Gå til innhold

Rainbows treningsnarkomani


Rainbow

Anbefalte innlegg

Takk for så koselige tilbakemeldinger! :nigo: 

Følte at bulken har gått veldig greit. Det har vært dager jeg har gått over på fett og carbs, fortrinnsvis pga godteri,  men det er snakk om kanskje 6 ganger totalt på tre mnd, ellers har jeg vært innenfor pluss/minus 5 gram, som man skal, (også tatt med i betraktningen de måltidene jeg ikke har kunnet veie). Jeg var egentlig redd for å både spise for mye og for lite før. Følte på den ene siden at jeg spiste hele tiden og på den andre at jeg var sulten mye. Tror jeg fortrinnsvis har lært mye om hva slags næringsstoffer jeg har trengt, ikke bare "nå vil jeg ha et eller annet". Har vært kvelder der jeg har måttet spise veldig mye fordi jeg har "holdt igjen" hele dagen, men elles syns jeg det har gått fint!

Spent på cuttinga, det er ikke ideelt å gjøre det i juni når det skjer mye i helgene av hundeting, men samtidig gjør det at jeg faktisk får spist, for jeg kan ta med mat fordi det sjelden eller aldri er noe glutenfritt og kjøtfritt på diverse arrangementer, og da har jeg kontroll på det jeg spiser også. 

Ja, det var digg med en rolig 17. mai. Så kjipt at din var blæh!

Den burpeerepetisjonen der var hard, altså! Dagens er å hoppe over en boks, som jeg jo ikke har, men tenkte ta den i stallen i kveld og hoppe over en flissekk eller noe! :)

I går var det fri, så jeg trente litt senere enn vanlig. Beast Up Chest/Shoulders/Tris. Det er en hel time med styrke, er veldig fornøyd med at jeg klarer 2 ganger seks repetisjoner av sittende military press med 10 kilo i hver hånd! Det var andre gang jeg fikk til det. Klarte også flere tricep-pushups enn vanlig, tricep kickbacks 8 reps med 12.5 kilo og en pushupøvelse som er veldig tung med bare rette. 

Gårsdagens burpee var box-jump-burpee. Tok det i stallen og hoppa opp på en benk mens hunden min lurte på om jeg hadde blitt sprø. :fnise: 

I dag løp jeg en halvtime på mølla, 4.8 km. Nærmer meg en halvtime på 5 km nå! Etterpå tok jeg 360 abs- en video med Shaun T fra Insanity Max 30 på et kvarter. Trengte myyye pauser, både fordi jeg var sliten av løpinga og fordi jeg får vondt i ryggen.

To dager igjen med bulking og Body Beast etter i dag...! :danse: Da er det på tide å ta bilder og mål for å få gratis tanktop! :)

Endret av Rainbow
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bra løping på deg! Og styrke. Jeg er skikkelig spent på cutten din altså 😊 God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cutten blir spennende! Nå er jeg på dag 2. I går var jeg så redd for å gå over ila dagen at jeg måtte spise en stor kveldsmat. :P Ellers merker jeg stor forskjell på 70 og 50 gram fett, må være mye mer påpasselig med proteinbarer og sånt. 

Lørdag var det Build Back and Bis og søndag Bulk Shoulders. Begge er ganske tunge styrkeøkter, særlig den første, som har omtrent en times varighet. Gjorde også burpee-challenge begge dagene.

Tok bilder og mål, det var veldig oppløftende resultater! Ser at jeg har bygt mer muskler enn jeg trodde, og målene har endra seg. Jeg sendte inn til beachbody i går, men fikk en automatisk mail tilbake om at nå MÅ man sende inn digitalt. Med en link for folk i USA og en for folk i UK eller Quebec. Så jeg får en amerikansk venninne til å ringe dem for å høre hva jeg skal gjøre. Jeg VIL ha toppen min og fremtidige premier!! :bond: 

I går starta jeg da på cut, og også på 30 day Hammer. Jeg har gjort et program som heter Hammer & Chisel før, dette er fire uker satt sammen av bare videoene til den ene treneren, samme trener som har Body Beast. I går var det Max Hammer Strength, helkroppstyrke som starter uten vekt og så 8 reps med tung vekt. Kjempeslitsomt!! 

