hun ikke får sove. Det skjer kanskje 1 gang i uken eller noe. Jeg synes det er koselig og stresser ikke med det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss I.W. Skrevet 21. september 2014 Forfatter #1285 Del Skrevet 21. september 2014 Jeg våkner også med lillebror i senga uten at jeg husker at jeg har hentet han. Ny plan nå er at kjære bysser og trøster om natta, siden lillebror vet at jeg litt for ofte gir meg, eller tar han meg i senga vår i søvne. Jeg mener at alle i utgangspunktet sover best i egen seng, men noen ganger skjønner jeg at det er godt med mamma/pappakos. Heldivis er pappa godtatt nå, så vi kan dele på. Dessverre er, spesielt minstemann, veldig nøye på hvordan vi ligger. Snuppa bruker ha en dorunde veldig tidlig og da er det litt godt at hun kommer snikende under dyna. Jeg tror og håper det blir bedre etterhvert! Er vel ikke mange fjortiser som sover hos mamma og pappa?! Jeg har hatt arbeidshelg og må innrømme at det har vært veldig godt å gå på jobb, og slippe maset her hjemme. Etter to uker med to runder med feber og nå snørr og hoste, mye byssing, bæring, dårlige netter og en veldig masete lillebror som ikke har vært i bhg, var det godt å gå på jobb og bare være meg! Jeg er så sliten i kropp og hodet, føles nesten ut som en ny ammetåke. Husker ingenting og måtte handle mat 4 ganger denne uka, og til vanlig storhandler jeg en gang og supplerer med frukt/grønt/melk en gang. Lillebror er fortsatt forkjøla, men det blir jobb og bhg på alle mann i morgen. Han er på langt nær så sutrete til kjære som til meg, så han var i grei form i dag, i følge kjære. Blir ikke så lang dag siden jeg slutter tidlig i morgen. Håper han blir helt frisk snart, stakkars! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 21. september 2014 #1286 Del Skrevet 21. september 2014 Hele... Jeg trøster meg med at det meste av problemer nok går over før de er 15, men tenker fint lite på alle de problemene vi må slite med DA! Det hadde helt klart vært enda litt koseligere med nattebesøk hvis ikke lille insisterte på å ligge på tvers i senga.......! Håper det går bra med lillebror i barnehagen i morgen - alle har godt av å være tilbake til hverdagslivet etter en slik "unntakstilstand"! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss I.W. Skrevet 23. september 2014 Forfatter #1287 Del Skrevet 23. september 2014 Ja, det blir nok nye problemer og bekymringer da, og vi kommer sikkert til å tenke at det var så mye lettere før, da visste vi i allefall hvor de var! Ja, det er mye koseligere når de ligger pent og pyntelig i ro. Lillebror har tidvis mark i kroppen og liker litt for godt "spring-skalle-kose-klemmer". Lat dag i dag. Jeg er sliten etter arbeid og kjenner på ei forkjølelse. Halsen klør, hodet begynner å kjennes tungt og det kiler i lungene når jeg puster. Orker egentlig ikke å bli dårlig nå. Det passer vel aldri, men jeg hadde sett fram til å kose meg de neste fridagene. Har masse som skal gjøres, men alt blir enkelere med ungene i bhg. Har fått vasket fire maskiner klær og ryddet og småvasket litt, men føler meg passe giddesløs. Ullsessongen har virkelig begynt og jeg synes pluteselig at høst er så ukoselig. Kanskje prøve med en god kopp te og litt lunsj? Og kanskje sofa og ullteppe? Er iskald på tærne tross ullsokker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 23. september 2014 #1288 Del Skrevet 23. september 2014 Springskalle-kos har vi her også - lille brakk nesen min i vår! Grusomt vondt i laaaang tid... Høsten kan være kjempekoselig den - forutsatt at basillene holder seg innenfor barnehageporten. Ullsokker er et must, likeledes er god tid til teppe/sofa/tekopp, og gjerne en god bok! Look who's talking - jeg som er sykmeldt burde vel strengt tatt lest en bok...... Håper du slipper unna den verste forkjølelsen, ta knekken på den med en gang før den får vokse seg stor!