Gå til innhold

Nyere tidsregning

Miss I.W.

Anbefalte innlegg

Har mer enn nok med å sortere klær som er i daglig drift her i huset jeg! Fint med loft... og poser med klær isolerer godt! :fnise:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sant! Vi har dessverre godt med plass vi også, så det er litt for lett å stue unna… Så det treningsrommet vi hadde planlagt, det er det ikke plass til enda! :fnise:

Prosjekt Lillebror-skal-sove-i-egen-seng-hele-natta er herved lagt på is før det egentlig begynte! Prøvde meg med en time "opp-ned" i går natt, men jeg kjenner at jeg ikke makter å være så konsekvent enda. Er bare for trøtt! :sove: Og forkjøla! Men han sov i sin egen seng helt til tidlig i morrest, så kanskje han finner ut av det selv. Snuppa gjorde det, men hun var heller ikke så lenge syk som har har vært nå.

En ting er forresten at han sover i senga vår på natta, men han gjør jo helst det på dagen også, og jeg vil venne av han det før han faller ut!

Nå ligger han og sover så søtt, mens jeg er litt stressa for å komme meg ut fordi vaskedama driver og vasker. Liker ikke å være her når hun vasker! :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj, har lagt på meg mens lillebror har vært syk. :sur: Har jo gått rundt som en zombie uten særlig matlyst, så det har blitt for lite riktig mat og litt for mye trøstespising... Har ikke veid meg enda, men knappene på jeansskjorta mi spretter opp! :overrasket: Håper jo at det er pga at den begynner å bli slitt, men greier ikke helt å lure meg selv der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en liten gutt på 8 mnd! :striks:

Han begynner virkelig å få meninger om ting, f.eks. mat han ikke vil ha eller leker han vil ha, men ikke får tak i! ;) I helga har han begynt med et spesielt jeg-er-misfornøyd-hyl-grynt. :fnise:

Han hyler/ler fremdeles som ei kråke/skjære når han er godt fornøyd eller søsteren plutselig dukker opp.

Han elsker storesøster og andre barn som er større enn seg selv. Og ballonger! Når han ser det er det nesten som han sier oi, oooh, på innpust.

Han åker seg bakover og prøver å løfte rompa når han ligger på magen. Men foretrekker å sitte på rompa. Da kan han både snu seg og hoppe framover, så det ser ut som om vi får en rompeaker. ;)

Jeg trodde de to,tre første tennene ville komme i løpet av helga, men der tok jeg feil. Men de er rett rundt hjørnet!

Vi begynner å se framgang i å prøve plukke av han alle de dårlige vanene vi fikk mens han var syk (ammes nesten i søvn, sove i senga vår, osv).

Han er glad i mat og spiser gjerne brødskive, frukt eller kokte grønnsaker selv. Spiser mye forskjellig, men har ikke helt sansen for middagsglass. Pupp er favoritten, men både MME og vann er godtatt.

Endret av Miss I.W.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lillebror høres herlig ut! Begynner å bli stor gitt.. den babytida flyyyyyr!! så herlig at han elsker storesøstera si.. hvordan er storesøster mot ham?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 måneder alt!!! Tida flyyyr :)

Så koselig med en oppdatering på skjønne gutten din ;)

Mhm, den flyr virkelig! Synes det har gått altfor fort, og mye fortere enn med snuppa, innbiller jeg meg!

Begynner å bli stor gutt allerede!! Pauseknapp ønskes...? ;)

Ohh, ja, en pauseknapp hadde vært fint! Selv om det skjer veldig mye morsomt nå om dagen!

Lillebror høres herlig ut! Begynner å bli stor gitt.. den babytida flyyyyyr!! så herlig at han elsker storesøstera si.. hvordan er storesøster mot ham?

Ja, han lyser opp bare han hører stemmen hennes! :hjerte: Hun er stort sett veldig god med han, snakker med ekstra lys stemme og er så snill og hjelpsom. Men hun kan også ignorere han helt hvis det går noe spennende på tv og jeg har tatt henne i å terge, men det er vel helt vanlig! ;)

Lillebror har de siste dagene fått litt mere kontroll over kroppen og det er ikke lengre krise hvis han havner på mage eller rygg. Han har funnet ut at det er morro å bøye seg over brettet på stolen og slippe ting ned på gulvet. Viljen begynner å komme enda bedre fram.

Snuppa fikk bare skryt på foreldresamtalen i bhg. og det er godt å se at ped.lederen bryr seg om henne og ser henne. Hun har det nok veldig fint der!

Èn uke igjen av permisjonen! :sjokkert: Skal ha ferie til over påske heldigvis! Det blir steinhardt å begynne i 100%, men vi skal ha ferie allerede i begynnelsen av juni og etterhvert vil jeg nok gå ned i 80%.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg vet! :sjokkert: Synes det er litt tidlig, men samtidig blir det greit å få kommet seg ut litt å. Jeg har jo gått hjemme siden jeg ble gravid! Men lillebror skal jo være hjemme med pappaen til barnehagestart i slutten av august, og da er han næremere 13 mnd. Aner ikke helt hvordan det vil gå med puppen da for han er ganske avhengig av den...

Har heldigvis litt ferie før det braker løs!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig urolig natt; ammet lillebror 5 ganger mellom halv åtte og to! :bond: Han var mye våken og urolig (men ikke sur) og tok hånda mi og gnudde mot gummene. Kan ikke skjønne at det er noe annet enn tennene!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og nå har han hatt en 4 timers dupp! :sjokkert: Og mammaen har ikke gjort en eneste fornuftig ting i mellomtiden... :sjenert: Er bare superduper lat, så det er godt det er helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, fredagskosen endte i magevondt og oppkast. :spy: Er ikke omgangsyka, heldigvis, og jeg er allerde bedre, men halsen fikk seg en trøkk og det er vondt å svelge. Er litt gele i kroppen og kjære har tatt seg av henting av lilebror, som har vært flink og sovet i senga si. Jeg måtte bare opp en tur for å spise og drikke litt nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lillebror finner stadig ut nye ting! Nå har han funnet ut at han skal ligge på magen og sove (sånn som søsteren gjorde). Men så blir han litt forfjamset når han våkner og greier ikke å snu seg tilbake i halvsøvne. :fnise: Han er så søt!

Han har fått mere fart på rompa og aker seg et godt stykke hvis det er noe spennende i sikte, og gjerne med tripptrapp-stolen på slep! Men helst uten publikum. ;)

Han har (dessverre :fnise: ) funnet ut at det er veldig gøy å slippe ting ned fra stolen og utav badebaljen. Og det er veldig gøy å banke ting sammen og lage masse lyd.

Tennene lar vente på seg, men det er noen sikkelige hvite kuler i gummene. Han tygger ikke mere på ting, men smukken er veeeldig god å ha om dagen. :hjerte:

Og jeg har funnet ut at jeg dropper amming når vi er ute og farter. Det skal utrolig mye til for at han har tid og ro til det, så det blir bare noen super og mest søl. Så nå blir det vannflaske på tur, og så får vi kose oss med puppen i senga før og etter dupp! Det blir vel andre rutiner med flaske når pappaen skal være hjemme med han, så vi får se hvor mye pupp det blir framover. Jeg har lyst å amme lengre, men det er litt upraktisk siden vi bare kan ligge i senga å gjøre det, og når jeg begynner på jobb så spørs det om jeg greier å holde produksjonen oppe.

Snuppa har vært veldig flink og uvanlig hjelpsom i helga og fant ut at nå var hun så flink på kjøkkenet at hun snart kan lage middag til oss alene! :ler:

Endret av Miss I.W.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi... høres ut som en skikkelig aktiv liten krabat! Kom akkurat på hvordan lille var på den alderen, når jeg leste innlegget ditt! Hadde nesten glemt det!

Det der med amming fikk jeg aldri dreisen på, så jeg bøyer meg i støvet for alle de som får det til! Det er vel en mer eller mindre naturlig ammeslutt når du begynner på jobb igjen...? Fra pupp til papp(a)...

Ha en fin dag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis han tar vannflaske på tur, så er vel det like greit.. han spiser vel endel annet enn melk også nå.

