Gå til innhold

Nyere tidsregning

Miss I.W.

Anbefalte innlegg

Var hos lege sist uke jeg også, og sjekka blodprøveverdier.. avventer svar. Mistenker litt lave verdier av det ene og det andre. Ikke bare lett å få i seg nok god næring.

Synes det høres ut som goooode dager i familien deres. Må jo være litt godt nå som størstejenta er såpass stor også, selv om hun såklart trenger mammaen sin enda.

Ha en flott dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ulvehunger etter amming på natten, husker det som det var i går. Ble vel mange bananer på meg nattestid i fjor høst :fnise:

Lillebror og storesøster høres flotte ut begge to. Jeg var nok lettlurt forrige mandag da lita ikke gjorde tegn til å ville i bhg da jeg tok frem sekken, hun var bare kosen og ville henge på mamma'n ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var hos lege sist uke jeg også, og sjekka blodprøveverdier.. avventer svar. Mistenker litt lave verdier av det ene og det andre. Ikke bare lett å få i seg nok god næring.

Synes det høres ut som goooode dager i familien deres. Må jo være litt godt nå som størstejenta er såpass stor også, selv om hun såklart trenger mammaen sin enda.

Ha en flott dag!

Er nok kjekt å få tatt en sikkelig sjekk når ting ikke fungerer! Jeg trodde svimmelheten bare var pga litt lite søvn, så jeg er glad legen tok å testet meg!

Vi har veldig gode dager! Litt travelt, men dèt blir vel bare værre når jeg begynner på å jobbe igjen! *Grøss og gru!*

Hun trenger helt klart mammaen sin og mammaen trenger henne også! :hjerte:

Satser på at det er vann! :fnise: Ser ut som om dere har gode dager! 68 alt nå?! Hvor ble tiden av??!! Håper dere koser dere! :)

Har hatt ganske heftige sokkemerker på anklene i det siste, så noe er vel vann! ;) Dèt er i allefall et godt tegn på at jeg ikke drikker nok!

Han er ganske så lang. På bekkentreningen hos fysioterapeuten stusser de over at han "bare" er to måneder.

Ulvehunger etter amming på natten, husker det som det var i går. Ble vel mange bananer på meg nattestid i fjor høst :fnise:

Lillebror og storesøster høres flotte ut begge to. Jeg var nok lettlurt forrige mandag da lita ikke gjorde tegn til å ville i bhg da jeg tok frem sekken, hun var bare kosen og ville henge på mamma'n ;)

Kanskje bananer er noe for nattbordet, ja. Har så langt ikke spist, men lurer på om det kanskje ikke er så dumt med en liten matbit... :klo:

Det er de! Jeg er lykkelig over der jeg er i livet! :Nikke:

Er ganske så kosen snuppa også! Får vel bare nyte det, selv om det er grunnet sjalusi! ;)

Da har jeg pumpet og vi har prøvd flaske med stort hell! Storesøster fikk æren av den første flaskematinga. De smilte omtrent omkapp!

Jeg prøvde meg også på litt rødvin. Ikke med like stort hell! Ble helt rød og hoven i fjeset og på brystet. :redd: Så ut som en bad kjemisk peeling, og det bare etter tre sùper! Jaja, har fått roet rødvinssuget for en stund nå da! ;) Kjære bare lo og sa at neste helg tar vi kaffe og Baileys! :lol:

Lillebror fikk ei lita flaske før han ble lagt ned kl 23 i går. Han fikk litt mat halv seks og klokken halv ti sto han og kjære opp. Snakk om godt sovehjerte!

Spiste masse fårikål i går og det tåler han fint!

Værre er det med magen min! Den liker virkelig ikke jerntablettene. For en ubehagelig mageknip!

Har begynt å planlegge navnedag til lillebror, men jeg står litt fast... Vi snakket om å gifte oss den dagen med det samme vi har familien samlet, men frieriet ser jeg ikke noe til! :P Får gi han et par uker og noen kraftige hint før jeg gir opp! ;)

Har hatt ei kos helg, med masse god mat, og lek og morro. Vi har fått gjort klart til vinteren ute. Snuppa og jeg satte ned løker idag og plantet høstplanter, mens lillebror sov søtt i vogna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig første flaskemåltid, storesøster må ha vært så stolt! :hjerte:

Jerntabeletter er gjerne hard for magen, glad jeg har utsluppet så langt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun var veldig stolt! Hun var faktisk stolt over mammaen som fikk til melk i flaske også! :fnise:

Tar dem bare nå og da nå... :sjenert: Og så prøver jeg å spise ekstra jernholdig mat. Etter SA`en holdt det, men denne gangen ville legen at jeg skulle ta tillegg.

Luksusproblem: baby som sover godt om natta gir fryktelig brystspreng! :sexy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tida flyger så altfor fort avsted! Helg igjen!

I dag kom jeg på at jeg forrige helg tenket at det var på tide at blomstene fikk seg litt vann. Det fikk de i dag! :ler:

Lillebror har for første gang i sitt liv vært utrøstelig i dag. :frown: Han har knapt skreket fram til nå, men i dag har han vært ganske utenfor. Skal bare holdes og våkner med en gang han blir lagt ned. De timene jeg var alene med barna mens kjære skiftet dekk var langdryge. Jeg har sovet lite i natt, ikke pga lillebror, men pga storesøster som kom opp i vår seng i tretida og tok seg godt til rette. Så det gikk fort innpå meg at lillebror var utilpass og at storesøster ikke hørte etter og i tillegg spilte fornærmet etter en lite episode. Er det ikke nok med de gangene treåringes verden går i grus pga, i våre øyne, bagateller, så skal hun være tullefornærmet i tillegg??!

Uka har gått fort, men tregt også. Jeg har vært så sliten og hatt så vondt i kroppen. Starta uka så fint med trening, men ble nesten sengeliggende i dager etter det. Jeg har hatt null energi og kroppsverk og en pupp som slo seg vrang med å være vond og hard. Begynte å komme meg på torsdag, men har bare tatt det helt med ro fram til nå. Følte at jeg begynte å komme ovenpå igjen, men etter idag er jeg tilbake til å være trøtt og utslitt. I morgen skal jeg være med snuppa i bursdag, mens lillebror skal være hjemme til pappa, og jeg tror det blir godt.

På gode siden har lillebror de siste nettene sovet 7 timer sammenhengende. :nigo: Det hadde vært så godt å få de timene til søvn, men snuppa har passet på å vært oppe på do, mast om å få komme opp i vår seng, m.m. :P

Nei, nå la kjære ned lillebror, så nå gråter han igjen, stakkar.

Endret av Miss I.W.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkar utrøstelige lillebror :( Håper alt er tilbake til normalen igjen i dag :klem:

Ja, heldigvis er alt bra i dag. Tror muligens han kom inn i en dårlig sirkel med å sovne ved puppen og ikke spise seg sikkelig mett, i går. Eller en laaaang kos hos meg og pappaen var han blid og pratet og lo. Det gikk også veldig fint å legge seg. Sov fra 22:30 til 05:15. :tommel:

I natt sov også snuppa i sin egen seng uten noe tull. Det hadde vært ei fin natt hadde det ikke vært for at jeg styrte fælt og snakket i søvne. Fikk for meg at snuppa hadde kakeselskap i senga og kommanderte kjære ut med våtservietter, men han skjønte selvflølgelig lite! :ler2: Våknet av at jeg ble sikkelig forbanna for at han ikke gjorde som jeg sa og påsto at jeg snakket i søvne! :hoho:

Endret av Miss I.W.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke like bra start på uka som jeg håpte. Magevondt pga jerntablettene som jeg har begynt på med pga svimmelhet. Jeg er fremdeles svimmel og det verker i anklene og håndleddene. Hatt det noen dager nå og den ene ankelen og håndleddet hovner opp til kvelds. Skjønner ikke hva det kommer av, og hadde liksom tenkt at jeg skulle være fin idag...

Det var morgen her kl fem så jeg vil vel kjenne det utpå dagen også! :P Snuppa syntes det var greit å stå opp kl fem når lillebror skulle ha mat. Sendte de avgårde litt før sju, og prøvde å sove mere, men det var så mange lyder ute, skrangle på tomgang, søppelbilen, m.m. Fikk litt søvn etter åtte, men det hjelper ikke så veldig mye. Kjære bare hysjer på snuppa og snur seg, og så er det opp til meg å prøve å roe ned eller underholde henne. Men har et nytt triks; ikke legge lillebror tilbake i senga si etter fempuppen! Da må snuppa ligge under dyna til kjære. Hun henvender seg fremdeles til meg, men jeg slipper den urolige kroppen med de kalde tærne under dyna MI! :lur: Tror at kjære tenker at jeg bare kan legge meg igjen, men det er ikke bare bare når en har vært våken i en time eller to.

Nå har lillebror våknet og ligger i lekegrinda og "synger". :hjerte: Og fiser! :fnise:

Endret av Miss I.W.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luksus i hverdagen for mamma: at pappa tar med seg barna og går en tur på butikken (selv om det regner!)! :skya:

Leddene er ikke bra enda, så han prøver å avlaste meg. Er vanskelig å få tatt det nok med ro når alle er hjemme. Det verker i ankler og håndledd, og jeg er sikkelig hoven og vond i den ene ankelen og det ene håndleddet. Betennelsen har satt seg sikkelig og det eneste som hjelper er hvile. Var til legen tidligere i uka, men han tok bare blodprøver. Ville ikke gi meg noe siden jeg ammer, men jeg kom på etterpå at jeg fikk jo betennelsesdempende på barsel. :roll: Hadde vært greit å prøvd det siden jeg har gått med dette i godt over en uke, og det hindrer meg ganske mye i hverdagen. Kjedelig er det også!

Endret av Miss I.W.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stilling av klokka gikk over allforventing og i dag er vi inn i vanlige rutiner igjen. :danse: Snuppa la seg en time etter skjema på lørdag og våknet halv seks, men det kan hun finne på å gjøre ellers også. I dag sov hun til halv syv, noe som er høyst uvanlig!

Lillebror fikk pupp kl fire istedet for fem natt til søndag, men tok syvpuppen akkurat klokka syv!

Armer og ben er status quo her. Ble bedre at å ta det ganske med ro fredag og lørdag. Men i går ville jeg litt for mye (både pga kjedsomhet og dårlig samvittighet), og da fikk jeg betale til kvelds og i natt. Var grusomt stiv og øm i morrest, men det ble litt bedre når jeg fikk kommet meg i gang. Må ut noen ærend idag, men mamma blir med for å prøve å avlaste meg litt.

Har bestemt meg for å ta smertestillende istedet for å sitte å kjenne på smertene, og å ta en ny tur til legen iløpet av de neste dagene. Om litt over ei uke reiser vi på to ukers drømmeferie, og den kommer til å bli et mareritt hvis jeg ikke får noe som hjelper mot hevelesene og smertene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk, Nique!

Runden gikk fint med støttebandasje og Ibux! Men kjenner det nå. Godt det blir en rolig dag i morgen!

Tror jeg skal begynne å pakke i morgen selv om det er over en uke til vi drar. Ungene bruker jo bare ull nå, og dèt trenger vi ikke der vi skal! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du får god hjelp av legen. Åh, drømmeferie! Heldig :nigo: Nå blei jeg nyskjerrig på hvor du skal ;) Håper du kan nyte ferien uten for mye smerter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, drømmeferie! Har sendt deg en melding! ;)

Har drømt om å reise dit i mange år, men det har aldri passet helt. Men nå blir det endelig to fantastiske uker ferie! Men det er nesten ingen vits å dra hvis jeg ikke blir bedre. Det er altfor langt å reise og mye som skal oppleves.

Jeg håper også at legen kan hjelpe meg! Har avtale om å komme i morgen og da får jeg snakke med vikaren til fastlegen min og ikke vikaren til vikaren som sist. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lillebror er 3 mnd. idag! :strix:

Det ble "feiret" med kontroll og vaksine.

Han er 6745gr. og ca 63,5cm lang (ville ikke strekke seg helt ;) ), litt over på vekt, men helt på snittet vekt i forhold til lengde.

Han er sterk i nakken og liker å reise seg, og å sitte på fanget å følge med.

Han er flink med hendene og griper etter ting, har hendene foldet, og biter og suger på hender og fingre, helst tommelen.

Han prater, smiler og ler.

Han er rolig og tålmodig.

Han snur seg over på siden. Han snur seg etter klokka (altså hodet ligger i ro, men resten av kroppen flytter seg.) og aker seg opp og med når han ligger på ryggen. Er jo ikke kontrollerte bevegelser enda, men det er morro å se på. Der (også) er han veldig ulik storesøsteren.

Han synes det er litt vanskelig å finne roen når han skal duppe på dagen, men er veldig flink når han skal legge seg for natten. Og da sover han gjerne 7 timer før han er sulten.

Store, flotte gutten vår! :hjerte:

Han syntes ikke noe om å få vaksina og HS virket som om hun mente at jeg skulle ta han ifra pappaen for å trøste. :rolleyes: Etterpå fikk han pupp og alt ble bra etter en stund. Hun stusset også på at han fikk flaske. Skjønner ikke den fordi han har bare fått 4 flasker så langt, og alle med MM. Det var som om hun ikke trodde oss når vi sa at han bare fikk morsmelk. Hun er bedre enn de vi hadde til snuppa, men jeg ikke helt fornøyd med disse helsesøtrene jeg assa. Etter tidligere erfaringer har jeg kanskje blitt litt for kritisk?

Han ser forresten ikke ut til å reagere på vaksina. Er kanskje litt varmere enn vanlig, men han er ganske varm av seg.

Jeg var til legen og fikk betennelsesdempende. Endelig! :hoppe: Så nå krysser vi fingra for at jeg blir bedre, og at det ikke blir pilotstreik! JEG VIL PÅ FERIE! :briller::sol::shoppe::foto::skravle::briller2::kline: :is: :kristin::danse::spise::skya:

Endret av Miss I.W.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tablettene virker allerede! :strix: Er så langt ifra bra, men greide fint å stå opp i morrest uten å få lyst til å grine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du får en bra ferie uten vond kropp!! Og gratulerer med den store, lille gutten! :) Han høres helt herlig ut! Lille bare lå der som en klump da han var 3 mnd - ikke snakk om å snu på kroppen! :fnise: Men så hadde han KISS/KIDD da, så han er vel unnskyldt... har tatt igjen aktiviteten senere, for å si det sånn! ;)

Ha en toppers dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, Mayami!

Med KISS/KIDD var han virkelig unnskyldt stakkar! Nå har lillebror ligget under babygymmen mens jeg har gjort noe forefallende og jaggu lå han ikke med bena der hode lå når jeg la han ned! Tror vi må passe på han karen her bedre enn med snuppa, som lå pent i ro på samme tid.

Satser på en deilig ferie uten for vond kropp! Har endelig fått somlet meg til å ringe å få lagt inn lillebror i reisepapirene. Han lå i magen når billettene ble bestilt! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...