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss I.W. Skrevet 25. september 2014 Forfatter #1289 Del Skrevet 25. september 2014 Så det er i allefall ett år til vi kan se slutten på sprinskallesklemmer? Fikk i dag beskjed om å slappe av og kose meg av kjære, og jeg har gjort alt for at det skal bli en kosedag hjemme på sofaen; god te og kaffe, blad, sunn sjokoladekake, tv, pc, pledd, osv. Men jeg har bare blitt lat og sløv, med en liten dose dårlig samvittighet for at jeg har "kastet bort" fridagen. Jeg er tett i hodet med sår hals, så det hjelper jo ikke akkurat på humøret. Og selv om jeg har sovet en dupp, er jeg like trøtt. Skulle til å skrive et innlegg i går om at lillebror har blitt så flink om natta. Han hiver seg ned i senga når vi skal legge han og humrer fornøyd når vi brer over han dyna og legger kosen inn til kinnet hans. Han har hatt noen oppvåkninger, men har funnet igjen roen raskt. Men i natt så styrte han fra halv ni til i ett-tida. Det er kaldt på soverommet vårt nå og han nektet å legge seg ned med dyna, så jeg endte opp med å ta på han tykk ulldress og labber. Trøst og kos funket ikke og da er det ikke så mange alternativ igjen. Han roet seg etter litt hyling og la seg ned, men så fort vi rørte på oss, spesielt hvis jeg hostet, var vi på`n igjen. Har sagt det før, men det tåler igjentakelse; jeg gleeeeder meg til han får eget rom! Det er typisk at vi skulle få ei sånn natt når jeg akkurat begynte å føle meg ovenpå med søvn og hvile. Det er kjære som har tatt han den siste uka, men han tok `fri`i natt og jeg vet ikke om det har noe av skylda... Burde vel gå og hente ungene nå... Har hjemmelaget kjøttsuppe med svineknoke, masse gode høstgrønnsaker og kjøttboller (til ungene ) i kjøleskapet, som bare trenger et oppkok! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss I.W. Skrevet 26. september 2014 Forfatter #1290 Del Skrevet 26. september 2014 Ny dag på sofaen, men idag er det ikke bare for kosens skyld. Våknet uten stemme og en forferdelig kløe i halsen. Tror jeg har fått halskatar (Thank you, Google! ) Har fått igjen noe av stemmen, men halsen og hodet er bare så vond! Det er nok den første gangen jeg har tatt smertestillende mot forkjølelse! Hadde bedt hjem folk til middag i dag, men jeg tror jeg må avlyse. Kjenner at jeg ikke er noen særlig vertinne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 26. september 2014 #1291 Del Skrevet 26. september 2014 Uff... God bedring!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 27. september 2014 #1292 Del Skrevet 27. september 2014 God bedring! Håpet formen er et lite hakk bedre i dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss I.W. Skrevet 28. september 2014 Forfatter #1293 Del Skrevet 28. september 2014 Takk, jenter! Det er først idag det begynner å gå rette veien! Er ikke så tett lengre og dottene i ørene har begynt å gi seg. Har sovet to netter på sofaen, fordi noe nede på soverommet gjorde at jeg bare lå og hostet og hostet. Oppe på stua ble det annen luft og mye mindre hosting og jeg forstyrret ikke kjære og lillebror. Jeg har ikke akkurat sovet godt, mye bedre enn i senga. Blir nok helt frisk til jeg begynner på jobb igjen. Kjipt å gå syk hele friperioden, men det har i allefall ikke gått utover noen. Lillebror ligger ute og sover (vinket så søtt når jeg la han ned i vogna! ) og snuppa ser på feer på tv`n (venter egentlig på at hun også skal sovne pga litt søvnunderskudd, men det er for spennende på tv`n akkurat nå) , mens jeg later meg (jeg er jo syk enda ) og kjære (stakkar) jobber ute i påbygget, mens det er sikkelig høstvær ute. Synes litt synd på kjære som "må" jobbe, men han koser seg. Han ser framgangen nå og har stillesittende arbeid, så det er godt å gjøre noe fysisk når det er helg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss I.W. Skrevet 29. september 2014 Forfatter #1294 Del Skrevet 29. september 2014 Heeelt greit med mandag, begge barna i bhg og en deilig kopp kaffe i fred og ro! Tror ikke jeg en eneste gang med barna hjemme har greid å drikke opp hverken te eller kaffe før det blir kaldt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss I.W. Skrevet 3. oktober 2014 Forfatter #1295 Del Skrevet 3. oktober 