Og når det gjelder videre amming er det vel bare å se det an.. går vel an å stimulere til å beholde melka lengre også, melke over i flaske til pappaen osv?

herlig å lese om livet med en liten baby.. *ser for meg høsten og vinteren når veslemor er kommet til verden* :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hihi... høres ut som en skikkelig aktiv liten krabat! Kom akkurat på hvordan lille var på den alderen, når jeg leste innlegget ditt! Hadde nesten glemt det!

Det der med amming fikk jeg aldri dreisen på, så jeg bøyer meg i støvet for alle de som får det til! Det er vel en mer eller mindre naturlig ammeslutt når du begynner på jobb igjen...? Fra pupp til papp(a)...

Ha en fin dag! :)

Ja, men, nei. :fnise: Han sitter jo bare på rompa! ;) Men han vil gjerne! Tror det blir travelt når han knekker krabbekoden. Han er veldig nysgjerrig og her er det mye spennende å finne på!

Jeg har ammet lillebror langt mere enn snuppa. Hun fikk mye flaske fra starten av (mest pga press fra helsestasjonen) og foretrakk etterhvert det, mens lillebror nesten ikke har fått flaske. Hun sluttet når hun var en 9-10mnd og da var det bare litt kveldspupp, synes jeg å huske. Så sånn sett har jeg jo gjort mitt. ;)

Det er ikke bare bare med ammingen! Lettvindt når du får det til, men det er utrolig mye som kan gjøre det vanskelig, så jeg skjønner godt at noen ender opp med flaske. Selv har jeg hatt lyst å slutte på dagen MANGE ganger, men det siden det ikke går an, har det gått seg til.

Det vil nok gå bedre enn jeg frykter med pappa og flaske, men jeg tviler på at jeg greier å holde noe særlig på produksjonen med min jobb. Starter jo med å reise bort i tre dager.

Hvis han tar vannflaske på tur, så er vel det like greit.. han spiser vel endel annet enn melk også nå.

Og når det gjelder videre amming er det vel bare å se det an.. går vel an å stimulere til å beholde melka lengre også, melke over i flaske til pappaen osv?

herlig å lese om livet med en liten baby.. *ser for meg høsten og vinteren når veslemor er kommet til verden* :)

Jada, han spiser masse mat, så det det går nok fint. Han var både tørst, sulten og trøtt i går når vi var ute og fartet, men f..n om han ville ta puppen! :rolleyes: Vridde seg unna og dyttet vekk puppen! Godtok bare vann og MME på flaske.

Vi får se om jeg orker pumping... Som sagt reiser jeg bort på kurs i tre dager og så har jeg tidvis veldig lange dager og skiftarbeid, så det er ikke sikkert det blir verken tid eller overskudd til det. Men jeg tar sorgene litt på forskudd nå. Det er jo ingen krise om det blir slutt på ammingen. Han er nesten frisk og trøsten med puppen er det vel ikke så stort behov for lengre.

Sitter i sofaen, surfer, drikker kaffe og ser på tv, mens vaskedama driver og styrer. Var planen å komme seg ut litt før, men lillebror bare sover og sover. Vi skal på barseltreff og så til kiropraktoren etterpå, så det er like greit at han er uthvilt. Liker ikke å sitte her og "late" meg, mens hun vasker, men jeg er ganske kake etter en travel natt, så jeg orker ikke å stresse. Snuppa var mye våken i natt. Klagde på at det var skummelt og på et vondt øre. Alt var fint i morrest og hun var strålende blid. Værre var det med foreldrene! :sprettoy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje vaskedama tror jeg sitter og jobber og gjør noe fornufig på mac`en...? Håper det! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller ikke? :fnise:

Litt "miljøskadet" når jeg vurderer å stoppe på NRK Super fordi barnetv`en ser så spennende ut?? :ler:

Vi har fått lønn for strevet (og da tenker jeg på samsovingen som ikke lenger er koselig ;)...) og jeg er bare så takknemmelig for at lillebror endelig har funnet ut at det er aller best å sove i si ega seng! :bolledeig: Og det egentlig før vi tok opp kampen. Tenkte vi skulle gjøre det etter påska siden vi skal reise bort da og rutiner har en tendens til å bli endret da, men det begynte å haste siden han begynner å bli mobil. Ett skritt nærmere nattavvenning! :Nikke: Men tenker at det kanskje går av seg selv når pappaen blir alene med han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...