I dag var det Hammer Conditioning og 15 min leg hammer. Conditioning brukte to øvelser som ble tatt annenhver gang før man gikk videre til neste. En del balanseøvelser, og kombiøvelser. Den mest intense med 12 reps to ganger (og da en annen øvelse i mellom) var Burpee-row-upright row. Altså hopp ned i planke, ro opp høyre arm, ro opp venstre arm, hopp opp i stående og ta upright row. Brukte 6 kg pr dumbbell. 15 min-økta er med medisinball, og da fikk jeg brukt det for første gang. Min veier 5 kg. Var litt vanskelig fordi hendene glei når jeg var svett! 

Sist jeg hadde rest day var 21. mai. Så tror det blir godt med en til helga! Kalenderen vil at alle torsdager skal være rest. Men det har jeg ikke så lyst til, liker å trene hver hverdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest- silje

Så spennende at du har bygd mer muskler! Du er råflink :lillesky2: Virkelig, hatten av for deg !

Det finnes bånd som gjør at du ikke glipper dumbellen, eller så kan du ha en klut i nærheten som du kan tørke deg på?

Du kan få like god utbytte av å ha en hviledag. Bygger en muskler så trenger også kroppen å hvile, så står det på programmet så tenker jeg at det kanskje er en grunn til det ? ;) Men du kan jo ta en løpeøkt, slik at du får trent litt i det minste :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med forlovelsen! :) Har dere planlagt dato for bryllupet? Jeg husker ikke om du har nevnt det tidligere.

Du trener jo virkelig bra om dagen (som alltid) og jeg kan se for meg at du ser bra resultater på kroppen. Kommer du til å dele bilde? Jeg er uansett imponert! Hviledag er sikkert lurt. Jeg leser masse triathlontreningstips om dagen og der sier de at hvile er vel så viktig som trening for å få resultater/bedre form. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 31.5.2017 den 20.47, gjest- silje skrev:

Så spennende at du har bygd mer muskler! Du er råflink :lillesky2: Virkelig, hatten av for deg !

Det finnes bånd som gjør at du ikke glipper dumbellen, eller så kan du ha en klut i nærheten som du kan tørke deg på?

Du kan få like god utbytte av å ha en hviledag. Bygger en muskler så trenger også kroppen å hvile, så står det på programmet så tenker jeg at det kanskje er en grunn til det ? ;) Men du kan jo ta en løpeøkt, slik at du får trent litt i det minste :) 

 

Aww, takk! :nigo: Det glipper ikke når jeg har dumbbells, men med medisinball. Men neste gang skal jeg prøve å bruke vekthanskene mine, kanskje det hjelper! Og du har rett i det med hvile, altså. Hadde hviledag nå på søndag, og tror jeg hadde godt av det! 

På 2.6.2017 den 9.51, Chandra skrev:

Gratulerer så mye med forlovelsen! :) Har dere planlagt dato for bryllupet? Jeg husker ikke om du har nevnt det tidligere.

Du trener jo virkelig bra om dagen (som alltid) og jeg kan se for meg at du ser bra resultater på kroppen. Kommer du til å dele bilde? Jeg er uansett imponert! Hviledag er sikkert lurt. Jeg leser masse triathlontreningstips om dagen og der sier de at hvile er vel så viktig som trening for å få resultater/bedre form. 

:rodmer: Tusen takk!!! Ingen dato planlagt, vi har ikke engang fått skaffa oss ringer. Men jeg ser for meg at det kanskje ikke blir tid før i 2019, for vi skal sannsynligvis få valp sent i år eller tidlig neste år, og da blir det nok å styre med. Det føles fortsatt ikke noe forskjellig, så jeg tror på en måte ikke på at vi er forlova! ;) 

Jeg vil ikke dele bilde som viser meg ordentlig, men kanskje et sensurert et når jeg er ferdig med cutten. Nå ser jeg liksom resultater på armer og rygg, men magen er "verre" enn før siden det er der det meste fettet fra bulken har lagt seg. Så får se om det skjer noe fremover der. 

Siste tids trening i nytt innlegg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ukesoppdatering igjen: Begynte da med cutting macros på mandag forrige uke, og det har gått overraskende greit. Har jo relativt mye karbohydrater, men mulig jeg må mer ned på det den siste uka eller noe. Sa nemlig til coachen at jeg hadde 6-7 uker på meg, men har bare 5.5 til ferie siden vi endte med å bestille reise tildigere enn planlagt. Og på ferien vil jeg ikke telle makroer og samtidig se best mulig ut. Det er jo bare da jeg får gått tynnkledd nok! ;) 

Jeg har funnet ut at jeg skal bli med på Beachbody's "greatest event in fitness history", som er at Shaun T, favorittreneren min, kommer ut med nye videoer, et kjapt program som skal få folk i gang og være motiverende nå rett før sommeren. Det er SHAUN WEEK, sju økter, sju dager, og en økt slippes hver dag. Det er morsomt når alle i de gruppene jeg følger og alle jeg kjenner som driver med trening skal gjøre det samme. Så har ikke lyst å gå glipp av det. Det vil si...jeg må gjøre det en dag for sent, for de slippes midnatt pasific time, som er ni timer bak Norge - og jeg trener jo rundt halv sju om morran. Greier ikke tanken på å trene på ettermiddagen en hel uke, hehe! Så jeg skal starte tirsdag 13. juni og holde på til og med mandagen etter. Dvs at jeg må korte litt inn på hviledagene for å få "most" det programmet jeg holder på med nå inn timeplanen og være klar til vi skal på ferie. Så jeg har laga meg treningsplan og håper jeg får det til. :nigo: 

Den siste uka har vært sånn: 
Onsdag: Hammer Power: Intens "powerlifting" der du gjør 10 reps med lett vekt og så 10 med medium, og halvveis uti økta er det først 10 medium og så 8 eller 5 tunge. Øvelsene er squats, presses, jerks, clean/press osv.
Torsdag: Hammer Plyometrics: Navnet sier seg selv litt, det er plyo-økt, blant annet hopping over og på benken, squat hopp og den ville øvelsen burpee-pullup. 
Fredag: Total Body Hammer: Helkropp, men lite bis og tris. Ellers mye reps i 10/8/6-reps med stadig økning av vekt.
Lørdag: Iso Speed Hammer: Kort økt, der man gjør noe sakte og teller 1-2-3-4 og så gjør samme øvelse fort. For eksempel pushps- gå ned saktem eksploder opp 10 ganger, og så 10 så kjapt du klarer. 
Søndag: Hviledag.
Mandag: Hammer Power igjen (Altså samme som onsdag) og 10 min ab hammer. Ulike ab-øvelser både på rygg og i planke. Må fremdeles stoppe litt når jeg får vondt i ryggen, men ellers gikk det greit. 
Tirsdag (i dag): Total Body Hammer (samme som fredag). 

Tok også burpees alle dager fra denne lista her. Jeg er på dag 17, dvs "star jump burpee". Har gjort det hver dag unntatt på hviledagene, da har jeg dobla og tatt den fra dagen før i tillegg til dagens. :)  

Endret av Rainbow
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går fikk jeg BODY BEAST-toppen min levert av FedEx! Et håndfast bevis på at jeg har gjennomført et 16-ukers program med styrke. Jeg er veldig glad og stolt over det, det er det mest utfordrende og skremmende programmet jeg har tatt, og jeg har tatt mange! Har lært masse, og har turt å kaste meg ut i makrotelling og masse nytt. Føles som et nyttkapittel i treningseventyret mitt! :nigo:

Onsdag trente jeg Max Hammer Strength. Her er konseptet å gjøre en øvelse i ett minutt, og så utfordre de samme musklene til å gjøre 8 repetisjoner med tung motstand. For det meste er det første minuttet med kroppsvekt, og så legger man på vekter når man skal ta de repsene. Det går på bein, rygg, skulfre og bryst.
Øvelsene er:
* Reverse lunges
* Pushups/bench press
* Squats
* Pull-ups/Pullovers
* Deadlifts
* Chin-ups/1 arm rows
* Sumo squats
* shoulder presses
* Calf raises

Torsdag var det Iso Speed Hammer og 10 min ab hammer (beskrevet i forrige innlegg).

I dag var det Hammer Conditioning. Det er helkroppsstyrke, 12 reps på alt, fire runder. I hver runde er det to øvelser, så du gjør den ene, så den andre, og så gjentar du de to øvelsene. Øvelsene er:

Round 1:

  • Clock Pushups with a crunch - gå ta pushup, trekk det ene kneet opp til albuen, og gå et hakk til siden. Gjenta, så du beveger deg rundt som en urskive. Første gang til venstre med venstre bein opp hver gang, andre gang til høyre.
  • Side Lunge Rows - Ta et stort steg til siden i side lunge med vekter, ro vektene opp ved siden av det bøyde beinet. En gang pr side

Round 2:

  • Fly Lunge Twists - hold armene ut med en vekt i den ene hånda. Strake armer rett fram, ta utfall bakover, twist armene til motsatt side, samle beina igjen, og ta armene ut til siden. 12 reps per side. 
  • Sumo Squats with a shoulder press - sier seg sjøl

Round 3:

  • Burpee Renegade & Upright row  - sier seg vel sjøl den også. Ta en burpee, ro opp med annenhver hånd med vekter, hopp opp til stående, ta en upright row.
  • Stiff Leg Deadlift with a crunch - Deadlift på annenhvert bein - og når du kommer opp løfter du opp det beinet du har løfta bakover. Balanseøvelse!

Round 4:

  • Plank Raise Tap Crunch - Stå i planke. Stikk armen ut til siden - så rett fram - og så tapper du motsatt fot inn, og berører den med hånda. 12 reps på hver side.
  • Reverse Lunge/curl/kickback - stå i bakoverutfall og curl vektene opp, rett opp ryggen og ta vektene bakover i tricep kickback.

Etterpå tok jeg burppene mine. :hoppe: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow! Tar av meg hatten jeg! Klare å følge et ganske tøft program over 4 mnd?! Og makrotelling og i det hele tatt. Respekt :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest- silje

Flink!!

Rått program du tar!

Skjønner godt at du ikke vil telle når du er på ferie, da er skal en tross alt slappe av og ta det med ro. Jeg tenker at du er ganske flink med kostholdet uansett, telling eller ikke, så jeg tenker nok at ferien går helt fint, uten at det ødelegger for mye :) 

Har du startet i ny jobb nå? Eller skal du starte etter ferien?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, fine dere! :nigo:

Ja, Body Beast var ganske heftig, må jeg innrømme. Men er glad jeg turte å kaste meg uti det, nå føles det ikke så skummelt lenger med løfting. 

I helga fant jeg ut at jeg klarer 4 chinups uten bånd, og jeg klarer pushup der man klapper når man kommer opp. Begge deler kom fullstendig overrumplende på meg! :fnise: Men veldig moro! 

Makrotellinga har vært utfordrende, men det har samtidig gått overraskende greit. Det eneste jeg ikke har fått til er å regne ut ting selv, men har fått veldig god hjelp og oppfølging i IIFYM-gruppa!

Jeg starta i ny jobb for en måneds tid siden, og trives veldig godt! :nigo:

De siste dagenes trening:
Lørdag: Hammer Plyometrics og Hammer Abs. Her fikk jeg til chinups med crunch og pullups når jeg tok negative uten bånd.
Søndag: Max Hammer Strength. Samme økt som onsdag, fyldig beskrevet i forrige innlegg.

Mandag: Starten på SHAUN WEEK. Min favorittrener Shaun T har laget sju nye videoer som utgjør et program som skal gi en kickstart før sommeren, og det blir posta 1 hver dag denne uka, og "alle" gjør det samtidig. Det er veldig gøy. Kryr av fitnessgrupper og grupper med venner jeg har, og de store fellesgruppene, der alle gjør det samme. Veldig motiverende, og de slippes ved midnatt EST og ikke PST, som betyr at de er klare for meg klokka 6.30. Shaun er så motiverende og flink, og han har gjort så mye for hvordan jeg ser på trening, på meg selv, hvordan jeg tenker...han er rett og slett en veldig bra person! Shaun Week er ulike økter, ganske mye cardio, og de er inspirert av to av hans andre programmer.

I går var det da INSANE BASICS. Det var gjennomførbart, mer enn mye av det andre han har, og det var kul progresjon i øvelsene, så det ble vanskeligere pr runde. Klarte å gjennomføre alt uten å ha pustepauser - annet enn de man fikk. Og det var cardio, men ikke drepende superintenst. Denne økta var bare 25 min, så etterpå tok jeg den som sto på den originale planen min (30 day hammer) - som jeg har tatt pause fra for å gjøre nettopp Shaun Week. Det var Build Hammer.  Styrke med en medisinball. Klarte nesten alle øvelsene med den, inkludert planke med henda på ballen og moutainclimbers med det samme, men å løfte ballen med beina klarte jeg ikke. Min veier 5 kilo og de i videoen bruker 8 lbs (3.6 kilo)! :trene: 

I dag var det PURE CARDIO 2. I Insanity, det programmet Shaun T ble kjent for, har han en kjempeintens cardioøkt som heter Pure Cardio. Dette var oppfølgeren, men den var litt kortere. Måtte ha noen pauser nå, intensiteten økte på samme måte som i går, men fortere. Og det var mye hopping. Ingen ting på gulvet - det var det i går - men intenst og man trengte en del koordinasjon, så jeg rota litt da. :P Det hele slutta med skrekkøvelsen Iron legs. Hoppende utfall fremover høyre, hoppende utfall fremover venstre, squat, hopp opp med beina så de treffer hverandre under deg, og gjenta.

Klarte å snakke meg selv ut av å doble i dag også! :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy med Shaun T week, og mange som gjør det sammen osv osv :)

Og gratulerer med chin ups, og push upsene - hvordan i huleste får du til klapp?! hehe Har aldri forstått det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! :nigo: Det overrasker meg når jeg får til de tingene, og det med å klappe ble jeg så satt ut av at jeg måtte stoppe! :fnise: Litt som da jeg fant ut at jeg greier å ta pushup, hoppe sidelengs i planke og lande i en pushup. Jeg bare "whaaat?!!" 

Kjempegøy med Shaun Week, vi er en stor gjeng med tusenvis av mennesker som gjør det samme!

Onsdag var det INSANE WEIGHTS! Det var cardio med vekter, jeg brukte seks kilo pr dumbbell hele tiden, noe jeg angra litt på i enkelte øvelser, men det gikk faktisk bra. Det var mye kombinasjonsgreier, med sidelengs squat og så hammer curls feks. Og den hardeste øvelsen var på slutten - der rota jeg det litt til og gjorde ikke helt riktig, men det jeg skulle gjort var å stå i planke med vektene, ta en pushup, ro venstre dumbbell bakover 1 gang (på en måte tricep kickback, bare at man står i planke), så høyre bakover på samme måte 1 gang. Så en pushup. Så venstre 2 ganger og høyre 2 ganger osv osv i TO MINUTTER! Crazy bananas. :P

I dag var det 25 ABS. Det var litt mer enn 25 min, da, men! Litt cardio som oppvarming og så mye mageøvelser, både sittende, liggende og i planke. Får fremdeles vondt i ryggen av mye av de øvelsene som gjøres når både beina og skuldrene er opp fra gulvet, og det irriterer meg når jeg må stoppe fordi det er vondt, ikke fordi det er slitsomt! Men Shaun hjalp meg å pushe gjemmom det hele! Etterpå tok jeg Hammer Plyometrics siden jeg hadde litt mer tid, og de dagene kan jeg fylle inn med de som står på planen jeg har tatt pause fra. Gøy at jeg greier chinup-crunch nå! :trene: 

Avslutta med 10 bear crawl burpees, som egentlig var gårsdagens burpee-øvelse, men da glemte jeg det, så nå er jeg en dag bak skjemaet. 

Glemte å si at jeg har fått litt endra macroer, siden jeg har litt dårligere tid fram mot sommeren. Trukket 38 gram carbs, så nå har jeg:

200c
50f
125p
1750 cal

Endret av Rainbow
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Wahooooo, dagens økt var helt psyco! :hoho: Siden det legges ut en ny hver dag denne uka vet man ikke hva man får, man har bare navnet på økta. Dagens het RipSanity. Basert på at det skulle være en blanding av Ripped Circuit fra et program som heter T25, og Insanity-programmet. Og at man blir ripped. Men etter å ha tatt den tenker jeg at det også betyr RIP Sanity. Det var så sykt lange moves!

For eksempel var en av de første tingene følgende (jeg brukte 6 kilos dumbbells):
Stå oppreist - ta hammercurl.
Sumosquat med vektene foran deg vendt nedover.
Ro opp med begge vektene
Hopp bakover i planken
Tap foten innover som en mountainclimber, bare at tåa er nedi gulvet når den er inne ved albuen - begge sider
Ta to pushupjacks (altså pushup med hendene på vektene, jumping jack med beina)
Gå til høyre side så langt du kommer - og så til venstre side så langt du kommer
Ta en pushupjack
Hopp inn og ut med beina mot magen
Reis deg opp.
Gjenta 7 ganger.

Og: - her var jeg lur nok til å gå ned til 4 kg pr vekt:
Stå i utfallsposisjon - ta 15 dumbellpresses
Gå i squat, hold vektene i skulderhøyde og ta 15 pulses
Gå i motsatt utfallsporisjon og ta 15 dumbellpresses

Og: 
15 Bridge presses med skrå dumbbells når man har dem øverst oppe
15 pushups rette - 15 på knær
10 bridge presses - samme som over
10 pushups rette - 10 på knær
8 bridge preses - samme som over
8 pushups rette - 8 på knær

Dette var da bare tre av øvelsene på en økt som varte i 43 min. Jeg lo faktisk høyt da han viste noen av øvelsene. Herregud og hjelpes! Elsker den mannen, hvem kommer på noe sånt, lissom! :trene: 

Nå er det snart fem timer siden jeg trente, og jeg har fortsatt vondt. To dager igjen med Shaun Week! ::duskedame:

Endret av Rainbow
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noe øvelser.. blir jo sliten bare av å lese dem 😂 Hvordan husker du alt lol. Greit med videoer kanskje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest- silje

Deilig å kjenne at en blir støl mens en trener !

Skikkelig digg økt, som virkelig tar knekken på en 😊 Heldigvis så er jo du såpass sprek at du klarer å gjennomføre :sjokkbla:  Kjenner bare at kvalmen presser på, etter å ha lest om økta de! Godt jobba frøken :hoppendeglad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 16.6.2017 den 17.25, elvital skrev:

For noe øvelser.. blir jo sliten bare av å lese dem 😂 Hvordan husker du alt lol. Greit med videoer kanskje

Haha, ja, jeg husker det bare fordi jeg blir fortalt hva jeg skal gjøre! I sånne heseblesende videoer der man veldig kjapt bytter fra en ting til en annen er det gjerne litt surr de første gangene, og nå var det også det, for jeg må se på demoen (som gjøres mens jeg enten holder på med eller er på vei til å avslutte forrige øvelse), høre på cuene, se på videoen og samtidig klare å utføre det fort og med riktig holdning. Men når jeg har tatt dem noen ganger husker jeg, og trenger ikke se opp hele tiden. 

På 17.6.2017 den 23.56, gjest- silje skrev:

Deilig å kjenne at en blir støl mens en trener !

Skikkelig digg økt, som virkelig tar knekken på en 😊 Heldigvis så er jo du såpass sprek at du klarer å gjennomføre :sjokkbla:  Kjenner bare at kvalmen presser på, etter å ha lest om økta de! Godt jobba frøken :hoppendeglad:

Hahaha, ja, den uka var rimelig heftig. Det er noe med de raske skiftene, og samtidig de veldig oppmuntrende ordene fra Shaun som får meg gjennom. Han er ikke som de andre trenerne, han er den eneste jeg føler virkelig kommer gjennom skjermen og klarer å få meg til å yte maks som om han sto ved siden av meg. Jeg er egentlig overraska over denne uka mtp at jeg har trent veldig lite cardio siden slutten av januar, egentlig.

Lørdag: Day 6: SPEED 4.0. For noen år siden ga Shaun T ut programmet T25, og der var det tre nivåer, med 3-4 uker på hvert nivå. Hvert nivå hadde én heseblesende cardioøkt der du gjør en serie av øvelser og gjentar dem fra toppen 3 ganger, før du går på neste serie av øvelser og gjør det samme, før du setter alt sammen og tar alt gjennom 3 ganger. Speed 3.0 har vært min favoritt. Det blir nesten som en dans etter hvert, med cues for burpees og sidehopp og high knees boxing etc. Speed 4.0 er da oppfølgeren, og første serien gikk veldig fint, andre serien var nesten bare burpees. Tror det var 1 av 6-7 øvelser som ikke var det....! Jeg måtte jobbe veldig for å komme gjennom uten å stoppe, og hørte skikkelig etter på stemmen hans...og kom meg gjennom! :hoppe: 

Søndag: Day 7: DIG DEEPER. Det er slagordet til Shaun T. (Jeg har til og med en canvas med det på! :flau: ) Det er det du alltid skal, du kan alltid mer enn du tror, og du er sterkere mentalt enn du tror. Så da var det bare å kaste seg over burpees og hopping og squats og lunges i tempo og pushups og planke og....Jadda, kom meg gjennom alt! :nigo: Fantastisk følelse å være ferdig med programmet, og veldig befriende mentalt! Kjempegøy! Lå svett og rød i trynet i en klump på gulvet etterpå, haha!

I dag, mandag: De hadde sneak peek på et nytt program - Shift Shop - med en helt ny trener, som kommer i juli, men det ble lagt ut midnatt PST, så det hadde ikke kommet da jeg trente, siden det er 9 om morran. Så da gikk jeg tilbake til 30 Day Hammer og tok Hammer Power. Det er den hvor man starter med lete vekter 10 reps, så medium 10 reps, diverse squats, presses, jerks, upright rows etc. Halvveis uti bytter man og har lette vekter 10 reps og tunge 5 reps. Da er øvelsene mer komplette - som deadlift-upright row-catch-squat-press.

Jeg utfordra meg selv og hadde på noen øvelser 6 som lett og 8 som medium, og noen 4 som lett og 6 som medium. Da vi skulle bytte vekter hadde jeg 4 som lette og 10 som tunge nesten hele tiden. Veldig fornøyd med squat presses og jerks (spesielt det!) med 10 kilo pr dumbbell! Og føler meg badass med 10 i hver hånd i presses. 

Endret av Rainbow
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Tusen takk, elvital! :nigo: 

Har ikke posta her inne på en stund, jeg har følt meg litt...ikke helt med eller noe. Men jeg har trent, altså. Bare ikke vært helt 100% med på det på en måte. Anyway. Oppsummering, muligens noe kjedelig å lese, men har prøvd å supplere med linker som viser hva det faktisk er. 

Tirsdag 20. juni: Nå var den Shift Shop sneek peak'en tilgjengelig, så da tok jeg den først. Sportsrelatert cardio med markører på gulvet, så du skal ha fleksibilitet og hurtige skifter mellom disse. Dette programmet er lagt opp sånn at den første uka har du 25-min-økter, den neste 35 og den siste 45, pluss at det blir vanskeligere. Denne var passe hard, gjetter på at det er den første videoen fra uke 1, og jeg trengte ikke pauser, men det gikk fint at å gå hardere ut enn de i videoen også.
Den varte så kort, så jeg dobla økta med den på Hammer-programmet, som var først Hammer Conditioning (intervaller, bedre beskrevet i linken) og så 15 min leg hammer, beinøvelser med medisinball på 8 kg. Så da trente jeg i 1 time og 11 min eller noe sånt. Da var musklene ganske så slitne, kan man si! :P 

Onsdag 21. juni: Total Body Hammer  Fullkroppsstyrke der du først gjør 10-8-6 reps, gjør en annen øvelse med samme reps, så en tredje øvelse  og så tilbake fra toppen med samme antall reps, men tyngre vekter. For eksempel benkpress fulgt av squats fulgt av reverse grip row. Etter den var det egentlig ab hammer, men jeg tok 10 min ab chisel istedet, for jeg får vondt i ryggen av den andre. Chisel-økta er med den andre treneren fra dette programmet, og består av sittendeøvelser og plankeøvelser på benk. Liker den!

Torsdag 22. juni: Iso Speed Hammer . Kjapp økt, først gjør du 10 sakte repetisjoner, så 10 kjappe. Teller 1-2-3-4 og så bare fort. Etterpå leg-workouten som jeg også tok på tirsdag. Skjønner ikke hvorfor den er plassert med bare 1 dag mellom, men...!

Fredag 23. juni: Hammer Conditioning (nevnt over) og 10 min ab chisel. 

Lørdag 24. juni: Hammer Power. Her går du fra "lette" vekter til medium første halvdel, og så fra lette til tunge i andre økt. Jeg klarte  ha mine lette som 8 kg og tunge som 12.5 i noen øvelser. Det fine med at jeg logger alt er at jeg ser hvor mye bedring jeg har fra sist, som er gøy!

Søndag 25. juni: Rest!! Første gang siden 4. juni. Gikk turer og maange skritt, da. Så sitte-stille-hviledag har jeg ikke hatt...!

Mandag 26. juni: Hammer plyometrics. Plyo-økt der jeg er veldig fornøyd med ordentlige chinups med crunch! 10 min ab chisel etterpå. 

Tirsdag 27. juni:  Total Body Hammer, Klarte 10+8+6 sittende military press med 8 kilo i hver hånd! :nigo: 

I morgen er siste dag på kalenderen. Så da skal jeg gjøre noe random videoer + litt mølle i 6 dager før vi drar på ferie! Så får jeg meg en t-skjorte til også, tenker jeg! Har ikke sett om de har en for Shaun Week, da. Men fant ut at de har for hammer, selv om jeg har fått for 2-månedersprogrmmet hammer and chisel tidligere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...