2014 (endret) Lillebror ble 14mnd forrige dagen! Og vi begynner virkelig å bli kjent med denne lille mannen. Han har lite/ingen ord, men grynter og peker, og vet å gjøre seg forstått. Han elsker å tulle, gjøre seg til og le. Og når han storgliser er han bare så lik storesøster på samme tid! Han sover to dupper (til sammen 2-3 timer) og fra 18:30-19:00 til ca 06:00-06:30. Idag var første dag jeg leverte i bhg uten gråt, men har gitt seg så fort jeg er ute av syne. Han spiser det meste han får servert, men liker fremdels ikke poteter, selv dynket i saus. Han elsker frukt! Og godteri, hvis han får tak i noe. Storesøster er mere glad i idèen om lørdagsgodt, enn selve godteriet, så det blir servert lite godteri her i huset. Men når vi hadde besøk fikk han tak i en stor sur sak, som han gikk så fornøyd rundt og slikket på. Det var sikkert noe søsteren ikke likte. Han bruker str 86, men i noe må vi ha 92 fordi han har så tykke lår. Han har blitt veldig flink til å gå, men skal IKKE holde hånda vår når vi er ute, så da kan det gå veeeeldig tregt å komme seg f.eks. inn i bhg. Han liker ting med lyd, støvsugere, biler osv. Og så kjører han brrrrrrrum-bil med lekene sine. Er veldig guttete! Han er mye tøffere enn søsteren og klatrere og herjer på en helt annen måte enn hun gjorde, som har vært veldig forsiktig av seg på det området. Han vinker og stiller seg opp foran trappa når han er trøtt og vil gå ned og legge seg. Og så er han veldig kosete av seg. Han liker lange, gode klemmer og koser gjerne med søsteren. Dessverre blir det gjerne litt skaller og lugging, uten han mener det, så det blir ikke alltid like koselig. Han er bestemt, men sutringen som var ekstrem etter han hadde vært en del syk, har blitt mye bedre. Jeg tar han ikke opp hvis han sutrer uten grunn, og det ser ut til å funke. Han prøver jo seg mest til meg, derfor funker det aller best at kjære legger han og tar han hvis han våkner om natta. Han har sluttet å forvente å få komme opp i senga vår på natta (så lenge kjære tar han). Og det er greit fordi de siste tre nettene har snuppa kommet snikende. Hun har hatt litt mareritt, så da er det greit med litt trøst. Hun er større, men tar MYE mindre plass enn lillebror! Jeg har begynt å tenke på bryllupet og festen (familiebryllup og vennefest senere), og jeg beynner å skjønne at folk tar av! Jeg liker og ordne til selskap, men har det aldri, og tenkte ikke å ta av når vi gifter oss. (Kanskje bare ha bryllupsmiddagen på en koselig restaurant og kake hjemme, fordi jeg orker ikke å styre med servitører osv, og så er jo 1/3 av gjestene under 10 år ) Men når jeg begynner å kikke, så er det jo så mye festlig å gjøre, kjøpe, ordne, osv. Jeg har liksom ikke tenkt å bli helt bridezilla og la det være hovedgesjeften min i lang tid, men jeg tror "dessverre" at jeg kommer til å bruke lengre tid på det enn jeg hadde tenkt. Enda godt kjolen er i boks! Og så er det kanskje greit å kikke litt og gjøre seg opp noen tanker før vi virkelig begynner planlegginga. Ekteskapet er viktigere enn selskapet, men vi må jo gjøre litt stas på oss selv! Jeg har min andre dag hjemme med husarbeid. Vasket litt i går og skal fortsette med det i dag, da gårdagen ikke var så veldig produktiv. Og vaskedame har vi sluttet med, så nå må jeg ta skiten sjøl! Men det er greit fordi hun slurvet nok litt, og jeg synes det er bedre å ta ting etterhvert, enn å vente på at hun skulle komme. Jeg vasker mindre enn jeg var redd det skulle bli. Og med redusert stilling, så passer det seg ikke betale noen for den jobben, liksom. Skal også prøve å få litt mere orden rundt omkring. Ting har en tendens til å få en ny "fast" plass og ikke bli lagt tilbake der det hører hjem. Ekstra ille er det nå når det flyter litt med både sommer-og vinterrealterte ting. I tillegg driver vi å bygger på, så det er litt unntakstilstand og kjære er mer eller mindre fritatt fra husarbeid. Vi har godt med plass, med det gjør at ting ikke blir lagt på plass og rotet bare eskalerer. Det er ikke ille (jeg har sett hvordan broder`n har det ), men jeg blir litt stressa av rotet, og litt rot har en tendens til å bli til mere rot! Vi har planer for klær og sko, og entreen, men kan ikke gjøre noe der før vi har begynt å pusset opp kjøkken og stue (skal bytte plass), og vi har ingen umiddelbare planer om det. Det funke greit med tre i familien, men med to bhg.unger og alt de trenger, så blir det fort rot og lite system i ting. Men her sitter jeg og skriver og skriver, istedet for å gjøre det jeg hadde tenkt! Men først lunsj! Endret 3. oktober 2014 av Miss I.W. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 6. oktober 2014 #1296 Del Skrevet 6. oktober 2014 så stor (92!!) og fin gutten deres høres ut... kjempekjekt når man blir ordentlig kjent! Kan han gå? Når er bryllupet? sikkert litt kjekt med planlegging, men synes nå mange styrer ALT for masse... OMG. Men det baller vel fort på seg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss I.W. Skrevet 12. oktober 2014 Forfatter #1297 Del Skrevet 12. oktober 2014 så stor (92!!) og fin gutten deres høres ut... kjempekjekt når man blir ordentlig kjent! Kan han gå? Når er bryllupet? sikkert litt kjekt med planlegging, men synes nå mange styrer ALT for masse... OMG. Men det baller vel fort på seg Han bruker mest 86, noe 80 og 92, kommer an på snittet. Han har sikkelige fotball-lår! Ja, han går, dvs nå springer han mest. Regner med at han strekker seg en del, men han er veldig glad i mat da! Vet ikke når bryllupet er, men i løpet av neste år. Vi har det nesten klart nå. Har funnet lokale, men har ikke kontaktet dem enda, så vet ikke om prisen (med mat og alt) blir grei. Gjesteliste er klar (nærmeste familie med barn og forlovere med barn, så det blir et barnevennlig bryllup), og vi tar inn på hotell etterpå. Det går an å styre mye med bryllup, ja, og noen tar jo helt av! Husker svigerinna min hadde en lang diskusjon (med seg selv) om kuverten skulle være 62 eller 65 cm!? Der er ikke jeg! Har kikket litt på pynt, men egentlig driter jeg i om serviettene er ivory eller offwhite! Bestiller lokale med oppdekking og bruker dagen før på å kose meg med familien (mange tilreisende), framfor å slite meg ut på å brette servietter og dandere bord (selv om jeg synes sånt er morsomt). Rolig morgen i heimen. Snuppa ser på tv, kjære sover, lillebror burde ha sovet dupp, men det er litt for tidlig, og jeg surfer nettet etter slankeinspirasjon. Jeg har jo gått ned 6 kg men, koser meg med lovlige ting (sukkerfri bakst, nøtter og barer) litt for ofte tydeligvis. Selv om det ikke inneholder sukker, så merker jeg "sukkersuget" etter å ha kost meg litt mye. Den der lysten på noe (gjerne søtt) kommer over meg litt for ofte. Tror jeg må bli enda strengere på karbohydratene og øke fettet, selv om det byr meg litt imot. Vektnedgangen har liksom stoppet og noen dager går jeg i tillegg litt opp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss I.W. Skrevet 16. oktober 2014 Forfatter #1298 Del Skrevet 16. oktober 2014 I morgen blir det hjemmedag med lillebror som la seg med feber, stakkars. Han ville bare sitte på fanget og orket ikke å mase om middag som han bruker etter bhg. Vi får bare kose oss i morgen, og det blir litt godt siden jeg skal reise bort på jobb i hele helga. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 16. oktober 2014 #1299 Del Skrevet 16. oktober 2014 Høres herlig ut m hjemmelag, iallfall hvis han ikke er for grinete. Liker han seg i bgh? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 17. oktober 2014 #1300 Del Skrevet 17. oktober 2014 Helt enig i at man skal kose seg i bryllupet sitt i stedet for å stresse!! Det der "lyst på noe"-syndromet er vanskelig å bli kvitt. Jeg har funnet ut at det hjelper om jeg strikker på kveldene, for da har jeg ikke hender til å putte innpå all verden! Blir jo i tillegg veldig produktivt da! Men det er merkbart vanskeligere nå som jeg er sykmeldt og går her og kjeder meg hele dagene.. Ha det fint på jobb i helga - og ha en fin dag med (store)lillebror! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå